Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, August 28, 2008

LI PIKIRLAH SENDIRI

Maap Nabil, pinjam lu punya trade mark!

1. Memulo nak mansuhkan DEB - Lim Guan Eng
2. Peh tu dio nak buek ladang babi tobosar kek dunia. Nisbah eh setiap rakyat Tanah Melayu dapek seko sorang:- fatwa Teresa Kokok - disokong oleh PAS Selangor
3. Peh tu Islam Hadhari diharamkan - PAS Selangor
4. Peh tu kesamarataan semua kaum di Tanah Melayu - Dak Nuar sodomi tu
5. Peh tu UITM nak bukak kek non Malay - PKR
6. Peh tu kesamarataan agama - DAP & PKR Selangor
7.Sebolum tu Majlis peguam buek hal.
8. Ado lagi, dio mintak khutbah kek gereja nak guna bahasa Melayu dan bible nak terjemahan bahasa Melayu. Ado ko yang di istilahkan Melayu tu berada dalam gereja. (bukak Perlembagaan Malaysia : Istilah MELAYU : ORANG MELAYU ADALAH MEREKA YANG MENGAMALKAN ADAT ISTIADAT MELAYU DAN BERAGAMA ISLAM. Jadi apo ko jadah nak di gunokan bahasa Melayu dalam gereja dan bible tu?????????
9. Kek Perak tanah dipajakkan 999 tahun. Tanah Melayu ni kono jajah hanyo 446 tahun

JADI, ATUK NAK TANYO KEK JANTAN-JANTAN MELAYU (PEMUDO UMNO KHAS NYO)
COLAH KANGKANG TU MASIH ADO LAGI KO TOLO ATAUPUN DAH DI KOGHEK BUEK UMPAN BOYO. APOKAH MELAYU TINGGA SPENDAR BARU NAK BOTINDAK?????

7 comments:

  1. Atuk!!!

    Mendalam maksud eh tu.......

    ReplyDelete
  2. hidup atok..
    atok kumpulkan budak2.. eden mesti join punyo... cari budak2 kek internet ni.. lopeh tu buek macam persatuan blogger tu..

    lu pikirlah sendiri..

    ReplyDelete
  3. Korang nie kalau bangsa melayu, aku rase sepatut nya korang harus tegak kan hak melayu... Kite punya negara pasal anuar plak nak tentu kan.. die tue sekutu israel, cuba korang pikir mana die dpt duit dgn banyak (lu pikir la sendiri) ?? die nak hancur kan bangsa sendiri, knp korang x SEDAR??? SEDAR la Bangsa MELAYU, kite punya hak x kan kite nak bg hak kite kpd org lain... Anuar tue sepatut nya perlu di bunuh tau x!!!!!!!! Kalau aku ader senapang silencer dgn org sharp shooter kan senang biar die mati dlm iman agama die sendiri.. penakut tarak telur

    ReplyDelete
  4. sebab tarak telo la di sondol bontot orang...dah takde aper nak offer kat bini!!!

    ReplyDelete
  5. salam perpaduan..
    saya amat menyokong semangat yang di tunjukkan oleh atok dalam artikelnya.
    Saya ingin menarik sejenak istilah yang anwar guna selepas paklah membentangkan bajet 09."ini adalah bajet gula2".Adakah anwar takut dengan bajet gula2 ini? Percaya atau tidak, saya melihat bajet ini bukan sahaj bajet mesra rakyat tapi ini adalah Bajet Melayu. Kenapa? Secara amnya.Paklah memberi duit yang banyak buat mereka yang miskin dengan bantuan perumahan, bil elektrik percuma jika bawah rm20 dan lain2. Siapakah golongan ini semua. Jika dilihat golongan mereka ini majoritinya melayu. Paklah beri lagi galakkan kepada anak melayu dengan pelbagai bantuan lagi di Mara serta Politeknik dengan peningkatan prasarana.Siapa yang belajar di Mara kalau tak melayu. Seterusnya kita tengok paklah mengalakkan pemilikan aset dikalangan melayu pertengahan dengan pelbagai cukai serta stem duti rumah dikurangkan dan hanya untuk rumah mampu milik dan sederhana.Siapa yang majoritinya memerlukan dan membeli rumah begina kalau bukan melayu.Ini menunjukkan paklah cuba membawa melayu keluar daripada kehimpitan suasana ekonomi hari ini.
    Kalau dengar anwar kata nak bagi hak sama rata kepada semua kaum. Apa anwar melihat melayu itu hanya sekadar orang kanannya? sebaliknya ramai melayu yang masih ketinggalan.Tidak perlu timbul hak sama rata.Kerana hanya berapa peratus sahaja bangsa cina yang daif.Kenapa anwar tidak mahu tengok berapa ramai pula melayu yang daif? Adakah golongan ini juga anwar akan layan dengan hak sama rata? Kalau uitm di buka kepada bangsa bukan melayu, anak melayu nak belajar dimana lagi? kenapa anwar taknak cakap Limkokwing sepatutnya mengalakkan pengambilan anak melayu? Mengapa anwar taknak kata kepada semua taukeh cina pastikan 50% pekerja mereka adalah melayu? Selepas ini apa lagi anwar nak bogelkan? Nak bogelkan pulak askar melayu? nak bagi cina sertai askat melayu? Kenapa anwar perlu bermain dengan soal korup? Umno Korup bermula zaman anwar dengan mahathir. Kalau tak anwar yang mengarahkan jenteranya ketika pemilihan umno 96 untuk berada di lobi pan pacific menabur duit? Hari ini yang melaungkan kebenaran anwar siapa kalau bukan anak melayu yang tak tahu asal usul penyangak ni? Anwar adalah insan yang menyediakan suntikan buat melayu untuk terus kuyu dan layu.itu lah anwar.Saya pantang apabila orang menyentuh hak melayu hari ini.Saya menyokong langkah paklah melepaskan BPR.Jadi isu jugak bila BPR lepas kononya BPR pilih bulu. Kalau BPR pilih bulu, kenapa orang pertamanya adalah menteri iaitu kasitah gadam? adakah ini pilih bulu? Sebagai rakyat saya melihat ini usaha murni yang patut kita sokong secara positif. Kerana kalau kita tahu dahulu cina membeli maruah melayu dengan memberi rasuah.Jadi kalau paklah perangi rasuah bermakna paklah membersihkan imej melayu itu.Saya juga ada tak bersetuju kepada paklah yang hari ini dikatakan pelbagai tender yang diberi kepada menantu dan anak-anaknya. Jika salah, paklah harus menafikannya. Jika paklah berdiam diri, seolah-olah benar. Paklah perlu respon isu ini. Kerana ini adalah modal anwar. Saya ada terbaca komen dalam artikal di sebalik tabir. Saya bukan mahu menyebelahi mana2 pihak.Tapi atas semangat melayu, mengapa perlu di boo hishamuddin dan khairy? mengapa perlu dijulang tian chua? Siapa yang akan membela melayu juga akhirnya nanti? hishamuddin atau tian chua? Maka
    saya menyokong semangat atok. Ayuh kita perjuangkan KETUANAN MELAYU agar hak orang melayu terus terpelihara.

    ReplyDelete
  6. JADI, ATUK NAK TANYO KEK JANTAN-JANTAN MELAYU (PEMUDO UMNO KHAS NYO)
    COLAH KANGKANG TU MASIH ADO LAGI KO TOLO ATAUPUN DAH DI KOGHEK BUEK UMPAN BOYO. APOKAH MELAYU TINGGA SPENDAR BARU NAK BOTINDAK?????

    -pemuda UMNO ni nak kena ketuk dgn duit baru jalan bro paneh!!upah je mat rempit tepi jalan ato saiful bukhari abih cerita gerenti bereh.

    ReplyDelete
  7. nama yang tak tersebutSeptember 1, 2008 at 3:38 PM

    sokong. pulus skrg adolah motivasi paling mantap utk manusio botindak.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive