Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, March 9, 2012

The Unsung Heroes

Rabu lalu lebih kurang jam 10 malam, Abd Aziz bin Hj Kassim, 76 tahun yang lebih dikenali sebagai Tok Cik telah di sahkan meninggal dunia. Bagi mereka yang tidak mengenali siapa Abdul Aziz, beliau adalah individu yang menurunkan bendera Union Jack pada malam kemerdekaan 30 Ogos 1957 di Padang Merdeka, Kuala Lumpur. Abd Aziz merupakan anak jati Rembau yang berasal dari Astana Raja dan menetap di Rumah Rakyat Lubok Cina.

Warga Paneh Miang mengucapkan TAKZIAH kepada keluarga wira tak didendang ini iaitu Allahyarham Abd Aziz dan mendoakan agar roh beliau dicucuri rahmat dan dibawah keredhaan Allah SWT hendaknya.

AL-FATIHAH!

*********

Kita seringkali gagal mendokumenkan setiap peristiwa bersejarah terutamanya yang melibatkan anak-anak Negeri Sembilan. YB Dato' Mohd Razi Kail selaku Exco yang menjaga portfolio warisan dan YB Dato' Setiusaha Kerajaan Negeri selaku Pengerusi Lembaga Muzium Negeri Sembilan (LMNS) harus memantau lebih dekat apa yang berlaku di LMNS. Pengarah LMNS jangan hanya bermesyuarat tetapi tiada tindakan yang diambil.

Buat kaki-kaki bodek Pengarah LMNS, silalah berubah kerana sikap kalian menyebabkan LMNS tidak dapat berfungsi dengan baik dan lancar. Tindakan anda menyebabkan nama baik LMNS terjejas dan sering diperlekehkan orang ramai. Selanjutnya sini.

1 comment:

  1. Al-Fatihah.Sepo sobonar Aziz ni?Apo kojo e? Apo sobab dio dipilih, banyak jaso ko, apo ko. Takek corito turun bendero kiro jaso lah agaknyo.

    ReplyDelete

Blog Archive