Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, September 13, 2008

KENAPA 16 SEPTEMBER

Daripada 365 hari dalam setahun, kenapa 16 september dipilih oleh Brader Anwar Bin Ibrahim?

Hari tu adalah tertubuhnya Malaysia. Jadi sodaro kau tu mungkinlah nak mencatat satu lagi sejarah baru. As they say, he wants to reset a new history for Malaysia. Hoping that sooner or later people will forget the suffering of our ancestor to free this country from the whites and the midgets.

Baru-baru ni DAP pun bokatolah bahawo 30,000 org cino mati membebaskan negara ni daripada penjajah. Umangai!!! Sodap eh nak menambah fakta sejarah kemerdekaan TANAH MELAYU ni. Camano atuk kau ni tak mengirap darah di buek eh. Bilo kito bocakap sikit dikatokan rasis. Bilo Atuk kau ni bosurah sikit, dikobakan perkauman. Cubo dikiro berapo orang cino yang masuk sojar (askar) sojak mulo sojar negaro kito ditubuhkan. Atuk ponah donga dialog "Ini negala lu punya! Lu sindililah jaga". Peh tu sodap-sodap yo dio kobakan 30,000 orang dio mati mempertahankan negaro ni!

Jadi, pado Hishamudin, Atok nak ingatkan. Jangan kito sibuk nak mempokasokan ilmu hisab dan ilmu sains jo kek sekolah. Peh tu tuka plak jadi bahaso inggeris. Tapi kau lupo bahawo rato-rato anak-anak kito ari ni buto sejarah. Tak kona sapo deh nenek moyang eh yang menjadi pojuang negaro ni. Ari tu atuk jumpo anak-anak felda yang mengatokan DEB tu tak adil. Bebudak yang menerimo biasiswa JPA ngatokan DEB ni tak samorato. Tu deh!!!! Anak-anak cucu kito dah kufur nekmat.

JADI, SHAM COCUBOLAH KAU TENGOK-TENGOKKAN SILIBUS KEK SEKOLAH TU. JANGAN ANAK CUCU KITO TU YANG MEMBOSAR TU KUFUR SEJARAH. LOMBU PUNYO SUSU, SAPI YANG DAPEK NAMO. PODEH CIRIT ITIK NORAN TOLUR, ORANG TOTAP KATO TU TOLO MASIN. ORANG TAK SOBUT TOLO ITIK MASIN.

1 comment:

  1. Premier's Job Grows Shakier in Malaysia
    By RAPHAEL PURA
    September 15, 2008

    KUALA LUMPUR -- Malaysian Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi, whose government arrested critics and a journalist on Friday, faces mounting pressure from an opposition alliance and dissent within his own party that could presage a challenge to his leadership.


    A three-party opposition alliance led by Anwar Ibrahim has pledged to topple 68-year-old Mr. Abdullah. Mr. Anwar seeks to lure enough government members of parliament to his side to win a no-confidence vote against the ruling National Front coalition, which has been in power since Malaysia's independence in 1957.

    The opposition is expected to miss its initial target date of Sept. 16 to vote out Mr. Abdullah's government. But Mr. Anwar said Sunday that his alliance already "has the numbers" to defeat the National Front. "My personal target is within September," he said in a telephone interview.

    At the same time, Mr. Abdullah has to deal with rising opposition within his own party, the United Malays National Organization. International Trade Minister Muhyiddin Yassin, an UMNO vice president, last week publicly questioned Mr. Abdullah's plan to stay in office until mid-2010 before handing leadership to Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak -- hinting that the prime minister should step down sooner.

    Mr. Muhyiddin also said 83-year-old former Prime Minister Mahathir Mohamad, a critic of Mr. Abdullah, is prepared to rejoin UMNO after resigning in May. Some political analysts speculate that the developments signal a move by party dissidents to push Mr. Abdullah from power at UMNO's annual meeting in December, if not before.

    "Abdullah's options are fast decreasing," said political commentator Karim Raslan.

    Tension escalated during the weekend over a crackdown aimed at government critics. On Friday, the government used Malaysia's Internal Security Act, which permits detention without charges for up to two years, to arrest a well-known antigovernment blogger, Raja Petra Kamaruddin, and a popular opposition member of parliament, Teresa Kok. People held under the act have limited access to legal counsel.


    Major opposition figures allied with Mr. Anwar, including influential Muslim politician Abdul Hadi Awang, challenged the detention of Ms. Kok, who was accused of complaining about noise from a mosque in her constituency. One opposition leader called the allegation "ludicrous."

    Also detained under the act was Tan Hoon Cheng, a local journalist who first reported remarks by UMNO politician Ahmad Ismail aimed at Malaysia's minority ethnic Chinese population. The remarks, deemed racist, caused a national uproar in this multiethnic country and forced the party to suspend Mr. Ahmad for three years.

    Ms. Tan was released Saturday. Malaysian Home Affairs Minister Syed Hamid Albar said she had been detained to ensure her safety after threats had made been against her.

    The government also moved against Malaysia's press, threatening to close three news media outlets -- including Ms. Tan's influential Chinese-language newspaper, Sin Chew Daily -- for allegedly stirring unrest by reporting on "sensitive" issues such as race relations in Malaysia, where politically dominant ethnic Malay Muslims make up about 60% of population.

    On Saturday, Mr. Syed Hamid defended the actions, saying they were needed to preempt racial conflict. He also denied the crackdown was meant to hamper Mr. Anwar's bid for power.

    In the interview, Mr. Anwar said the arrests were "a desperate act" to deflect attention from "internal strife within UMNO."

    --Celine Fernandez contributed to this article.

    Write to Raphael Pura at raphael.pura@wsj.com

    note:this article is taken from wall street journal...shame on you la PAK LAH kalau tak sedar2 lagi!!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive