Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 25, 2008

SI BONGOK NAK TUNJUK PANDAI

Ari ni atok tak nak cakap panjang doh. Ari tu bilo tok nengok GUS DUR (GUMBIRA UNTUK SAYA, DERITA UNTUK RAKYAT) datang ko TANAH MELAYU, peh tu nak ngajar kito camno nak memerintah tanah botuah ni, mongolintin porut atuk dek togolak. Apo tak eh, dah lah morentah indon 18 bulan jo, itupun proksi eh US. Orang indon sendiri menolak dio. Tak salah kalau atok katokan orang tepok nak melatih orang lari 100m kek olimpik.

Peh tu ASTRADA pun nak tunjuk pandai. La'ie bingai. Penyangak dan kaki rasuah nak ngajar orang tentang nilai-nilai murni.

Jadi, kopada peminat-peminat PKR, kok nak buek gimik tu siapkan skrip yang baik sikit, peh tu carilah pelakon yang boleh meyakinkan orang ramai.
Kuang...kuang...kuang.

p/s Bagaikan ketam mengajar anak eh bejalan betul.

5 comments:

  1. biaso la atok...orang2 yang dah desperate memang macam tu la gayanya...kalo bulih pemimpin2 yang korup dari seluruh dunia dia nak panggil...ahmadinejad tak nak pulak dia jemput mai sini...

    kesian betul saya pada orang2 PKR yang tak terbukak lagi mata mereka...tunggu negaro ni kena jajah dulu baru nak bukak mato agaknya...

    pemimpin suka sondol bontot...pengikut lak buta...entah ape lagi yang mereka nak sondol pasni pun tak tahu la...

    dunia ni memang dah nak kiamat nampaknya...

    ReplyDelete
  2. Semua ada interest kalau Anwar naik... baik Amerika mahupun Gusdur. Mcm tak reti nk perintah negara ni atas usaha sendiri.

    M6

    ReplyDelete
  3. sebagai pewaris keamanan dan kemerdekaan negara, anwar hanya menunjukkan model dirinya sahaja dengan menampilkan gus dur..
    pemimpin yang bertopengkan agama tapi memakan hasil hasil rasuah.Ini adalah anwar.

    ReplyDelete
  4. precisely said anakhangtuah...tepat kat bulleye tu...

    ReplyDelete
  5. cuba berkempen tu tak payah memburukkan orang lain. cerita pasal lain..

    ReplyDelete

Blog Archive