Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 19, 2012

Peperangan UMNO

UMNO akan terus menerus memastikan;

1. Tiada kuasa asing bermaharajalela di Tanah Melayu.

2. Tiada usaha pengaruh Syiah dan Khawarij dalam UMNO khasnya pemilihan calon PRU-13.

3. UMNO akan menerus dasar persekutuan yang baik.

4. UMNO terus memakmuri pengalaman dan ilmu agar Perkara 121 berkembang biak dan difahami, sehingga masa tepat untuk Ordinan Syariah Mutlak dilaksanakan.

5. UMNO akan perang habis-habisan hingga lubang cacing berkenaan RASUAH.

6. UMNO akan beri pinjaman perniagaan khas kepada 20,000 pengusaha baru sebanyak RM 1 juta sebuah syarikat. Dengan syarat sanggup memberi pekerjaan kepada 500 orang anak Melayu.

7. UMNO akan mengembalikan Kementerian Pembangunan Usahawan.

8. MARA dipulangkan kembali kepada JPM untuk diserah kepada Majlis Raja-Raja Melayu.

9. Penjara Kemunting akan dibubarkan.

10. Sebuah Universiti bernama World Institute of Islamic Culture and Civilization akan diwujudkan dan menempatkan Tan Sri Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Syed Ali Al-Attas sebagai Rektor dan Presiden Seumur Hidup. Institusi ini akan mula dijayakan pada September 2013.

10 comments:

  1. Rasuah,syiah hantu?hahaha polong ada ke?ahli bawah yg bendul akan patuh,kamu pemimpin atas layan cendul..:ahahaha.kahakkkk ptuih melayu bodo piang

    Melayu ka mamak??entah la

    ReplyDelete
  2. Hantar tentera ameno ke Gaza lebih afdal..ada peluang utk syahid..cicit kemut: rasuah mana ada wujud di tanah melayu.dalam umno bersih dan suci.apa yg ko merepek ni haa?salah parti ni

    ReplyDelete
  3. Mana ada rasuah dalam UMNO. Kan UMNO parti pilihan tuhan. Tapi kalau tadak seratus ke dua ratus ribu ke usah mimpi ada tempat dalam UMNO.

    ReplyDelete
  4. Mana ada rasuah dalam pas. Kan pas parti pilihan buddha dan kristian. Tapi kalau tadak 4ribu ekar tanah ke usah mimpi pas dapat jadi mb perak atau mb kelantan ditaja pegi mekah.

    ReplyDelete
  5. Bkn 4 ribu ekar la anon. Ngeh Ko Ham mengaku dan marah pas pasal perjanjian rahsia tanah tu 10,526ekar bernilai lebih RM30j.

    ReplyDelete
  6. Mana bleh lawan mike tyson selangor,khir toyol,rahim tambi poracit rogol budak,rais indon amah,ali setan rustam taja kawin,mahadir anak share arak,muhyadin anak penyanyi,najiz bini kaya gomok menantu pjenayah,isamdin layan todi,jj raba punggung,cif nazri anak ulama genster layan awek cun kete porsche etc mak oii ramai ni..harta menimbun tapi mungkin depa bayar zakat.tadak hal punya.kubur kan asing2.rakyat melayu pon bukan semua cerdik.tadak hal lah..harap semua redho.kalu marah pi la join tunjuk emosi pd 12/1/2013..kalu secara aman,pdrm akan ganggu..kalu ganas,FRU kasi lu org jd lombu.harap dpt beri ptimbangan.ini bukan amaran,ini janji..hati2 semua ya

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum sidang pembaca yang budiman,

    Ingatlah kalau UMNO di jatuhkan pasti tuan puan akan menyesal suatu hari nanti !

    Tujuan saya memaparkan rentetan peristiwa dan mendedahkan perkembangan politik ditanah kelahiran saya RantauNegeri Sembilan atas sebab kasihnya saya kepada UMNO jua BN. Saya tidak ada agenda terselindung walau sekulumit kepentingan peribadi. Saya Cuma amat bimbang kepada masa depan anak bangsa sekiranya UMNO jua BN tersungkur di Negeri Sembilan khususnya.
    Saya adalah pesara kerajaan dan sejak 15 tahun terakhir ini saya memang tinggal di Rantau Negeri Sembilan. Hari-hari saya mengikuti perkembangan politik di Rantau dan saya berpengetahuan luas dalam hal ehwal UMNO dan PKR di Rantau. Pendedahan secara ikhlas ini supayadapat dijadikan panduan oleh Kepimpinan UMNO dan BN dalam menentukan iklim politik di Rantau.
    MB sepanjang menjadi Wakil Rakyat Rantau adalah pemimpin terbaik yang lahir dari Rantau. Tidak pernah dalam sejarah Rantau adaWakil Rakyat seperti MB. Tapi sayang seribu kali sayang MB dikelilingi oleh orang2 yang buta politik. Diandaikan bahawa MB mempunyai penasihat seperti golongan penasihat yang mula2 dulu ketika MB baru hendak menentang Ketua Bahagian Rasah yanglama dulu maka sudah tentu MB akan jadi pemimpin terhebat. Golongan 7atau 8 orang ini adalahpenasihat yang terbaik. Nama2 seperti Idrus, Mat Sah, Hj Hadi Othman, Hj Amin danbeberapaorang yangsaya sudah lupa. Mereka inilah yangmengatur dan menjadi master main sehingga MB berada di puncak.Kesilapan MB apabila mereka yg hebat 2 ini disingkirkan seorang demi seorang akhirnya Azman menjadi penasihat MB. Ada antara mereka memasuki pembangkang bukan kerana bencikan UMNO tetapi sebab benci pada MB terutama pada Azman.
    Penyokong MB semakin kurang tetapi orang2 yang hendak menjadi kaya pula mengelilingi MB. Penyokong jati UMNO semakin di pinggirkan. Azman Hji Hassan bukan penyokong jati UMNO. Dia pernah menaja Calon Bebas semasa zaman Datuk Muthu. Dia juga adalah kepala Semangat 46 di Rantau. Tetapi apabila dia mempunyai kepentingan kononnya dialah pejuang UMNO sejati. Akhirnya balak dia sapu segala projek buat jalan dalam Negeri Sembilan dia sapu. Terbaharu syarikat Azman dapat projek buat jalan haiwey di Sendayan.
    Begitu juga dengan adik MB yangbernama Ghani Hassan. Semua projek Majlis daerah, JKR, banyak lagi jabatan kerajaan mesti dengan restu dia. Cerita ini datangnya dari pegawai-pegawai jabatan kerajaan.Anak buah saya Pegawai di Pejabat Daerah PD dia bercerita pasal kisah Ghani di Rantau. Semua orang kerajaan tahu akanperihal Ghani.

    sila rujuk sambungan

    ReplyDelete
  8. Orang kuat Ghani Rosli Nordin cucu kepada Arwah Limah Kg Rantau banayk dapat projek. Rupa2 nya mereka ini bersaudara sebab Arwah Limah berasal sekampung denganArwah Emak MB di Rembau.MB hanya akan tolong adik beradik dan saudara mara dia sahaja.Hairan mengapa JKR tutup mata. Rosli buat masjid Rantau di Bandar Ekar tak siap dapat lagi projek buat Sek Men Rantau dengan di Gemas. Dengar khabarnya dapat lagi projek buat jembatan diKg Linsom. Apa dah jadi denganJKR mengapa kontraktor yang gagal terus menerus dapat projek? Sebabnya senang ada Ghani dan Kamal ada di belakang Rosli dan merekaberdua ini adik MB dan Rosli saudara MB. Itu sebabJKR danSPRM tutup mata.
    MB hanya akan tolong adik beradikdia and saudara mara dia sahaja. Orang UMNO main jauh2. Hairan mengapa MB asyik tolong orang PAS dan PKR sahaja? Rosli dulu adalah orang PKR masa Ghani bertanding dia poling ejenPKR di Sek Rendah Cina saya tahu sebabsaya mengundi disitu.
    Pemuda Pas dan PKR Kg Sogo banyak dapatprojek. Sahak,Jurid,Norman, Cumat , Mat Rani dan ramai lagisemuadapatprojek. Sampaikan Ketua kampong Kuala Sawah si talib pun dulu PKR. Hairan mengapa MB baik sangat dengan orang pembangkang sampaikan abangnya pun orang kuat Semangat 46 dapat jadi Setiausaha UMNO negeri Sembilan. Jawapnya mudah sebab MB hatinya hati pembangkang sebab itu berkawan baik dengan Ibrahim Yusop Naib Pengerusi PKR negeri Sembilan. Kalau tak percaya Tanya pada Norman sebab dia sendiri yang bercerita di Restoran 24jamsimpang Kancong.Budak PKR KgSogo Ibrahim yang bawa jumpa MB. Budak2PKR pun anggukkepala dan cerita ini satu Rantau dah tahu. Hafiz Penolong Ketua PKR rantau pun pernah kata benda yang sama. Apa nak jadi ni?????????????? Patutlah Budak2 UMNOsemuanya melopong,ternganga. Fikirkanlah MB kita berjiwa pembangkang !
    Ini maselah ygpalingkita takut diRantau. Banyak lagi kalau nak cerita tapi inilah sebab utama orang Rantau marah denganUMNO. Bukan marah dengan UMNO tapi marah denganMB.Sebab pembawaanya tak betul lebih menolong orang2 Pembangkang dari tolong orang UMNO.kalau tak percaya orang2 HQ Umno boleh turun Rantau siasat tanyadengan penduduk Rantau. Saya paling takut kalauTok Mat kekal bertanding bukan saja Rantau kalah tapi takut NS bungkus. Tolonglah kalau betul2 nak monang. Ini bukan maselah kecil tapi besar.

    ado lagi sambungan

    ReplyDelete
  9. Padahal PKR di rantau bukanlahkuat sangat. Dia orang pun berpuak2. Apa saya Nampak ada 3 puak PKRdiRantau. Satu yang kuatsikit Puak Aishah Lamsah isteriCikgu Duan orang Kg Linsum. Sebabnya puak ini sudahlama di Rantau.dari tahun 1999 lagi dan pengikutnya ada di setiap kampong. Puak ini yang selalu buat ceramah dan masuk kampungkeluar kampong. Aishah ini dulu pada tahun 2008 calon PKR yang lawan MB. Di Saga penyokong dia ramai India sebab itu pada tahun 2008 kalau saya tak silap dia menang Saluran situ. Orang cina rantau ramai yang sokong dia sebab Aishah pandai dan rajin jumpa orang cina. Tapi yangpaling kita takut orang2 yg marah dengan TokMat saya lihat selalu ada di rumah Aishah. Ini api dalam sekam. Budak2Aisah selalu bercampor dengan budak2 UMNO. Orang kuat dia Jimi,Hfiz,Azmi Adik ArwahAjoi ,Ali Ulu lalang, MalekKancong, Arshad selalu bercampo dengan pemudaUMNO. Initak boleh dibiarkan kerana kita takut budak2 UMNO terpengaruh. Saya pernah Nampak Jimi dan Azmi minum bersama Ketua pemuda Umno Ulu lalang ,Kg Linsom dan Kg Seliaudan Sogo.Mereka ini selalu meresap dalam geng2 UMNO. Kita perlu hati2dengan Ejen PKR ni. Setahunya sayapuak ini yangbawa Annuar Ibrahim ke Ribu hampir 5000 orang pada malam itu.Puak inilah yg bahaya sikit. Puak ini sudah meresap ke Sendayan, Angsamas, Ulu Lalang, Linsum, Kanchong, Seliau dan Solok. Terus terang kalau Tok mat lawan Aishah kali ini peluang 50 -50 sebab orng2 yg marahkan tok mat ramaibersamamereka.Pegawai kanan kerajaan asal Rantau juga bersama mereka. Jangan pandang enteng pada mereka saya dapat tahu puak ini mendapat duit dari kerajaan negeri Selangor. Tapi kalau bukan Tok mat bertanding sudah tentusekali org UMNO ygmarah dengan TOk Mat akan kembali kepangkal jalan.Ingat saudara mara mereka hampir suku di Rantau ini !Saudara mara sedikit sebanyak sokong mereka.kalau Tok Mat bertanding juga maka puak iniakan bertepuk tangan.Sehingga Jimi boleh menyusup masukmesyuarat UMNO dan berkawan baikdgn budak2 Umno.
    Satu lagi puak iaitu puak Kewin Karoo kalau dia bertanding tidak ada masalah. Orang India pun ramai yang tak suka padaKaroo. Sebab dia orang baru dalam PKR dan Karoo bukannya anak jati Rantau. Pada pilihanraya kecil Hulu Selangor dia masih dengan MIC. Orang PKRsendiri yangkata Nampak Karoo pakai jaket MIC di Hulu Selangor. Kalau Karoo bertanding di Rantau memang kerja mudah sebab orang PKR sendiri tak akan sokong dia sebab dia orang baru masuk PKR.lagipun hati mereka masih terbakar tengok Karoo pakai baju MIC diHulu Selangor. Kelebihan karoo Cuma dia ada pejabat di Rantau tapi setiap kali dia buat ceramah diRantau jumlah penyokong dia yang datang tak lebih dari 200 orang sahaja.Bukan sekali tapi dah berpuluh kali. Cina Dap pun tidak percaya pada Karoo sebab dia baru sahaja masuk PKR lagi pun orang Cina tahu akan latar belakang Karoo.Dia ni memang gila nak jadi calon dan paling senang dibeli oleh BN, ini kata orang cina DAP kalau tak percaya cuba turun selidik Tanya cina rantau.

    baco lagi sambungan

    ReplyDelete
  10. Lagi satu puak yang beriya-iya di rantau adalah puak Cikgu Bad. Dengar cerita dia dah lari sebab nak ke P Pinang cari tempat selamat. Tinggallah Yusof Tapar sebagai Penolong Ketua Cabang Rembau.Yusof tapar ini bawakKhairulnizam atau Ayah Paduka Bell untuk jadi calon Rantau PKR. Kalau dia ni jadi calon lagi mudah kerja kita sebab dia ni bukanorang rantau dan orang rantau kurang kenal dia. Lagipun siapa naksokong gengstar macam ini jadi wakil rakyat? Lagi senag kerja umno sebab pada tahun 1999 Yusof Tapar ini masa itu Ketua Cabang PKR Tampin di sebabkan tak dapat jadi calon dia masuk UMNO dan bubarkan PKR Tampin. Bukti adadan sayabarudapat keratanberita harian dari anaksaya yang Yusof Tapar masuk UMNO. Masa itu diamasuk Umno denganKeptan Rusli dan dia masukdengan Yusof tapar melalui Tan Sri Isa, MB masaitu. Bila UMNO tak layan Yusof tapar itu yang dia masuk PKR semula, ini kaki lompat dan orang yang tak bolehdipercayai. Sebab itu puak ini langsung tak ada penyokong di Rantau. Orang PKR Dap danPas langsung tak percaya dengan Yusof Tapar. Dia orang aanggap Yusof Tapar sebagai sampah dalam PKR. Cuma kelebihan Bell ni dia adaduit sikit sebab dia kontraktor dengan TNB sebab itu dia banyak buat kain rentang masa raya baru2ini. Dengar cerita dia banyak dapat kontrak TNB hasil di tolong oleh Datok Azman Hassan abang kepadaMB… ini yg kita hairan sebabapa????????????
    Harap-harap ada Pemimpin UMNO yangambil berat tulisansaya ini. Tolong buat kajian sebelum terlambat. Rantau adalah kawasan selamat kalau kena caranya. Jangan disebabkan Mat Hssan kita hilang NS ,pada hal PKR tidak kuat di Rantau, tolonglah selamatkan Rantau, tolong buat perjumpaan dengan orang Rantau dan orang NS sebelum nasi jadi bubur, tolonglah. Terima kasih dari saya.
    Pesara Polis
    Rantau.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive