Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 1, 2010

Serupa tapi tak sama...



Apakah perbezaan antara gambar atas dan bawah?




Lu fikir la sendiri...

15 comments:

  1. Yang ateh berdiri hurmat.Yang dibawah tunduk semuanya Cino. Itu pun ekau tak faham ko atau ekau sengaja nak jadi Spin Doc mcm TV tigasuku dan Utusan Penyambung Lidah Syaitan atau pencipta fitnah baru pengikut Maha Shit.

    ReplyDelete
  2. gamba bawah tu semuo cino? biar botul anon. ekau buto ko apo? belambak video kek youtube nuar tunduk kek gambar memorial beng hock tu. tigo kali lak nunduk tu. kakaka. inilah resam pembangkang. mano nak ngaku pemimpin eh sosat. sumo eh botul apo pemimpin dio buek dan cakap. taksub membabi buto. samo yo sosek.

    ReplyDelete
  3. kantuik wak ang la anwar..apo bodh bonar yo

    ReplyDelete
  4. Yg ateh semua Cino den nampak tapi ado sorang, org gelar dia Monggolia. Yg bawah kalau ado melayu pun, itu namonyo tunduk hurmat, macam org melayu tunduk sembah hurmat raja mereka. Kalau ikut hukum pun sekadar menundukkan kepala bukannya rukuk, islam tak larang.Sila rujuk ulamak UMNO atau Harussani. Den ngaji lamo, ekau tau apo Melayu Sekular! Baguslah Tugu Negara pun UMNONGOK katonyo dah nak ditukar. Jangan ekau sombah Toghut macam ikut sombah cakap SiKittol Kutty dulu sudahla!

    ReplyDelete
  5. yup..aq skong..
    juz tnduk hormat je 2..kte idop kna la sling hormat mnghormati..
    bru la org hormat kt kite jgk..
    lam islam sndri pon ckp cm2..
    even nabi pon xlrang agma laen dianuti..kte kne sling hormat je.. doesnt mean kte sembah dorg..
    aq xbelah mne2 parti pon,juz utrakan pndapt..huk3

    ReplyDelete
  6. 226pm satu sindiran yg bagus. ramai org buta dl menilai. ketua buat silap pun anggukkan aje.

    ReplyDelete
  7. ano 2:26, ekau kato nabi x larang agama lain dianuti????? ekau salah struktur ayat ko atau memang tak penah baca quran dan hadith ni?

    ReplyDelete
  8. Ku sangka 2 rupanya 3! Epul Epul! Mesti pandai pembohong, mesti pandai temberang! Tetapi jangan sampai hai pecah tembelang! Busuk beb! kontuit budak Flunk ni beb, cari makan beb nak schoolarship tapi CGPA bawah 2 beb. Sumpahlah engkau beb, jgn ikut Pemfitnah 1 beb, dia nabi pun di persendanya!

    ReplyDelete
  9. bodoh betulla penyokong pembangkang ni..lawat orang mati pun jadi isu ke?tak de isu lain ka?nasib baik la korang tak cakap gambar bang nuar tu diambil waktu dia melawat orang jopun..sbb tu la dia menunduk....haiiyaa...mau mati pun susah..

    ReplyDelete
  10. serupa tapi tak sama.....dari gambar diatas,dapat dilihat diantara org munafik dan org kafir...cino semua kafir...najib munafik...sama-sama masuk neraka..

    ReplyDelete
  11. Tunduk hormat memang tak salah bro. Kita memang digalakkan menghormati baik yang hidup atau yang mati. Isunya sekarang ialah "ritual"nya.

    Kalau kita terhangguk menunduk kepala mengikut ritual yang diimamkan oleh sami/tok cha, itu meragukan. Brader Anuar bukannya tunduk kepala bro. Brader Anuar dah semi rukuk, saya ulang suara "semi rukuk".

    So kalau kita nak menziarahi orang bukan Islam yang mati tak salah bro, cuma jangan ikut ritual diorang. Pergi ziarah si mati, diam kan diri tanda hormat, jumpa family diorang sudah la. Tak payah nak ikut ritual.

    Bro anon 1:51, kau ngaji mmg dah lamo tapi samado lulus atau tak tak tahu lah.

    AkuAntiPR.

    ReplyDelete
  12. Yang dok membela anwar ni mesti xpernah tgok video ni...sila layari video tersebut...dan tlg jelaskan mengenai video tersebut...jika gmbar ini anda cakp perbuatan anwar x slah sebab sekadar tunduk hormat...abis dalam video tu jelas sekali suara tok sami menyebut sesuatu sebelum anwar tunduk...tiga kali tu...itu semua termasuk dalam ritual upacara kematian org cina...kenapa perlu nk ikut semua tu......

    anon 2:26pm..ko ni agama apa??? mne ko dpat ajaran yg menyatakan nabi xlrang umat islam dia anuti agama lain....gile ke ko ni...dalam quran dah jlas lri terang mnyatakan pasal murtad dan pembalasan akibat murtad...lgi ko nk ckp nabi x hlg...klau ko ni islam..ko la manusia paling haram jadah.....elok mati dalam kekufuran jer dri mati dalam islam...

    ReplyDelete
  13. ANON 9.51pm..aku rasa confirm kau masuk syurga sbb pangkah PAS..habis semua orang kau munafikkan dan kau kafirkan..inilah mentaliti budak yg baru berjinak2 dgn ideologi pembangkang...apo bodoh bonar kau ni jang hoi!!! umat isam cino lagi ramai dari umat islam malysia..tak kan semua masuk neraka...bodoh betul kau ni...tinggi betul kau punya amal...semuanya kafir kau sorang yang muslim kot...apalah bod
    oh kau ni...

    ReplyDelete
  14. Gambar atieh tu nyo togak sajo, tapi gambar ket bawah tuh heih, bukan war tu sjo tunduk laie, anu dio pun tunduk sokali ekou nampak ko heih. ese agak la...

    ReplyDelete
  15. salam semuo. Den donga ado anon yg mengaji tinggi. Kok boto tinggi bona bori no tipon den nak belaja juga dongan kau.

    Lopeh tu ado pulak anon yg munafik dan koba org masuk nerako. May be dio dah masuk nerako la kot sbb dahtau org lain masuk nerako. hehehe.

    Pembangkang koba.... sambut depa rayo tak bulih. Kongsi rayo tak bulih. HARAMMMMMMMM. Tapiu bilo tang nuar sumo bulih polik gak kan. apo yang kau dapek pertahankan nuar tu. kok boto tak masuk nerako yag boto totap boto yg salah ttap salah.

    Malang boto la. ngaku yo ngaji banyak. Tapi malang eh tak paham. Jgn Riak bro. Org alim dio tak ngaku bnyk ilmu kecuali baru nak ngaji raso diri dio bnyk ilmu.

    Tak payah la nak kaitkan org alim atau datuk harussani. Jam dio homtam krjn sumo org pmbngkg temasuk kau sokong dio. jam tak sokong kau, kau kato la dio mcm2. tak patutla kan.

    Tapi den nak bgtau kau yg mengatokan org tak boto ni. kau tanyo dulu hadi awg. kenapo dio kobakan bulih bekawan dgn jin. Ini org kuek pas, lopeh tu imam lak yg cerito kek den. Sbb den tau jin dgn setan ni adik beradik. kwn dgn jin samola kwn ngan setan. setan ni musuh insan.

    SAPO YG BEKAWA DGN SETAN BARU LA MASUK NERAKO. SO SAPO LA YG LAYAK MASUK NERAKO. SAPO.....

    HADI AWANG PUN LAYAK MASUK NERAKO. TAKBIRRRRRRR.

    So jngn goma tuduh org jo sampai tak nampak kesalahan sendiri.

    kok nuar tunduk dan hormat pada agamo org lain TOTAP SALAH. Jgn Nak boto kan. KKOK KAU SAMO MASUK NERAKO NANTI. HAHAHAHAHA.

    TOMPAH BAJU N SELUAR YO. JGN TOMPAH NERAKO.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive