Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, August 10, 2008

Misi Tercapai

KUALA TERENGGANU 9 Ogos – Majlis Peguam telah mengetepikan perjanjian yang telah dibuat oleh pemimpin-pemimpin terdahulu dari pelbagai kaum supaya setiap perkara yang berkaitan dengan bangsa dan agama hendaklah dibincang secara tertutup apabila menganjurkan forum Memeluk Islam secara terbuka hari ini. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pemimpin Majlis Peguam telah berjanji demi kesejahteraan negara, perkara-perkara yang dianggap sensitif tidak harus dibincang secara terbuka kerana boleh menyebabkan perasaan yang meluap-luap sehingga menyebabkan rusuhan.
"Mereka telah berjanji dan bersetuju jika perkara sebegini hendak dibincangkan, kena buat secara tertutup tetapi malangnya janji ini telah diketepikan,'' katanya.

Analisis: "Hidden Agenda" Majlis Peguam telahpun tercapai. Strategi mereka adalah sama semasa menteri2 bukan Islam menghantar memorandum kepada Perdana Menteri mengenai Perkara 121 (1A) sebelum ini tetapi menarik balik memo tersebut selepas ditegur "Ini adalah perkara luar biasa" oleh Paklah; Majlis Peguam juga menamatkan lebih awal forum "Memeluk Islam" yang turut menyentuh perkara 121 (1A) apabila NGOs semua berdemonstrasi dan membantah. Majlis Peguam sengaja tidak mahu buat laporan polis kerana jika perkara ini dibawa ke mahkamah, kes ini pasti tidak akan memihak kepada mereka kerana forum ini jelas bertentangan dengan perlembagaan.

Namun selepas ini dunia akan melihat orang2 Melayu dan Islam di Malaysia ini adalah kaum yang tidak boleh berkompromi. Generasi masa hadapan akan melihat dua peristiwa ini dari perspektif bahawa orang2 Melayu dan Islam di Malaysia tidak tahu bertoleransi dan menolak prinsip2 asas demokrasi. Ini agenda keling2 paria ini sebenarnya. Sebab itu mereka tidak kisah untuk menarik semula memorandum dan menamatkan forum dengan lebih awal kerana objektif utama mereka telahpun tercapai. Ini agenda kaum minoriti Malaysia ini supaya dunia melihat betapa teruknya orang Melayu dan orang Islam melayan mereka. Mereka mungkin mahu Malaysia menjadi seperti Iraq bagi menarik perhatian kuasa2 besar campur tangan yang kononnya untuk mengembalikan demokrasi di Malaysia. Mereka telah lupa janji dalam kontrak sosial yang membolehkan mereka menjadi warganegara Malaysia. Mereka lupa bahawa orang2 Melayu juga boleh menilai kembali Perkara 14 dalam Perlembagaan Persekutuan. Tahniah kerana berjaya mencapai objektif wahai Majlis Peguam.

p/s: Apa tindakan Paklah? Tidakkah tindakan keling2 Majlis Peguam ni bertentangan dengan Akta Hasutan Perkara 149 dalam Perlembagaan Persekutuan? Sudah 2 kali mereka buat forum mempertikaikan Melayu Islam di Malaysia. Syed Hamid masih tak nak sumbat mereka semua ni dalam ISA ke?

4 comments:

  1. Salam,

    Patut sumbat jer ke dalam dgn ISA. Tak payah nak pikir-pikir lagi...ni tak nak buat siasatan dulu la...nak selidik dulu la...banyak la alasan...

    Kalau yg sesama Islam nih, cepat jer cekup masuk penjara...alasan mengancam keselamatan awam la kunun. Sampai anak sakit tenat...dan mati pun tak sempat nak jumpa ayah gara-gara ISA. Tu yg belum terbukti membahayakan negara.

    Ya ni dah terang lagi bersuluh...nak pikir lagi....

    Fikir-fikir laaa wahai ummat Islam semua!!!

    ReplyDelete
  2. dah nya abdullah badawi tu bengap...konon nak transparent la, terbuka la...skang tengok la da huru hara jadinya negara ni...kalau zaman tun dulu tak berani nya depa ni buat macam ni....dah dasar keling paria...dapat hidup senang kat malaysia ni pun sebab ehsan orang2 islam melayu ni...dasar tak mengenang budi...arrrrgggghhhh....geram betul aku dengan mereka2 ni....lagi geram dengan dolah yang suka tido tuh....ape la bodoh sangat pemimpin2 kita hari ni?????

    ReplyDelete
  3. sokong dua2 ano kat atas. kalo dah pemimpin utama lemah, yg lain2 pun ikut la lemah. yang dia dok sibuk pertanian dia tu yang belum nampak kejayaan besar. nak tggu turun lagi 2 tahun apalah yg dia boleh buat lagi. mengkayakan kroni lagi buleh la.

    ReplyDelete
  4. nama yang tak tersebutAugust 15, 2008 at 2:41 AM

    semakin banyak perkara2 pelik berlaku zaman paklah ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive