Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, November 28, 2013

Lu mau sembahyang, BERAMBUS ke syarikat Melayu!!

1. Asas Dunia Berhad adalah syarikat property developer yang turut tersenarai di papan utama Bursa Saham Malaysia. Syarikat yang beralamat di Lebuh Chulia, Penang ini dimiliki sepenuhnya oleh kaum Cina.

2. Khabarnya Asas Dunia Berhad merupakan syarikat proxy DAPig dan antara penyumbang dana terbesar DAPig dalam pilihanraya 2008 dan 2013.

3. Syarikat ini juga dikatakan sering mengALIBABAkan lesen Melayu untuk membida projek kerajaan negeri dan pusat. Tipikal.

4. Isunya bermula apabila tengahari semalam sekumpulan pekerja Melayu syarikat itu telah membuat laporan di Pejabat Buruh rentetan pihak pengurusan syarikat Asas Dunia Berhad MELARANG PEKERJA ISLAM MENUNAIKAN SOLAT.

5. Big Boss syarikat itu khabarnya telah mengeluarkan kata berbaur racist, "KALAU NAK SEMBAHYANG, PERGI BERAMBUS KE SYARIKAT MELAYU!!"

6. Pekerja-pekerja Melayu syarikat itu turut diugut akan diberhentikan serta tidak diberikan bonus sekiranya engkar dengan arahan larangan solat.

7. Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan menetapkan, "Agama Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan."

8. Kebelakangan ini agama lain terlalu aman dan damai dalam negara KECUALI Islam yang sering diganggu-gugat walaupun diiktiraf perlembagaan sebagai agama Persekutuan Malaysia.

9. Pemimpin Melayu di Malaysia ni, baik UMNO, baik Pas, semuanya lemah dok sembah Cina. Agaknya nak tunggu panglima dan hulubalang Melayu mengAMUK, baru pemimpin Melayu nak bangkit dari tidur gamaknya.

10. Mungkin dah sampai masanya Penang diambil semula oleh Sultan Kedah. Setakat bayar pajakan RM10,000 mana cukup di zaman negara hampir 'bankrupt' bak kata Najib.

11. Kedaulatan Islam dan Ketuanan Melayu dicabar-dihina sejak 2008; agaknya sampai bila Bangsa Melayu di bawah ini mampu bersabar?!

29 comments:

  1. CinaBerambusKeluarDariMalaysiaNovember 28, 2013 at 11:57 AM

    Itu kat Penang jadi macam tu.

    Esok lusa giliran negeri-negeri lain pulak kalau cina dah berkuasa dan kalau Melayu masih bebal sangat nak sokong pembangkang

    Sedarlah Melayu sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  2. apa ler nak jd kat bangsa melayu ni...
    hanya boleh bersatu untuk tidak bersatu...

    ReplyDelete
  3. PELIK BIN AJAIB....MASIH TAK KEDENGARAN PUN SUARA PEMUDA UMNO.
    APAKAH PEMUDA UMNO SUDAH JADI PEMUDI UMNO GARA GARA LIBERLS NYA !

    ReplyDelete
  4. Yang cinabeng2 tu, kalau nak buat bising dan bakar colok2 mereka untuk sembahyang, pergi berambus balik ke china jugak la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello ! ,brother wa bayar cukai banyak ,ada wang mesti ada kuasa loo , tatak wang punya mulut kasi tutup ,liam-liam.
      Ada wang punya olang ,apa mau buat ikut suka loo .

      Delete
    2. Cina bayar cukai banyak? Kakakaka. Melayu pribumi pembayar cukai terbesar la negara ni. Kaum lu lari cukai lagi banyak la cinabeng. Bukak kedai kosong takde pelanggan utk cover business haram. Perangai sial rasuah haramjadah tanah besar cina nak bawak ke negeri Melayu. Memang dasar kaum sial makan babi.

      Delete
    3. lu melayu mengong ... lu agama islam bilang itu lasuah halam, lu sendili mau selupa talak halam ... lu melayu lapat kontrek, lu kasi sama cina jugak apa ... lu melayu apa ada ... satu batang jalum pun lu olang tak boleh bikin ooo ... cakap manyak busat ... lu cakap "ooii cina, apa lagi lu mau?" ...sikit hari kita cina mau jadi sultan ooo....!!!!

      Delete
  5. pemuda umno dah lembik....

    ReplyDelete
  6. Aku sayang UMNO ...tapi Pemuda UMNO gelojoh......tindakan suka kontroversi...tapi kontroversi basi...hanya tau jaga orang sekeliling sahaja........sekarang nie blogger pun senyap je pasal dia ni...tolong la nasihat kat dia nie perbetulkan cara tindakan tu....nampak sangat tempangnya jika ambil cara berkonfrontasi dengan orang lain

    ReplyDelete
  7. melayu hanya boleh menulis blog.. petrol ngan mancis pun takut nak pegang..

    ReplyDelete
  8. semua pemuda islam dah lembik...umno tu dah ler kelaut agama nya,,,yg PAS kata islam.....tapi lembek ...macam pondan...undang2 syiah tolak..comanggo sokong..apa nak jadik...mana perginya PAS penang...

    ReplyDelete
  9. Salam saudaraku paneh.

    Apa yang den suko kat ekau ni paneh, dalam dok ekau bantai cino pendatang tu, dalam kau dok bakar semangat melayu, sompek lagi kau nak smash najib (no 10) macam yang selalu kau tulih. Kalo tak najib...rosmah...kalo tak rosmah...najib. Haha. Elok gak kau tak tingga duo namo bosar malaysia tu. Jangan bagi orang lupo yang rakyat sedang memerhati secaro dokek perangai 2 pm melayu yang tak berapa nak ado semangat melayu tu. Najib pm 1 rosmah pm 2 sobab duo2 dapek naik jet kerajaan. Haha.

    ReplyDelete
  10. satu malaysia cuti ari jumaat baru depa ada akai....ikut mcm johor.... gud move johor...

    ReplyDelete
  11. Pemuda umno kuat dan perkasa, dalam menangani masalah ini kita serah kepada mereka....kalau kita masih berharap kepada pemuda parti lain, memang tak selesai masalah ni.....tapi kalau pemuda umno pon sama juga takut untuk bertindak...apa nak dikata.

    ReplyDelete
  12. PEMUDA UMNO...PEMUDA PAS MANA. PEMUDA UMNO MEMANG KITA TAHU TIPIS ISLAMNYA. PEMUDA PAS YANG BERKOBAR2 PERJUANGAN ISLAMNYA KEMANA? ADAKAH SETAKAT BERANI GULING2..BERDEMONSTRASI MENENTANG KERAJAAN. BILA ISLAM DIHINA MANA PANGLIMA PAS YANG BEGITU BENGIS SEMASA BERSIH TEMPOH HARI. ADAKAH CUMA BERANI SESAMA MELAYU? ATAU HIPOKRIT DALAM PERJUANGAN? LAIN KALI JANGAN SEMBANG PASAL PERJUANGAN ISLAM..JIKA DIUJI DENGAN UJIAN YANG SEDIKIT..MENIKUS..GOYANG KEPALA LUTUT MACAM PONDAN. MUNGKIN PONDAN PUN LAGI GAGAH BILA SERING DIASAK.

    ReplyDelete
  13. Anonymous ovember 29, 2013 at 8:24 AM

    PEMUDA UMNO...PEMUDA PAS MANA. PEMUDA UMNO MEMANG KITA TAHU TIPIS ISLAMNYA. PEMUDA PAS YANG BERKOBAR2 PERJUANGAN ISLAMNYA KEMANA? ADAKAH SETAKAT BERANI GULING2..BERDEMONSTRASI MENENTANG KERAJAAN. BILA ISLAM DIHINA MANA PANGLIMA PAS YANG BEGITU BENGIS SEMASA BERSIH TEMPOH HARI. ADAKAH CUMA BERANI SESAMA MELAYU? ATAU HIPOKRIT DALAM PERJUANGAN? LAIN KALI JANGAN SEMBANG PASAL PERJUANGAN ISLAM..JIKA DIUJI DENGAN UJIAN YANG SEDIKIT..MENIKUS..GOYANG KEPALA LUTUT MACAM PONDAN. MUNGKIN PONDAN PUN LAGI GAGAH BILA SERING DIASAK.




    jangan tengok apa yang mereka tak buat, tapi tengok apa yang kita buat.

    ReplyDelete
  14. Saya pun hailan, malaysia melayu punya, gov staff melayu banyak, lesen melayu punya, politik melayu control..habis apa mau takut..lapi lagi lagi cakap cina semua salah...bodoh punya olang.melayu ooo melayu, sudah layu.salah sapa..lu punya kelajaan salah.sapa kelajaan melayu juga. Diolang sudah jual ini malaysia..sekalang cina juga salah..

    ReplyDelete
  15. ini pendapat saya, bagi sy company cina,india atau lain2 agama di Malaysia xkan menghalang umat islam mengerjakan solat. . kita pun sebagai pekerja yg beragama islam jgnla selalu ambil kesempatan, bila ckp nk solat, ambil masa lebih sgt, kerja tak cekap, ..sy org islam dan seingat sy xpernah dihalang oleh pengarah2 berbangsa cina utk menunaikan solat untuk SEKETIKA.......

    ReplyDelete
  16. Aku pernah berurusan dgn company cina yg kelilingnya adalah kwsn cina. Masa tu zohor dah nak habis dan aku belum solat lg sebab menunggu urusan di syarikat tu yang belum selesai, so tak boleh nak blah. Jadi aku tanya la staf melayu kat situ ada tempat solat tak. Staf2 melayu tu menggeleng kata takde. Aku malas nak tanya dorg habis tu korang tak pernah solat kat sini ke? Tapi aku pegi jumpa bos syt tu cina. Aku tanya mana aku boleh solat. Dia jawab soli bos. Lu mau semayang lu kena cari lain tempat. Sini tak boleh. Aku jawab, aku ni cliet kau so kau kena sediakan tmpt solat utk client mcm aku. Dia jwb balik, oklah bos, lepas ini kita buat. Tapi lepas tu beberapa kali aku dtg berurusan kat situ mmg dia tak buat pun tempat solat. Kdg2 kesian jugak tgk staf melayu situ. Dorg kata kalo dorg nak pegi solat ke...kena naik keta ke stesen minyak terdekat yg sediakan ruang solat. Inilah nasib Islam di bumi Malaysia.

    ReplyDelete
  17. Yang menjadikan mereka besar kepala dan kurang ajar pun adalah kerana bangsa melayu yang tak sedar diri.Kuasa ada pada melayu tapi menyerahkan kemudahan ekonomi pada haramjadah ni.

    ReplyDelete
  18. Betul2 dapat tender kasi kat dia orang. ...... Org kita dapat 5% dah cukup. ... Ha ha haaaaa

    ReplyDelete
  19. Org Melayu bergaduh nak rebut kuasa je dan nak duduk senang goyang kaki, kalau org Melayu kaya sikit cakap makan RASUAH, bila dapat apa dari kerajaan cakap itu kroni dia orang dan PHD masih menebal dalam diri orang yang begelar MELAYU.

    ReplyDelete
  20. Salam

    Adakah tokey komponi yg tak bagi solat kat org islam tu penyokong tegar bn atau pr . Pada aku tokey cina yg dok kawan dgn pr rasanya lebih memahami keperluan solat bg org2 islam. Cuma yg pi solat tu kenalah cara yg betul dan tidak menimbulkan fitnah kepada islam akhirnya. Tapi jika tokey itu betul bertindak sedemikian rupa maka lu memang melampau dan lahnatullah.

    Wasalam

    ReplyDelete
  21. Haha. Ni awekaste satu lagi spesis melayu yg masih nak bersangka baik pada cina dan backing cina. Tokey cina yg kawan dgn pr masih memahami? Hahaha. Kau dok dalam khayalan ke apa? Cina ni tak kiralah bn ke pr ke bg mereka melayu ni semua hampeh taraf sampah kau tau tak? Mereka bersatu dlm byk hal, walhal bab agama pun org melayu nak bertelagah macam kau lah. Bab ni pun masih nak promet cina pr? Bungko sungguh la. Langkah mayat karpal singh dulu kau sudah lupa? Pernah dia tarik balik ayat tu? Siapa jelmaan lky di malaysia kau tak tau? Pi belajar ilmu akal, hati dan jiwa lgi la brader.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersangka baik tu taklah juga cuma saya nak nyatakan inilah kegagalan kerajaan umnobn yng dok perintah malaysia lebih 56 tahun tapi masih gagal nak membentuk satu masyarakat malaysia yang betul menyanjung keluhuran perlembagaan yang menetapkan islam adalah agama rasmi. Jadi janganlah kamu menyatakan kebiadapan cina itu adalah disebabkan secara langsung oleh pakatan rakyat yang baru 5 tahun dialam politik malaysia.

      Jadi kerajaan yg dok ada skrg kenalah ambil langkah yg terbaik dan tepat untik mengatasi masalah tersebut.

      Delete
    2. Masalahnya brader sebelum ni masa umno kuat ada ke orang cina berani angkat muka pada melayu, Sebelum 2008 berani ke budak2 cina hina islam, hina raja melayu, hina melayu sendiri kalo tak lepas 2008 umno lemah. Undi melayu berpecah sampai sekarang. So cina amik kesempatan la. Dulu berani ke cina ni nak pertikai perlembagaan? Itu yang kau cakap umno gagal? Kalo pas dan pkr yang ramai keling tu tak bagi muka, kau ingat cina ni berani? Dulu mca dgn gerakan pun tak berani nak sanggah umno sebab umno kuat. Tapi sekarang mereka tau umno lemah. Orang melayu bukan takat lemah dalam bn tapi lemah jugak dalam pr. Kerusi melayu pas dan pkr lebih sikit dari kerusi bukan melayu dalam pkr dan dap. Kau tak nampak lagi ke atau saja buat buta nak menuding salah orang lain lagi? Lagi kau nak backing cina dalam statement kau sebelum ni apahal? Bab ni pun kau dah bercanggah. So macamana melayu nak bersatu?

      Delete
    3. Sori mencelah. Kerusi Melayu adalah KURANG banding kerusi cina dan kalinga dalam PR. Melayu Pas dan Pkr hanya boneka.

      Delete
    4. Melayu pas dan pkr suka dan bangga sangat jd boneka sbb gaji dapat tapi kerja ckt2 duk diam2 dah la..gaji naik juge 370%. Klu ada masalah mbabitkan Melayu dan Islam boleh duk diam jer alasan negeri bukan depa perintah n x pegang jawatan yg berkenaan, contoh p.pinang dan selangor. Kat kelantan dh lama sngat dah heboh2kan nak buat hudud, last2 brunei yg buat dulu. Apa masalah kelantan nak laksana hudud sbb Melayu Islam lebih 90%. Yg jelas masalahnya ialah x dpt restu karpal, jadi ularmak2 kelate ketaq lutut.. Heboh2 tentang hudud hny gula2 utk ahli2nya yg suka makan gula2...

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive