Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 18, 2012

Cer tanya...cer tanya...

KJ kata, "Bangsa Malaysia dulu, baru Melayu!"

SakmongkolAK47 DAP kata, "Bangsa Melayu dulu, baru Malaysia." (Pendirian DAP ke ni?)

Muhyiddin Yassin kata "Bangsa Melayu dulu, baru Malaysia."

Nik Aziz agaknya akan cakap, "Isle dulu!"...baru, "Kawe nyesa jadi Melayu!"

Tapi takde sesiapa ke nak pi tanya LKY, Karpal Singki, LGE, Chua Soi Lek, Tony Phua, Elizabeth Wong bala...bala...tu semua tentang pendirian mereka sama ada pilih bangsa mereka dulu, atau pilih Malaysia dulu? Kenapa mereka dok sibuk pertikai Melayu saja. Kaum Cina dan India apa cer?

Mako eloklah kito pakat-pakat tanyo puak chauvinist tu semua...errr...tanya sekali anak Pak Brahim.

Idea asal sini.

7 comments:

  1. bagi umno...sakau duit dulu..baru berlindung disebalik ketuanan melayu..rampas tanah melayu,halau org melayu,tipu org melayu pastu mengaku melayu.padahal mamak..kemudian laungkan ketuanan melayu...

    ReplyDelete
  2. hina ke mamak bhai? bukan mamak pun makhluk Allah juga kan? kau boleh jamin ke keturunan kau sok takde yang kawin dgn mamak dan cicit kau sok ado darah mamak? racist gilo kau ni bhai. org pertikaikan kaum lain...kau lak pertikai melayu apahal? ke kau bukan melayu? brengsek punya olang!

    ReplyDelete
  3. cina pun makhluk allah jgk..ko ni mesti pemuda umno penang kan?psl melayu umno bodoh la ambik mamak jd ketua pemuda..ko x tau permainan mamak ni bai..tun sri lanang dh cerita psl mamak ni dlm sejarah melayu buat pedoman ank cucu..

    ReplyDelete
  4. Nogori dulu, baru Molayu than baru tanyo Islam ko idak...

    ReplyDelete
  5. Semuanya bodoh dan perkauman punya komen, kalau nak cakap pasal perpaduan satu Malaysia - Bangsa Malaysia dulu pas tu baru tanya kaum apa. Cakap saja beragama Islam tapi ajaran Islam yang sebenar tak nak ikut. Nabi tak pernah pun kata bangsa arab tu bangsa mulia walaupun dia dari kaum arab. Nabi diutuskan untuk semesta alam jadi tak payah lah nak berbangga dan bermegah dengan kaum dan bangsa masing masing. Kalau dituris pada tubuh, pasti yang mengalir tu darah warna yang sama - merah tak kira apa bangsa pun. Tuhan tak pernah mengukur manusia ciptaanNya melalui bangsa dan kaum masing masing. Manusia yang merosakan diri dan bangsa sendiri terutamanya melalui politik murahan. Samada melayu, cina, india , mat saleh atau apa apa pun yang akan menentukan kehidupan bahagia di dunia terutamanya diakhirat hanyalah melalui keimanan dan amalan baik yang dilakukan semasa hidup.

    ReplyDelete
  6. " call a spade a spade " dia tulis kat atas tu ...agaknya dia sendiri npun tahu apa maananya tu ....bodo..!!!

    ReplyDelete
  7. Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive