Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, February 20, 2014

LRT Shah Alam untuk Kroni

Ketua Pemuda UMNO Shah Alam sedang berangan-angan untuk menjadi kaya dan dilihat pintar oleh pengikut UMNO Shah Alam.

Projek LRT Shah Alam yang boleh menerima sambungan dari Subang sebenarnya akan memberi keuntungan tidak fizikal kepada rakyat Shah Alam yang telah 10 tahun bersetuju dengan Khalid Samad, seorang pendukung Syiah PAS yang juga menuntut simpati Muktazilah.

Siapa yang dapat keuntungan fizikal:

1. Kontraktor Melayu sekitar 10% (tulen) dan kontraktor Ali Baba 90%.

2. Harga bangunan dan kediaman di Shah Alam akan meningkat sekitar RM1.2 juta hingga RM2.5 juta (status teres 2 tingkat).

3. Penyokong lupa daratan di Shah Alam, kebanyakannya pegawai kerajaan pencen dan pekerja swasta yang taat kepada Pas dan PkR kini tersenyum kerana Ketua Pemuda UMNO Shah Alam juga memiliki kepentingan dan keuntungan fizikal daripada mereka.

Cukup ler setakat ini komentar sementara. Elok biarkan Shah Alam sendiri berbicara.

Buktikan UMNO mampu kuasai Selangor kembali dengan majoriti 2/3 bermula 2018, barulah bina laksana LRT Shah Alam!!

2 comments:

  1. Teori apa kamu pakai?

    ReplyDelete
  2. buat sikit study baru ulas. nampak la kecerdikan dalam menyampaikan isu. dalam bisnes sapa mau rugi bro? yg tak betul ialah menipu dan membohong serta mencuri dan merompak. kalau betul2 cara bisnes, kira ok wat! ke nak lempar projek kat kamu baru kamu puas ati? jangan terlebih panas dan terlebih miang sudah ye!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive