Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, December 7, 2012

Apalah malangnya nasib...


7 comments:

  1. P.Miang! Jgn buat lupa UMNO dah lama membelakangi PAS dan bersekutu dgn MCA,MIC menentang dan mezalimi PAS yang berjuang negara islam keseorangan. Ayat AlQuran yang kamu guna sebenarnya mengena batang hidung kamu. PAS guna kapir DAP untuk runtuhkan patung berhala BN laknatullah!!

    ReplyDelete
  2. Cuba buat senarai kerajaan Pas Kelantan buat demi membangunkan Islam dan juga senarai Umno buat untuk mengembangkan syiar Islam...Cer buat!

    ReplyDelete
  3. Inilah perangai oghang P Rakyat cuba baco link ni ... apo citor???????

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=1125&pub=Utusan_Malaysia&sec=Pilihan_Raya&pg=pr_11.htm

    skang ni hampeh ni yg jadi Timbalan Ketuo Cabang Ghombau untuk PKR...

    inilah contoh terbaeekkk oghang PKR... kalah lagi sekali dalam PRU 13 mako barua inilah yng dulu akan molompekkk

    ReplyDelete
  4. Yusop Tapar inilah skang yang beriyo2 buek ceramah kek Ghantau dongan kuncu2 ehhh insya Allah akan den taburkan kek Ghantau ngan Ghombau yg perangai hampeh ni cam mano......

    - anak jati ulu lalang

    ReplyDelete
  5. "anak kecil main api. tanah dipijak milik orang." refresh blk lagu msa btn dulu. bila dgr ceramah anwar bru aku tersedar. btul plak. memang tanah tu mlk mca, mic dan umno. mcm yg didedahkan oleh yb ng kt slangor. kt penang umno jual kt cukong. jual gunung kt vintsen tan buka kasino..

    ReplyDelete

  6. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete
  7. Wey paneh miang. Apasal lama x update blog. Mana paneh, islah, che din, cicit kamat? Melancong ke apa?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive