Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, September 10, 2008

Jadi Ka...Tak Jadi?

mSTAR - Anwar: Pakatan timbang ubah tarikh sasaran 16 September (10-09-2008 12:22:10AM): Ketika tinggal kurang seminggu, Pakatan Rakyat mengubah tarikh mencapai sasaran membentuk kerajaan persekutuan? Jawapannya nampak menjurus ke arah itu berdasarkan kenyataan terbaru Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) malam tadi. Kata beliau, sasaran 16 September bagi membentuk kerajaan yang baru boleh dianjak ke satu tarikh yang lain jika wujud masalah yang boleh menghalang proses peralihan kuasa seperti yang dirancang.

"Walaupun kita sudah ada sasaran iaitu pada 16 September, tapi gambaran setakat ini hasil perbincangan bersama PAS dan DAP, tarikh itu boleh kita anjak... kalau tak jadi 16 haribulan mungkin 20 haribulan kerana tarikh itu juga ada sejarah.

"Tapi saya fikir dalam keadaan sekarang adalah susah bagi mereka (kerajaan Barisan Nasional) untuk gagalkan kehendak dan kebangkitan rakyat," kata beliau semasa menyampaikan ucapan selepas majlis solat tarawih dan hajat di rumahnya di Bukit Segambut malam tadi.

p/s: Awat la hang jadi lagu ni Brader Anwar Bin Ibrahim oii...? Macamana kami semua nak percaya kalu hang asik dok pusing-pusing cerita? Mana satu betui...jadi ka tak? Hang nak pusing kok mana lagi? Ghopla Jingga la hang ni Nuar!

8 comments:

  1. Issshhhh...! Yg hang dok percaya jugak kat Brader Anwar tu buat apa? Dia asyik dok kelentong rakyat selama ni, termasuk laa amerika sampai depa pun nk campurtangan urusan negara kita. Mamat tu bersumpah kes saiful pun taknak, tp bila dia kata tak perlu hangpa semua dok percaya kata dia jugak lg, dok ketepikan pendapat ulamak dan sumpah orang islam, bukan statutory declaration si Bala ke... Tak payah kecoh2 pening kapla, dia mmg penipu dr dulu.

    p/s: Aku ka yg pertama? The first... kekeke!

    ReplyDelete
  2. aku the second!!!! yey!!!!

    ReplyDelete
  3. putar alam...what do you expect?

    ReplyDelete
  4. betui cam geng hindraf, cakap pusing2. kejap jd, kejap x jadi. TAkut rahsia terbongkar ka?

    ReplyDelete
  5. Betul lah DSAI ni buta sejarah....
    C Kitol... gadai maruah bangsa...
    nanti anak cucu merempat d tanah sendiri...

    ReplyDelete
  6. korang semua takde te lor ker?

    ReplyDelete
  7. adalah sojuk wei..hang tu bengap sojuk!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive