Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 25, 2008

SI BONGOK NAK TUNJUK PANDAI

Ari ni atok tak nak cakap panjang doh. Ari tu bilo tok nengok GUS DUR (GUMBIRA UNTUK SAYA, DERITA UNTUK RAKYAT) datang ko TANAH MELAYU, peh tu nak ngajar kito camno nak memerintah tanah botuah ni, mongolintin porut atuk dek togolak. Apo tak eh, dah lah morentah indon 18 bulan jo, itupun proksi eh US. Orang indon sendiri menolak dio. Tak salah kalau atok katokan orang tepok nak melatih orang lari 100m kek olimpik.

Peh tu ASTRADA pun nak tunjuk pandai. La'ie bingai. Penyangak dan kaki rasuah nak ngajar orang tentang nilai-nilai murni.

Jadi, kopada peminat-peminat PKR, kok nak buek gimik tu siapkan skrip yang baik sikit, peh tu carilah pelakon yang boleh meyakinkan orang ramai.
Kuang...kuang...kuang.

p/s Bagaikan ketam mengajar anak eh bejalan betul.

5 comments:

  1. biaso la atok...orang2 yang dah desperate memang macam tu la gayanya...kalo bulih pemimpin2 yang korup dari seluruh dunia dia nak panggil...ahmadinejad tak nak pulak dia jemput mai sini...

    kesian betul saya pada orang2 PKR yang tak terbukak lagi mata mereka...tunggu negaro ni kena jajah dulu baru nak bukak mato agaknya...

    pemimpin suka sondol bontot...pengikut lak buta...entah ape lagi yang mereka nak sondol pasni pun tak tahu la...

    dunia ni memang dah nak kiamat nampaknya...

    ReplyDelete
  2. Semua ada interest kalau Anwar naik... baik Amerika mahupun Gusdur. Mcm tak reti nk perintah negara ni atas usaha sendiri.

    M6

    ReplyDelete
  3. sebagai pewaris keamanan dan kemerdekaan negara, anwar hanya menunjukkan model dirinya sahaja dengan menampilkan gus dur..
    pemimpin yang bertopengkan agama tapi memakan hasil hasil rasuah.Ini adalah anwar.

    ReplyDelete
  4. precisely said anakhangtuah...tepat kat bulleye tu...

    ReplyDelete
  5. cuba berkempen tu tak payah memburukkan orang lain. cerita pasal lain..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive