Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, February 5, 2014

Salleh Mat Rashid Bertindaklah!

Pengarah KDNKA PDRM, DS Salleh Mat Rashid...Pak Sedaro fikir sudah masa ehh guna sama PAC 1959 tu kepada Lim Kit Siang...apo kau nak tunggu sampai "Gunung Semanggol" turun ke hilir baru nak bertindak...kang kok menyosa.

KURANG AJAR..!!! KIT SIANG PERTIKAI FIRMAN ALLAH..?!!!



Kalaulah Kit Siang ada depan saya, rasanya mau jugak saya lempang muka dia. Saya bukan lempang kosong, tapi lempang saya adalah kerana tindakan dia sendiri yang cari "penyakit" seolah-olah mempersoal firman Allah SWT di dalam Al-Quran...
Baru-baru ni Kit Siang pertikai khutbah Jumaat yang ditulis JAKIM. Katanya khutbah tu tak menyokong keharmonian agama di Malaysia kerana menyebut pepecahan umat Islam di negara kita ni tidak hanya kerana lemah iman, tapi juga kerana hasutan dari penganut Kristian dan Yahudi..
Dalam khutbah tu, memang Imam ada sebut begitu. Lalu diperkuatkan lagi dengan firman Allah SWT... 

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).
Apa Kit Siang bodoh sangat ke sampai tak reti nak pikir? Khutbah Jumaat tu adalah sebagai peringatan kepada seluruh umat Islam tentang bahaya ancaman dari puak Kristian dan Yahudi yang selalu berusaha memesongkan aqidah umat Islam supaya ikut agama depa... salah ke?

3 comments:

  1. elok lempang je muka kominis tu. memang betulpun ayat quran tersebut. isu kalimah Allah bukan berkaitan dgn ayat quran tersebutkah?

    ReplyDelete
  2. Apa nik aziz ... hj hadi dan ulama ulama dalam PAS kata? Tak kan mereka ni pun diam menonggeng saja?

    ISA ada dulu Najib repeal kan ....sekarang nak guna akta apa kalau kit siang celaka ni buat huru hara dengan kata kata dan di sebalik undang undang.

    Dato Mohd Salleh tegas orangnya tetapi kekadang kuasa PDRM ada had nya juga nak bertindak.

    MP KITA YANG PATUT CADANG DAN LULUSKAN APA JUA AKTA YANG BERKESAN UNTUK MELINDUNG RAKYAT.

    MP semua bangun lah terutama yang dalam BN........BUAT LAH SESUATU SEBELUM PRU14.

    ReplyDelete
  3. anti kominis dan DAPpigsFebruary 5, 2014 at 10:42 PM

    Bagi pelempang jopun saja kat babi tua DAPpigs ni.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive