Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Sunday, December 30, 2012

Amanat Hadi: Pencacai Pas yang masih budak2 mati akal nak jawab!

Nampak gayanya isu Amanat Hadi ni betul2 buat Haji Hadi berasap punggong.  Para pencacai Pas juga mati akal nak pertahankan isu yang rata2 mereka tidak punya feel kerana 31 tahun dahulu, kebanyakan mereka masih belum sunat lagi.

Sebab itu beberapa percubaan oleh mereka untuk back-up Hadi waktu Hadi bersembunyi baru ni ternyata macam gampang jer ! Perkara utama sebelum berbicara tentang apapun topik, kita kena betul2 faham isunya tentang apa. Kalau main redah jer, hujah yang dikemukakan hanya menonjolkan kedangkalan sendiri.

Semalam Hadi keluar dari persembunyian .... suka sangat para pencacai Pas sebab semua dah mati akal nak jawab isu Amanat Hadi ni. Hampir semua menulis yang nadanya lebihkurang macam ni - Hadi dah jawab ! Ambik kau ! Muahahahaha .... Entah kenapa, saya melihat keterujaan pencacai Pas lebih kearah LEGA kerana akhirnya dapat lepaskan beban menjawab kebahu Hadi.

Tapi Hadi sikit pun tak jawab tentang Amanatnya ! Mana ada dia jawab ? Perdengarkan balik setiap patah perkataan Hadi, ada ke Hadi jawab ? Tidak kan ?

Hadi lebih kearah MENGALIHKAN topik melalui permintaan 1JAM Siaran LIVE TV sebagai syarat untuk jawab.

Kenyataannya Hadi memang tidak ada jawapan bagi menjelaskan Amanat yang diucapnya 31 tahun dahulu ! Isu utama Amanat Hadi adalah berkisar tentang PERLEMBAGAAN negara yang disifatkannya sebagai Jahiliyah, warisan penjajah, undang2 kafir dan WAJIB DITENTANG .... itu 31 tahun dulu TAPI kini PERLEMBAGAAN YANG SAMA pula Hadi @ Pas berikrar akan pertahankan.

Hadi kena jawab - Apa yang BEZAnya Perlembagaan Negara 31 tahun dulu dengan sekarang ? Kenapa dulu WAJIB ditentang ketahap mati syahid kalau gugur dalam penentangan tapi kini HARUS dipertahankan ? PERLEMBAGAAN NEGARA MASIH SAMA KAN ?

Nak jawab macamana ? Nak Spin macamana ? Nak konar tang mana lagi ?

Apakah KEFAHAMAN orang Pas tentang Amanat Hadi sehingga mendorong segala perlakuan yang menyesatkan itu diREDHAI oleh Hadi dan Pas ?

Dah alang2 sebut, kenalah ungkit kembali Peristiwa Memali ..... dan alang2 seluk, perjelaskan sekali TABUNG MEMALI ! Semua tu kira pakej la ......

Tak perlu LIVE melalui RTM atau TV3 untuk menjawab, siar saja diHarakah dan Youtube dan RAMAI yang akan tolong sebarkan 100% tanpa sedikitpun tambahan atau pengurangan.

~Terbaik dari dinturtle. Selanjutnya sini.

35 comments:

  1. Ada lg yg bengap pikir?dah berapa kali tukar agong,menteri agama,majlis mufti,PM..tak boleh selesai masalah ni lg ker bang??makan gaji buta ke hapa depa tu?dekat je PRU baru sensitif kunun?lama dah tu?saya pon baru beranak time tu.org muda tak kuasa nak pikir benda ni.pirahhhh

    ReplyDelete
  2. budak anon yg baru beranak. siapa yg bangkit isu ni? ialah bekas ahli pas dalam bukunya kafirkah aku. faham ke dok apa isu sebenarnya. kok tak paham dok ontok2.

    ReplyDelete
  3. bangang bodoh piang penulis..bg satu ayat yg sebut umno kafir oleh tghh.. koprang perasan yg korang kafir ke? klu x, so apa masalahnya..?

    ReplyDelete
  4. bekas ahli pas ke sapa ke yg bngkitkan isu lapuk dan cuba diperbodohkan oleh umno ni? isu p/raya dah basi la pencacai.

    ReplyDelete
  5. hahaha. anon 2 ekor atas ni masa tahun 81 dulu mesti baru lepas bersunat. sbb tu bagi alasan dangkal konon hadi tak sebut umno kafir. alahai...hehehe. upgrade la hujah tu dik. nampak na bangang otak tu. isu p/raya dah basi? hahaha. abis tu kenapa pemimpin dan pencacai pas meloncat dengan isu ni? hahaha. budak hingusan sungguh la.

    ReplyDelete
  6. Pengikut-pengikutnya yang dia dah pesongkan akidahnya, yg mengkafirkan saudara2 sendiri, solat berasingan, sembelihan Umno di anggap haram, nikah dua kali, ceraikan bini, tanam jenazah berasingan, dan sebagainya, adalah kesemuanya ibarat cikgu2 yang telah di ajar untuk mengajar ABC je rupa-rupanya. Patut ler senang sangat dia pesongkan akidah pengikut2nya. Peerrrgh........ mangkuk ayun punya ulamak.

    ReplyDelete
  7. kalau dah mengekalkan perlembagaan penjajah yg kafir,perlembagaan yg tk mengikut syariat Islam tu,,maknaya Kafir la tu,,, Jadi kesimpulannya memang botul la apa yg Tuan Guru Haji Hadi tu cakap,,,
    Jadi memang Wajib la kita tentang orang2 yg mengekalkan undang2 kafir ni,,
    Cuba la fikir balik elok2 sedaro,,taubat la,,,
    Org2 UmPORNO syok sendiri,masih tak sodar2 diri sobab nak jago tempolok diri.,sampai terlupo Maruah diri,,Kah!!!Kah!!!Kah!!!

    ReplyDelete
  8. KUALA LUMPUR - Menteri Berak Hanyut@Menteri Perogol, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pihaknya tiada masalah untuk menyiarkan penjelasan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkenaan isu Amanat Haji Hadi.

    Bagaimanapun kata beliau, ia boleh dibuat secara rakaman dan bergantung kepada pertimbangan RTM sama ada ia sesuai dijadikan bahan berita atau sebaliknya.
    "Kita minta Datuk Seri Hadi beritahu lokasi penjelasan itu hendak dibuat rakaman.

    Kah!!Kah!!Kah!! Apo barang nak rakam2 pulak? Dasar UmPORNO,,memang tak berTOLO,,,betul2 MELOYAKAN,,,,

    ReplyDelete
  9. Betul la..saya pon baru bsunat pd tahun 81 tu.tapi awat depa yg dah lama bsunat bengap mcm org tak bsunat?musykil la bang..bodo piang betul la penulis artikel ni

    ReplyDelete
  10. Eleh...perlembagaan kapir konon. Perlembagaan tahun 81 dgn skrg ada perubahan ke sampai Presiden Pas, Pok Nik dan semua pemimpin Pas, termasuk pencacai skrg berikrar akan pertahankan perlembagaan kapir tu? Hahaha. Semua pemimpin pr kata akan pertahan perlembagaan kapir. Jilat kahak muntah hijau sendiri lepas 31 tahun. Anon yg komen atas ni sah2 la x baca artikel. Komen mcm org bodoh sbb artikel dah soal benda tu. Kita yg baca komen tu pun nampak dia bodoh pianh x baca artikel.

    Hadi saja mintak rtm 1jam, walhal dah tau rtm xkn layan sgt. Mintak satu jam sbb nak buy time. Mcm la rakyat tak tau baca taktik ajaran nuar brahim tu. X tau nak jwb dah lps 2 mggu dok senyap, alih2 muncul mintak satu jam. Kakakaka. Media Pas xde kredible ka? Youtube xleh percaya ka? Harakah bodoh sgt ka smpi mintak tolong rtm? Buying time brader...xleh nak jwb amanat bodoh sendiri...buying time la...kakakaka. Taktik bang non nuar jubor yg ajar.

    Budak baru bersunat x pyh komen la. Sbb ko komen nampak bodoh sgt mcm taktik hadi 1 jam. Hahaha.

    ReplyDelete
  11. umno dah kehabisan modal cuma tinggal nyawa2 ikan .Talian hayat dah tak ada cuma tunggu untuk ditalkinkan jadi sama2lah beramai2 talkinkan umno dipilihan raya ke13 ini...
    Cerita lapuk dah tak laku bandingkan dengan NFC rm250 juta,deepak rm30 juta ,musa amam rm40 juta.scorpene berjuta2 ,apa ada hal dengan amanat hj hadi ..

    ReplyDelete
  12. amanat tun kutty sesat lagi menyesatkan tak nak bincang ko...

    ReplyDelete
  13. paneh..aku ingat ekau kono bincang gak amanat nuar koling tentang "semua agama adalah sama..pluralisme" dan sokongan si nuar koling dan anak sulong dio yang jugo bedarah koling yang kato, "semuo orang Melayu ado hak untuk murtad..keluar dari islam". amacam paneh? amanat anak beranak koling tu lagi power untuk diskusi.

    ReplyDelete
  14. Sama-samalah kita baca Mastika Hadis terbitan jabatan perdana menteri meskipun ke tiga tiga mantan dan yg ada sekarang pm dan yg sama waktu dgn hero porno menolak hukum allah hududullah.

    ReplyDelete
  15. Hompuk bata ateh kepala panehDecember 31, 2012 at 7:41 PM

    1 koling ada kata dia akan memastikan tiada negeri dimsia yg akan laksakan hukum hudud. Koling ni Mustika Hadis kata apa pulak?

    ReplyDelete
  16. Janji bersunat n tolak umno bn yg bengap dan menyusahkan rakyat.kasi tukar je kerajaan..jgn jd bengap politik lerr.ini demokrasi ikut suka le nak ikut sokong siapa.bengap tak sudah bebudak melayu ni.suruh ngaji agama maleh..janji tolak perasuah.tolak BN negara selamat n maju

    ReplyDelete
  17. Pakatan menang pru pun sumo org pun kono kojo gak nak makan. Takdo dok ontok kek rumah duit masuk bulan2 doh. Tgk penang, selangor, kedah ngan kelantan cukuplah. Masih gak kono kojo hari2. Takdo lak rakyat 4 negeri tu makan besuap org pi hantar duit kek umah hari2. Samo yo politik ni.

    ReplyDelete
  18. Jika betul amanat hadi tu salah ,kenapa tak dakwa dari dulu lagi .Setiap kali nak pilihanraya ,isu pasal amanat hadi akan keluar.Tak ada isu lain ke...bodoh punya umno...

    ReplyDelete
  19. Paneh,

    Mereka ni semua TAKSUB GILA pada serban, jubah dan janggut PAS PUSS PISS. Kesian...disangka mereka PAS PUSS PISS tulah Islam.

    Yang dah berpuluh tahun Kerajaan BN/UMNO tegakkan Islam dan berjuta2 tunaikan Haji pun tak Islamic sebab yang bekerja keras itu bukan PAS PUSS PISSSSSS..

    Inilah orang Melayu..tak tahu kaca atau permata. Senang kena KELENTONG. Yang berjasa pada mereka sejak mereka dalam kandungan ibu masing2 dihina dan dicerca. Yang Kelentong mereka, mereka percaya.

    Sanggup hulur duit dalam tabung konon jihad. Tak pula mereka persoal MANA pergi duit mereka saban kali Ceramah Fitnah PAS PUSS PISS atau PK itu pergi. Tapi sibuk pula kira duit jika melibatkan UMNO. Agak2lah satu ceramah lamabkan duit dikira anggota PAS PUSS PISS itu berapa kutipan DUIT RAKYAT BODOH yang mereka tibai? Satu Negara dalam SATU MALAM? SATU MINGGU? SATU BULAN? SATU TAHUN?

    Kayo Royo...bukan susah sangat tabur je FItNAH sana sini? Duit it MANO POI????

    Mereka ni juga SUKAT AMANAT SONGSANG. Majlis Fatwa Kebangsaan mereka tak main. Mereka suka yang ada sangkut dengan PAS PUSS PISS sebab pada mereka inilah ISLE yang sebenarnya...

    Kesian...semua negeri di Malaysia nak diKELANTANKAN...Zuhud konon pemimpin Islam No 1 mereka yang Amanat disanjunga. Zuhud..gambar solat diambil sana sini, nak tunjuk betapa baik dan Alim. ZUhud tapi dah umur 81 masih nak KUASA. Nafsu pada dunia amat kuat. Benci membakar segenap jiwa...

    Amamant Celanat....

    ReplyDelete
  20. Den amat bangga dgn mamat kentut pus pis pas di ateh berangin bonar dio nih. Syabas den ucapkan pada menteri kewangan juga menteri perdana kerana negara den yg di cintai kehilangan 200 billion "illicit money" pada tahun 2010 dan jatuh tangga kedua dunia. Den juga bangga mantan den jatuh tompek keduo bekas negarawan terkayo didunio. Entah2 cuba cipta isu amanat Hj Hadi ni utk beraleh isu ko. Spt kata anon ateh jika bonar umporno ingin mencari kebenaran, dakwa aja dimahkamah syariah. Semua dapat liputan. Jgn jd mentori bakar jambatan, mengenakan syarat rakaman la, isi berita pentinglah, tukar jadi forum dgn harusaharusinilah. Kesian paneh semua isu dimsia nih kamu kono KO, ha ha.

    ReplyDelete
  21. Saudoro,
    Ni yang dulu digolar Lalat Hijau dan sekarang Anak Khadam ni melalut tak tontuarah di blog kau makin Bangang dah buang maso jo layan.Hari hari cakap nak tawan kerusi baru tetapi dah ado ko strategi untuk mempertahankan kerusi yang dio monang pada 2008.Den tengok kak Sgor dan Kdah tu taklah begitu meyakinkan.Besok kok jadi lobai malang,orang dah tagih janji 2008,kok kono baling kasut bilo berjanji lagi.

    ReplyDelete
  22. Apa jadi dgn Negara Islam dan Hukum Hudud? Knp dulu bekerjasama dgn kafir jatuh haram tapi kini kira Tahaluf Siyasi. CN Afghani tu bukan ahli atau penyokong BN jauh sekali UMNO. Beliau adalah ahli seumur hidup PAS. Knp Hassan Ali di pecat? Apa dah jd dgn Maffuz yang sibuk bicarakan ketirisan Keraan Persekuatuan pada tahun 2011 tapi menikus sembunyikan diri bila Jab. Audit mengeluarkan laporan ketirisan yg dahsyat oleh Kerajjan Negeri Kedah pada 2012? Apa hal Mat Sabu boleg sokong DSAI sbg PM walaupun dia sendiri yg gelar Al Juburi pada tahun 1997 dulu? Knp dlm PAS ada yg setuju kalimah Allah diguna oleh Nasrani walaupun Dato Harun Din tak setuju? Yang pasti, dalam ramai yg mengenangkan balik akibat dari Amanat Haji seperti akad nikah sekali lagi, dua imam, sembelih tak halal, kenduru tak nak datang, pulau memulau, putus saudara dan anak beranak semuanya diceritakan sendiri oleh ahli-ahli PAS belaka. Knp PAS mendiamkan perkara seleweng tabung Memali? Adakah PAS akan dapat laksana Hukum Hudud jika PR menang PRU nanti? Adakah DAP si kafir Harbi dan PKR penganut Pluralism tu akan setuju dgn idea PAD tentang hukum hududnya serta negara berkebajikannya. Knp masih ada org percaya pada PAS sedangkan PAS ni banyak menipu. Dato Nok Aziz pun sedang menipu skr ni bila beliau pernah berkata akan bersara selepas Tun M bersara. Fikir-fikirkanlah

    ReplyDelete
  23. adi gelabah kecut tahap cipan suh jawab amanat soalan dari cn afgani tetiba plak jawab cikgu sekolah rendah layak baca ABC aje..lain disoal lain dijawab..perlekeh cikgu pulak nak mampos babi tua ni...

    ReplyDelete
  24. Tuesday, January 1, 2013
    AHMAD AWANG: BELUM ADA FATWA TENTANG AMANAT HADI


    Menurut bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia (PUM) Ahmad Awang belum ada mana-mana badan atau institusi agama termasuk Majlis Fatwa Kebangsaan membuat apa-apa fakta terhadap kata-kata Abdul Hadi Awang berkaitan dengan apa dinamakan amanat Haji Hadi itu.

    Lantaran itu katanya tindakan Harussani Zakaria yang menghukum Abdul Hadi dengan amanat itu adalah tidak betul dan satu sikap bertentangan dengan Islam. Kerana kalau isu hendak dibincang Abdul Hadi perlu dipanggil katanya. Tanpa memanggil Abdul Hadi beliau menyifatkan hukuman dibuat tanpa memanggil pesalah.

    Penjelasan Ahmad Ahamd itu paling berwibawa dan boleh dipercayai kerana beliau pernah berkhidmat di jabatan Hal Ehawal Agama Islam di Jabatan Perdana Menteri ketika isu itu meletup. Juga... kalaulah sudah ada mana-mana pihak memfatwakan amanat Haji Hadi itu sudah tentu ia dipamer dan ditayangkan hari ini sebagai bahan dan modal kempen.

    Fatwa yang menunjukkan Abdul HAdi salah itu sudah pasti akan dipamir dan diuar-uarkan seperti mana statistik-statistik kecemerlangan kerajaan dalam bidang ekonomi.

    Sudah pasti tv tiga suku atau pun tv Rais Yatim@Menteri Berak Hanyut akan menayangkan siang malam di tv perkara itu. Begitu juga dengan akhbar arus perdana kelas penjilat bontot akan menyiarkan hari-hari di muka depan sehingga rapat ke hari mengundi untuk memberi tahu rakyat yang betapa kejamnya Abdul Hadi menerusi fatwa berkenaan.


    Ataupun boleh jadi juga pihak Fatwa Kebangsaan atau Jabatan-Jabatan Agama Islam sudah pun bersidang mengkajikan apa yang dilafazkan oleh Abdul Hadi itu secara senyap-senyap tetapi tidak diuar-urakan kerana ia tidak menyalahi adat dan hukum ataupun memang menempati kehendak syariah Islam? Mustahil perkara itu tidak dikaji dan diteliti kerana ia dianggap satu ucapan yang boleh menimbulkan bahana.

    Pastinya orang Umno yang celik Islam, tahu fakeh dan tauhid mahukan jawaban tegas apakah mereka sudah menjadi kafir atau tidak berdasarkan amanat berkenaan. Dan kalaulah ianya sudah dibincang dan didapati amanat itu tidak sampai menjadi kafir seperti mana difahamkan, tidak ada sebab kenapa ia tidak perlu dihebuhkan? Saya tidak fikir orang Umno akan membiarkan dirinya seperti ikan termasuk tual yang beronak, di mana hendak keluar tidak boleh hendak terus biarkan ditikam onak pun sakit dengan amanat berkenaan?

    Boleh jadi. Maka itu perihal amanat itu disenyapkan saja atau dibiarkan tanpa diurus dengan baik. Ataupun pihak Umno sudah mengkaji amanat itu tidak begitu berkesan untuk menarik undi disebabkan sebahagian besar rakyat umum faham kecuali mereka yang mengilik keris telanjang Umno yang terus merasa sakit dengan amanat itu disebabkan kejahilan mereka.

    Begitu juga dengan Raja-Raja Melayu. Kalau amanat itu sesuatu yang serius dan boleh atau telah memecahkan perpaduan ummah Islam apakah Raja-raja Melayu tidak membincang dalam persidangan mereka. 'Komang' sangatlah Raja-raja Melayu kalau mereka membiarkan perkara berkenaan. Kerana itu amanat itu remeh dan tidak mengugat stabiliti negara justeru Raja-raja tidak membincangnya.

    ReplyDelete

  25. Apa yang kena fikir amanat itu sudah lama berlaku. Usianya kini sudah 31 tahun. Ia meletus pada tahun 1981. Kalau ia serius dan sesuatu yang berat kenapa sampai dibiarkan 31 tahun?

    Ada juga sesetengah orang yang galak hendak memburukkan Abdul Hadi dan PAS bercerita kononnya kerana amanat itulah maka berlaku tragedi berdarah Memali tahun 1985 yang membunuh 13 orang penduduk kampung itu termasuk Ibrahim Mahmud. Memang pun ada laporan sebelum ini cuba mengaitkan kejadian itu dengan amanat berkenaan. Kalaulah benar adalah satu kesalahan besar kerajaan pimpinan Umno kerana tidak menyelesaikan segera perkara ini.

    Kalau benar tragedi Memali itu kerana terpengaruh dengan amanat itu kenapa tindakan segera ke atas Abdul Hadi tidak diambil, misalnya menangkap beliau dan dipenjarakan? Sekali lagi perkara itu tidak benar dan ia sengaja diada-adakan. Kalau benar tuduhan itu dan tidak diambil tindakan, bermakna kerajaan BN yang ditulangi Umno tidak bertanggungjawab dan begitu lemah sekali.

    Saya tidak nampak begitu, yang saya fikir Umno memang sengajakan isu itu berpanjangan kerana ia akan digunakan sebagai isu dan modal politik. Bukankah kerajaan Malaysia ini terutamanya pihak keselamatan cekap dan bijak dalam menyelesaikan sesuatu isu yang memudaratkan kepada negara? Kalau isu paling mencabar dan bahaya seperti komunis dapat diselesaikan, kenapa isu amanat yang hanya berupa kata-kata itu tidak termampu mengatasinya.

    Logiknya kalau kejadian Memali itu disebabkan amanat Hadi kenapa Abdul Hadi dibiarkan. Bukankah untuk kita tidak membiarkan air membazir dan melimpah dari sesuatu paip itu kita menutup kepala paipnya?

    Sebab itu saya yakin seperti mana kata bekas menteri Umno dari Terengganu itu, amanat Abdul Hadi itu sengaja dibiarkan. Dan kalaulah ada kebenaran bahawa gara-gara amanat itu menyebabkan Melayu berpecah, bunuh membunuh, pulau memulau kesalahannya terpikul di atas bahu Umno selaku kerajaan. Umno yang bertanggungjawab bermula dari Mahathir Mohamad sampai ke Najib Razak hari ini.

    Nah, kegagalan Umno menyelesaikan isu amanat yang remeh temeh itu jelas menunjukkan ketidakupayaan Umno serta integriti sebagai sebuah kerajaan maka sudah sampai masanya untuk rakyat menukar dan menumbangkan parti nasionalis itu.

    Berbalik kepada saranan Ahmad Awang tadi agar Jakim menyelesaikan isu berkenaan dengan memanggil Abdul Hadi, saya tidak nampak ia akan berjaya. Selagi Umno masih berfikir kolot dan usang, menjadikan isu-isu berkaitan agama untuk kepentingan politiknya selama itulah ia akan dibiarkan. Hakikat kini terbalik Umno 'kecur' mengatakan PAS memperalatkan agama, sedangkan yang menyalahi agama adalah dia.

    Inilah sikap dan perangai buruk Umno yang mengamalkan teori politik matlamat mernghalalkan cara. Apa cara pun akan digunakan asalkan memberi kebaikan duniawi kepadanya. Parti politik seperti itu tidak mengira apakah ianya benar atau tidak, apa difikirkan ia boleh dimnfaatlkan. Politik sebeginilah ia tidak ubah seperti buaya tembaga yang akan membaham apak saja bangkai demi memenuhi tembolok bodohnya.

    Kalau Umno terus-terusan mengamalkan teori politik demikian dan mengambil pendekatan menggunakan apa saja isu (bangkai) untuk kemenangan lama kelamaan Umno akan ditolak oleh rakyat. Generasi muda dan mereka yang terpelajar hari ini sudah mula membuat perkiraan dan berfikir mereka bukan Umno tidak ada ada jasa selama ini tetapi dosa-dosanya makin jelas kelihatan bertompok-tompok di mana-mana saja.

    Maaflah Mat... Mat mana lagi Mat Maslanlah..., kerana harga saham Felda menjunam

    ReplyDelete
  26. Waa,, Kahhh!!!Kahhh!!!Kahhh!!!! Apo macam BEBUDAK Umno@UmPORNO? Ado yg boleh bagi Ulasan yg lobih bagus macam yg di katokan oleh bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia (PUM) Ahmad Awang tu ko?
    Sodar2 la diri tu warikh2 semua,,,jangan duk syok sendiri yo lg,,,,
    Umno@UmPORNO,,betul2 MELOYAKAN,,,kah!!!kah!!!kah!!!!

    ReplyDelete
  27. La macam ni ko Ulama anak Pak Khadam bori ulasan.Saorang Ulama kalau bori ulasan tidak akan menyebelahi satu-satu pehak,dah lah tu last-last pogi bab FELDA.Ini Ular dalam somak ni.Siapo yang ungkit perkaro ni.Perkaro ni sengaja tidak diperbesarkan olih kerana Kjaan mengetahui ianya akan mempecahbelahkan orang Islam,tetapi pokok yang utamanya mengkafirkan sasaorang Islam itu tetap dilarang di dalam Islam,ta payah nak jadi Ulama untuk mengulas perkara ini.Dunia pun tahu peranan yang PUM berkiblat ke mana,jangan dok perasan.

    ReplyDelete
  28. BEBUDAK Umno@UmPORNO dah melalut kek ateh ni ha,,tak boleh nak fikir waras lg dah,,jenis tak roti bahaso,,,tak faham2 cakap orang tuo..UmPORNO memang suka bonar la orang Bodoh mcm kau ni Jang,,,,sonang nak cucuk hidung kau mcm lombu,,,
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!!

    ReplyDelete
  29. La, sapo yang bodoh ni,yang jadi anak Khadam ,jadi pak turut.Kau ingat semuo orang yang bagi komen di sini semuo orang UMNO ko.Orang macam kau ni lah yang buat kito orang tukar haluan setelah bagi peluang pada 2008.Apo yang PR buat di NS ni.Jumpo ADUN kito supayo kemuko masaaslah di DUN tapi asyik ikut telunjok DAP,boikot,langsong cadangan tah kemano.Jangan sibok nak ke Putrajaya,cakap riak tambah kerusi,fikir sikit macam mana nak pertahankan kerusi Sikamat,Paroi dan Ampangan.Bagi tahu pembesar kau tu jangan terlibat dengan mengeluarkan kenyataan dan tuduhan yang tanpa bukti sahih,macam si Rafizi tu,kantoi,buat kojo tak detail.Baik juga Che Gu Bard dah low profile sikit.Bukan pihak lawan pilih untuk mendiam diri bererti maengaku salah,tapi dio orang tahu kebenaran akan terserlah olih kebodohan dan tidak ketelitian pihak yang menimbulkan kontrovesi sendiri.Ingat kalau kau ingat kau pandai,masih ado orang yang lebih pandai drpd kau,dan kalau kau ingat kau bodoh masih ado orang yg lobih bodoh.

    ReplyDelete
  30. hallo Anon kek ateh,,, Nak spin pulak bagi peluang(2008)konon,,,
    kah!!!kah!!!kah!!!
    N9 sapo yg perintah Jang? Bukan Umno@UmPORNO@BN ko Jang?? Mano mungkin usul Adun PR akan di terima,,,,dari kenyataan kau tu nampak bonar la kau ni memang dari SPESIES Bani Umno@UmPORNO yg terlalu BODOH dari yg Lebih BODOH,,,
    kah!!!kah!!!kah!!!!
    Umno@UmPORNO memang botul2 MELOYAKAN,,
    kah!!!kah!!!kah!!!!

    ReplyDelete
  31. Anon 2.46,
    Den tak tahu spin macam puak PR[Anak Kadam dan Keldai].Sapo kato ADUN PR tak di bagi peluang bercakap.Tu lah kau asyik baco Haramkah dan Berita Keldaian ajo.Kan ADUN Ampangan pornah diberi peluang.bercakap pada satu ketika dulu,tapi bukan masaalah penduduk Ampangan dikeluarkan ,bab talkin dio bincang,dah lah tu tak betul lak,torkodu dismash olih MB.Den dah kato jangan kato orang bodoh sobab ada lagi bodoh dan BANGANG.Suko hati kaulah Jang,kau dudok monong sekojap dan fikirlah sendiri yang baik untuk kau dan ipar lamai kau.

    ReplyDelete
  32. Penangan amanat TGHA sampai montori nogori pun terberak dalam seluar, belum lagi masuk siaran lansung TV, Kah kah kah. ckp putaq putaq macam mahamamak tongkang

    ReplyDelete
  33. Bilo pulak MB terberak dalam seluar,kau nampak ko,yang torang-torang terkoncing dalam seluar adalah kawan kau tu,si Pendek AMK PKR.

    ReplyDelete
  34. Umno biol taktau punca.sila pi ngaji agama

    ReplyDelete
  35. Tak payah kau suroh ngaji ugama sebab den tahu t/jawab den.Tapi den raso kau yang layak mengaji lagi Jang,sobab kau tak faham lagi kalau kau menyokong orang yang mengafirkan sesama Islam tu maknonyo bersubahat melakukan kemungkaran.Sio-sio jo kerajaan belanjo duit untuk kau belajar tapi hasilnya jadi biol dan bangang karana kebodohan sendiri jadi pak angguk saja[PAS].

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive