Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, December 14, 2012

Manifesto Pas dan Pkr PRU-13

Untuk memberi kemenangan majoriti dan berkuasa di Putrajaya, Pas dan Pkr telah bermesyuarat di Auckland, New Zealand pada November 2012 lalu. Antara persetujuan mereka ialah;

1. DAP akan meletakkan calon Melayu sebagai calon YAB Perdana Menteri yang berselindung daripada kelompok UMNO kecewa...? Siapa ya...

2. Pas akan meletakkan calon popular sebagai Timbalan Perdana Menteri. Bukan Abdul Hadi Awang kerana faktor usia dan tahap Tuan Guru tidak relevan dengan kedudukan YAB TPM.

3. Pkr akan menempatkan calon muda sebagai Timbalan Perdana Menteri, iaitu bekas guru Matematik YB Razali Ibrahim di MRSM Terendak. Siapa dia...itulah Azmin Ali, anak disifatkan sebagai anak derhaka oleh ibunya sendiri!

4. Pakatan Pas dan Pkr akan mewujudkan Kementerian-kementerian baru iaitu;

4.1. Kementerian Hal Ehwal Antara Agama dan membatalkan Perkara 11(4).

4.2. Kementerian Pusaka dan Adat Resam Bangsa Malaysia dan membatalkan Perkara 160(2) dan Perkara 153.

4.3. Kementerian Kewangan II (untuk urusan Dana antabangsa daripada Freemason & Komunis)

4.4. Kementerian Tanah, Galian, Mineral dan Kuasa Usaha Autonomi (untuk membatalkan Kanun Tanah Negara) dan menjadikan Tanah rezab Melayu batal secara mutlak.

4.5. Kementerian Hal ehwal Perajaan (untuk membatalkan Perkara 32 dan Perkara 38), secara langsung akan membubarkan Parlimen Malaysia. Selepas PRU-13, kumpulan Pas, Pkr dan DAP akan mengumumkan Malaysia Demokrasi mengikut perlembagaan yang dipersetujui di Atlanta dan merujuk kepada Statue of Liberty America.

Tahniah dan Syabas. Manifesto Pas dan Pkr amat menarik untuk menjahanamkan Tanah Melayu.

UMNO-BN apa manifesto kalian...!

16 comments:

  1. Apa yg ko merepek ni syaitan cicit kamat??memualkan idea sampah mu ini..cari la idea yg beras nasional@bernas sikit..kesian lu

    ReplyDelete
  2. Manifesto BN ameno adalah utk menhabiskan boreh harta negara la....itu pon ko tak paham ka?lombap bonar kamu ni.

    ReplyDelete
  3. Setuju...teramat setuju...

    ReplyDelete
  4. Blogger2 pro umno semuanya akan disumbat kedalam penjara...kah..kah..kah

    ReplyDelete
  5. Bijak sungguh anon-anon ni. Hasil dari belajar di sekolah Kerajaan BN. Di ajar oleh guru Kerajaan BN. Di lahirkan di Hospital Kerajaan BN dan bila mati nanti akan di tanam di kubur Kerajaan BN.

    ReplyDelete
  6. Jumaat penghulu hari.ayuh sahabat2 amno berhijrah@islah for betterment.Allah Maha pengasih lg penyayang.Pintu kebenaran terbuka untuk semua.amin...

    ReplyDelete
  7. Kerajaan komunis/sosialis/sekularis atau mana2 gomen pon buat sekolah le..jgn sempit fikiran dan celaru.sila pergi sekolah semula jika perlu.wallahualam.

    ReplyDelete
  8. Anon 3.12
    Murid yang belajar di sekolah kominis/sosialis/sekularis sangat sayang kepada kerajaan mereka. Mereka tidak menghina dan mengutuk kerajaan mereka. lagi pun kalau mereka menghina dan mengutuk kerajaan mereka, alamat umur tak panjang...

    ReplyDelete
  9. Najis: ko ni lombap juo sey tengok..ko ni sekolah kumunis ko?oooyo, BN memang komunis.macam otak ko yg sekularis..lombap tak mau ngaji.bodo melantun2 najiss woi...org bg analogi pon ko tak paham..sekolah BN pejadahnya..kahaakkk lu la ptuihhh najis BN.harap maklum

    ReplyDelete
  10. Moga sahabat2 dr BN dapat hidayah.Sila menuntut dengan ustaz2 yg arif lg wibawa..spt ust azhar etc..Tanyalah Ustaz adalah program TV9 yg baik utk ditonton utk dpt ilmu agama dgn cara santai dan praktikal.I/Allah kita semua diberi hidayah Allah..ketaksuban kpd kaum atau bangsa akan tak bawa ke mana.kembalilah kpd Islam.Itu janji Tuhan.

    ReplyDelete
  11. Apa lar korang semua bodoh belaka....
    tak kira yg muda, tak sedar di untung.
    yang tua tak sedar nak mampos.
    korang semua pun mampos jugak akhirnya. sokong tok kepala guru nik najis pun mampos juga.
    sokong tok datok najis pun mampos jugak.
    ikut sangat lar kata tok guru nik najis tu... sokong depa masuk syurga, sokong ameno masuk neraka. apa dia tu dah macam bapak2 paderi kat indon ke dah boleh kasi org masuk syurga ke neraka. wei semua org melayu... kamon lar...
    korang gaduh sesama sendiri pun dah tak betol dah... sesama islam pulak tur. memang bodoh lar orang melayu macam korang ni semua....
    yang sokong ameno pulak asyik2 pikir pasal duit.... hambe duit ke korang hidup ni....
    yang sokong pembangkang asyik2 pikir kerajaan makan duit rakyat....
    woi bodoh2 belaka... soal rezeki tu semua tuhan dah tentukan lah... bodoh.... bukannya kerajaan yg korang sokong. kalau ko pikir kerajaan pembangkang memerintah nanti korang boleh jadi kaya ke???
    korang harapkan tol apa semua, ptptn apa semua, cukai apa semua tu boleh menyenangkan hidup korang ker? memang bodoh....

    ReplyDelete
  12. Tanda Tanda hari kiamat pun dak banyak berlaku Bro kito Orang Islam asyik bercokak tak habih habih sementara pintu taubat bolum tertutup ni bawak-bawaklah muhasabah diri tengok apo yang kito buek selamo ni,dah cukop ko boka kito...... sobab Mati boleh terjadi bilobilo maso. Esey tak kesah Benggali,Cina,mamak,Iban Kadazan OA ko yang jadi PM untuk masa akan datang kok jadi Raja melayu tu baru huhara harubiru

    ReplyDelete
  13. Yang menjahanamkan orang Melayu adalah orang Melayu sendiri. Anon 1.46 am - tak kisah siapa akan jadi PM konon.. Besok bila merempat di negeri sendiri, baru kau tahu langit tinggi atau rendah! Aku yang tak berapa nak Melayu ini pun sakit hati bila baca nih..

    ReplyDelete
  14. Aku suka n sokong Muslim melayu atau Muslim non-melayu jd PM atau MB...janji Muslim tak makan rasuah,tak judi minum arak,bukan kaki betina,tak makan rasuah...mati nanti,Tuhan tanya tau??siapa yg kamu pilih.jawable kalu handal sangat.takut ni...

    ReplyDelete
  15. Umno memerintah korang rasa teruk ke berbanding pas yang rakyatnya byk Kuar ke negeri lain...agama mainan mereka..skrg dok brgabung dgn pkr Dan dap....Negara aman damai...ada pekerjaan..ce tgk indon bangla semua lari ke Malaysia...masalahnya pm kita x bijak dlm agama..pas pandai agama pun x pandai Nk buat hudud...suruh plak najib buat...pas patut jd contoh..buatla dikelantan tp x mmpu...takut makan diri...podah...kwn ngan dap pkr Nk laksana hudud bole ke.....ce citer....alasan apa ya...Anwar sudah kasi wang..hudud pun lupa....

    ReplyDelete
  16. cicit mamat ko ni islam ke kapir?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive