Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, March 1, 2012

PR sure win one meh!

Kami dalam mood nak mengeur rakan sendiri. Lepas kami tegur BTN, kami nak tegur UMNO pula.

Namanya malas kami nak beritahu tapi pandangan Tan Sri ini perlu dianggap serius oleh pemimpin dan ahli UMNO serta parti komponen BN yang lain.

Tan Sri yang pernah memegang jawatan tertinggi dalam organisasi kerajaan yang mempunyai kakitangan seramai 100,000 orang telah menyuarakan assessment yang harus diambil berat oleh pemimpin dan ahli UMNO dan parti komponen BN.

Hasil penilaiannya melalui media perdana, beliau berpendapat BN masih mampu memenangi PRU ke-13 tetapi agak sukar untuk mendapat 2/3 majoriti. Ini kerana sokongan masyarakat Cina majoritinya masih tidak memihak kepada BN. Bagaimanapun kaum India kini dilihat telah mula kembali menyokong BN.

Masyarakat umum khususnya kaum Melayu bukannya membenci UMNO tetapi 'meluat' dengan UMNO disebabkan ramai kalangan pemimpin UMNO yang dilihat mengaut kekayaan hasil projek-projek kerajaan tetapi tidak mencurahkan sedikit hasil kekayaan itu untuk membantu masyarakat.

Katanya lagi, kini tidak ramai kalangan pemimpin UMNO yang mampu bertindak seperti Tun Datu Mustapha yang tidak lokek mengagihkan wang ringgit kepada masyarakat Sabah sedikit masa dahulu.

Di kalangan pemimpin UMNO Negeri dan Bahagian juga, mereka hanya memainkan peranan sebagai pemimpin UMNO sahaja tetapi lupa sebenarnya mereka adalah Pengerusi BN di peringkat masing-masing.

Oleh itu mereka gagal untuk mendekati pengundi-pengundi bukan Melayu.

- Taken from The Unspinners.

*********

Well done to the writer. What he said is true. As a conclusion, UMNO and BN MUST win this election. If they lose, THREE outcomes are:

1. Malaysia will be controlled indirectly by the United States of America via Brother Anwar Bin Ibrahim.

2. Jews will control Malaysian economy with the coopera tion of Chinese Chambers of Commerce.

3. Islam will be no more the agama rasmi.

Go figure readers! My 30 penny worth of opinion.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive