Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 2, 2014

Apo kes ADUN Belia ni Tok Mad?



Paneh Miang terima email daripada salah seorang pembaca. Berikut merupakan luahan hati beliau yang disiarkan tanpa edit;

"Assalamualaikum."

"Nak bagitau tuan blog tentang peristiwa BENAR berlaku sebentar tadi (31 Ogos 2014) semasa perbarisan merdeka."

"Kumpulan Majlis Kepimpinan Belia NSDK di bawah Wan Salwati (tapi beliau tak berada di situ), telah menipu jalan semasa perbarisan. Kumpulan ni cilok masuk ke parking lot Wisma Punca Emas, sepatutnya terus ke bawah dan ke padang MPS."

"Ini amat memalukan kerana ada dikalangan mereka pernah mendapat latihan badan patriotik macam BTN tetapi tidak sanggup menghabiskan perbarisan yang mana veteran, orang tua dan budak sekolah pun boleh selesaikan berjalan sampai habis tapi kepimpinan belia NSDK pula tak mampu. Tunjuk depan orang ramai pulak tu. Jika tak silap budak tu YB DUN Belia yang bertaraf 'Menteri Besar' kononnya. Buat malu organisasi DUN Belia dan nama Menteri Besar saja."

"Harap pihak tuan dapat menegur mereka dalam blog, biar Tok Mad tau yang kepimpinan belia yang ada ni tak sanggup nak berjuang, hanya mahu memenuhkan tembolok saja."



"Inilah kumpulah DUN Belia NSDK baju hijau muda yang membelakangkan kamera, diorang satu kumpulan cilok potong jalan dan lepas tu dengan tak malunya ramai2 masuk KFC selepas 20 minit bersembunyi."

"Sohih perkara ini berlaku depan mata saya sendiri. Yang sedihnya ADUN Belia dan kumpulannya, dengan bendera, sepanduk dan sebagainya cilok sekali. Malu dengan komen orang-orang tua dan budak sekolah keliling saya yang kata, "Orang tua pun boleh habis berjalan, ni orang muda pulak menipu."

"Orang macam ni tak boleh jadi pemimpin, memalukan golongan patriotik dan organisasi yang latih dia supaya cintakan negara tapi dia pulak buat hampeh. Orang Cina dan India pun sanggup berarak sampai habis, tapi budak ni memalukan Melayu saja."

11 comments:

  1. Hehe...mcm konal jo sapo yg menulih ni...yo ko apo yg ko kabo 2...x pyh arr nak buek doso kongheng lopeh poso ni...botingkek tingkek dah oo...

    ReplyDelete
  2. Ado gak yg tak ngaku. Ramai yang nampak. Dalam ni bolehlah tak ngaku. Cuba tanya kontijen yang ada masa perbarisan. Lagi satu kalau tak btul macam mana pula gambar tu.

    ReplyDelete
  3. Hijau muda?..bukan kuning ke..ke monitor aku yang biol..hehehe...

    Kalau betul la, tendang je orang yang camni..bakal menyusahkan rakyat kalau diangkat jadi pemimpin

    ReplyDelete
  4. Melayu hari ini .

    ReplyDelete
  5. Buek2 la tobat. Oghang dah taw perangai somonggah ea. Elok bonar kalah maghin. Kuek scandal

    ReplyDelete
  6. Guru kencing berdiri..anak murid kencing berlari...
    Ikan bilis follow ikan jerung...

    Ada pemimpin buat muka sedih pi belanda...lepas tu sempat pulak celok pi makan angin...cuti mewah gilerrrr..

    Tapi ada pecacai kat dalam negara tolong cover...

    ReplyDelete
  7. Cerita adun kesayangn blogger rmh kena sita xnk citer kt dlm blog ke?? Kasi citer detail laaa... nk gak tau npe xnk kuar dr rmh tu...

    ReplyDelete
  8. Melayu mudah lupa....tiada nilai murni dlm diri org melayu lgi...hilang jati diri...kesian anak cucu yg akn datang...

    ReplyDelete
  9. Negeri yang pertama menubuhkan DUN Belia ialah Negeri Sembilan.....hahahahahaha. Bungko. Presiden bungko. Dilantik bungko. Melantik pun samo. Sumo e kaki bodek

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive