Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 26, 2008

Kabinet Bayangan PR

Assalamualaikum..

Dikirim oleh kawan saya semalam berkenaan kabinet bayangan Pakatan Rakyat (PR) sekiranya mereka berjaya untuk memerintah MALAYSIA.

Untuk pengetahuan semua kabinet bayangan ini telah dirangka oleh seorang MP DAP iaitu YB Kulasegaran.

http://kula.blogsome.com/images/SHADOW%20GOVT.jpg

Macam-macam tafsiran boleh dibuat melalui kabinet bayangan ini. Ada yang kata ini rancangan BN/UMNO bagi memburuk-burukan PR. Ada pula yang kata PR sengaja melakukan ini dan menuduh BN/UMNO yang melakukan supaya kelihatan di mata rakyat yang PR tidak patut memerintah. Tak kurang ada yang kata ada pihak ketiga sengaja melakukan ini demi untuk melagakan BN/UMNO dengan PR khususnya sesama melayu islam ini.

Tak kira apa tafsirannya TEPUK DADA TANYA AKAL.

SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE 51.

11 comments:

  1. Anwar dah menang and the kabinet however absurd may become a reality. Kito kena salahkan Dollah Badawi pasal lopehkan budak kaki jubur ni. UMNO pulak masih simpan barua-barua politik macam budak gampang dari rombau tu. Habihlah kita warih, dikitai dek kaki jubur ni. Elok dio kono simpan kek dalam dilopehkan pulak. Siap hantar sigampang KJ tu pogi buat passport dio. Nah !! ambik kau Dollah !!
    Dont be surprise kalau si Dollah pembongak tu pogi berunding dengan si kaki jubur tu to hang on to power.
    Memang dio ni bawak siallah warih ..kau orang tulis macam mano pun mampuih tak dipedulikan dek gampang tu anak beranak ..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Paneh,

    Mak Cik terpaksa setuju dengan fakta Anon 9.21 ini walaupun tidak setuju dari gaya 'bahasa' jujur dia.

    Moral dari semua ini adalah "Jangan Lepaskan Anjing tersepit."

    Jangan jangan jangan.

    ReplyDelete
  3. kita doala moga2 Allah masih sayang pada kita dan dijauhkan dari kejahatan anwar ibrahin dan kesialan abdullah badawi dan menantu gila dia tu.

    ReplyDelete
  4. Kalau KJ pegi Permatang Pauh takut2 dan sorok2. Takut keluar kereta, orang ni ke kita patut letak jadi Ketua Pemuda UMNO. Bapak mertua dia datang sana lagi teruk, datang je, orang semua confirm undi PKR.

    Bangkitlah sahabat2 UMNO ..kita mesti tukar Dollah dan kuncu2 ..Matikan pencalonan KJ dan Dollah !!!!

    ReplyDelete
  5. aku syorkan saifool agar menjahit juburnyer.. aku xleh bayangkan bile saifool nk bnikah nannti.. tok kadi tnye saifool mane nk bnikah ni.. org kg pn jwb la... "alaa.. saifool yg kene liwat tu..." muahahahahahh!!! unta punye worang... duit oh duit..

    saiful wirawan jahat umno yg tak laku kat permatang pauh!!

    ReplyDelete
  6. semuga anwar diseleamatkan dari kejahatan pimpinan UMNO yg terang mempermainkan agama.


    p/s : saya rasa peulis blog jumud dan x dapat terima hakikat. Jubur saiful makan UMNO balik haha. Inila mentaliti UMNO sama dgn jubur

    ReplyDelete
  7. aku rasa orang2 malaysia yang rasional semuanya dah bersetuju bahawa dalam kes liwat ni hal ni kita biarkan mahkamah yang menetukan...namun malangnya masih ader orang2 islam yang pendek akal dan bodoh melebihi pak kadok dan pak pandir yang masih mahu menjadi hakim untuk membuat keputusan tentang isu liwat ni...

    ingat2 sikit tentang hadis rasulullah yang menyatakan orang yang paling mudah masuk nereka ialah yang membuat penghakiman yang tidak adil....

    kalau anwar pun belum terbulti tidak bersalah dan probability dia ada melakukan kesalah, sangat lah dungu bagi mereka yang menjatuhkan hukuman ke atas saiful.

    p/s: kenyataan pertama anwar selepas di dakwa di mahkamah kalau nak ditafsir secara impliedly, cukup rasanya untuk kita katakan bahawa dia memnag melakukan liwat, cuma yang belum dpat di buktikan secara sah ialah samada ia dilakukan secara palsa atau suka sama suka....

    tapi memang sudah dijangka, sekiranya anwar menang, orang2 PKR semuanya akan jadi hakim yang diketuai oleh ketua hakim mereka ANWAR perasuah, akan mengatakan saiful itu sebenarnya alat UMNO dan penipu...kelakar dan sangat desperate tindakan PERASUAH dan perompak khazanah negara ni untuk mempertahankan dirinya....

    apapun, sama2 lah kita tunggu penentuan mahkamah nanti...

    p/S:Bagi ABDULLAH yang suka tido tu, sedarlah betapa ko memang sudah tidak diterima rakyat....

    aku pasti, kemenangan PERASUAH bukanlah kerana orang2 permatang pauh sayangkan PERASUAH, tapi kerana ader PM yang lebih teruk daripada PERASUAH....

    ReplyDelete
  8. Kepala hotak pengkianat bangsa nie asyik pikir nak jatuh kan org melayu , so apa org melayu harus buat ialah bersatu padu .. Skrg nie malayu dah berpecah .. Sekutu israel nie sepatut nya jgn di lepas kan.. Wahai org melayu mari kita bersatu padu tawan kembali pulau penang dan tempat2 lain yg telah di tawan oleh kawan bangsat israel ini... Sanggup kah anda melihat anak cucu bangsa di hina di caci oleh bangsa lain?? Sape pernah dgr kate melayu lame yg berbunyi " takkan melayu hilang di dunia" .. betul sya x nafi kan yg bangsa melayu x kan hilang di dunia tetapi adakah bangsa melayu x kan hilang di malaysia?? Mari kita bangkit kalah kan bangsat ,pengkianat bangsa ini, sekutu israel ini... sya sanggup bunuh anuar dari rela melihat hak melayu terkubur d negara sendiri... BUNUH ANUAR TANPA BELAS KASIHAN

    ReplyDelete
  9. ese raso lopeh ni pemimpin UMNO pemhgkhianat melayu lopeh ni boleh buat tuduhan baru anwar liwat binatang utk halang dio dari jadi PM:p, sobab Saiful gagal jalankan tugas, dio patut turun kempen permatang pauh, baru UMNO boleh monang atau pon jadi calun lawan nuar!

    P/s: just cadangan, member2 UMNO ado yg setuju x? ekau nak bunuh anwar?

    ReplyDelete
  10. buat aper nk DNA lg......1998 dah amik sudah ler. Yg diperlukan skrg hanya profil DNA sahaja. Tak yah kasi DNA dsai sbb polis Malaysia tak leh caya....nnti diorg percikkan DNA dsai kat jubo sayfool tu.Terus charge anwar......

    ReplyDelete
  11. si bangsat anwar ni memenag kaki putar alam...sengaja tak kasi...konon suh guna yang 1998....kalu polis guna yang 1998, besok dia akan kata dna dia tu dah di modify supaya sepadan dengan laporan....satu dunia pun boleh baca la penipuan yang maha nyata ni....tapi bangang penyokong2 dia ni stil gak tak nampak2....dunio akhir zaman memang la camni...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive