Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, November 22, 2013

HANTU YANG BEKELIARAN

SIAN KEK HANTU. INILAH RUPO EH ORANG MELAYU. P RAMLEE CAKAP LAGU DAN IRAMA BERPISAH TIDAK. DALAM KOPALO ORANG MELAYU SONANTIASO DIKOMBARKAN DENGAN HANTU. 

NAMPAK TUNGGO TOPI JALAN KOBAKAN HANTU. NAMPAK YO LAIN SIKIT KOBAKAN HANTU. ANAK DOMAM NAK TUMBOH GIGI, MENYOMBO AIR LIOR DEK NAWARKAN:- KONO KELINTASAN – ANTU. 

LAGI SOSEK DALAM BELUKAR;- BAWAK KEK RHEWE – ANTU. LAGI ADO YO RUMAH KOSONG, BANGLO KO, VILLA KO, PEHTU SOMAK SIKIT, ADO PONUNGGU ANTU LAGI. 

KETO EKSIDEN, LORI TOBABEH DAN ADO PLAK KEMATIAN, WOII AI, JANGAN NAK MAIN-MAINLAH KEK KONA TUH, KOGHEH TOMPEK TU – ANTU LAGI. 

LOPEH NI TUAN TUAN JANGAN BIMBANG, INI JANJI ESEY, ESEY AKAN JADI PODANO MONTORI, GUAN SAMO ADI TIMBALAN, MAT SABU KITO SURUH DIO PILIH MANO YANG DIO ONDAK. 

MAKO DITAKDIRKAN, KALI YANG KO TIGO BOLEH BN MONANG LAGI. AAAA... TU LA DEH, DEN DAH KOBA AN DULU, NAJIB MESTI BAWAK 40,000 ANTU DARI BANGLA, TU SOBAB EH DIO BULEH MONANG: ANTU LAGI! 

ATOK SIAN AMEK MO ANTU NI, ADO YO YANG TAK SIHAT, ADO YO YANG TA BOTO, ADO YO YANG SAMPAI KOHONDAK HATI, ADO YO EKSIDEN, ADO YO YANG SOSEK. POSMOTOM YANG PALING MUDAH, INI MESTI ADO HANTU YANG TOLIBAT!

1 comment:

  1. Mano yang angka-angka, yang bolun kobeh laie tu, bawak sinia ha, nak den buek air pinang dan hombuih an. Nijam memang banyak yang kotoguran, bejalan tak mandang kiri-kanan, sampai tesipak busut, itu yang tesampuk tu. Jangan gisau, lopeh den kobeh kan dongan daun jenjuang niha kang, elok lah deh tu. Jangan amalkan keluar memalam, jangan balik lambek nar... tengok anak bini ket gumah tu.... jangan sampai kono kacau dek oghang.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive