Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, September 15, 2008

BILO KOKOK BODARAI-DORAI

Atuk masih ingat lagi bilo dak Mukhriz tu cadangkan supayo Pak Lah turun, mako bokokoklah tukang kipeh. Kito ambik tindakan kek budak inguih ni. Skang ni dak Din dari Johor tu bocakap mako sekali lagi tukang kipeh lontung-lontang memasang canang, supayo sumo orang tahu bahawo diolah hero dalam UMNO yang mempertahankan presiden.

Wahai orang-orang Melayu, sampai bilo kito boporangai camni. Sesudahlah tu. Kapal nak karam dah tapi kito masih lagi botokak pasal tiang layar nak guno kayu apo. Dinding kapal yang dah posok tu tak ponah kau jongok.

Atuk pocayo masih ramai lagi bijak pandai Melayu kek luar nun yang masih sayangkan Melayu dan Tanah Melayu ni. Bangunlah jang ooi. Jangan pandang yo, sok mato kok putih. Sekali lagi kito botuankan orang lain. Cukuplah 400 tahun dulu. Bangun lah.

p/s: Wahai para sohabat. Konapo akhir-akhir ni membisu seribu bahasa. Nak tunggu Brader Anwar Bin Ibrahim jadi PM ko???????

6 comments:

  1. takde telor lah cik riz ru

    ReplyDelete
  2. wei...sojuk kek ateh ni, yang ekau poi guno aku punyo nickname kenapo??? dah takdo namo lain alie ko??? ish...geram betol aku....

    -sojuk yang asal-

    ReplyDelete
  3. tak kisah sapo punn....
    biar org melayu kito yg jd pm...
    biar org yang memikirkan bagso dan negaro bukan untuk jd pm untuk kepentingan diri sendiri @ suku sakat eh yoo.....biar org yg tau wek kojo bkn untuk org yg ckp lontung lontang tp tin kosong....

    ReplyDelete
  4. valium pharmacy onlineonline pharmacy ovral
    [url=http://www.bebo.com/buyxanaxonline1]buy xanax with rx[/url]

    ReplyDelete
  5. buy watson carisoprodol online usa pharmacycvs pharmacy viagra cost

    [url=http://www.bebo.com/buylevitraonline1]buy cheap generic levitra pharmacy online[/url]

    ReplyDelete
  6. I like use viagra, but this no good in my life, so viagra no good.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive