Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, October 31, 2012

Apo Lopong Bonar Najib?

Doreh lah Najib untuk meletak darjah paling prihatin kepada Agenda Melayu Didahulukan, baru kaum-kaum lain sempena perang PRU-13 ini;

1. Dah berapa banyak duit kau bori pado Cina-MCA...bilo jumpo bori...tak jumpo pun bori! Cubo kau kiro? Apo yang sibuk sangat dengan Kafir Harbi ni? Cina cumo 18% rakyat Malaysia...

2. Kok kau jumpo Koling, kau labur lagi...apo yang Koling nak...bori! Koling cumo 8% ajo.

Cino di bandar dan Koling di pekan dah bai'ah tak akan undi calon BN. So, apo kau nak hadap lagi? Bye-Bye ajolah! Tak payah sibuk layan PPP, Gerakan, MCA dan MIC. Suruh komponen buktikan, Pusat Daerah Mengundi mano dalam 222 Parlimen ini yang mereka sepakat dengan UMNO? Ado?

3. Elok kau jang semak perangai lopong Ketua-Ketua Bahagian dan AJK Bahagian UMNO yang masih ado "hasad" dan dendam kesumat!

4. Elok kau buat perjumpaan rasmi dengan semua Tenaga Penggerak Melayu untuk dongar apo sobonar masalah tanahair dan pilihanraya!

5. Elok kau buat perjumpaan rasmi dengan korum Kongres Ekonomi Melayu 2012 untuk kau tahu apo yang menjadi masalah kuasa ekonomi Melayu selepas 8 Mac 2008!

6. Elok kau minta Dato' Elis kembali ke arena sebenar, tak payah sibuk dalam gua. Kojo dio ialah jumpo semuo Ketua Bahagian untuk clear the air.

7. Elok kau buat perjumpaan dengan Persatuan Bekas Pegawai Tertinggi Kerajaan Malaysia yang dikepalai oleh orang Johol berbinikan orang Ampangan, bersama kabinet persatuan dan 1,000 bekas Pegawai PTD Tingkatan Kanan dari JUSA C ke atas, di PICC...sobab banyak bondo nak dikobarkan...!

8. Elok kau suruh dan paksa Rosmah Mansor dok ontok-ontok...jadi isteri kepada Najib Razak dan bukannya isteri Perdana Menteri. Suruh Rosmah Mansor buat gerakan BAKTI masuk kampung bersama semua kabinet BAKTI bermula lopeh 13 Zulhijjah.

9. Elok kau buat peruntukan SEGERA daripada Perbendaharaan agar BTN dan IIM boleh buat program Transformasi Agenda Melayu (Wasatiyyah, Integriti, 1 Malaysia) kepada 1.45 juta warga penjawat awam.

10. Elok juo kalau Najib tak berani buat semua kerja ni, maka baiklah isytihar PRU-13 supaya boleh dilaksana sebelum 27 November 2012. Kok tak, akan bercambahlah spesis UMNO pokak yang mengurus Negeri...orang suruh jadi Ahli Politik...bukannya Managing Director Cycle & Carriage.

3 comments:

  1. Najib mana faham tulis bahasa Negeri. Dia akan terlopong je...

    ReplyDelete
  2. Err DSRM tak leh cakap Negeri ko? Melampau kalau tak boleh bukankah Najib masuk N9....

    ReplyDelete
  3. Apo kono eh jang. Compodak dah jadi nangko. Kogho kek utan didahulukan, anak bangso sondighi dikotopikan.

    ReplyDelete

Blog Archive