Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 20, 2012

Apo bincek 13?!

Di belakang pentas Perhimpunan Agung DAP, Lim Guan Eng sudah berpakat dengan ayahnya iaitu Setiausaha DAP pada tarikh hitam 13 Mei 1969 untuk minta 13 lagi. 3 Parlimen dan 10 Dun. Ini untuk sedapkan mulut depan khalayak.

Sebenarnya, yang dituntut oleh DAP ialah 13 dalam 13 subjek;

1. Bahawa peristiwa 13 Mei 1969, memang dirancang sejak 13 April 1927 di Beijing dalam Sidang Communist Central Community of Communist Liberalization of China atas perintah Mao Tse Tung.

2. Bahawa angka 13 ialah angka "oonggg" peribadi Lim Kit Siang, kalau 14 angka "sial".

3. Bahawa di PRU-13 DAP mengidam tambahan 13 kerusi supaya DAP menjadi dominan daripada bilangan jumlah kerusi Menang mengikut kira bicara "head count" akar umbi mereka yang dikaji oleh  Pengerusi Dong Zong di Jalan Bukit, Kajang.

4. Pas sudah isytihar Hadi Awang sebagai PM. DAP sejak 1971 merancang agenda menggagalkan Kerajaan Melayu. DAP sejak pilihanraya 1990 melihat Anwar Ibrahim sebagai office boy paling sesuai sebagai banjingan politik. Sebab itu Anwar tetap idaman menjadi idaman DAP untuk diperanjingkan.

5. DAP sedang memasuki dan membina perkara 13 NGO yang berlatar belakang "bau durian" tapi isinya hanya timun, rasanya cukup pahit dan masam. NGO ini berhasrat menjadi juru bicara politik DAP secara kampungan dan dilihat extra demokrasi.

6. DAP sudah fikir dan kaji bahawa Pas dan Pkr akan mula memenuhi dada-dada akhbar. Begitu juga, UMNO akan mula respond berlebih-lebihan, walhal ini semua penyamaran politik. DAP sedang merasuk setiap saraf kelemahan Bangsa Melayu menerusi gerakan Kristianisasi mereka.

7. DAP meletakkan tarikh 13 Mac 2013, sebagai tarikh PRU, kerana 13 akan membawa satu wajah baru kepada statistik Bangsa Melayu iaitu 13 pemuka Melayu DAP sebagai calon boleh menang. 13 ikrar janji politik Di Tepati BN-akan ditolak mentah-mentah dengan penubuhan Barisan 13 DAP yang dikepalai oleh seorang Melayu murtad (dibaptiskan di Gereja Melayu Petaling Jaya).

8. DAP menyenaraikan 13 manifesto tentang neo-modenisme dan neo-liberalisme demokrasi yang diidamkan oleh generasi X-Y yang kini ramai meminggirkan perihal 165 (Ehsan, Rukun Iman, Rukun Islam).

Cukuplah tu! Muaklah nak kobar semua, sobab pembaco ortodok dan totok Pas-Pkr-DAP dah dihitam kelatkan hatinya dengan doktrin Komunis DAP. Pencacai komlplot pembangkang sanggup buat apo sajo, biar pun gadai Hak Allah demi Kuasa Politik Tanah Melayu.

14 comments:

  1. Kah kah kah... tak abih2 kau meroyan nang bukan2 wahai paneh miang hoi!!!

    Kau ajo nang fikir bukan2 macam takut tunggul disangko hantu..

    Bangso Melayu nijam, bukan bodoh bangang macam tahap kau lagi dah. Usahlah dibodoh2 dibangang2kan Melayu ni.. Nang tinggai toghuih bungkor adolah ahli2 pemudo UMNO ajo.. Nang lain coghodik habih dah..

    Kok iyopun apo nang kau tulih tu, Melayu dah jadi macam hari ini dek sobab UMNO ugak. UMNO nang gagal jago oghang Melayu.. Walaupun dah 55 tahun jago bangso dan tadbir negaro dongan segalo kuaso ado ditangan.. Melayu masih nangih meraung kek PWTC nyanyikan lagu "Anak Kecil Bermain Api"..

    Ish Ish Ish... Sodih bonar hati den

    ReplyDelete
  2. takut betul anon ni. tiap kali paneh miang tulis sstu mesti x nyempat dia nak komen. takut betul org terpengaruh dgn post pm. nampak sgt post pm ni power. atau anon yg bengap dgn provokasi. kuikuikui.

    ReplyDelete
  3. Takutnya..takut amno ilang kuasa..habis la malaya jd cinasia..takut geli ..gila khinzir pon tak mcm ni..ayuh semua rakyat Malaya turun KL 12/1/2013..kasi sorak pada amnongok yg karut lg racist..jgn jd buta kayu wahai umat malaya.setan british amno ni..

    ReplyDelete
  4. UMNO syaitan yg dikenali..jgn lawan cakap Dr Mahatir le.degil keras kapla sungguh bebudak melayu umno ni..tak kuasa you

    ReplyDelete
  5. aku percaya 12/1/13 tak ramai pun turun. makin lama pembangkang punya program makin kurang sambutan. budak2 u pun dah tau tembelang pembangkang. semuanya sama saja. sebab tembolok dan kuasa kerabat memasing.

    ReplyDelete
  6. Biasanya dlm 200 orang je turun bersih 123...sila rujuk utusex meloya.itu fakta kitab suci umat melayu tu sejak zaman dulu.mana ada budak U turun demo.kami hanya tumpu pd pelajaran dan sokong Umno BN sahaja.sokong pembangkang bukan dpt duit pun?harapnya tambahkan lg biasiswa kami dan kira halal je la duit loan PTPTN tu.pembangkang nk kasi free tu.menarik tu bang...BN dah takde duit kah?minyak byk lg kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa la najib ni. Bagi br1m skali je staun. Bagi la tiap2 bulan.harga minyak turun 1.70 seliter. ptptn x plu byar tapi kjaan bgi duit kat stdent u rm 1000 sbln. brulah bleh mnang pru.

      Delete
    2. Setuju bangat!!

      Student UiTM tahun akhir

      Delete
  7. KEPADA Pencinta Komunisme, selamat datang ke alam barzakh Dunia. Dunia ciptaan Khawarij dan Syiah (Yahudi)sedang selimutkan akal dan jiwa raga pendukung PAS & PkR. Juga Melayu yang lupa daratan, Melayu yang sayangkan dunia, Melayu yang berjiwa UMNO itu beruk, ungka, siamang, babun, monyet, gorila, king kong.UMNO hanya parti manusia Melayu, yang menjadi bahan tempelak manusia kecewa. Untuk kalian yang kecewa, bahalol, anti-syukur, pro-kufur, harap kalian "PULANGLAH", sebelum erti 160(2) makan diri sendiri (Hulu Kinta, Veteran 69)

    ReplyDelete
  8. Abg VAT 69 sure kental lg otot2 ni.I like it very much.abg melayu asli ke ada campor mamak2 sket?takpa bang,janji islam.janji tak sokong umno parti bahalol beruk matyeh tu.abg sbg panglima melayu ciptaan Tuan British kita banyak pengalaman di dlm hutan ni.abg boleh hantar je berok2 melayu umno tu masuk hutan ye.masuk zoo tak layak..masuk lokap dah penuh kot.ramai org jahat la ni.kalu abg masih sasa,harap abg tolong betulkan beruk pak brahin ali alkataki tu ye.dia bukan lg berok,ungka pon bukan..cimpanzi bukan gak tu.kalu khinzir tu kasar sgt.katak puru je la or katak pisang kot.entah lah bang 69.kalu abg belum bpunya,saya sedia jd teman.ini email saya : gadismalaya69@yahoo.com.my

    Hubungi saya ye bang.moga abg terus bjuang utk agama dan tanahair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah 69 style. gaya kegemaran kak rosmah.

      Delete
  9. Betul2 tak da otak punya idea...mcm bengap sejarah...buat malu Melayu aje...kalau tak belajar Sejarah..jangan tulis yang merapu-rapu tak keruan. Dahlah bertobat dan tulislah yang betul dan benar. INGAT...tiap patah perkataan yang ditulis akan ditanya didepan ALLAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang kata kat ust paneh miang keladi ke syeikh?ke hang kata ke abg komando british VAT keluarga 69?hehe

      Delete
  10. Komando 69 alat tuan british?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive