Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, July 16, 2014

Henti sebar troll Gadis Peugeot!!

Klip wanita mengamuk ni dah jadi viral.


Tapi viral penyebarannya ada unsur perkauman. Si tukang upload pun nama Cina. Bila ia melibatkan Wanita Melayu, macam-macam troll dikeluarkan. Seolah Cina ni...orang Melayu tak boleh usik langsung. Ini semua kerja RBA. Orang Melayu jangan bantu sebarkan troll yang boleh menjatuhkan maruah Wanita Melayu walau dengan alasan budi bahasa kononnya.

Kalau ia melibatkan Cina...pasti tak akan wujud troll atau parodi. Ingat lagi kes Cina maki polis, Cina maki DBKL etc. Adakah wujud banyak troll macam kes Wanita Melayu pemandu Peugeot? Cuba tengok klip bawah;



Takde sapa pun nak buat troll kes perempuan Cina atas ni, dan tak ramai pun orang Cina yang nak tengok atau bagi komen klip ni di youtube jika nak banding dengan klip si Gadis Peugeot. Sekali lagi nak bagitau...ini semua kerja RBA nak malu/jatuhkan maruah Wanita Melayu. Jadi orang Melayu elok hentikan penyebaran sebarang troll isu ni.

Kalau ikut pengalaman den, keto Cino kono langgar sikit pun..perangai lagi macam sial punya lagak. Den ponah tengok 2 orang Cino bawak moto bosa langgar keto sorang pakcik Melayu sampai tercabut bumper...lepas tu pakcik Melayu tu pulak yang kena maki...lagi la macam cilakos!! 

Isu perkauman dah makin mendidih, tapi kerajaan analogi bolasepak PM Najib masih dok bacul al dayusi.

22 comments:

  1. RBA, DAP dan PKR adalah satu kumpulan....kumpulan CELAKA... melayu yg sokong kumpulan CELAKA ni mmg bodoh...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yang sokong kumpulan CELAKA ni digolar CILAKAK. Dio bukan bodoh, cumo bingai sikit.

      Delete
    2. Melayu yang nyokong kumpulan CILAKO ni digolar CILAKAK. Dio bukan bodo, cumo bingai sikit, wayar ea sot, otak tak senter.

      Delete
    3. Tak kira PKR ke PAS ke dia orang bekerjasama dengan DAP atau UMNO bekerjasama dengan MCA, GERAKAN dan MIC atas dasar untuk kepentingan politik yang terpakasa dibuat kerana sistem yang sedia ada diacu oleh UMNO. Tak kira DAP ke MCA ke GERAKAN mereka ni sama je tapi UMNO yang memerintah negara Malaysia ni YANG SEPATUT DIPERTANGGUNGJAWABKAN ATAS KEADAAN YANG BERLAKU SEKARANG DI MANA ORANG CINA NAIK TOCANG.... BANGANG PUNYA MELAYU YANG TAK TAU NAK FIKIR
      Sama gak

      Delete
  2. Masaalah ea budak pompuan ni pun pangai macam hampeh! Tepokek telolong macam kerasukan polong apokohal ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 1.36pm, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

      PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

      Delete
  3. Setuju. Cukup la setakat kita tak suka atau komen dalam hati je dengan budi bahasa cik kak peugeot ni. Tak perlu la kita nak tolong sebarkan aib dia terutama aib saudara seagama kita sendiri dengan gamba troll tu semua. Kita jagalah maruah anak gadis kita.

    ReplyDelete
  4. Habihhhh sendiri takmo jago adab...oghang lain lak nak kono jago adab kito?

    ReplyDelete
  5. Saya setuju troll dan klip ni sengaja dibuat untuk memanaskan isu antara kaum. Nampak sangat bila bab melayu macam2 mereka salahkan. Kalo bab cina cuma perlu minta maaf dan semua orang lupa apa yang dah berlaku. Salah gov skrg juga yang biarkan api perkauman ni makin marak. Tunggu meletup je ni.

    ReplyDelete
  6. bila kena tang Melayu ramai yg buruk sangka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb cina yg ajar mcm tu supaya buruk sangka sama melayu...racist dgn keizinan peMIMPIN melayu.

      Delete
  7. Aku pun mula2 bengang juga dengan budak pompuan Melayu ni,memang tak ada adab sopan.Tapi bila tengok hampir setiap blog,tak termasuk fb,youtube,twitter,pendekata seluruh dunia siber kutuk dia kaw2 aku rasa dah overkill sangat.Macamlah dia telah melakukan dosa besar seumpama membunuh,berzina,meliwat,memfitnah dan lari dari medan perang digabungkan semua sekali.

    Sedangkan bersepah2 video cina kurang ajar sampai dah jadi acara bulanan tapi takdelah orang bagi respons sangatpun,macam perkara biasa2 aje.Tapi bila sekali Melayu buli cina wah...tenggelam isu khalid gereja kena marah dengan sultan.

    Semua orang buat salah dan kadang2 hilang pertimbangan,kita pun macamlah tak pernah terover..tinggal lagi tak diambil gambar dan tak disebarkan di youtube.Aku yakin budak pompuan tu dah menyesal kerana keterlanjuran dia.Tak perlulah nak diaibkan sangat dia sedemikian rupa.Kalau sampai dia bunuh diri sebab malu,sape nak jawab?

    Baik2 aku nak marah budak pompuan ni,terus aku terbacking pulak haha..



    ReplyDelete
  8. Setuju dengan Tobeng

    ReplyDelete
  9. troll tu abende bro? pakcik dah tuo tak paham sangat gajet gajet baru nih...

    ReplyDelete
  10. Aku SETUJU dgn. tindakan Siti ni - kalau siapa langgar aku pun walau tak cedera; tentu pun MARAH; nasib baik Siti SELAMAT, SYUKUR ALHAMDULILLAH! Cina-BIADAP tu yg. sebabkan kemalangan -sebab tu dia takut dan sekarang nak memburukkan Siti ni! Apalagi umat Islam/Melayu asyik dilanggar dlm. kemalangan BUAS!

    Tapi si Kem. Pengangkutan boleh pula biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa kemalangan – bukan hanya pemandunya terutamanya lori/bas; dan hanya bayaran denda! Dan SAMAN BERJUTA pemilik lori/bas/kereta BUAS spt. di Barat - lihat akhbar (tapi anti-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2689682/Tracey-Morgan-sues-Wal-Mart-negligence-truck-driver-smashed-limo-leaving-comedian-seriously-injured-friend-dead.html !

    Sedih betul – hampir hari-hari umat Islam/Melayu diBUNUH/diLANGGAR , termasuklah anggota PDRM ISLAM/Melayu kita! Kemalangan jlnraya yg. majoriti mangsa adalah umat Islam/Melayu – sering dipersalahkan sbg. cuai kononnya oleh NGO-NGO si KAPIRDAJAL; yg. herannya si KAPIR ni tak pernah menyalahkan pemandu dan TUANPUNYA lori-lori/bas-bas/kereta-kereta BUAS, yg. sering menyebabkan! Sebenaqnya jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti MANGSAnya adalah umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI dgn. KEJAM/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA (terutamanya MPV) /BAS - BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong (umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya), akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu dr. GENG-KONGSI-GELAP termasuk si PENAGIH DADAH/PATI!

    Tapi adakah kes ini spt- kes lain akan disiasat dgn. TERPERINCI – kenapa rakyat tak diberitahu perkembangan kes-kes JENAYAH Kemalangan BUAS spt. ini mahupun jenayah lain, termasuk yg. TERBENGKALAI?! Dan lihat bagaimana MANGSA asyik dipersalahkan terutamanya penunggang motosikal – sebab kononnya topi keledar ‘lusuh‘ - geramnya aku! Sedangkan LORI/BAS/KERETA BUAS besar , termasuk pemilik-pemilik GANGSTERnya yg. menyebabkan KEMALANGAN tak pula disebut – lihat di dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140527/dn_16/Tukar-topi-keledar-selepas-lima-tahun , Tukar topi keledar selepas lima tahun!

    Yg. heran tu, kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu Islam/Melayu – akan dinamakan; tapi kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu adalah si KAPIRDAJAL, kenapa TAK dinamakan, terutamanya bila langgar umat Islam/Melayu ?! Sepatutnya juga, mengikut undg-undg, LORI tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja!

    Dan lihat kes-kes ni –seorang ibu dan bayinya terbakar dgn. amat kejam; tapi yg. ganjilnya dari gambar di Berita Harian, kereta BESAR (MPV yg. kononnya dilanggar mangsa – apahal merentang kat jln depan kereta mangsa; jadi aku syak kereta BESAR ni lah menyebabkan kemalangan, bukan mangsa)! Lihat di - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ibu_bayirentungdalamnahasdiMiri/Article/index_html, Ibu, bayi rentung dalam nahas di Miri; 2014/05/26!

    Ataupun pasangan suami isteri ini yg. DILANGGAR dgn. KEJAM oleh si Inggeris (aku syak dia mabuk – tapi disisasat tak tahap alkoholnya sebelum/selepas dihantar ke hospital – kononnya dia pun cedera parah?!) – lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140616/je_04/Suami-isteri-maut-dua-anak-parah , Suami isteri maut, dua anak parah, 16/06/2014. Patutnya keluarga mangsa MALANG ni SAMAN BERJUTA kat pemandu BUAS mcm. ni – mana NGO-NGO/Peguam SUKARELAWAN Islam/Melayu?!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  11. Rupa2nya cikmek CDM 25 bangsa spesis dengan AWIE PUKIDA

    ReplyDelete
  12. 1) Ado unsur perkauman jahat dan tuksah dipanjangkan laie.
    2) Kak Pijo tu pun dah explain, dia paneh bona, boli motokar dongan duit hard-earned, bukan macam yang banyak ket sini (yang dapek duit sponsor RM5k-RM6k sebulan untuk buek fitnah dan melago-lago oghang). Kok kono ket kito pun reaksi ea cam tu yo. Tando ea, cor tengok caro masing-masing nulih ket sinia... lagi toghuk dari Kak Pijo ni. Kato ea, dio dah hon ket uncle tu, tapi kono lontung juo, tak hangin satu badan motokar baghu kono segeh. Ni nak ghayo ni. Cumo ea dio out of control sikit. Dio jadi agresif sobab dio sensoghang, Lopeh tu, dio dah mintak maap dan bermaapan dengan uncle tu.
    3) Ini tak ado apo-apo dah, elok buang kes yo. Ado betimbun kes lain yang bolom disiasat macam kes pencetus perasaan perkauman ni, sapo nak jawab?
    4) Yang kan dopan ni, ingat sapo kawan, sapo lawan dan comat menulih.

    ReplyDelete
  13. Rba dan melayu liberal dah buat Ppuan ni cam lagi jahat berbanding yahudi Zionist kesayangan Singapore.

    ReplyDelete
  14. Isunya di sini bukan perkauman tapi Pembuli Jalanraya. Kemalangan berlaku tanpa sengaja. sama ada yang melanggar membayar gantirugi atau yang dilanggar menuntut gantirugi insuran yang melanggar. Negara ada undang-undang. Kalau setakat memaki hamun masih boleh diterima tetapi mengancam seseorang dengan senjata (stering lock) tidak boleh diterima. Seingat saya, pakcik jiran saya selalu mengingatkan agar kita mengucap dahulu sebelum melakukan sesuatu.
    Tindakan undang-undang perlu diknakan sebagai tauladan kepada pengguna jalanraya yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyebaran troll n parodi nampak sgt perkauman bhai. Bkn hal pembuli lg dah tp nak malukn melayu.

      Delete
  15. baca n fikirkan

    Disini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk ( tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Pegeot Kiki dilanggar oleh kereta toyota uncle Sim, beliau teros keluar dalam keadaan amat kecewa sebelom bergegas mendptkan uncle sim yg masih berada di dlm kereta. Kire2 seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bgi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hnya menurunkan cermin dan berkata " sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yg tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not rm50 dan paksa kiki ambil.

    Akibat berasa tercabar dgn tindakan uncle yg tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan kiki bukanlah hendak mencederakan uncle sim. Sebaliknye mahu uncle sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yg terkejut dgn tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

    Dan berlakulah tindakan yg tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yg sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

    Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yg berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan utk merogol beliau yg pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji uncle sim.

    Biadap.cina ok maa..klau melayu buat riuh satu dunia mcm kes kiki

    ReplyDelete
  16. Ada perbezaan video cine ni dgn melayu ni.. kita bkn nk sokong mana2 bangsa ok mcmni apa yg jadi isu panas sgt pasal perempuan ni 3 je

    1. perempuan yg sepatutnya sopan berhijab termaki terlolong tidak mencerminkan umat islam lagi2 di bulan ramadhan
    2. dia boleh pulak ambik steering lock pakcik tu da kenapa?? sekadar maki ok lagi
    3. apa hak dia sampai dia nk pecahkan hentak kete pakcik tu... tu dlm undang2 dah kira keganasan bukan lagi kategori accident. kalau buat report saman dan tuk meringkuk penjara free free je ni. bukti kukuh sgt sbb ada video lg.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive