Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 27, 2013

Melayu paling BAHALOL dan HAPRAK kahwin lagi

UPDATE 8:08pm

Rasanya ramai yang dah salah tafsir apa yang kami cuba sampaikan. Berdasarkan komen, kebanyakannya menuduh kami jealous la, cemburu la, suruh mengaji la, cetek agama la etc. 

Ini bukan isu 'artis' Azhar nak kahwin 2 ke, 3 ke. Dia nak kahwin 4 pun apa kami peduli. Lantak pi la dia!!

Point asal kami ada dalam klip youtube di bawah...

Oklah, kami bagi contoh mudah, korang tengah lepak santai dengan tenang kat mana-mana, tiba-tiba ada sorang kutu berahak mana sound korang, "Hoi bahalol! Kau memang bahalol. Kau tau tak...kau la manusia paling haprak atas muka bumi ni!" Agak-agak apa reaksi korang lepas kena sound macam tu...kalau tak benjol dahi orang yang sound tu..tak sah la kan?!

Masalah kita di Malaysia ni bila tang ustaz ka...ulama' ka...adakah mereka diberi lesen besar untuk cakap sesuka hati? Adakah mereka boleh dibiarkan begitu saja apabila menggelar seseorang atau bangsa itu dengan gelaran bahalol, haprak, kafir, sesat etc. Mengapa 'so called ulama' boleh terlepas begitu saja tetapi jika orang biasa yang menyebut perkataan yang sama akan dihentam kiri, kanan, depan, belakang?

Nampak tak double standard rakyat Malaysia untuk menangani 2 situasi berbeza di sini?

Nabi SAW sendiri pun mengucapkan perkataan yang baik sesuai dengan akhlak baginda, tetapi adakah Azhar Idrus yang dipuja peminatnya sebagai 'so called' ulama' yang kononnya ulama' pewaris Nabi mencontohi akhlak dan bahasa Rasulullah SAW?

Macam tu ke cara berdakwah dengan menggelar orang BAHALOL dan HAPRAK? Adakah Azhar Idrus ni maksum hingga tak boleh ditegur? Heh...

Ulama' akhir zaman ni ramai je yang memandang dunia. Ulama' akhir zaman pun belum tentu confirm syurga!!

*********

POSTING ASAL



Bangsa paling bahalol dan haprak di muka bumi inilah yang sering mengKAYAkan 'artis' ini hingga mampu berkereta mewah, berumah besar dan beristeri tiga. Berapa caj setiap kali 'artis' ni ceramah? Heh...



Mother of Church? Haha...orang kristian pun gelak bila dengar. Memalukan Islam sungguh la...

Pesan onyang ambo, jangan berguru dengan artis...nanti kok sesat!!

55 comments:

  1. kau tu kene sedar pikir apa yg org lebih berilmu tuu buat drpda kau..kau jangan main ckp jer kat org mnd yg x baik...sesungguhnya Allah meninggikan darjat org yg berilmu.....org yg kau ejek tuu seorang Uztaz..bknnya pemaksiat..kau ni berfikir dahulu sebelum bertindak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dr puak kau, sume nye baik peliwat pun ko kate ulamak...pemaksiat pun ko sanjung macam ulamak....contoh... Badigol Amin...Stopa Ali....Amat Sabu....jgn beguru dgn artis sok kok sosek barek.....paham tu?

      Delete

  2. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Adil.

    Dia menciptakan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, perempuan yang jujur untuk lelaki yang jujur, perempuan berakhlaq untuk lelaki yang berakhlak, perempuan yang gila seks untuk lelaki yang gila seks, begitulah seterusnya...wallahualam.

    ReplyDelete
  3. blogger ni memang dasar iri hati ko ustaz azhar ataupun UAI amik gewe dio.. namo pun doh MIANG...tp otak tak dok..baso bengong mu Paneh Miang..mu ni jenis dengki

    ReplyDelete
  4. selamba je azhar ni gelar melayu bahlol dan bangsa paling haprak dalam dunia tapi orang melayu jugak la yang dok backing dia. cuba kalau cina yang gelar melayu bahlol dan haprak, apa reaksi orang melayu agaknya.

    ReplyDelete
  5. Mg gilo macai...ngaji staro mano mg nk hino ulamak...baik taubat la sblum mg nyesal... Sedar la diri skit...apa masalah dengan jumlah bayaran ceramah... Slama ni artis2 yg melolong2 bleyh aje byr mahal2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lh klass ulamak dlm puak kau......ado janggut...pakai jobah...buleh cakap pasal islam sikit2 dh jd ulamak lh tu......tp bilo klua yo dari puak tu nanti dh tak ulamak dh......macam ustaz Nasha.Asan Ali.ghamai laie lh...klau Nik Ajis klua pun nanti memang ko org pangil dio babi nyanyok.....cmfirm.

      Delete
  6. tgk bhsa pn da tau pnlis ni ade penyakit hati. mohon bnykkn blaja ilmu agama.

    ReplyDelete
  7. Kah kah ......orang tak laku nak hina orang nak kahwin lagi yang di benar dalam islam.

    Kah kah ..........potong ajelah kau punya pistol hai miang. Anjing pun tak nak makan.

    ReplyDelete
  8. betul ke azhar ni melayu tulen? ke ade darah kalinga macam nuar berahim juge? tak sangke sanggup die cakap bangse die camtu.

    ReplyDelete
  9. Alahai...dok kata orang hina ulamak...ada sakit hati la apa la...yang puak hampa tu...dok dendam ngan orang lain tak ada pulak kata sakit hati...tu hah nik aziz tu...nak satu kan ummah ada ke nak diludah muka orang...ulamak kah itu? Tepuk dada tanya hati la der...

    ReplyDelete
  10. Kenapa mesti pertikaikan perkahwinan USTAZ AZHAR IDRUS baru2 nie ?

    Sebab dia USTAZ ? . So kenapa pun dgn gelaran ustaz ?
    bukan ke beliau seorang ahli sunnah wal jamaah ?
    Orang2 yg mengamalkan sunnah rasulullah ?
    jadi kenapa ada isu2 negatif pasal nie ?

    Perkahwinan itu salah satu cara yg dilakukan oleh RASULULLAH untuk menyampaikan lagi dakwah islamiah ni . Dan sebab itulah UIA mencontohi sifat Rasulullah .
    Berkahwin lagi , bukankah itu sunnah ?
    Jadi kenapa perlu mengharamkan yg sunnah itu ?
    Adakah anda seorang yg tidak mengamalkan sunnah Rasulullah ?
    Or memang tak tahu berkahwin lagi satu itu sunnah ?

    Bawak2 la istigfar , sesungguhnya di akhirat nanti Rasulullah akan mencari umatnya yg mengamalkan sunnah baginda . Lain la klu anda tidak ada rasa sayng kepada Rasulullah . Kat akhirat jangan dok sibuk cari Rasulullah untuk minta syafaat dari baginda . ALLAHOURABBI ~

    Sayang UIA , Sayang Ulama'
    Tabarakallah ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni pelawok sewel mulut celupar..bukan ostad weiii..lebong banyok..

      Delete
    2. Bhai.. fahami betul2 sunah khawin saw tu...takut nanti jd punah....klau kawin ikut sunah...cakap pun ikit sunah.....ingat tuuuu

      Delete
  11. Azhar idrus ulamak? Perghh...mulut dia ni pangil orang bodo ikut sedap mulut dia ja...kalau nak kata hati orang lain busuk...hati dia ni lagi busuk!! Nak kata kat aku ada aku kisah??? Ramai lagi orang alim2 yang tak ada kene mengena dengan POLITIK yang aku boleh belajir ler...ni ustaz baling kasut boleh la...nak kata aku hina ulamak? Ulamak bukan macam dia ni...akai ada ka..respect lagi harun din dari ustaz mcd ni...sebab apa aku respek harun din? Sebab dia tak rendah2kan orang dia tak maki orang mengata orang itu baru betul ulamak ustaz mcd ni fulamak

    ReplyDelete
  12. orang kawen ko kutuk..org berzina sana sini ko x bising pn..dasar pemikiran ntahpape..org ajak ko pade agama ko xnk ikut..simpan bebal tu utk diri ko sndiri..jgn duk pamer kt org lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh mana kau tahu aku tak kutuk? Kau boleh bca hati aku ke? Ish2...hebat orang2 macam hampa ni...aku ni pun tau mana baik buruk..tak kan la orang nak buat maksiat aku tengok ja...akai ada ka? Mana kau tau aku tak nak blaja agama? Owh mungkin hampa ada ilmu membaca hati orang hahahaha

      Delete
  13. 1) Dulu ustaz azhar idrus kata apa makan beradab ni ajaran mana? Nah dan sekarang dia pun makan beradab...
    2) Dulu ustaz azhar idrus kata nak kawin 4 biar lah no 2 3 4 tu orang yang susah2..janda2 yang patut dilindungi...sekarang? Nah kawin anak dara bulu kening baik punyaa...

    Aku tak persoalkan dia berkahwin tapi aku cuma nak kata paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih hahaha

    ReplyDelete
  14. Tak kisah lah dia ustaz baik atau jahat terpulang atas penilaian masing2.Apa yg penting dia menikah dgn cara halal mendirikan masjid BUKAN berzina.
    Tuan PM nak marah sesiapa pun marahlah tapi tolong jangan babitkan agama.ramai sangat org berzina sekarang.itu yg mesti kita risau dan rungsing.zina akan mendatang azab pada kita semua.tolonglah tuan PM jgn terlampau marah hingga hilang pertimbangan kelak akan mengundang azab dari Allah jallalahu.
    Harapan saya supaya urusan kahwin di mudahkan diseluruh negara agar zina tidak berleluasa seperti sekarang

    ReplyDelete
  15. kalau tak puas hati pi report pejabat agama....jelous la tu....

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah...eloklah kahwin, boleh elak maksiat. Tapi yang tak paham orang pompuan ni...kalau ustaz yang kahwin 2, 3 atau 4...semua bagus. Sokong belaka. Kalau kene tang suami sendiri....berduyun-duyun pakat gi mahkamah syariah minta cerai....tak leh langsung terima qada' dan qadar Allah....ape cerrrr....

    ReplyDelete
  17. Yg banyak dengki ni adalah dr puak umno yg mati pucuk n tak berduit.jadi macai dpt upah 50 je..pemimpin umno siap ada perempuan simpanan lagi tu pencacai umno siap sokong lagi...

    ReplyDelete
  18. PANEH MIANG ni memang orang gilo...gilo babi tahap tertinggi...kikikik

    ReplyDelete
  19. Dulu dia ceramah, bangsa paling haprak dalam dunia ialah melayu. Kenapa tak cari india ke, afrika ke, myanmar ke, jadi bini ke-3. Azhar...mulut ckp tapi otak belum proses lagi jadi la camtu. Yg org dlm masjid nganga dengar azhar ni kutuk, telan ajela.

    ReplyDelete
  20. USTAZ BABI... CAKAP MEMBABI BUTAAA

    BLACKOUT

    KAT MANA BELAKU BLACKOUT MASA PRU13 USTAZ

    KAT KEPALA BUTUH USTAZ KOTTT

    Soalan yang tak pernah ditanya dan dijawab oleh ustaz uai

    . Apa hukum sokong seorang pemimpin penzina dan peliwat.


    ReplyDelete
  21. azhar ni basic fardhu ain memang dia ada. sebab tu bila dia mengajar, banyak hal berkaitan dengan fardhu ain. cabang lain dia tak mahir. sebab tu bila dia cuba ulas sesuatu yang dia sendiri bukan ahli, terserlah la kejahilan dia di situ. macam hal hari ibu tu, sejarahnya tak sama macam yang azhar ni cakap. mana wujud pun mother of church. azhar ni sendiri pun kena banyak mengaji lagi ni. kena faham islam ni banyak cabang ilmunya. dan kalo dia tak tau lebih baik diam. bila cuba jugak jawab semberono akhirnya bukan saja memalukan diri dia tetapi juga mencemarkan kesucian islam tu sendiri.

    ReplyDelete
  22. Sebagai panduan, dari Wikipaedia

    This is the info taken from Wikipedia. Hope that helps.

    History

    Different countries celebrate Mother's Day on various days of the year because the day has a number of different origins. One school of thought claims this day emerged from a custom of mother worship in ancient Greece, which kept a festival to Cybele, a great mother of Greek gods. This festival was held around the Vernal Equinox around Asia Minor and eventually in Rome itself from the Ides of March (15 March) to 18 March. The ancient Romans also had another holiday, Matronalia, that was dedicated to Juno, though mothers were usually given gifts on this day. In some countries the Mother's Day began not as a celebration for individual mothers but rather for Christians.

    Mothering Sunday in Ireland & Britain

    Mothering Sunday, also called "Mothers' Day" in Ireland and the United Kingdom falls on the fourth Sunday of Lent (exactly three weeks before Easter Sunday). It is believed to have originated from the 16th century Christian practice of visiting one's mother church annually, which meant that most mothers would be reunited with their children on this day. Most historians believe that young apprentices and young women in servitude were released by their masters that weekend in order to visit their families. As a result of secularization, it is now principally used to celebrate and give thanks for mothers, although it is still recognized in the historical sense by some churches, with attention paid to Mary the mother of Jesus as well as the traditional concept 'Mother Church'.

    Harap kita semua maklum. Jangan kita mengata orang sebelum mengetahui fakta sebenar.

    ReplyDelete
  23. UIA meme terer n maveles.Smg pjg umur murah rezeki neh.Lepaih ni cubo lak cari jando lak mace sunah nabi.Tabik spring samo Zaibo jugok...dio jago sembile oghe anok...Meme hebat duo2.

    ReplyDelete
  24. utk ustaz panjang janggut dari kote dia.

    kepala butuh mung!!

    ReplyDelete
  25. History of Mother's Day: Julia Ward Howe

    The idea of official celebration of Mothers day in US was first suggested by Julia Ward Howe in 1872. An activist, writer and poet Julia shot to fame with her famous Civil War song, "Battle Hymn of the Republic". Julia Ward Howe suggested that June 2 be annually celebrated as Mothers Day and should be dedicated to peace. She wrote a passionate appeal to women and urged them to rise against war in her famous Mothers Day Proclamation, written in Boston in 1870. She also initiated a Mothers' Peace Day observance on the second Sunday in June in Boston and held the meeting for a number of years. Julia tirelessly championed the cause of official celebration of Mothers Day and declaration of official holiday on the day. Her idea spread but was later replaced by the Mothers' Day holiday now celebrated in May.

    History of Mother's Day: Anna Jarvis

    Anna Jarvis is recognised as the Founder of Mothers Day in US. Though Anna Jarvis never married and never had kids, she is also known as the Mother of Mothers Day, an apt title for the lady who worked hard to bestow honor on all mothers.

    Anna Jarvis got the inspiration of celebrating Mothers Day from her own mother Mrs Anna Marie Reeves Jarvis in her childhood. An activist and social worker, Mrs Jarvis used to express her desire that someday someone must honor all mothers, living and dead, and pay tribute to the contributions made by them.

    A loving daughter, Anna never forgot her mothers word and when her mother died in 1905, she resolved to fulfill her mothers desire of having a mothers day. Growing negligent attitude of adult Americans towards their mothers and a desire to honor her mothers soared her ambitions.

    To begin with Anna, send Carnations in the church service in Grafton, West Virginia to honor her mother. Carnations were her mothers favorite flower and Anna felt that they symbolised a mothers pure love. Later Anna along with her supporters wrote letters to people in positions of power lobbying for the official declaration of Mothers Day holiday. The hard work paid off. By 1911, Mother's Day was celebrated in almost every state in the Union and on May 8, 1914 President Woodrow Wilson signed a Joint Resolution designating the second Sunday in May as Mother's Day.

    History of Mother's Day: Present Day Celebrations

    Today Mothers Day is celebrated in several countries including US, UK, India, Denmark, Finland, Italy, Turkey, Australia, Mexico, Canada, China, Japan and Belgium. People take the day as an opportunity to pay tribute to their mothers and thank them for all their love and support. The day has become hugely popular and in several countries phone lines witness maximum traffic. There is also a tradition of gifting flowers, cards and others gift to mothers on the Mothers Day. The festival has become commercialised to a great extent. Florists, card manufacturers and gift sellers see huge business potential in the day and make good money through a rigorous advertising campaign.

    It is unfortunate to note that Ms Anna Jarvis, who devoted her life for the declaration of Mothers Day holiday was deeply hurt to note the huge commercialisation of the day.

    ReplyDelete
  26. Arise then...women of this day!
    Arise, all women who have hearts! Whether your baptism be of water or of tears!
    Say firmly...
    "Disarm! Disarm!
    The sword of murder is not the balance of justice."
    Blood does not wipe our dishonor,
    Nor violence indicate possession.
    As men have often forsaken the plough and the anvil
    At the summons of war,
    Let women now leave all that may be left of home
    For a great and earnest day of counsel.
    Let them meet first, as women, to bewail and commemorate the dead.
    Let them solemnly take counsel with each other as to the means
    Whereby the great human family can live in peace...
    Each bearing after his own time the sacred impress, not of Caesar, But of God -

    Years later, Anna Jarvis intended the new holiday to honor all mothers beginning with her own -- Anna Reeves Jarvis, who had died in 1905. Although now largely forgotten, Anna Reeves Jarvis was a social activist and community organizer who shared the political views of other progressive women like Julia Ward Howe.

    In 1858, Anna Reeves Jarvis organized poor women in Virginia into "Mothers' Work Day Clubs" to raise the issue of clean water and sanitation in relation to the lives of women and children. She also worked for universal access to medicine for the poor. Reeves Jarvis was also a pacifist who served both sides in the Civil War by working for camp sanitation and medical care for soldiers of the North and the South.

    Although I've never seen it on a pastel flowered greeting card, Mother's Day honors a progressive feminist, inclusive, non-violent vision for world community -- born in the imagination of women who devoted themselves to God, not Caesar.

    ReplyDelete
  27. Mother's Day: Founding by Anna Jarvis

    The official Mother’s Day holiday arose in the 1900s as a result of the efforts of Anna Jarvis, daughter of Ann Reeves Jarvis. Following her mother’s 1905 death, Anna Jarvis conceived of Mother’s Day as a way of honoring the sacrifices mothers made for their children. After gaining financial backing from a Philadelphia department store owner named John Wanamaker, in May 1908 she organized the first official Mother’s Day celebration at a Methodist church in Grafton, West Virginia. That same day also saw thousands of people attend a Mother’s Day event at one of Wanamaker’s retail stores in Philadelphia.

    Following the success of her first Mother’s Day, Jarvis—who remained unmarried and childless her whole life—resolved to see her holiday added to the national calendar. Arguing that American holidays were biased toward male achievements, she started a massive letter writing campaign to newspapers and prominent politicians urging the adoption of a special day honoring motherhood. By 1912 many states, towns and churches had adopted Mother’s Day as an annual holiday, and Jarvis had established the Mother’s Day International Association to help promote her cause. Her persistence paid off in 1914 when President Woodrow Wilson signed a measure officially establishing the second Sunday in May as Mother’s Day.

    Anna Jarvis had originally conceived of Mother’s Day as a day of personal celebration between mothers and families. Her version of the day involved wearing a white carnation as a badge and visiting one’s mother or attending church services. But once Mother’s Day became a national holiday, it was not long before florists, card companies and other merchants capitalized on its popularity.

    While Jarvis had initially worked with the floral industry to help raise Mother’s Day’s profile, by 1920 she had become disgusted with how the holiday had been commercialized. She outwardly denounced the transformation and urged people to stop buying Mother’s Day flowers, cards and candies. Jarvis eventually resorted to an open campaign against Mother’s Day profiteers, speaking out against confectioners, florists and even charities. She also launched countless lawsuits against groups that had used the name “Mother’s Day,” eventually spending most of her personal wealth in legal fees. By the time of her death in 1948 Jarvis had disowned the holiday altogether, and even actively lobbied the government to see it removed from the American calendar.

    ReplyDelete
  28. kita bukan cakap pasal pasal mothers day ni kan? kita cakap pasal azhar idrus gelar semua pendengar setia ceramah dia sebagai bahalol dan haprak di muka bumi ni kan? so melayu tak rasa marah ke azhar idrus panggil kau dengan family kau bahalol dan haprak?

    ReplyDelete
  29. kalau nak warisi sunnah nabi, warisilah semua. Nabi sentiasa menjaga akhlak dan pekerti mulia dan terpuji. Tidak pernah satu riwayatpun nabi pernah mengeluarkan perkataan yang menghina dan mengeji orang lain walaupun orang lain itu memang terkenal keji dan hina. Tapi bangsa kita asal saja ada yg berperwatakan Ulama, berjubah, berjanggut, pandai mengaji dan ada ilmu sikit terus kagum. Sebab tu manusia macam Ayah Pin, Hj Kahar dan sebagainya mudah mempengaruhi orang Melayu. Dan ramai ustaz yang jadi kaya hanya dengan ceramah yang penuh kejian dan cacian pada orang lain.. anehnya ramai yang suka.

    ReplyDelete
  30. Islah,,kau ni dah kawin ko bolum? kau ni pompuan kan? jadi bini no 4 ustaz ni pun ok jghk biar kau tu jadi baik nt,,hee,,heee,,
    Yg UIA kato Melayu Bahlol Haprak tu melayu UmNO@UmPORNO la tu,,buek2 tak faham plak kau Jang,,,
    kaH!!!Kah!!!Kah!!!KaH!!!!

    ReplyDelete
  31. Akhir zaman ni manusia memang suka dengar ceramah yang kelakar, gelak ketawa. Ceramah agama yg serius akan dipinggirkan. Larut ke tak ilmu tu agaknya.

    ReplyDelete
  32. Nafsu oh nafsu. kau memang hebat. Ustad PAS lebih ganas dari ustad umno. Inilah buktinya.

    ReplyDelete
  33. mu kate ustaz panda fardu ain je?
    meh aku nok test,rukun wudhuk ade brape?... kalu mung x leh jawab dalam mase 5 saat ,memang mu bodo.

    Taubatla..

    فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

    sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani

    ReplyDelete
  34. asalkan mampu...mampu diterima oleh isteri2 sebelumnya..
    .................................
    Sokong Blog Anti Fesyen Maksiat Di Bawah..

    http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Isteri lama Ust asyik pandang saja kat madu baru... Apa pun Tahniah kepada Ust Azhar tapi lepas ni Ust cubalah satu padukan umat Islam dan melayu ya... jgn jadi punca perpecahan. Hati mau baik beb....

    ReplyDelete
  36. lawo weh is3 ustaz,ustaz dh tiga...awak satu pn x dok lgi,pitih x dok r.... lain ler mcm ustaz zaman skrg,pitih lepok2

    ReplyDelete

  37. Alaahai... Paneh Miang oii..

    Den nengok bahaso ko sendiripun lintang pukang lucah, fitnah, kutuk, hino, membangangkan orang macam nak runtuh dunio ni..

    Konon nak belo Islam dan Melayu.. Piigii dah!!!. Cermin muka tu dulu..

    Jangan2 ko ni adalah agen freemason.. Sobab, sopaham den, agen freemason memang camni caro e...

    ReplyDelete
  38. biaso la poit ni la deh pejuang mujahadah melawan hawa nafsu. kesudah eh lawan la kau ngan nafsu bini no3 kau. ceramah suh org ikut nabi, tapi dio ikut nafsu. Mano yg dalam kaji eh tuh boleh la ikut ustad ni.

    ReplyDelete
  39. bangsa melayu haprak. Agak2lah bila bercakap wlaupn ada rasa benci pd sesiapa.Berapa bangsa luar meniru dn ingin mempelajari dr ustaz azhar.Ustaz azhar x do ghapo2 yer nk di belajo drnya. Oklh kita ganti ustaz azhar dgn bangsanya. Negara islam luar ingin mempelajari cara malaysia mengurus tabung haji,mengurus ngra dlm kedudukan plbgai kaum.Usaha malaysia dlm memperkenalkan produk2 syariah dlm sektor perbankn dn akn berusaha bersunggh2 ke arah matlmt syariah yg tepat.Memperkenalkan hab halal dlm sektor makanan.Menjana bnyk kekayaan dlm segmen perniagaan di landasan syariah.Belum lgi bab zakat,wakaf,batulmal dn sbgainya.Setakat bernikah 3 atau 4 dh bnyk kali dgr d ngra2 arab.Di ganu,klau org x nikah lg, orang lain akan hairan.Setakat nikah stu atau dua, biasa jer nikah ketiga yg jd luar biasa,maklumlh ngri kaya minyak.

    ReplyDelete
  40. malam pertama yang indah .. 3 round bohhhhhhh ..

    ReplyDelete
  41. amacam kita panggil UAI ini pun guru haprak! Ok tak? Kalau kita beri dia status ulamak, dia ulamak haprak! Haprak oh haprak kau UAI. Kah.....kah....

    ReplyDelete
  42. ulamak yg bnyk buat lawak dlm menyampai ilmu ibarat angin yg berlalu,tetapi ia mewujudkn ramai peminat dan setanding dgn artis sehingga menganggapnya sebagai idola.Kalau di ukur sbgai kpi,ianya mencapai kejayaan yg kecil dn tidak boleh membanggakan seluruh umat ialam di malaysia kerana masih wujud pertikaian pendapat dari sudut ideology politik,kurang kepahaman dlm geografi politik dan gaya penympaian yg baik ttpi tdk menyeluruh ilmunya utk di jdikan instrumen sbgai jln penyelesaian.Berbeza dgn gaya dan cara penyampaian Pro Dktor sidek baba yg menceritakan tentang sejarah kgemilangan empayar islam, lalu di ulas secara terperinci dgn baik, rahsia kejayaan sejarah tersebut dn di olah dlm sudut pendidikan utk melahirkan lebih ramai cerdik pandai islam di abad ini.Maka lahirlah aliran pendidikan rendah,menengah jenis kovensional dn tahfis ke pendidikn tinggi iaitu universiti Al quran yg konsepnya bertanggungjwb mjaga ilmuNya.

    ReplyDelete
  43. Gua ada tengok banyak juga youtube UAI ni. Memang dia ni jenis suka caci dan maki orang. Bukan saja dia maki orang biasa, orang bertaraf ulamak pun dia hina. Dia kata Nik Aziz tak reti bahasa, dia kata Ust Fathul Bari ustad anjing, dia kata Ust M Asri Z Abidin puak dajal. Dia seorang saja ustad @ ulama yg betul dlm dunia ni. Dah tu, suka pula buat lawak lucah ... Bila dah glamour, pasang jarumlah pula nak tegakkan sunah nabi (sambil nak tegakkan awang dlm kain pelikat). Duit banyak, kereta Ferari ada, janggut panjang (super power, kata setengah pengkaji seks), anak2 dara pun apa lagi nak cari ... he he he syurga dunia, ustad ...

    ReplyDelete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. USTAK PAS ESPECIALLLY USTAK AZHAR MEMANG KUAT SEKS...HARAMKAH DAILY BANYAK IKLAN UBAT KUAT....BIASA LA BRO..TANG CACI MAKI TU MEMANG DAH DASAR MELAYU CAMTU...SUKA BAB MAKI CACI ORG LAIN...HABIS CANNA LAK NAK KUMPUL DUIT KAWIN ARTIS BRO...TAMBAH LAGI PIPIT USTAK AZHAR 8" UKUR KELILING LAGI TAK KIRA...NEHHHH

    ReplyDelete
  46. Janganlah hontam toghuk sangat UAI ni. Dio ni ulamak tersohor, tak dok sapo dapek chelen dio dlm dunio ni. Sobab itulah dio boghani hontam, maki dan caci tak kigho sapo. Bukan sajo dio hontam oghang biaso mcm kito, DS Najib pun dio hontam, orang2 yg botaraf ulamak pun dibalunnyo. Dio kato Nik Aziz tak ghoti bahaso, dio kato Ust Fathul Bari ust anjing, dio kato Ust Dr M Asri puok dajal. Jangan pulo nak potikai kobolehan dio, dio soghobo boleh, dulu dio gitaris utamo band boy K Trengganu dan kawan2 punk pun ramai. Dio boleh hontam sapo sajo ikut sodap mulut dio … tapi yg paling best sohaghi duo ni … homtam bini mudo trang tang-tang tu lo, apo layi. Alahai … apo dayo kito … apo nak dikato … kalo boleh nak dapek bini mudo mcm UAI … Mau sobulan ghasonyo tak pijak masuk rumah bini potamo dan bini koduo … Hidup UAI, togakkan sunah dan togakkan jugo yg dah disunat (dlm kain ust) …

    ReplyDelete
  47. uai.......ulama?....sejak bila?

    ReplyDelete
  48. Wei batak semua....kalau mamak janggut tu nak ikut sunah nabi kawin lah dgn janda anak 10....boleh juga meringankan beban ibu2 tunggal...cari anak dara mcm tu kan nak ajar mengangkang aje..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive