Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 25, 2013

PU3 Seremban Tukang Cuci

Lagi paneh berapi...Ketua Puteri UMNO Seremban kini sedang mengalami trauma mengurus organisasi "sisa" Ketua Puteri Seremban yang lalu...

Khabarnya hutang bertingkek-tingkek...

Khabarnya daripado 33 cawangan Puteri Seremban, 13 sajo yang hadir mesyuarat. Ontah-ontah 13 sajo cawangan Puteri yang masih wujud.

Yang ni bukan khabar tapi cerito bonar iaitu saluran 4,5,6 dan 7 tak mengundi BN di DUN Sikamat PRU-13 lalu...sumo eh tu saluran belio. Apo Presiden MBNS yang jadi calon BN yang kalah di Sikamat tu dah buek? Kenapo saluran belia menolak calon BN yang berjawatan Presiden Belia? Tok Mad tak nampak lagi ko? Nak dibolo lagi spesis yang menyusahkan UMNO dan Belia ini?

Dan kini apakah tugas Ketua Puteri UMNO Seremban adalah sebagai TuKang Cuci Jamban bokeh Ketua Puteri aka Presiden MBNS? Tukang bayar hutang piutang kerakusan mereka yang lalu?


Apakah ini taraf pertubuhan politik tertua Melayu di Malaysia? Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO kena ambik hal perihal Negeri Sembilan ni...

Makin di diamkan, makin disembunyikan...ibarat TELUR TEMBELANG yang diperam lebih 6 tahun. Apo kojo Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sembilan ini...?

Unit Pemantau JKKK dah ado.

Unit Pengurusan Sekretariat Belia dah ado, penuh persoalan yang belum dijawab dengan JUJUR, IKHLAS DAN TAAT SETIA.

Unit Pemantau Penjawat Awam seramai 6000 orang dalam Negeri Sembilan.

Unit memacam lagi lah...

Sudah maso ehhh..wujudkan Jabatan Integriti Menteri Besar Negeri Sembilan...ada berani ke Mad Hasan? 

7 comments:

  1. Hai bukan ni ko pemimpin belia yg terbaik di kalangan terbaik... siap kuar sekoba laei baghu2 nikan... .. contoh pemimpin belia.. takkan contoh pemimpin belia dak2 belia tak suko... adoyai... permainan permainan..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...saya terkejut membaca kenyataan ini. Kenapa ya tak sudah2 nak menjatuhkan orang. Saya antara yang pernah berada dlm kepimpinan puteri sban yg lepas. Setahu saya tidak ada apa2 hutang pun yang ditinggalkan oleh kepimpinan lalu dan ini boleh dilihat sebagai fitnah yg jelas. Jumlah puteri cawangan juga yang dinyatakan tidak tepat.

    ReplyDelete
  3. Somak la kau ni paneh miang... Momanjang buek doso koring yo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dh miang sgt....jomput arr ko ke mhkamah yo....ajak skali puako yg upah ko yo....berani kerana benar yo miang.....hehehe....

      Delete
  4. Admin perlu Jujur...Ikhlas....dan Telus dlm membuat dakwaan...tampilkan diri sebenar..jgn lempar batu sembunyi tangan....tu fitnah namoe...kalau admin tulus ikhlas ...boleh tampilkan diri....penulis ini juga akan tampil dan boleh sama sama kita berjuang atas kebenaran....cabaran utk admin...ADA BRANI..???

    ReplyDelete
  5. Admin kau nak balun orang lain suka hati kaulah tapi skrg kau dh usik MB aku apa masalah kau Setan handal bonar ke kau nie meh jumpa aku depan2 nak gak aku test org mcm kau nie jgn handal kt Alam Maya je , apa lak salah MB aku yg nak Kau kait2kan dgn semua benda nie diri kau bersih bonar ke nk jolok2 MB pulak aku sepak kau nanti baru kau tahu tinggi rendah langit...

    ReplyDelete
  6. poik , apa kes tok mad tutup kraftangan kek seromban . Sian Peniaga dan pengusaha kraf . dah tak boleh berniago lagi nampak eh. kenapa diperlakukan peniaga peniaga itu seperti itu. Sian mereka dan keluarga mereka yang menampung keluarga melalui kraftangan. aduiiii bertambah polik pentadbiran negeri sembilan ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive