Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, May 13, 2009

B.A.B.I.

This is not about the swine flu but Brother Anwar Bin Ibrahim. An interesting blog about him. Enjoy reading. Taken from AnwarDotCom.

Kami mengharapkan agar Anwar Ibrahim dapat diuji dengan psiko-fisiologi untuk mengenali PEMBOHONGAN yang selalu beliau lakukan.

Secara spesifik isu ini, kami banyak melihat muka Anwar saling bertukar-tukar dan bentuk mukanya menampakkan banyak penipuan. Bentuk-bentuk muka ini dapat dilihat dari pelbagai siri-siri video apabila beliau ditanya oleh pihak wartawan.

Ini dapat dilihat daripada pelbagai video. contohnya apabila ditanya tentang:

1-Soalan yang ditujukan tentang sumpah.

2-Gagasan 16 september.

3-Bilangan Cross-Over (lompat parti).

4-Mainan kata-katanya dalam pelbagai siri ceramah retoriknya.

5.Temuramah di BBC dan Al-Jazeerah.

6.Mengelak dari disoal oleh wartawan khasnya daripada UTUSAN.


Secara natijahnya, banyak bentuk muka Anwar menampakkan PEMBOHONGAN .

Kami mengharapkan pihak kerajaan memajukan aplikasi ini agar AGEN YAHUDI ini tidak terlepas. Jikalau keputusan Mahkamah tidak menyebelahi Saiful, maka DNA haruslah diambil.

47 comments:

  1. Antara makhluk ciptaan tuhan yg paling hebat dlm bertukar bentuk ialah syaitan laknatullah. lebih-lebih lagi dlm perkara berkaitan kemungkaran dan kesesatan. jika jumpa ular dgn keling mana yg patut dipukul dahulu? jika jumpa Bro Anwar Bin Ibrahim (BABI) mana yg patut pukul dulu? lu PKR la sindri.

    ReplyDelete
  2. Anak lelaki Anwar Ibrahim pun sudah mula tidak percayakan bapa dia. Bapa beliau dahulunya sering mengutamakan Uncle Sukma Damarwan.

    ReplyDelete
  3. Bila UMNO dah semakin parah...tak da jalan lain....lagu lama balik di ratibnya kini....satu usaha terdesak nak kona kan pemikiran rakyat....soal Anwar ni ko tak yah lah nak tambah-tambah, sejak 1998 dulu sampai sekarang...cerito lamo tak habis2....

    Tahun 2003, Mahkamah telah membuat keputusan bhw Anwar bebas dr tuduhan liwat, ko tak ingat ko bro????

    Sebenarnya selagi mahathir hidup fitnah pd DSAI akan terus menyala....mahahthir punya pasal, UMNO tanggung risiko dibenci...ko rang buang2 jer jauh2 warga emas tu...dio ni bikin UMNO lintang pukang yo...den sokong Lokman Nor Adam dan Nazri Aziz, mereka kata Tun diammmmmmmmmmmmm!!!! lg byk statemen lg punah UMNO....naazri kata plak...Tun dan tak relevan...

    Tu lah Mahahthir yg busuk hati pd Anwar lalu dia ajak seluruh rakyat Malayasia membenci Anwar....jahat sungguh manusia Mahahthir ni....ko tak sedar ker???? nak sedar cam ner...Mahahthir adalah maha agong UMNO yer tak????? cakap dia tu adalah cakap MAHARAJA.....pundek lah

    ReplyDelete
  4. hompuk,

    ko pecayo lagi ko kek anwar tu?

    ReplyDelete
  5. den lobih percaya pd Anwar dr Mahathir dan UMNO...

    ReplyDelete
  6. Wahai brother paneh miang, memadailah...jangan asyik bergelomang dengan dosa. Tak jemukah dengan saban hari menabur fitnah, berpadah-padahlah..politik bukan dimenangi dengan fitnah tetapi perlu dihadapi dengan'gentleman' berhadapan dengan rakyat..

    ReplyDelete
  7. aku dulu percaya anwar..

    sekarang pun pecaya juga..

    dulu aku percaya dia membela orang melayu..

    sekarang aku percaya dia merosakkan orang melayu...

    dua2 aku percaya..

    lu percaya ke?

    ReplyDelete
  8. Bro.paneh miang

    Gua percaya juga suatu hari nanti mungkin...Bro paneh miang juga jadi B.A.B.I suatu hari nanti.......kuasa ALLAH siapa yang tahu...itu pun kalau sempat bertaubat insyALLAH selamat.

    tak gitu bro......

    ReplyDelete
  9. 1. Barua kepada Yahudi
    2. Barua kepada BABI
    3. Barua kepada ajing DAP
    4. Barua kepada Nafsu
    5. Barua kepada Parti ajaran Sesat

    Sejak menang dalam pilihanraya lepas barua-barua ni kena tipu. penipuan yang paling utama ialah penubuhan Kerajaan Pakatan Rakyat pada 16 September 2008. Cam mana barua-barua ni masih tak terasa ditipu ye... memang bodoh atau otak letak di lutut?

    Insyaallah DENGAN IZIN ALLAH SWT. SEHINGGA 16 SEPTEMBER 3008 PUN FUCKATAN RIOT TETAP TAK DAPAT MEMERINTAH MALAYSIA...AMIN...

    Ada akai ka?

    ReplyDelete
  10. Awat chek Pantet dah terlalu Miang ko. Aku dah agak dah dari mula lagi, kau ada sikit Mental. Maklumlah budak2 4 Orang. Orang kalau nak tewas PU13 macam tu la jadinya, meraban tak tentu pasal. Jangan salahkan lantai kalau tak tau nari. Jgn salahkan DSAI kalau UMNO lemah. DSAI jonis sabung. Lawan tetap lawan. Alah sabung, nama mu tetap harum. Sabar chek sabar, bawa mengucap. Kita org islam tak baik gelar orang BABI. Tapi kalau dah tak tahan sgt, panggil ajo Mahakhinzir, penyelamat Melayu atau pemecah Melayu. Lu Pikiark la senderi!

    ReplyDelete
  11. Den dah kobar kan ari tu laie, kok tak tau nulih jangan menulih, buek kona bangang-bangan dengan orang yo. lobih baik kau duduk diam-diam. jangan suko buek fitnah, sok tolur kau kok bosar sebolah. kau ni peminat cerito liwat ko?, yang den polik minat kau dari dulu suko bonar nulih cerito lucah yang diluar tabie ni. kesian den nengok kau ni, ado tak sapo-sapo yang dokek dengan kau sekarang yang boleh bimbing kau?. kalau ado sapo-sapo yang kona budak ni tolong lah bantu, tunjukkanlah dio jalan keluar, sian den nengok dio ni. tolong lah yo..

    ReplyDelete
  12. Kenyataan Penuh SAMM sempena Ulangtahun Altantuya

    SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA

    (S.A.M.M)

    Kenyataan Terbuka

    6 MEI 2009


    SELAMAT ULANG TAHUN ALTANTUYA DAN DESAKAN BUAT PM

    Jika Altantuya Sharibu tidak ditembak mati di Shah Alam, hari ini beliau akan merayakan ulangtahun ke 31 kelahiranya.

    Kematian Altantuya yang terlibat menjadi orang tengah dalam pembelian peralatan pertahanan Malaysia telah mengundang seribu satu persoalan. Imej negara telah menjadi buruk ekoran terlalu banyak 'spekulasi' muncul berkenaan kes tersebut.

    Kira – kira 19 buah media seluruh dunia telah menerbitkan artikel dengan jelas mengaitkan Najib Razak, yang kini merupakan Perdana Menteri Malaysia terlibat dalam pembunuhan Altantuya.

    Malah ada cubaan menutup kes tersebut dengan melebel Altantuya sebagai model yang menjadi perempuan simpanan. Walaupun siapa Altantuya beliau dan keluarganya berhak mendapat keadilan.

    Terlalu banyak 'misteri' dalam perbicaraan Altantuya seperti ;

    *

    apa motif dua orang anggota Unit Tindakan Khas PDRM yang terlatih menjadi pengiring setia membunuh warga Monggolia yang mereka tidak kenali ? Merujuk kes Mona Fendi yang mengarahkan pembantunya Juraimi membunuh seorang ADUN Bn jelas bukan sahaja Juraimi di hukum gantung tetapi yang mengarahkan Juraimi juga dihukum gantung. 2 tertuduh pembunuhan Altantuya ini dibawah arahan siapa ?
    *

    secara jelas wujud pengakuan Altantuya dibunuh dengan pistol (bom C4 untuk menghapus bukti) malangnya mengapa pistol tidak dibawa ke mahkamah ? Pistol , arahan siapa dan milik siapa ?
    *

    benarkah Altantuya datang ke Malaysia setelah mengetahui RM500 juta (komisyen/rasuah) hasil jual beli peralatan pertahanan sudah di perolehi Razak Baginda (orang rapat Najib), dan kedatangan beliau untuk menuntut 'bahagian' seperti yang dijanjikan ? Mengapa rekod imegresen Altantuya hilang ?

    Maka dengan ini bersempena dengan Ulangtahun Kelahiran Altantuya kami kumpulan anak muda (Solidariti Anak Muda Malaysia) dengan ini mendesak Perdana Menteri Malaysia

    *

    menyaman dan minta 19 media dunia mohon maaf kerana menyiarkan artikel Najib terlibat dalam pembunuhan Altantuya jika ia fitnah bukan sekadar menggunakan kuasa mengugut dan mengancam dalam negara. Untuk makluman Polis telah di gunakan untuk merampas topeng Altantuya, mengugut tempat percetakan supaya jangan bekerjasama mencetak bahan melibatkan Altantuya dan mempergunakan akta polis menghalang nama Altantuya disebut dalam majlis dibawah permit polis.
    *

    menjelaskan mengenai kewujudan tersebarnya salinan beberapa pesanan ringkas antara nombor yang dikatakan digunakan oleh Najib dengan satu nombor yang dikatakan dimiliki oleh seorang peguam berbincang mengenai kes Altantuya. Salinan berbalas pesanan ringkas ini jika benar dihantar oleh Najib menunjukkan 'sesuatu' cuba diselindungkan dalam kes Altantuya ini. Maka penjelasan yang jelas perlu dibuat.
    *

    mempersembahkan kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong untuk mewujudkan sebuah suruhanjaya siasatan Di Raja mengenai kes Altantuya ini. Banyak kes sebelum ini gagal dicari kebenaran hanya dengan siasatan polis dan pendakwaan biasa. Contohnya dalam siasatan polis gagal mendapati siapa yang memukul Anwar Ibrahim dalam tahanan sebaliknya bila ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di Raja maka Ketua Polis Negara dikenal pasti melakukannya.

    Kes Altantuya ini bukan sahaja melibatkan imej individu sebaliknya imej negara, kerana yang dituduh terlibat ialah orang nombor satu negara. Desakan di atas harus ditunaikan dengan segera untuk memulihkan semula imej dan mencari kebenaran.

    Solidariti Anak Muda Malaysia merupakan ikatan anak muda dari perbagai latar belakang yang ingin melihat Malaysia berdaya saing dihormati dipentas dunia dan rakyatnya sejahtera dijamin keadilan dan keharmonian.

    Dikesempatan ini juga kami ingin mengucapkan Selamat Hari ulangtahun kelahiran Altantuya dan takziah kepada anggota keluarganya. Sambutan hari ini telah kami maklumkan kepada anggota keluarganya lebih awal dan bapanya meminta kami menyampaikan salam buat semua yang terlibat dan media yang hadir.

    Che'GuBard

    Penyelaras, Solidariti Anak Muda Malaysia

    Nota : Kenyataan ini dibacakan di depan pejabat Jabatan Perdana Menteri Malaysia sebelum upacara potong Kek Ulangtahun Altantuya, dan selepas itu Kek Ulangtahun Altantuya dan salinan Kenyataan akan diserahkan kepada kakitangan JPM untuk disampaikan kepada Perdana Menteri Malaysia untuk tindakan beliau.

    ReplyDelete
  13. Tahniah cheguBard

    ReplyDelete
  14. Betul... betul... betul... banyak betul!

    betullah kia dah kena tipu atau mmg suka ditipu.

    Kes Mahkamah Bro A.B.I dah terang lg bersuluh hakim cakap: BABI dilepas tanpa dibebaskan. apa tu? lepas kerana x sangkut kes rasuah tp kes menjuburi hakim percaya mmg ada.(Org pandai baca nota kes perbicaraan bukan dgr ceramah je)
    Jom sokong BABI ni lepas tu sedekahkan jubur utk dijuburi.

    Best la SAMM ni hari jadi Altantuya dia punya sambut camtu skali. hari jadi mak ngan bapak haram nak sambut. ini lah anak malaysia anjuran PR (Penipu Rakyat)

    Apala yg kita nak cari dlm kes altantuya ni? Najib dah sumpah tiga kali tak kenal sapa altantuya tapi kita ckp lg pasal altantuya ni. BABI satu kali pun haram x pernah nak sumpah xde pulak kita nak kata.

    Betullah sabda nabi: akhir zaman fitnah byk sgt berleluasa.dah jadi mcm mainan je dah entahlah... semoga kita tidak tergolong dalam golongan pemfitnah.

    ReplyDelete
  15. CERITO KAU ORANG NI SEMUO MEMBOSANNNNNNNNNNNNNNKANNNNNNNNN.
    PANEH LOPEH NI KAU POSTKAN CERITA YANG BOLEH MENAIKAN SEMANGAT KITO UNTUK BERSATU MEMAJUKAN NEGARO NI YO,KAU LONTARKANLAH APO APO IDEA YANG ELOK ELOK SUPAYA KITO SEMUO DAPAT KOMEN DAN TAMBAH BAIK G DAN LOPEH TU HANTAR KAT TPM PASAL DIO ADO BANK IDEA.APO CAM SETUJU...CERITO BABI KO CITO PERAK KO KITO LUPOKAN JAB RAKYAT DAH MUAKLAH...APO KATO KITO TANAM DUIT PASTI TUMBUH DUITDUIT.....http://rosmerah-plantation.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. sojak bilo ko sokong najib ni bard...
    mengarut2 yo kojo ko nih...

    ReplyDelete
  17. KEPADA PENYOKONG2 ANWAR AL-JUBURI NI....

    HANG PA TAK MAU TANYA KE KENAPA MAT SABU DULU WAKTU ANWAR KAT DALAM UMNO DLM CERAMAH BYK KALI DOK ULANG ANWAR AL-JUBURI. SAPA PI CERAMAH MAT SABU DULU2 TU TAU LE.

    PASTU TUN MAHATHIR NI WAKTU TU TAKNAK LE PERCAYA BULAT2, SEBAB DIA SAYANGKAN ANWAR WAKTU TU, TAPI BILA DIA BAGI ANWAR MEMANGKU JAWATAN PM WAKTU DIA PI REST KAT OVERSEA, TIBA2 EKONOMI GAWAT & ANWAR BUAT KEPUTUSAN SUKA HATI MAK BAPAK DIA JE TANPA MEMBUAT KAJIAN TELITI , NAK IKUT TELUNJUK YAHUDI, PINJAM DARI IMF.

    SO, BILA DAH JADI MACAM TU, TUN MAHATRIR PUN APALAGI, SURUH LETAK JAWATAN MELAWAN PULAK DIA, JADI DIA SURUH LE POLIS CARI MAKLUMAT BERDASARKAN YANG MAT SABU DOK ULANG SGT DALAM CERAMAH TU....

    SEMUA FAKTA LA....

    ReplyDelete
  18. Biasolah UMNO kalu dia dah bonci sgt2 kek DSAI tu...apo2 pun dio buleh cakap....org dah tak heran bang...

    Den tengok yang pasti eh, UMNO kini kian hancur kerana org Melayu UMNO yg byk lupa daratan....

    apo yg kito saksikan lah, ado beberapo perkaro pak sedaro nak cakap ni, :
    1. UMNO suka tuduh fitnah kata mcm2 kat PAS, PKR, DAP sekarang ni...gilo boto diorang sokarang ni kek 3 parti ni...kenapo pulak yo? dulu tak lah cam ni....polik botolah sedaro...tp kito jgn lah tertipulah pulak dgn kojo gilo umno ni sedaro...
    2. Den tengok-tengok dan menghayati blog2 UMNO dan komentar pro UMNO ni, alamak sedaro...tak ado ilmiah langsung...dio org ni semuo tak lobih nak lopeh kan marah dan goram yo....tak lobih dr itu...tak ado hujah, fakta sahih, data kajian yg buleh menyokong dio...takat tulih lopeh goram tak guno sedaro....den tertarik dgn satu komentar penulis dlm blog UMNO...dio kata "Pro UMNO gagal menjawab hujah pro pembangkang dgn tepat dan jitu, tp lbh kpd emosi dan marah-marah tak abih-abih"...memnag pun...hujah UMNO hambar, asyik ulang-ulang bondo yg samo, tak yah ulang sedaro...hari2 kuar TV dan buleh baco surat kobar...muak org jang..

    3. lg satu, UMNO ni nijam dah semakin celaru halo tuju...dulu masa mahathir dan pak lah sibuk berdogar-dogar cakap "KETUANAN MOLAYU" (siap angkat keris lg, tp lopeh tu melutut plak mnta ampun)
    Tp sejak Najib i plak sibuk pulak 1 MALAYSIA eh....mano ketuanan melayu ekau jang...sobenarnya Melayu jd tuan yo...bangsa lian kaut ekonomi...yo lah tuan lah katokan...tuan ni tengok yo....keris ekau dah tumpul ko....1 MALAYSIA bermakno samo lah kito...libelarisaasi pulak dah..agamo pun liberalisasi...
    ontah..apo yg UMNO ni fikir den pun polik lah....


    4. den raso UMNO nak bangkit balik susah lah sedaro...sebab imej UMNO dah terlalu buruk..pendek kato yo...sobut pasal UMNO yo dah nak muntah dah, meloyo tokak bang, nampak bendera UMNO pun, anak-anak sayo kato, "itu parti jahat kan bah !!!!" sayo cakap " iyo lah tu agek eh " entah lah..sayo pun tak tahu dia dapat kek mano cerito kato UMNO parti jahat....ha..budak tadika pun tahu....

    5. UMNO ni dilabel buruk sekarang oleh rakyat bukan dr parti pembangkang, tetapi kerana TELATAH DAN KARENAH UMNO sendiri.....

    beruk pun lucu tgk telatah umno yg lobih beruk dr beruk, dan syaitan pun golak mengilai-ngilai tgk kedurhakaan UMNO lbh dr durhaka dan jahatnya syaitan sendiri....

    jgn marah kat sayo...sayo bukan ahli UMNO, sayo bukan PAS, sayo bkn PKR....tp sayo pengundi...yg tak akan beri undi pd UMNO/BN seluruh anak dan family den....biar undi roak saya buat, namun untuk undi UMNO/BN ....TIDAK SAMA SEKALI....!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. anon 9.57AM kek ateh ni suko provoke...
    nak lobi undi PRU13.. politik michiavelli.. benda tak betul bilo selalu diceritokan akan jadi botul..
    kot baco harakah ko, suara keadilan, roket, RPK, malaysiakini lagi loyo.. tak masuk akal punyo cerito..
    dio suko tgk melayu berpocah bolah..
    idea nak bersatupadu.. nak maju.. yellek..

    - parti jahat.. kato eh -

    ReplyDelete
  20. Kalo bapak kencing berdiri anak kencing berlari. mana tumpahnya kuah kalo tak ke nasi. kalo bapak asyik baca, tgk dan dgr benda x betul anak pun blh jd x betul.

    kesian budak tu kecik2 lagi dah kena tipu ngan bapak eh. nasib baik anak tu x dijuburi pasal bapak eh penyokong Brader Anwar Bin Ibrahim al-juburi.

    camna nak dpt maklumat tepat kalo awal2 lg dah tolak Utusan, Berita Harian, RTM dan TV3. tgk pon tak baca tlh lg itu tanda org yg buta ilmu yg x pandai nak guna otak utk buat penilaian. pasal terpengaruh dgn agenda org yg xnak kita berfikiran kreatif dan kritis dlm b'fikir. kalo x percaya buka Utusan tgk berapa percent berita dok kutuk pembangkang, buka sama harakah ke suara Keadilan ke. tgk brapa byk yg bicara pasal pembangunan. mmg berbeza. sapa cerita pasal fakta sapa cerita pasal fitnah.

    mmg cerita pasal umno rasa mcm nak muntah pasal kita syg parti melayu ni. tp kalo cerita pasal PKR dan PAS rasa mcm nak muntah hijau pun ada. pasal ada org melayu,ustaz2, tok2 guru yg sanjung pengamal seks songsang. sapa lg kalo bukan B.A.B.I al- juburi. maklumlah tok guru pun terhutang budi pasal B.A.B.I dah sponsor pondok kesayangan tok guru makanya terpaksalah tok guru tutup sebelah mata waktu B.A.B.I menjuburi. dan segala yg B.A.B.I semualah menjadi harus, sunat dan berpahala.

    ReplyDelete
  21. Kenapa orang mudah percaya kepada sesuatu cerita tanpa bukti yang jelas? Mana kita nak percaya cerita fiksyen atau fakta? Kalau di kedai kopi cerita apa yang sedap di dengar dan dibincang. Kalau buku, cerita apa orang paling suka baca.Kalau wayang,filem apa orang suka tengok. Begitu juga dalam blog, blog apa orang paling suka layari.Hanya orang yang ikhlas,bijak dan berfikiran rasional boleh bagi jawapan dan memberi pandangan lebih bernas.Sudah sifat manusia di akhir zaman terlalu mengikut emosi bukan menggunakan akal dalam setiap tindakan.

    ReplyDelete
  22. Well, the facts remain that UMNO and BN is still in power and Anwar is still waiting to go for his trial!

    ReplyDelete
  23. Penyelamat RakyatMay 14, 2009 at 12:37 PM

    Kalau BN macam anjing kurap takpe penyakit tak membawa maut dan ada vaksin tetapi kalau Pakatan Rakyat (ini pakatan haram tak berdaftar dengan ROS) macam BABI banyak penyakit yang boleh membunuh rakyat malaysia dan takde vaksin. Pakatan Rakyat = Penipu Rakyat + Perosak Rakyat.

    ReplyDelete
  24. Kepada UMNO/BN yg marah...

    Aku tak kisah apa yg ko kata kat aku....ko nak belasah PAS ke, PKR ke atau DAP ker...apa aku peduli....aku bukan UMNO, bukan PAS, bukan PKR bukan pun DAP...aku adalah yg melihat dan mendengar...Allah bg aku mata..maka aku tengok keburukan UMNO, Allah beri aku otak, aku fikir bhw UMNO semakin jd babi gila, Allah beri aku naluri, maka naluri aku kata..memang UMNO semakin lari dr asal usul nya...bukan kah pemimpin anda sendiri cakap...ahli UMNO jgn tamak haloba, ahli umno jgn rasuah, ahi UMNO jgn tamak haloba dan mcm2 lg...apa kah kamu ikut ???atau kamu anggap itu gurauan....kenapa anda marah saya???
    Apa yg saya kata betul atau tidak?????usahlah saudara fikir org kini bodoh dan buta mcm dulu-dulu...org yg inginkan kebenaran akan mencari seberapa maklumat yg boleh, samada pd media kerajaan atau pembangkang...lalu dia akan buat kajian dan perbandingan...bukan totok gilo baca utusan dan BH dan TV memanjang...

    sedara...

    apa ko ingat aku ni main sumbat jer ke maklumat yg aku dapat????org yg inginkan kebenaran akan memproses maklumat dan data tersebut dgn terperinci sblm menerimanya bulat-bulat...kita sedar dan tahu mana satu yg memihak dan tidak memihak....inilah yg amat ditakuti olh UMNO/BN bila maklumat tersebar, rakyat sudah menilai...

    sedara...

    Pakatan Rakyat (PAS, PKR dan DAP)
    dia tiada media khusus utk menyampaikan mesej dia..tiada...dan tidak sampai ke ceruk-seruk kg...melainkan akhbar utusan, BN, TV semuanya ada boleh baca dan tengok har-hari....tp kenapa rakyat masih tak dpt terima kamu??????????? tak berkesan lg kah propaganda kamu....??????sebenarnya rakyat dah muak dgn corak pemeberitaan kamu...Surat khabar dan TV pun sama jer cakapnya...pemimpinnya sama jugak cakapnya...blog UMNO spt ini pun sama gak cakap eh....apa yg barunya sedara?????

    muak betul org dengar tau....!!!! macam dah tak do bondo lain....macam ekau lah kan, hari-hari makan pucuk paku, ikan masin, pucuk paku ikan masin...muak tak????? nak terjulur lidah nak makan bang??? sama jugak dgn org lain...

    sedara...

    aku cakap atas dasar kebenaran, tiada siapa pengaruhi aku...ko tiada hak nak mempengaruhi aku....

    sedara...

    ko kata, PAS tidak akan dpt perintah Parak kalu DAP tak der..dan PAS boneka DAP...
    Aku nak tanyo ko lah....UMNO pun tak akan dapat perintah Malaysia kalau UMNO tak dapat sokongan Cina, Indian dan kafir-kafir lain tau tak????????usah ko nak bodohkan org la bro....ada bukti ke cina yg sokong DAP tu komunih atau yg sokong UMNO/BN tu org baik-baik??????mano ko tau...kita samo yo jang.....ko buleh percayo ko pd cina dan india dan kafir2 lain tu dlm BN jang?????kadang2 den tengok UMNO lg melutut pd cina PP masa GERAKAN dulu...UMNO kerusi dia lebih dr MCA dan GERAKAN...kenapo ekau bg kat GERAKAN...kan dio semua tu cina dan kafir....ko ni cakap tak fikir lah...kang den kato ekau bodoh ekau marah....tp dah dekat dgn bangang lah ekau ni...

    Ko amat anti cina dan india dan kafir-kafir lain...amat anti ekau den tengok....tp bilo nak pilihan raya pandai pulak ekau melutut dgn muko tak malu eh, muko tebal sekaki ko jang...tak mau ko ekau....nak kan undi mereka...apo citer ko ni jang....lain cakap, lain ekau buek...tak senonoh betul lah kau ni....

    UMNO kalau tak ado undi Cina dan kafir-kafir lain tak merasa ko dlm keadaan sekarang ni jang...kita nak hidup aman damai dlm negara kita jang...CINA, INDIA dan semua bangsa lain...amat memahami perlembagaan jang.....ko jer yg tak sudah2 membangkitkan hasutan bodoh tak tentu arah...

    ReplyDelete
  25. Takyah lah cito lobih anon kek ateh ni..
    ko koba org lain buek hasutan bodoh.. tapi tulisan ko jauh lobih toruk pado tu..
    Kau kutuk2 UMNO tak guno jugak.. ahli eh ramai.. ko provoke2 pun tak guna jugak.. itu tak mendatangkan keamanan.. ko nak ajak orang bersatupadu tapi penulisan kao ponoh keboncian pado UMNO.. bersatupadu ko namo eh tu.. tak salah ko nak cari salah UMNO tapi ayat tu biarla bersopan sikit, yang org boleh terimo walaupun pahit.. lopeh tu bagi pandangan atau cadangan camno nak baiki..
    setakat apo yang ko tulih ni tak kemano la jawab eh..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  26. PANCAK SILAT KAU TIKAM JO ANON ANON YANG CAKAP LEBIH NA KEK SINI TU, KOK NAK KOMEN PAKAILAH AYAT YANG SEKOLAH SIKIT .....KOK MARAH,MARAHLAH CARO ORG YANG SEKOLAH...CAP AYAM TUL LAH KAU ORG NI...DEN TANAMKANG KAU ORG BARU TAU....POI BALIK SEKOLAH LU LOPEH TU DATANG KOMEN YO ANON ANON...

    ReplyDelete
  27. Bodoh tak payah gaduh-gaduhlah..kita kan orang Melayu,nanti bangsa lain gelak kat kita..tangkap je si dubur Anwar tu..kat penjara Sungai Buloh ramai dia boleh liwat..hahaha..REFORMASI!REFORMASI!BONTOT KASI!BONTOT KASI!

    ReplyDelete
  28. Peminat kaki bontot macam tak nak jawab je..hehehe..dah habis modal lah tu nak menegakkan benang yang basah...

    ReplyDelete
  29. CheguBard ni entah mana dapat fakta..saya rasa CheguBard ni takkenal siapa Anwar..kenapa Anwar boleh jadi pensyarah kat dua universiti walaupun dia general degree je..kenapa Anwar ada hubungan dengan Al Gore,dan penasihat Conrad Adreuner Foundation, sebuah pertubuhan Yahudi..kenapa Anwar dapat berjuta-jua fund untuk PKR (sila lihat blog ini iaitu post terdahulu) dan banyak blog lain mengenai bank statement PKR..cheguBard ni idealis kot tapi tak bertempat..Anwar ni yang penting dia dapat apa dia nak walau bangsa tergadai...ini negara orang Melayu!

    ReplyDelete
  30. ANON 3.30 PM

    Terima kasih atas respond anda...saya Anon atas awak tu...yg panjang berjeo-jelo yu....saya nak respond balik apa yg awak ckp..

    Kenapa awak dan rakan-rakan awak marah saya tak habis-habis....kerana awak dah tak tahan dengan sindiran pedas saya kan!!!!

    1. Saya tidak pernah membangkitkan perihal undi org cina dan bukan melayu kafir..
    2. saya juga tidak pernah kata akan cuba mengganggu perpaduan kaum
    3. saya juga tidak pernah tuduh dahulu UMNO menag kerana cina
    4. Saya juga tidak pernah memburukan dan menyebut nama pemimpin UMNO secara direct untuk saya keji, hina, fitnah...

    Apa yg saya kesalkan ialah, spt yg saya katakan byk kali, bila org UMNO dah panas dan sakit hati dia, sakit telinga dia keran fakta dah kena batang hidung sebdiri , dia akan marah yg teramat buruk sekali....maka hampir semua penulis komentar ini org UMNO
    ( ya..saya hormati anda) membalas tulissan saya yg pelbagai ragam...Anon UMNO mulalah kata PAS undi cina kafirlah, tanamkan anti org bukan melayu, hina dan keji DSAI, org undi pas bersekongkaol dgn DAP, DAP kafirlah dan jahatlah, melakukan fitnah yg melampau-lampau terhdp sesama ISlam, tiada menghormati perbezaan pendapat.....

    So saya rangkumkan semua itu, lalu saya jawab...nah sila anda semak semua ANON-ANON umno cakap...lebih teruk dr saya cakap kan...anda lah yg memulakan sentimen=sentimen kaum yg bahaya...lalu saya ulas dan pulangkan paku buah keras pd anda semula, iaitu UMNO pun memang sebab undi Cina dan bukan melayu jugak, apa beza dgn PAS ?????

    Siapa yg mula dulu...komen anon UMNO yg anti cinalah yg blh menggugat kaum..saya tak pernah sentuh pun kedudukan cina, india dll dlm malaysia....tp kenapa u all suka sgt bakar sentimen melayu dgn kata pembangkang dikuasai cina dan bukan melayu...bukankah ini cakap sentimen kaum...tp kenapa marah saya bila saya kata gitu????

    kalu anda nak sokongan melayu balik...jgn lah buat sentimen undi cina kafir lah dan sebagainya...anda tuduh PAS ditunggang olh cina lah ...apa..UMNO boleh hidup ke tanpa cina ??????anda pun memrlukan sokongan mereka jugakk....itu yg saya kata, kalau saya cakap awak bodoh awak marah, tp awak hampir dgn kebodohan....usahlah suruh saya pergi ke sekolah pulak...(saya ni dah ada 2 ijazah ke dua insyaalh akan tmbh lg ...)

    itulah saya kata bukan semua manusia boleh kita lekehkan dan bodohkan....

    jadi ...kalau kita tidak suka org sakikan hati kita, maka kita jgn buat kemarahan org...anda mungkin seronok memperlekehkan dan mempersendakan org dgn harapan org akan suka tp anda lupa bhw anda membuka peluang dan ruang untuk org lain menghentam anda dr pelbagai sudut dgn cara dan hujah yg membuat anda sesak nafas yg mana semuanya adalah benar dan fakta yg anda sendiri pun sukar untuk menafikan....dan anda terimalah kenyataan nya walau pahit,,sebab perkara tu adalah betul dan benar...saya tak tulis benda yg tidak benar kerana disiplin ilmu....dan hingga menjadikan anda marah balik pd org berkenaan...jgn buat org marah jang....den byk lg peluru nak tibai ekau...kalu berani cubalah ....ko tak tahu lg apa yg kisah sebenar-banarnya jang...semua dlm kocek jang...tunggu yo lah...den keluarkan satu-satu nanti,,pasti ko terlopong nanti...jgn buat jang

    ReplyDelete
  31. apo sensitip bona ko ni poik...
    kato 'lawan totap lawan'..
    takdo den nak marah do.. standard la berjuang..
    "Jangan bicara pasal perjuangan jika takut akan risiko".. hehehe
    geng-geng pakatan yo suko marah-marah orang ni.. ko tgk la kek perak..
    Kalau pasal kemajuan den tak kisah do poik.. kalau ko start nak tumbuk den, den tahan jo poik..
    tapi kot ko dah nak tumbuk den lobih 3 kali, memang ko nak ajak den begaduh.. itu no hal punyo.. kalah belakang cito..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  32. (saya ni dah ada 2 ijazah ke dua insyaalh akan tmbh lg ...) - ano 1132

    orang bijak tak ngaku dia bijak bro. contohnya kawan2 aku yg menulis di blog ni takde pun nak kecoh setinggi mana dorg belajar. sampai aku pun segan dengan dorg ni yg selalu merendah diri.

    "jgn buat org marah jang....den byk lg peluru nak tibai ekau...kalu berani cubalah ....ko tak tahu lg apa yg kisah sebenar-banarnya jang...semua dlm kocek jang...tunggu yo lah...den keluarkan satu-satu nanti,,pasti ko terlopong nanti...jgn buat jang" - ano 1132

    suruh org jgn marah dgn fakta dia kononnya tapi dia sndrik emos. semua cerita dalam kocek tu kasi keluar la. nak gak tau apa yg hebat sangat kocek tu. takde sapa nak telopong der.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  33. Ada satu cerita dizaman tun mahathir menjadi PM, pada suatu hari Samy Vellu berjumpa tun sewaktu PRU:
    Samy Vellu: Datuk Seri! apa pasal itu pembangkang kata saya kafir juga. saya tau saya kafir! tapi saya kafir zimmi juga.....!

    apa makna diolg ini? mmg benar dlm BN ada sama org kafir yg dilantik. tetapi kafir yg bgmn blh dibuat kawan? nabi kata berkawan dan lindungi kafir zimmi tp hapuskan kafir harbi (bukalah kitab yg menjelaskan ttg kafir zimmi dan harbi kalo tak tahu).

    siapa kafir zimmi dan siapa kafir harbi di malaysia?

    1. Kafir Zimmi
    kita tgk kembali sejarah. ingat kembali kafir mana yg turut membantu dlm kemerdekaan negara, bersama membebaskan malaya dari cengkaman penjajah. Cina dan India mana yg turut bersama Tunku ke London menuntut kemerdekaan. (Tonton filem 1957:Hati Malaya)

    2. Kafir Harbi
    Ingat peristiwa berdarah 13 Mei 1969, kafir mana yg mencetuskan pertelingkahan dan rusuhan kaum. kafir mana yg berarak di kuala lumpur membawa bendera parti dan penyapu nak menghalau melayu dibumi melayu?

    tak guna ada ijazah sampai dua atau tiga, ada master, ada PHD kalo analogi mudah ini tidak difahami!!!

    tetapi jika hati telah tertutup, mata tlh buta, telinga telah pekak maka segala yg dilakukan adalah sia-sia.

    benarlah firman allah mafhummnya:
    Hinanya manusia apabila ada mata tapi tidak melihat kebenaran, ada telinga tapi tidak mendengar akan kebenaran, ada akal tapi tidak berfikir akan kebenaran. hinanya manusia tadi bahkan lebih hina dari haiwan ternakan.

    Haiwan ternakan memberi manafaat kpd tuannya kerana susunya blh diminum atau dijual, dagingnya blh dimakan atau dijual, kulitnya blh dibuat bermacam2 benda, tulangnya blh dibuat sup malahan najisnya blh dibuat baja. tetapi kalo manusia bagaimana jika hina dari haiwan ternakan???

    ReplyDelete
  34. Wah...bukan main lg merah padam Abg Jejak Tuah ni...ko marah kat sapo bro....???

    Bro Jejak Tuah !!!

    Aku tak pernah cakap pasal KAFIR HIRBI spt yg ko ulas panjang lebar tu...ko Ahli Lembaga Pengarah BPN sepatutnya ko boleh deteact komen anymuos atau ahli UMNO sendiri dan ko boleh tahu siapa provoke siapa ??????

    ok untuk pengetahuan engko,,,aku copy semula komen ANON UMNO yg mula-mula sekali telah memprovokasi isu KAFIR HIRBI ni ...(jgn pandai main tuduh dan serkap jarang bro), nah ini dia komen tersebut :

    "dap kafir harbi May 14, 2009 9:35 PM
    Dap kafir harbi! Siapa yang sokong dap kafir harbi dia sokong kafir, zionis dan yahudi. Apalagi kalau jadi barua dap kafir harbi!

    Kami rakyat Perak bersyukur doa kami dimakbulkan ALLAH SWT kerajaan kafir dap tumbang di Perak. Kami tidak akan tunduk kepada dap kafir harbi."

    betul tak bro Jejak Tuah...betapa celaru dan marahnya ANON UMNO tersebut kan.....
    sebab itu aku ulas berkenaan isu tersebut...ko boleh baca komenaku dibawah ANON itu...dan ko boleh selidik komen ANON di atasnya adakah ada komen tentang isu itu?????????????????...tarak bro...so yg mulakan adalah org ko senddiri...jd ko marah org lain buat apa??????

    Bro..pesan aku ...jgn cari kesalaahn org lain...sebab kesalahan dri sendir lbh buruk dan keji dr org lain....lbh hina dr haiwan ternak...

    org jahil adalah org yg tahu diri nya jahil tp tidak mengaku kejahilannya dan sentiasa menganggap org lain jahil dr dirinya tetapi sebenarnya dia lah sejahil-jahil manusia dr manusia jahil dan kejahilannya akan membuatkan org lebih jahil menilainya dan meletakkan dia sebaris dengan kebatilan yg tiada ubatnya lg, melainkan kejahilannya itu disimpan sekali dgn batng tubuhnya ke satu alam menuju ke arahNya untuk dihisab segala amalan kejahilannya..wassalam

    ReplyDelete
  35. Apa yang jejak tuah tu cakap saya sokong 100%..itu adalah fakta...

    ReplyDelete
  36. Al-hamdulillah....

    Syukur masih ingat rupanya siapa Kafir Harbi siapa Kafir Zimmi.

    Syukur krn masih ada anon yg pro PR sedar siapa Parti DAP (Kalo betul2 sedar la... bukan hanya buat2 sedar)

    Syukur kalo ingat sejarah DAP itu adanya... apa matlamatnya...apa perjuangannya... apa politiknya...
    apa tindaknya...

    Tapi yg sedih dan lagi hibanya ialah apabila sudah tahu siapa mereka sanggup bersekongkol dgnnya...menyokong mereka krn marahnya kpd sesetengah pemimpin khususnya UMNO. laksana pepatah 'marahkan nyamuk kelambu dibakar'.

    Adakah 'sudah terhantuk baru terngadah'? alangkah indahnya 'mencegah daripada mengubati..'

    Renungkanlah....

    ReplyDelete
  37. Saya menyokong 100% jejak tuah..syabas saudara, minta keluarkan lagi fakta-fakta yang bernas.

    ReplyDelete
  38. Penyelamat RakyatMay 18, 2009 at 3:51 AM

    Aku sokong Jejaka Tuah,
    Ini baru dikatakan Penyelamat Orang Melayu Islam setiap hujah yang dinyatakan dipenuhi dengan fakta yang tepat. Tidak seperti setengah manusia tu, main tulis ikut sedap hati je untuk membenarkan perkara2 yg memang salah. Kita akan tengok mana akan menang FAKTA ATAU PERSEPSI.Kalau tak nak berdosa jangan percaya pada persepsi.

    ReplyDelete
  39. Anwar Ibrahim patut ditembak dan aku yakin negara lebih aman lepas tu. Apasal dia kemaruk nak jadik PM, dah lah kemaruk bontot lelaki. Anwar! Anwar!

    ReplyDelete
  40. Biarlah.....

    Ikut rasa binasa, ikut hati mati,
    ikut nafsu main bontot...
    Takkan tak paham2 dah namanya pun Bro Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I).
    Biarkan dia dan alamnya, yg ptg pastikan kita tidak mengikut tingkah dan lakunya. waspada langkah yg diatur. Pastikan juga adik beradik, sanak saudara, sahabat handai tidak tergoda dgn sandiwaranya.

    Insyaallah....

    ReplyDelete
  41. biaso lah nabi yg mulia tu pun ado yg tak gomar kek dio


    malaysiakamu.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Hehehehe..jejeak tuah, jangan sampai negara kita jadi mcm kaum Nabi Luth..Nauzubillah

    ReplyDelete
  43. menarik komen2 ni....

    paling menarik episod anon (yg ada dua degree), jejak tuah dan anon parti jahat kato eh...

    saya sebagai pemerhati pun boleh nampak siapa yg ckppenuh emosi dan kebencian. antara ciri2 org munafik kan bila bertengkar@bergaduh dia melebih2 (melampaui batas)...

    renung2kan...dan x yah gaduh2...

    -wirda-

    ReplyDelete
  44. Wirda ni macam bernas pandangan dia namun saya baca blog ini kerana saya dapati penulis dia menulis dengan penug semnagat dan jujur

    ReplyDelete
  45. Setuju.....

    kata2 'amar makruf nahi mungkar' itu jgn diperlekehkan dan disalah tafsirkan. ia bukan hak milik eksekutif mana2 pihak. itu pemangkin kpd perjuangan org islam.
    jgn dibiar pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara terus melakukan onar dibumi bertuah ini. sungguh x rela berpemimpinkan pelaku songsang. mendiamkannya spt bersetuju amalan songsang diamalkan. menyokongnya spt terlibat sama dlm amalan songsangnya. sungguh jijik menyebut namanya khuatir terpalit dosa perilakunya.

    marilah kita bersama2 menegakkan yg hak menentang yg batil. insya'allah.....

    ReplyDelete
  46. Anonymous Antibarua said...

    1. Barua kepada Yahudi
    2. Barua kepada BABI
    3. Barua kepada ajing DAP
    4. Barua kepada Nafsu
    5. Barua kepada Parti ajaran Sesat

    Sejak menang dalam pilihanraya lepas barua-barua ni kena tipu. penipuan yang paling utama ialah penubuhan Kerajaan Pakatan Rakyat pada 16 September 2008. Cam mana barua-barua ni masih tak terasa ditipu ye... memang bodoh atau otak letak di lutut?

    Insyaallah DENGAN IZIN ALLAH SWT. SEHINGGA 16 SEPTEMBER 3008 PUN FUCKATAN RIOT TETAP TAK DAPAT MEMERINTAH MALAYSIA...AMIN...

    Ada akai ka?

    May 13, 2009 4:17 PM

    bahasa biadab dari orang yang otak nyeer dekat kepala..,
    Insyaallah DENGAN IZIN ALLAH SWT, katernyer menyumpah diri.

    ReplyDelete
  47. good points and the details are more specific than elsewhere, thanks.

    - Murk

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive