Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, February 2, 2013

Cute kan dia...

Haprakah ada keluar berita yang Kelantan bubar Dun ikut proses biasa, tak nak ikut Selangor yang nak bubar awal.

Antara alasan yang diberi Menteri Besar Kelantan aka Pok Nik ialah, "Pelbagai perkara buruk akan berlaku sekiranya Dun Kelantan dibubar awal berbanding negeri lain. Andainya pilihan raya dibuat berasingan akan melibatkan belanja yang besar, banyak serangan dan sebagainya."

Sebenarnya masa PRU-9 pada 1995, Pok Nik pernah nak bubar lewat DUN Kelantan dengan alasan tak mahu ikut persekutuan, tapi telah diberi amaran oleh SPR bahawa kerajaan Kelantan perlu menanggung sendiri kos pilihanraya seandainya pilihanraya dibuat berasingan daripada Kerajaan Persekutuan; terus Pok Nik cancel hasrat nak bubar DUN lambat.

Lagipun Pok Nik risau juga jika segala jentera BN hanya fokus di Kelantan saja ketika itu, maka kemungkinan Pas tewas adalah besar. Jadi Pok Nik memang belajar daripada sejarah.

Tak macam Selangor yang nak bubar DUN awal sebab Selangor negeri kaya, boleh tanggung kos pilihanraya...ataupun SPR tak maklum kepada kerajaan Selangor akan akibat bubar DUN awal sebagaimana yang pernah mereka beri amaran pada Kelantan pada 1995 dulu. Agaknya kerajaan Selangor memang tak tahu yang mereka kena tanggung sendiri kos pilihanraya jika dibubar sebelum Kerajaan Persekutuan atau kerajaan Selangor terlebih konfiden boleh menang?

Tak kisahlah...sebenarnya den bukan nak ulas pasal DUN Kelantan atau Selangor yang nak bubar awal ke lambat. Den cuma tertarik tengok gambar Pok Nik yang dikeluarkan sekali bersama berita Haprakah tu.

Walaupun umur dah 81 tahun dan jadi wakil rakyat selama 46 tahun sejak 1967, serta pernah berjanji akan bersara selepas Tun M bersara (dah 10 tahun Tun M bersara tapi Pok Nik tetap munafik), wajah Pok Nik masih maintain cute. Macam mudo 20 tahun lak. Atau Pok Nik perasan yang dio masih mudo gak eh...

Posing cute. Ala tomey..tomey..! Hehehe...

PASIR PUTEH: Kelantan masih kekal dengan pendirian sebagaimana sebelum ini, tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun) lebih awal.

Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata Kelantan akan mengikut proses biasa sebagaimana di negeri-negeri lain.

Beliau juga berkata, pelbagai perkara buruk akan berlaku sekiranya Dun Kelantan dibubar awal berbanding negeri lain.

Beliau berkata demikian kepada media selepas menandatangani perjanjian usahasama projek pembinaan di Tok Bali yang melibatkan empat buah syarikat swasta, di Tok Aman Bali Resort, dekat sini semalam.

“Biarlah Selangor nak bubar awal pun, tetapi Kelantan tidak akan buat berasingan sebagaimana yang telah saya nyatakan sebelum ini,” ujarnya.

Menurutnya, andainya pilihan raya dibuat berasingan akan melibatkan belanja yang besar, banyak serangan dan sebagainya.

24 comments:

  1. Jikalah TG Nik Abd Aziz itu ulama' benar disisi Allah SWT, AWAS kau, takutlah kau akan paneh miang bahang neraka Dari Abu Hurairah ra., Rasulullah saw. bersabda : "Sesungguhnya Allah Yang Maha Mulia dan Maha Besar berfirman: "Barangsiapa yang memusuhi waliKu, maka Aku telah mengumumkan perang kepadanya. HambaKu tidak mendekatkan diri kepadaKu dengan sesuatu yang paling Aku sukai dari pada sesuatu yang Aku fardhukan atasnya. HambaKu senantiasa mendekatkan diri kepadaKu dengan sunnat-sunnat sampai Aku mencintainya. Apabila Aku mencintainya maka Aku menjadi pandangan yang untuk mendengarnya, penglihatan yang untuk melihatnya, tangan yang untuk menamparnya dan kaki yang untuk berjalan olehnya. Jika ia memohon kepadaKu, niscaya Aku benar¬benat memberinya. Jika ia memohon kepadaKu, niscaya Aku benar-benar melindunginya. Dan Aku tidak bimbang terhadap sesuatu yang Aku iakukan seperti kebimbanganKu terhadap jiwa hambaKu yang beriman yang mana ia tidak senang mati sedang Aku tidak senang berbuat buruk terhadapnya". [Hadits ditakhrij oleh Bukhari].

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...dah angkat ke paras wali pulok !!!!

      Delete
  2. wali akhir zaman...yg zuhud (kah kah kah)...

    ReplyDelete
  3. wali putar belit...

    ReplyDelete
  4. bukan wali lah...! wa wa wa wa wak lu!

    ReplyDelete
  5. naik pangkat...kahwin bersanding..ala 60 an (spek itam)..jatuhkan dato asri...pemimpin pas...tok guru...ulamak...sekarang wali pulak...! lepah ni apa..? pAderi..? father..? nabi..? son of god..? agak2 la anonymous kat atas tuh....basaa bengong (uia) ko nii....

    ReplyDelete
  6. hoi anon kat atas sekali...ayot kau jika nik aziz ulamak benar...ko pon keluar lah hadis..aku tanya ko...jika nik aziz ulamak palsu...? amacam...? boddo ....

    ReplyDelete
  7. Wali politik mamat ni. Hati2 paneh, takut ko kutuk wali selipar ni nnt tayar keta ko bocor.

    ReplyDelete
  8. abdul haq tuih ... boleh bagi/upgrade status org. ahlul pas > graduate india > ulamak > wali....¿ hahaha ... perhatian kpd mana2 org pas yg nk upgrade status...sila hubungi abdul haq tuih.!!!!

    ReplyDelete
  9. ok lagi aku tgk muka nik aziz dr tgk muka rosmah...budak2 menagis bila tgk muka rosmah yg mcm jin..

    ReplyDelete
  10. Paneh,
    Den hairan dsn polek lah tengok perangai Lalat Hijau,dio orang sendiri tak celebrate Birthday Ulamak Agong dan den agak dio orang pun tak tahu tarikh nyo,tup..tup timbul gambar Ulamak dio makan kek di rumah sepatutnya musuh paling no 1 dio orang[over my dead body] sambut birthday.Den poninglah,Jang kalau ado yang bolih tolong jawab silokan lah,tak payah keluar fatwa,ayat quran atau hadith ko,hanyo jawapan yang logik ajo.Satu lagi jangan jawab keluar topik den yo.

    ReplyDelete
  11. Ana taka kata TG tu wali, tapi kau pun juga tak pasti yag dia hina macam kau semua maki kan !! Tapi akhlak berbicara kau orang, confirm cara orang kurang iman!! Jaga2 lidah!! Firman Allah SWT "Pada hari lidah mereka dan tangan mereka serta kaki mereka menjadi saksi terhadap diri mereka sendiri, tentang segala yang mereka lakukan." An-Nur 24

    ReplyDelete
  12. mcm anon 10.04am kata kalau dia ulamak palsu? apa tindakan abd haq? Diamkan diri? Lari masuk hutan? Semasa org islam mengangkat pedang mengancam Khalifah Umar ra jika beliau terpesong, adakah khalifah marah? Setakat MB kelantan jgnlah ingat martabat dah tinggi.

    Ahli umno tak taksub pemimpin, Paklah jadi contoh. Tp cuba tgk org pas, bolehkah sesiapa org pas listkan 10 kesalahan nik aziz? Cuba tanya..

    ReplyDelete
  13. Kak ros wali jin?ke bela jin?tak baik tau tau

    ReplyDelete
  14. Den sokong parti seluaq jeghot warna biru sengkek mali.

    ReplyDelete
  15. ANON 9.05,
    La apo kau sokong DAP Jang,kan Cino sengkek jo yang suko seluar tu dengan singlet Pagoda duduk mengcengkong sambil hisap candu....oh mang hei poning kepalo den.

    ReplyDelete
  16. Begini kawan2!Katalah isteri TG tiba2 buka aurat macam rosmah dan dia nak buka kesino macam genting di Kota Bharu,... agak2 tak terpelantingkah jawatan MB TG dihalau oleh penyokong PAS?? Berpolitik jgn taksub parti! Pilih yang lebih malu untuk bermaksiat kpd Allah SWT. Dacing ke Bulan ke, itu tak penting!!!Yg dah undi BN yg jelas bagi lesen2 maksiat tu, penuhlah ekaun dosa kalian, masuk 24 jam, insaflah!!

    ReplyDelete
  17. Haq,
    Namo macam Arab tapi cakap jo berani nak marah TGNA.Ada tolo ko Lalat Hijau ni nak togo Bos ,kalau angguk-angguk tu percaya lah den dan baru-baru ni dah jadi anak Pak Khadam.Mano lobih bosa dosa kalau bersubahat dengan orang yang mengafirkan sesamo Islam dengan yang kau sobut di atas.Bukaklah mato kau sikit Jang,kau ingat kek Kota Baru geng kau tak bori lesen arak ko pada Cino.Apo bezanyo arak dan judi.Ni den nak nasihatkan kek kau lak bertaubatlah tambahan kepada insaflah.

    ReplyDelete
  18. Goli hati tengok semuo orang nogori soperti di atas bagi pendapat.Bangang bangang belako. Setakat lulus SPM,kuli batak,askar pencen,professor kangkung tak payahlah bagi pendapat. Memalukan orang nogori sajo. Kito kalau dah bangang dan bodoh janganlah nak bagi idea.hanya menampakkan kebodohan kito.

    ReplyDelete
  19. Anon 12.25,
    You called others stupid but do you realized that you are more stupid than the others to entertained them by writing a stupid comments to stupid people.For your imformation the definition of Stupid is knowing the truth,seeing the truth but still believing the Lies and always in the state of denial.So do not reflect your STUPIDITY in the blog owned by the person whom you called stupid.

    ReplyDelete
  20. Umno is sign of real stupidity..mampus umno,negara selamat

    ReplyDelete
  21. Kasihan orang nogori, kalau dah bodoh dan bangang janganlah tegak benang yang basah sepeti anon 1.28Nampak sangat Professor kangkung.

    ReplyDelete
  22. Mahathir kata, UMNO dah rosak hingga ke usus. Mahathir kata yang tinggal dalam UMNO semua yang bebal , bodoh dan tak bolih di ajar kerana yang bijak pandai dan professional telah masuk PAS. Jadi kepada semua pengikut UMNO yang bagi pendapat di atas, tak payahlah bagi pendapat kerana bodoh bodoh belaka dan sentiasa berbau taik sepert kata Mahathir.

    ReplyDelete
  23. Kan bangang tu,dio kato dio sendiri bodoh sobab orang nogori lain dio orang tak ado istilah bangang bagi bodoh.Malu den kalau orang kato ketua den penipu,orang yang kato penipu konon geng rapat,bak kato orang tidor sebantal tapi mimpi lain-lain.Oran byang botol nak togakkan agama di-hukum,orang yang tidak ado pendirian dan torang-torang melacurkankan agama untuk kepentingan diri sendiri diagungkan.Ini lah yang boto-boto Bangang dan Pandir.Bertaubatlah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive