Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, September 15, 2008

BILO KOKOK BODARAI-DORAI

Atuk masih ingat lagi bilo dak Mukhriz tu cadangkan supayo Pak Lah turun, mako bokokoklah tukang kipeh. Kito ambik tindakan kek budak inguih ni. Skang ni dak Din dari Johor tu bocakap mako sekali lagi tukang kipeh lontung-lontang memasang canang, supayo sumo orang tahu bahawo diolah hero dalam UMNO yang mempertahankan presiden.

Wahai orang-orang Melayu, sampai bilo kito boporangai camni. Sesudahlah tu. Kapal nak karam dah tapi kito masih lagi botokak pasal tiang layar nak guno kayu apo. Dinding kapal yang dah posok tu tak ponah kau jongok.

Atuk pocayo masih ramai lagi bijak pandai Melayu kek luar nun yang masih sayangkan Melayu dan Tanah Melayu ni. Bangunlah jang ooi. Jangan pandang yo, sok mato kok putih. Sekali lagi kito botuankan orang lain. Cukuplah 400 tahun dulu. Bangun lah.

p/s: Wahai para sohabat. Konapo akhir-akhir ni membisu seribu bahasa. Nak tunggu Brader Anwar Bin Ibrahim jadi PM ko???????

6 comments:

  1. takde telor lah cik riz ru

    ReplyDelete
  2. wei...sojuk kek ateh ni, yang ekau poi guno aku punyo nickname kenapo??? dah takdo namo lain alie ko??? ish...geram betol aku....

    -sojuk yang asal-

    ReplyDelete
  3. tak kisah sapo punn....
    biar org melayu kito yg jd pm...
    biar org yang memikirkan bagso dan negaro bukan untuk jd pm untuk kepentingan diri sendiri @ suku sakat eh yoo.....biar org yg tau wek kojo bkn untuk org yg ckp lontung lontang tp tin kosong....

    ReplyDelete
  4. valium pharmacy onlineonline pharmacy ovral
    [url=http://www.bebo.com/buyxanaxonline1]buy xanax with rx[/url]

    ReplyDelete
  5. buy watson carisoprodol online usa pharmacycvs pharmacy viagra cost

    [url=http://www.bebo.com/buylevitraonline1]buy cheap generic levitra pharmacy online[/url]

    ReplyDelete
  6. I like use viagra, but this no good in my life, so viagra no good.

    ReplyDelete

Blog Archive