Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, December 4, 2012

Pilihanraya cara Bar Council

Tau-tau keluar result je. Takpalah saya kalah. No hal. Saya sebagai calon tak tau pun bila undi di kira, siapa yang kira, macamana proses pengiraan, undi rosak di kira macam mana, dsb. Kalau PRU-13 nanti SPR pun buat style kira undi mcm yg Bar Council buat ni, agak-agak BC akan sokong BERSIH atau tak? - Mohd Khairul Azam bin Abdul Aziz


Itupun cara Penamaan Calon, Mengundi dan Kiraan Undi memang sangat diragui kerana Bar Council undi secara 'Undi POS' 100%'. Penamaan Calon tidak mengunakan Peti Cadangan yang 'Transparance' berbanding Kaedah Mengundi dalam PRU/PRK yang diguna pakai oleh SPR. Walhal SPR sentiasa dicanang oleh Bar Council kononnya tidak telus, tak betul dan sebagainya. HAKIKATNYA BC yang PALING TIDAK TELUS!!!

Itu baru BC...agaknya kalau pakatan kencing rakyat yang diberi peluang perintah negara ni, apa kaedah yang mereka akan guna untuk kira undi pilihanraya nanti? Sah-sahlah pakatan akan ikut cara BC sebab BC pun ramai puak komplot pembangkang terutama DAPig dan PGayR.

1 undi untuk Pas bermakna Kehancuran Islam.
1 undi untuk Pkr bermakna Sokong LGBT dan Pluralisme Agama.
1 undi untuk DAP bermakna Cinaisme PAP.

10 comments:

  1. Saudara Khairul. Saya sokong pendapat saudara. Memang Bar Council ini 'kata dulang paku serpih". Apa fungsi BC sebenarnya. Haramkan saja BC

    ReplyDelete
  2. Jang,
    Tak mustahil perkara macam ini akan berlaku,tengok ajo pemilihan PKR,agak-agak serupo jo dgn BC ni.

    ReplyDelete
  3. apo2 pun den sokong PR yo PRU 13 nih....tak ado maso nak undi umno doh!!

    ReplyDelete
  4. Tak ado sapo pun suruh kau undi UMNO dan kito pun tak tanyo.Tak rugi pon.

    ReplyDelete
  5. cara ameno undi lagi terok..boleh beli undi..contoh isa samad bantut tu..berapa juta beli undi...kata kawan aku ajk tertinggi ameno dia habis rm 40 juta. tapi berbaloi lah projek yg dia dapat rm 2 bilion.

    ReplyDelete
  6. dongar kato kawan ajo ko anon 2:12 PM? bukti ado? den pun bulih buat crito nuar boli undi abih 100 juta, bukti takdo,..

    ReplyDelete
  7. Tu lah masaalah dgn pencacai PR ni,Dongar Cerito,Dah kono tipu torang-torang pun masih terimo.Tipu ni bukan dongar cerito,ni cerito boto,cerito 16 Sep.Apo macam,Jang.

    ReplyDelete
  8. Pecacai pr ada dua tiga orang. Mereka ni yg bagi komen anti umno dan dapat masyuk dari anu..r

    ReplyDelete
  9. kalau sakit poning, domam, batuk ko den buleh lah rujuk pencacai pkr ni ke Klinik atau Hospital,, tapi kalau terus sakit hati.. den tak tau mano nak rujok .. den cumo boleh rekomen Tanjung Rambutan atau Tampoi...

    ReplyDelete
  10. [p]It took a while for the name 'Nike' to sink in minds and hearts of [url=http://www.cheapmbtboots.co.uk] mbt women shoes[/url] shoe fans and sports enthusiasts as well as set up the great name they have today . Girl dogs can [url=http://www.mbtboots.co.uk]mbt footwear[/url] wear longer cuts . Because bloodstream blood circulation smooth, improve the oxygen, [url=http://www.cheapmbtboots.co.uk] cheap mbt shoes[/url] cardiovascular perturbation spend be quickly eliminate, breathe more unobstructed, promoted the body's metabolism . It is these sneakers will most certainly be including completely different attribute you can the actual [url=http://www.mbtstoresuk.co.uk] mbt men shoes[/url] walking . They are totally distinguished [url=http://www.mbtstores.co.uk] mbt shoes sale[/url] from common shoes MBT Shoes Women M . In addition to one last thing, Find the various playing golf goods that can be bought that make a competition much convenient or convenient . Having noticed this, he tried to understand this perplexing [url=http://www.mbtshoeswomen.co.uk] mbt footwear uk[/url] observation to get to know the secret of the Masai . Even the shoes that [url=http://www.mbtstoresuk.co.uk]mbt on sale[/url] are manufactured will have this design . Many people have fell slip on delicate high-heeled shoes and [url=http://www.cheapmbtboots.co.uk] mbt outlets[/url] the black shoes on formal occasions, and the healthcare shoes turn out to be a new bright spot MBT Shoes Sale.[/p]


    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive