Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, September 30, 2009

N31: Gadis peluk Isa Samad

Baru-baru ni Nik Aziz berpesan supaya penyokong Pas tidak mengulangi kesilapan lalu iaitu menyerang peribadi calon, sepertimana yang pernah berlaku di Permatang Pasir. Tapi la ni apa dah jadi?


Fitnah pembangkang sudah bermula hanya sehari selepas pengumuman calon yang akan bertanding dalam PRK Bagan Pinang. Gambar di atas kini sedang disebar luaskan kepada penduduk kawasan Teluk Kemang dengan tulisan "ISA KAHWIN???".

Apa tujuan puak-puak Pas, PKR dan DAP sebenarnya ni? Dah takdo modal ko? Kojo nak mengaibkan orang sajo ko pembangkang ni? Gambar Isa dengan anak sendiri pun nak dijadikan bahan fitnah. Osah la puak-puak PR ni Pemfitnah Rakus, KAKI FITNAH, MAKAN FITNAH, TIDO FITNAH...dulu kini & selamanya.

36 comments:

  1. A pretty girl with a proud father :)Alhamdulillah sudah bertemu jodoh..

    ReplyDelete
  2. Laa.....gambo ni dah lama beredar diinternet!!!

    Kalau gamba ini yang nak dijadikan modal awal, nampaknya apa sahaja modal depa selepas ini sudah tidak boleh diambil kira!!!Hancuzzzz....

    ReplyDelete
  3. Baru tunjuk gambar...tak katapun Isa kawin, awak dah kecut perut! Aku yang tengok gambar ni pun dapat membc si gadis tu anaknya...orang ramai pun bukannya bodoh!

    Baguslah Isa mesra ngan anaknya..itulah bapa penyayang...tak gitu?

    ReplyDelete
  4. isteri baru tan sri selepas kematianya isteri pertamanya. apa masalahnya. pr ini bab liwat tak sibok pulak. bab kahwin sibok

    ReplyDelete
  5. Tiada siapa dikalangan kami yg kecut perut wahai zanie. Cuma sudah muak melihat perangai pengikut pembangkang yang suka menabur fitnah dan membuka aib orang. Kalau betul pun isa tu nak kawin apa pulak masalahnya. Dia pun dah lama menduda.

    Dulu superimpose gambar najib, razak baginda dgn altantuya pun nak dijadikan bahan fitnah. Last2 ahli pembangkang mengaku sendiri yg gambar tu direka. Itupun mengaku sebab takut kena saman. Mungkin betul la kata paneh. PR ni kaki fitnah, makan fitnah, tido fitnah. Pemfitnah Rakus Tegar Gila B.A.B.I.

    ReplyDelete
  6. biasa lah...dah nama pun parti kencing rakyat...kalau setakat peliwat yg nabi tak ngaku umat tuh dipertahankannya, tak le dinamakan parti kencing rakyat

    ReplyDelete
  7. aku pun tak paham, nape PR buat macam tu, dah takda modal agaknya...takat gambar macam tu, macamlah orang negeri JANG tu percaya...kemesraan antara anak & bapak, jadi pertikaian...ape punya bodoh penyokong PR...

    dah pakai segak-segak macam tu, takan korang tak boleh nilai...kalau betul dia nikah ape yang korang runsingkan???kurang-kurangnya, dia kawin dengan cara halal..tak bawak lari anak orang...nak main pun halal...itu pun jadi isu...

    ala, yang sebarkan fitnah tu, nak kawin dengan anak dia tak dapat, lepas tu buat cerita...

    betulah seperti yang dikata, kalau ISA bertanding, PR kecut telur...aku harap BN menang kawasan ni...dalam masa yang sama jadi pembakar semangat untuk PRU ke 13 nanti...

    ReplyDelete
  8. ceh sape nk kwin ngn anak kaki rasuah bro,org bodo jer kwin ngn anak pak rasuah..hehe..org yg rasuah camtue pn korang bela n angkt jd pemimpin,adoi rosakla negara aku..

    ReplyDelete
  9. to MC-shahrul, kita ni manusia, memang tak terlepas dari buat salah...kita bukannya taraf nabi muhammad yang dah tentu akan masuk syurga...kesilapan yang mamat ISA buat dulu dah pun dibayar cash oleh ALLAH didunia...sekurang-kurangnya, si ISA ni telah ditunjukkan jalan supaya bertaubat sebelum ajal datang menjemput...kira bertuahlah mamat ni....

    takan sebab 1 kesalahan, ko nak cop dia macam-macam...dah itu kekurangan dia...aku tau ko to terlalu taksub dengan kepimpinan PR, yang mane ko menilai mereka semua tak buat salah langsung...tak makan rasuah...tak buat kerja kotor...

    ko tengok je PR pegang beberapa negeri dimalaysia, macam-macam yang dorang dah buat...masing-masing tamak untuk bolot sebanyak mungkin untuk kepentingan sendiri...mungkin dorang pun tahu, nilah masanya nak ambil sebanyak mungkin,sebab PR tahu, BN kalah dulu bukan tak kuat, tapi rakyat menolak beberapa calon BN sebab hendakkan perubahan...memang tak dinafikan ada Calon BN dulu, memang kaki rasuah..kaki disko & macam-macam kaki yang negetif...

    bagi aku, sape yang masuk politik, silap langkah, berbakul-bakul dosa yang akan ditanya di akhirat kelak disebabkan amanah yang diberikan oleh rakyat disalah gunakan...

    bro, semua orang ada buat salah..kita semua bukannya "maksum"...

    ReplyDelete
  10. betul ke musuh yg buat citer?...
    ntah2...hehehe...

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Saya tak fikir PR sebodoh ini memainkan sesuatu isu...Puak kotor dalam UMNO yang selalu menelanjangkan sesama ahli UMNO selama ini...Siapa boleh nafikan???

    ReplyDelete
  12. ek elleh..betul ke PR pakai strategi bodoh mcm ni...? ni semuo taktik BN lang bang oii... masak bonar den dah...

    mintak maaf le bang oii..strategi bangang mcm ni umno yo yg buek....

    ingat org malaysia ni bodoh piang ko? zaman jopun dulu buleh le buek strategi bungkor ni...

    ReplyDelete
  13. Hidup Isa....comel awek ni
    Kalau isteri muda....Hidup Isa
    Kalau anak.....ada peluang Isa jadi bapak mertua ku. Jangan tunjuk kat Rahim tambi ...kes naya.

    ReplyDelete
  14. ni satu lagi kojo gilo orang pAs babi, lontar batu sembunyi tangan lopeh tu sebut kat umno, mcm tuduhan kat sprm. ado ko kojo sprm nak bunuh saksi yg boleh menjahanamkan pakatan rompak padahal patut puji lah..belitbelit

    ReplyDelete
  15. alah..inikan keje musuh politik si doraemon..ni apa nak herankan..dalam umno pun berpuak puak puak puak..umno yang tabur fitnah Pr yang dapat nama..is pendek yang merasuah..bagan pinang yang dapat bala..umno dah habis modal dah..nampak sangat dah x da calon..si perasuah ni yg diangkat..blogger paneh yang bongok ni pun sokong isa pendek? sokong rasuah? alah..dimata blogger pengampu paneh bongok yg konon belajar tinggi pasal sejarah negara ni..rasuah umno macam lalat je..yo lah..maghi ghamai2 kito sokong perasuah...maghi..!!!

    ReplyDelete
  16. Den sokong Wong Meng Tat... bravo lu bro...

    Den cayo UMNO yang buek kes gambar Isa ni...den cayo tu...sobab eh..manolah tahu kok gamba tu anak Isa ko (kata kanlah)..last2 pembangkang yo yg dibusuk eh, sobab tak kan tahu itu anak Isa..itu pun nak dijadikan modal kempen...dah..!! PAS yo yg dibusuk eh...pado hal yg buek UMNO PERASUAH sendiri... yo lah, dlm politik ini dinamokan provoke....

    Isa kan nak bona monang..walau pun dia kelihatan macam TAHI BUSUK...tak po lah lopeh ni semua rakyat akan sokong lah parti PERASUAH TEGAR MCM UMNO....

    UMNO ni sgt suko bikin GAMPANG...sobab dio memang hampeh!!!

    ReplyDelete
  17. hanizam aku nie bkn taksub pd pr ke ape la bro,tp aku sbgai rakyat blh menilai la...x kisahla pr ker bn ker klu x btl x btl jgk,tp drpd apa yg aku nilai n maklumat yg aku tgk bn lbh byk n teruk melakukn rasuah,dlm perhimpunan agong umno pn korang nk rasuah ape cer bro?ko kata ISA tue dah bertobat,dlm prk bagan pinang nie pn aku tgk ade jer lg politik wang,projek mee segera,alaa dah la masa prk kt tmpt aku dlu pn dpn2 mata aku tgk org umno bg rasuah duit kpd pemuda2 umno,adoii la nk kata aku nie bodo jgk ker?taksub ker?aku x taksub pd mana2 parti la bro,tp korang kene ingtla,parti yg byk menipu rakyat kompom 1 hari nnti akan ditumbangkn,smpai bile korang nk berkuasa bro?stiap makhluk tuhan fana`,ada tarikh luput,lg2 org yg byk menipu rakyat lg la akan tumbang,aku b`ckp bkn sbb taksub,tp aku menilai ok,k la bro adios..

    ReplyDelete
  18. Gambar sudah lama disebar dalam internet tanpa tajuk dan tanpa ulasan di sebaliknya. Biasanya dijadikan senagai gambar hiasan bagi rencana yang tidak berkaitan dengan gambar ini.

    Soalan saya, kenapa ia disebarkan begitu? Pernahkah anda dengar perkataan fitnah?

    Nampaknya bagi yang taksub dengan PKR atau terlalu benci pada UMNO, apa sahaja yang dilihat akan dikaitkan dengan strategi UMNO.

    ReplyDelete
  19. tarikh luput bn insyaAllah sampai kiamat. tarikh luput pr lagi 2 tahun je lagi. hehehe..ado orang sendiri komen, sendiri sokong dan puji. keh keh keh. mmg dasar kuih tat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  20. UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL

    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL

    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOLUMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL
    UMNO BODO REKA CERITA SENDIRI BAHLOL


    ......................KATA P RAMLEE

    ReplyDelete
  21. Awat Pantet Miang ooi kau meraban macam babi buto. Ruponyo ekau lah si setan penyambung lidah setan selama ini. Tektik kau tu dia panggil reverse psyco. Macm org tak ngaji macam ekau. Yg pastinya UMNO minat dgn pemimpin rasuah. Cian Mahazalim tawar diri UMNO tak sudi Puih.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  22. orang2 pembangkang ni taaaaaaaak de keja lain kecuali mencarut, menyumpah seranah...

    otak blue memanjang...macam jugak ketua dia yang suka sondol bontot tu...

    hmmm...kesian...Parti Kalut Ribut ni...

    ReplyDelete
  23. UMNOLAH YANG MEMBODOHKAN UMNO!!!

    ReplyDelete
  24. si nuar al juburi pun kena penjara 6 tahun ..diangkat juga jadi MP di Pmtg Pauh.. apa cerita ni ???..

    si mat sabu KENA tangkap khalwat pun penyokong hamPAS undi jugak jadi MP..apa cerita ???

    si Eli bogel pun masih memegang jawatan MP Bt Lanjan..dah lah "anu" nya seluruh dunia nampak..apa cerita ???

    Parti Kelentong Rakyat..memang patut pun di gelar nama ini..

    Takebeer..Takebeer..Takebeer..

    NIk Najis..tolong masukan nama aku dalam buku kau.. kau seorang sahaja yang bolih tolong aku supaya aku masuk syurga...

    ReplyDelete
  25. panas gak cerita ni....kalau betul ni anak dia, ape yang disusahkan??kalau betul dia kawin, ape yang diresahkan???kalau kata BN pilih calon rasuah, habis tu, macam maner dengan PR yang pilih calon yang dah kena penjara, kena tangkap khalwat, kantoi gambar sensor yang dah tersebar???ape cerita beb...

    tapi alasan yang diberikan, semua calon-calon PR yang pernah buat "TAIK" semua BN @ UMNO yang buat...aperah....

    bagi aku sama je antar BN & PR...masing masing ada cerita tersendiri...aku baca gak informasi seperti harakah @ suara keadilan, tapi tak le sampai percaya bulat-bulat...sebab taksub & berfikiran jumudlah bila ada pemimpin PR buat salah, pejam mata je...alasan tu dah kelemahan mereka, jadi kita maafkanlah...tapi bila side BN? sampai mati dijaja cerita negetif???adakah itu yang dinamakan keadilan???

    semua ada buat salah...kita bukan manusia "MAKSUM"...kalau buat salah tuhan akan balas...releks le bro...jangan terlalu yakin bila PR memang PKR, boleh mimpi nak perintah malaysia...

    kalau kata pemimpin BN teruk, perasuah, banyak buat maksiat, pemimpin buangan UMNO @ BN yang masuk PR lagi teruk...sebab bila dalam BN dulu tak sabar untuk naik jadi pemimpin dan macam-macam lagi, tubuhkan parti serpihan dengan harapan kot-kot dapat jadi PM express, jadi wakil rakyat express...senang skit, bila dah dapat kuasa, boleh bolot sebanyak maner mungkin..menerlah tau, koto-kot PRU akan datang dah tak dapat lagi....sama je..jangan kata pemimpin BN saje yang ada sikap negetif...pemimpin PR lagi teruk...

    ReplyDelete
  26. dah lah paneh, miang pulok. Bagi aku tak salah ISA nak kahwin lagi. Dia mampu. Hang dok meraban tak tentu hala tu apa pasai. Jangan dok tuduh orang PR nak buat fitnah camtu.

    ReplyDelete
  27. bila cerita fitnah pasal UMNO= umno fitnah diri sendiri

    bila cerita busuk pasal PR= Umno buat fitnah jugak

    habis tu pas dan pr tu maksum la? langsung tak bersalah?dah tahap nabi ke??? kalau mcm tu senang la..bila buat fitnah kat orang,sebarkan berita..lepas tu kita cakap ja, dia yg buat sendiri lepas tu tuduh orang.. kan kan kan??

    Pas bodoh mcm lembu..pas parti dajjal bertopengkan Islam!!!!PAs parti syok sendiri!! pas parti khawarij moden!!Pas parti perosak Islam dan bangsa!!! aku benci pas dahulu kini dan selamanya jika masih nak perdajjal Islam!!

    ReplyDelete
  28. parti yg kau kiblat tu parti sosat parti sekolar bongok

    ReplyDelete
  29. Dah lama dah, Mahakhinzir@tokong tua puaka pencen pun tak sokong Isa samad jadi calon. Podah

    ReplyDelete
  30. keh keh keh

    bengong! yg dok kutuk sana sini ni pehal. bagus sgtlah tu kumpul dosa kering banyak2.

    dlm zmn sains dan teknologi ni kaedah pemikiran jumud ni pun masih ada ke? apa untung dok dedah kelemahan dan keburukan org ni? mazhab mana yg benarkan org buka aib org ni?

    matangla sikit b'politik. apa kata dgr misi dan visi kedua2 calon. undilah calon yg blh beri faedah dan manfaat bukan yg bawa mudhorat.

    wahai pengundi bagan pinang gunakan akal dgn bijaksana. jgn marahkan nyamuk kelambu dibakar. jgn dok dengar kata2 org yg dtg hanya waktu pilihanraya lepas piliharaya entah kemana.

    pilihlah calon yg blh bekerja utk rakyat bukan calon yg memperbodohkan rakyat.

    kerajaan negeri adalah BN, bijak ke kalau YB bagan pinang adalah PAS? berapa banyak peruntukan dr permatang pauh nak bg? kerajaan penang, kedah, selangor dan kelantan ada peruntukan ke utk bg kat bagan pinang ni? blh ke nak bg peruntukan tu?

    dah pening dgn bermcm adu domba maka gunakanlah sifir mudah ni. undilah calon yg merupakan calon yg sama dgn kerajaan negeri. segala mcm kemudahan masa hadapan akan terjamin.

    fikirkan;lah sendiri...

    ReplyDelete
  31. bullshit la mc shahrul..ckp x taksub..kalo betul2 ko nk nilai,jgn nilai dari 1 parti je..yg ko nmpak,rasuah je..yg baik xnmpak...so,pas tu maksum sgt ke?smpai nk beza2kan iman ,ibadah seseorang...sorry to say la,kalo ko de terbaca kisah islam dulu2 pun,xmustahil pencuri bole msuk surga n ulamak boleh masuk neraka...xtau plak aku bile da mati nnt malaikat tanye,ko idup dulu parti ape?b.n ke pas?cmtu ke...
    PAS BUKAN ISLAM,TAPI PAS HANYA PARTI SHAJA TERMASUK JUGA B.N..ISLAM seseorng bgntung pada diri sendiri..

    ReplyDelete
  32. utk info semua...gambar ini mmg gambar Isa dgn anaknya yg bernama Megawati....ramai x baper kenal dgn anak2 beliau sebab dier ni low profile skit pasal keluarga.

    ReplyDelete
  33. niat insun
    apikla wong melayu podo tukaran, paten-patenan sak bongso ne dewe. karep mu lah! senengan ne mangan, turu,ngomong gede, pinter re nengkrengi wong. kerjo males,niogo orak biso, tukang ngampu nomor satu! jegur politik orak nggo otak di apusi cino kaleh aren. sing paling mendo, edan lan mengong di dadekno 'Pemimpin'. sing paling koplo nyekel tampuk negoro.
    ben lah... kito jowo orak karep tampuk kuoso. kito meneng-meneng whae. kerjo sing tenanan rebut sak anane. mengko kapan kito wes nguosoi negeri iki, kito urak wong Melayu maring laut ben di pangan iwak.

    ReplyDelete
  34. Puak pembangkang ni masa omak dia mengangkang ko batang babak do toh hei, samo2 kata, aduh pokimak haramjadah koh kou tibai lah laie, adoi, sobab itu hei kojo di moncarut memaki meyumpah ajeh hei..

    ReplyDelete
  35. HAHAHA...ISA SAMAD DAPAT 180K UNIT SAHAM FELDA...KORANG DAPAT APA?HAHAHA

    ReplyDelete
  36. BN ISLAM...TAPI CINA YANG KAYA..BN BELA CINA...DEPAN ORANG MELAYU...HIDUP MELAYU..DEPAN TAUKE CINAA....LU KASI GUA DUIT..GUA TOLONG SAMA LU...SEBAB ITU PEMIMPIN UMNO SEMUAAA KAYA KAYA TAPI ORANG MELAYU MEREMPAT ..JADI CLEANER..KEJE KILANG...PUIIHHH

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive