Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 18, 2008

TUNJUK JANTAN SALAH TOMPEK

Bilo tengok suratkhabar ari ni atuk totanyo-tanyo;

Apokah budaya samseng masih menjadi budayo Brader Anwar Bin Ibrahim ni?
Apokah orang camni nak jadi PM kito?
Apokah orang-orang Brader Anwar Bin Ibrahim ni akan menjago bumi botuah ni?
Apokah dio nak mengajar anak-anak mudo kito jadi tukang pukul bilo nak nyolosai sebarang isu atau konflik?

Kok nak bokempen, kempen jolah. Konon eh nak jadi ahli politik tapi dalam waktu yang samo nak jadi tukang pukul. Tengok orang bepolitik, dio nak bepolitik. Tak ado ko cara lain yang lobih baik lagi nak bepolitik. Tak pasal-pasal budak duo orang samo ngan tukang gambar tu kono pukul. Peh tu plak curi kamera eh. Sah, mako longkaplah profil dio ni:-

1. Ahli politik jalanan.
2. Ahli politik samseng.
3. Ahli politik pencuri.

Sok bilo dah jadi PM, sapo sajo yang pakai baju totulih "TEAM A" dio bulih pukul orang yang dio tak suko. Bilo pakai baju tu dio bulih ambik apo yang dio suko. Anak daro orang ko, bini orang ko, buntut orang ko. Mako dengan itu MALAYSIA bulih dijadikan Program Reality Bollywood. Macam crito industan tu. Samseng eh bulih buek apo sajo. Polis takut nak tangkap.

p/s: Pado penyokong-penyokong Brader Anwar Bin Ibrahim, kalau nak jadi ahli politik, botulkan nawaitu. Belajar dan cari pengetahuan. Tanyo diri sendiri apo sobab nak jadi ahli politik. Jangan main ikut jo. Kan dah paneh miang dibuek eh. Polis dah cari!!

11 comments:

  1. blog ni wasting time!

    ReplyDelete
  2. Semalam ada plak keluar kenyataan tak kisah peribadi seseorang, yg penting dia pandai mentadbir negara... Apa nk jadi agaknye? Itu tanda buta yg sebenarnya.

    ReplyDelete
  3. yang first ano ni komen blog ni wasting time pehal lak...kalo ko tak suka tak yah la masuk...ko masuk buat apo? Bangang tak habih2...ni la dia...dok dengki ngan orang...kalo blog ko tu berfaedah sangat, kasi la address blog ko, leh kami masuk beramai2...ni pengecut guna anonymous...piiiiiiiirah!!!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Paneh,

    Kita saja yang bimbang akan budaya samseng dan peribadi jati murni seseorang yang bakal jadi pemimpin Negara.

    Tapi tidak pada penyokong setia dia yang taksub tu, entah apa ke bendanya tu.
    Dan pemimpin samseng, apa nak hairankan kalau pengikut dan penyokong pun samsen.

    Berdoalah Paneh, sama-sama kita bermohon pada yang Esa supaya Selamatkan Negara kita dan kita diberikan Pemimpin yang berjiwa rakyat yang tulen dan senonoh.

    WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Heran btol aku bila semua dok tuding jari kat si Anwar tu seolah-olah dia dah dibuktikan bersalah. Mahkamah pun belum bersidang lagi....selepas ini kalau dia terbukti betul-betul bersalah & seorang peliwat..kutuk la kalau nak kutuk dia habis-habisan pun.

    Bukan apa, kot-kot dia tak dibuktikan bersalah...sanggup ker nak jilat ludah kita yg berlendir tuh.

    Bawa banyak-banyak bersabar saudara-saudara sekelian......jangan diikutkan emosi tu!

    ReplyDelete
  6. saper yang kata dia dah bersalah...tak de saper pun buat komen cam tu...ano yang kat atas ni paranoid sangat kot...biasa la kan....orang2 desperate memang camtu....defensive tak tentu pasal...

    ReplyDelete
  7. www>waris-hangtuah.blogspot.comAugust 19, 2008 at 4:41 PM

    salam perpaduan..
    16 ogos sekali lagi negara kita menghadapi pilihanraya kecil P44 Permatang Pauh.
    Alhamdulillah saya diberi kesempatan menjenguk serta melihat dengan mata sendiri suasana penamaan calon yang berlaku.Pelbagai insiden yang terjadi didepan mata saya. Bagi ano yang pro-anwar, dia hanyalah sekadar manusia yang 'telah' diangkat oleh insan yang taksub padanya menjadi seperti 'maharaja'.Secara hakikatnya kita kena sedar bahawa sebenarnya dalam diam anwar 'menelanjangkan' dirinya sehingga kini di permatang pauh.Ketika seawal saya tiba pada hari jumaat lalu, saya terkejut apabila PKR mengantung bena yang ada slogan "kita pastikan anwar ke putrajaya". Saya berfikir dan ketawa sinis mengatakan sama ada melayu yang bodoh atau anwar memperbodohkan melayu.Soalan saya mengapa perlu pastikan anwar ke putrajaya? mengapa tidak PR ke putrajaya? Apakah melayu khususnya sedar tentang slogan ini? saya menitiskan airmata mengenangkan nasib anak bangsa melayu akan datang.Kerana anwar menjadi pembunuh melayu hari ini.Anwar secara terang menafikan pengaruh pas yang merupakan parti islam sepenuhnya di permatang pauh. Hari ini, kelab penyokong pas yang bukan islam juga sudah berani mencabar pas buka keahlian kepada yang bukan islam.kerana apa mereka berani? kerana mereka melihat ade insan yang pasti membantu mereka memecahkan dominasi melayu. Saya berasa terhina dek perbuatan bangsa sendiri apabila melihat anak-anak muda bangsa melayu beragama islam dan berkopiah putih mengeluarkan duit kertas RM1 dan dilambaikan ke muka makcik-makcik serta warga tua ketika penamaan calon.KURANG AJAR dan BIADAB perbuatan itu! saya mencabar kepada anak muda itu andai mak mereka dilakukan sedemikian rupa, janganlah melenting pulak. Dimana maruah sebagai bangsa melayu yang beragama islam? adakah anwar mendidik penyokong PKR supaya kurang ajar dan biadab dengan orang tua? Dimana pengangan anwar yang kononya memperjuangakn nasib bangsa tetapi pada masa yang sama tidak mendidik penyokongnya hormat kepada orang tua. Ini adalah asas agama.Sedangan nyonya tua yang pulang dari penamaan calon diberi naik motor tetapi orang tua bangsa melayu dilayan sedemikian? pernahkah anda fikir jika mak anda diperlakukan sedemiakian? pasti anda rasa seperti murahnya nilai mak sendiri.macam pelacurkan boleh beli dengan RM1.Marah? itulah kenyataannya.Jangan nanti ALLAH balas kepada emak penyokong2 PKR ditelanjangkan pulak oleh orang cina.Ingat peristiwa 13mei! Mengapa puteri-puteri umno perlu diraba dan diketuk kepala? dah gatal sangat batang masing2? kalau gatal sangat pegi raba mak penyokong2 PKR yang murah sangat tu! Siapa yang senyum ketika ribuan orang ketika itu. Hanyalah orang cina yang memakai baju PKR yang dilantik menjadi co-ordinator.Sekali lagi saya berasa amat marah.Apa dalam PKR hanya ada anwar sahaja ke orang melayu yang boleh jadi pemimpin? Saya rasakan seolah-olah cina yang memegang pembesar suara tu panggil penyokong PKR yang berbangsa melayu dan india seperti memanggil kambing pulang ke kandang. Sekali lagi bangsa saya dihina depan mata saya.Sedarlah wahai bangsa melayu yang taksub dengan anwar.Dia hanya memikirkan soal agendanya menjadi PM.Kalau india seperti nallakaruppan boleh sedar, mengapa tidak kita yang berbangsa melayu ada agama islam tak boleh sedar? Sedih wahai saudara sekalian.dimana maruah seorang pemimpin melayu? saya akaui anwar seorang yang bijak bermain psikologi.Isu yang dibawa anwar adalah isu yang boleh menjulangnya sebagai 'hero' dan isu yang boleh menyelamatkan dirinya nanti. 1isu yang biasa ditimbulkan oleh anwar, isu minyak.Sepanjang anwar berkempen, dia kata "hari ini kita perintah, esok minyak turun kepada rm2" sedap ayatnya.Sedar atau tidak, ini adalah ayat tergantung. Kalau minyak turun, adakah harga beras,tepung,gula dan makanan asas akan turun jugak? atau makin naik? biar harga minyak mahal asalkan kita tak mati kelaparan.Yang kita makan adalah beras dan nasi bukannya minyak.Minyak boleh dicari sumber alternatif, tapi makanan tak boleh.Kemudian pelbagai tomahan yang anwar lemparkan kepada PM yang kononnya mengamalkan konspirasi menjatuhkannya.Siapa yang nak jatuhkan siapa sekarang? anwar yang nak jatuhkan paklah atau paklah yang nak jatuhkan anwar? kalau betul paklah nak jatuhkan anwar, kenapa anwar masih dilayan sebaik kini. Anawar masih mendapat haknya sebagai rakyat biasa. Mengapa rakyat taknak kata anwar yang merancang konspirasi terhadap paklah dengan merancang 'membeli' wakil rakyat supaya lompat parti? ini adalah konspirasi yang jelas.Isu dalam risalah di permatang pauh kononnya paklah membeli jet peribadi serta rumah di autsralia sejumlah RM 200juta dan 60juta.Jet itu adalah untuk siapa sahaja yang jadi PM.Jadi nampak sangat anwar nak merasa nak jet tu.Bukan susah sangat, anwarkan budak2 yang suka merajuk.Tulis surat pada paklah kata anwar mengidam nak naik jet.Nanti paklah kasilah anwar naik tapi pusing2 subang aje lah.
    Justeru, ini adalah sikap anwar.Soal liwat dia seolah-olah mengelak.mengapa? takut tak dapat merasa bontot yang pejal lagi? saya cabar anwar angkat sumpah macam saiful.Gentlemen lah.Ini berlagak batang macam besar tapi kecut je penakut.Tak payah susah nak cari alasan untuk melepaskan diri.Tak siapa akan mempermainkan agama melainkan Brader Anwar Ibrahim aje.Pikirlah wahai bangsa saya.Anwar tidak pernah menyebut dalam agendanya untuk memartabatkan bangsa melayu.Antaranya kerana DEB. Saya tak nafikan DEB masih tidak membawa impak kepada orang melayu secara total.Tapi kita kena lihat bahawa ada perubahan dalam orang melayu melalui dasar DEB.hanya orang melayu seperti mat rempit yang tak mahu bersaing sahaja yang akan kata DEB adalah agenda perkauman.Ingat juga bahawa anwar telah kaya melalui DEB apabila meletakkan proxi nya dalam hartanah dan perladangan selain projek2 pembangunan.Adakah orang melyu tau hakikat ini? tidak kan kerana anwar bijak dalam melarikan diri.Justeru kepada pengundi permatang pauh sabarlah kepada 'perogol' bangsa iaitu anwar ibrahim.anggaplah anwar seperti orang melayu yang dah kehausan air dipadang pasir.kalau disuruh bogel pun sanggup asalakan dapat air atau undi.

    ReplyDelete
  8. Samseng ni tak kira apa parti pun. Sekarang ni pun dah menular lebih hebat kat Kuala Pilah. AJK bahagian Ami Cair kena titik kerana suka sangat kacau mesyuarat cawangan. Diajarnya oleh ahli2 UMNO kerana budaya mencaturkan mesyuarat cawangan atas arahan Ketua Bahagaian Kuala Pilah. Si Mail ni memang suka porak perandakan mesyuarat untuk menguatkan kedudukan dia. Sudahnya si Ami bermalam di hospital Kuala Pilah akibat dibelasah. Ni lagi sorang si calon yang suka menakutkan ahli UMNO. Kononnya kepala gangster di Kuala Pilah. Tak lama lagi kena jugak akhirnya kerana rata-rata ahli UMNO di Kuala Pilah pun naik meluat tengok dia ni.

    Tak payahlah terkejut dengan budaya gangster ni sahabat.

    ReplyDelete
  9. orang yang perangainya suka mengaku untuk bersumpah, adalah mereka yang tidak bolih dipercayai, berniat jahat, suka menipu. orang yang benar akan berkata ' hanya allah yang tahu, akan sampai masanya tentuan allah'. dia tidak akan menuduh sesiapa. tak berani mempermainkan agama. itulah, biasanya orang benar itu akan merasa azab, dihina, dimalukan, didera, maruahnya dijatuhkan. dimalaysia ini, kalau mahu jadi pemimpin (umno khususnya)mesti pandai menipu, dusta, hipokrit, bermuka-muka dan mesti nampak baik tapi jahat,nampak sembahyang tapi tak sembahyang. hasilnya pasti akan dapat banyak wang, kereta mewah, rumah mewah, kaki perempuan, kaki arak dan lain2. maka itu orang yang mengaku baik, sanggup menuduh dan bersumpah apasaja, janganlah percaya dengan mereka, jauhilah...

    ReplyDelete
  10. waris hangtuah...berdoalah agar melayu hari ini jangan ada lagi semangat saperti itu. jadilah melayu hari ini, yang profesional, bijak, yang tahu mengurus, berpengetahuan dan lain2. pengurus melayu dimalaysia hari ini iaitu UMNO sudah tidak relevan lagi buat bangsa melayu hari ini. umno bukan saperti dulu lagi, mereka patut berpindah dari malaysia ke israil dan united states of america. tiada bezanya perangai pemimpin umno dengan mereka.

    ReplyDelete
  11. umno tak relevan? biar botul jang. kok ko nak kito jd cam singapor bilo takdo laie parti yg pejuangkan melayu kek situ. sudah eh sapo yg miskin dan terpinggir kek sano? wlpn melayu kek singapor dah jd pro dan bijak.

    p/s: bangso yahudi bijak yor tp apasal payah na nak ado negaro sendiri. terpakso porang. ko nak melayu mesia pun jadi camtu ko? nak harap pas dan pkr relevan? ikut telunjuk dap bole la.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive