Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, April 28, 2010

Yahudi Perspektif Kita ?

Masuk angin keluar angin juo! Makan nasi jadi taik, kok dapat balik butir nasi tadi, mesti ramai yang ngidam makan semulo!

Yahudi di lihat dalam perspektif berbezo-bezo. Zaman 125,000 orang nabi dulu, Yahudi memiliki 75% keramaian nabi di kalangan mereko, mungkin mereka guna point ini untuk mentafsir bahawa keturunan manusia lain ialah anak babi dan bangsat, hanya mereka sajo yang mulia dan hebat.

Empayar besar dan tamadun purba, jika dikhutbah pengkisahan sebenar banyak memberi gambaran kekuatan Yahudi, sebelum kitab mereka Taurat diangkat sifat muktabar oleh Jibril atas perintah dan kuasa Allah. Apalagi, bila mana kaum dan keturunan yang mendukung Zabur dan Injil, yang mana roh kitab itu diangkat oleh Jibril, untuk secara keseluruhannya diinfaq kepada Kitab Roh dan Jiwa Islam yang dinama Al-Quran kepada Rasululllah, Muhammad bin Abdullah saw.

Hari ini, Yahudi dikelas kepada beberapa kategori kelompok. Ada yang menjiwa karektor Ifrit, karektor Dajjal, karektor Abu Lahab, Abu Jahal, Abu Jahil, ada yang baik seperti Abu Soffian, Abu Talib, Abdul Mutalib, Abu An-Nas, ...makanya, pelbagai watak dan orientasi jiwa dalam keturunan Yahudi. Soalnya, Yahudi mana dalam perspektif KITA? Yahudi yang dalam kluster "MUSUH TIDAK BOLEH BERKAWAN", "MUSUH AQIDAH DAN TAUHID SERTA TAJDID", "MUSUH MU'AMALAT DAN TASAWWUR ISLAM" ATAU "MUSUH TA'DIB ISLAM"?

Yahudi dalam kluster "BOLEH BERKAWAN TAPI BERINGAT", atau "BERSAHABAT DAN TIDUR SEBANTAL", atau "BERSAHABAT-BERSETERU-BERSAHABAT", atau "KAWAN DUNIA SEMATA-MATA"?

Benar tiada siapa boleh melakukan penafian, bahawa Yahudi ini Musuh Islam Nombor Wahid. Hakikatnya, dalam dunia 1431H, Yahudi telah mendominasi semua fakulti survival alam bumi selama 931H, selepas runtuhnya empayar Paling Digeruni iaitu Empayar Tamadun Bani Ottomaniah di Andalusia. Bagi negara kecil dan hidup dalam kelangkang Penjajahan, beritakan APA PILIHAN DUNIAWI yang ada?

Selagi namanya Muslim belum memiliki kekuatan untuk mentadbir selama 1000 tahun hijriah seperti Cardova -700 tahun, maka selagi itulah bumi milik Allah ini dijilat dan diazab. Hari ini, kita umat Muhammad akhir zaman sedang dihisab AZAB DUNIA.

Yahudi berangkaian di seluruh sudut pelusuk alam buana. Yahudi dalam mobile phone, yahudi dalam laptop, yahudi pada tekstil apa lagi yahudi pada nilai matawang. Simen, Pasir, Batu-bata mendirikan Masjid, Surau, Sekolah Agama dan sebagainya dikuasai oleh Suku-suku daripada keturunan tertentu. Apakah mereka menguasai ILMU? Ya, kerana Orang Mukmin tidak mahu kuasai ILMU-ILMU tersebut, malah ILMU yang lebih jauh daripadanya.

Ingatlah, wahai Rakyat Raja. Skrip usang dan purba kalian mempersoal pertautan Anak Rakyat Raja dalam hubungan dengan Agensi berketurunan Yahudi, ialah isu-isu "katak di bawah tempurung"! Perhatikan kluster Yahudi mana pilihan Rakyat Raja?

Ibarat kata Almarhum Munshyi Abdullah "... rupanya baru aku tahu, bahawa alam Allah ini Maha Luas, rupanya baru ku tahu bahawa Bani Israil itu bersuku-suku dan mereka bijaksana, rupanya baru ku tahu MENGENAL buku dengan ruas, MENGENAL tahil dan hasta, MENGENAL isi dengan kuku, MENGENAL kasih dan sayang, MENGENAL harum cendana dan kasturi, MENGENAL ilmu, akal,budi...".

17 comments:

  1. Inilah yang PR tak faham.. Nik Aziz harap je ulama' tapi ilmu setakat cifut babi je.. hahahaha..

    ReplyDelete
  2. UMNO baru tahu dunia ni luas... bagus lah tu berkawanlah dengan APCO... tak ada masalah sebab dunia sekarang ni semua dah dikuasai Yahudi, jadi kalau tak minta tolong Yahudi nak minta tolong siapa lagi??
    Kan???
    Bangang betul melayu ni... dah 50 tahun memerintah Malaysia pun masih tak mampu nak lahirkan kekuatan untuk bangsa sendiri..
    Melayu... lihatlah bangsa Farsi.. Iran.... selepas kembali kepada Islam mereka menjadi kuasa dunia...kuasa nuklear...
    bukan macam UMNO... dah 50 tahun memerintah pun masalah air paip pun tak boleh nak selesai... panggillah APCO tolong selesaikan... itulah akibat kalau tak yakin dengan Islam....

    ReplyDelete
  3. BANGSAT YANG MENCERCA NIK AZIZ ILMU SETAKAT CIFUT BABI TU.... MAK BAPAK DIA DAH LAMA JADI BABI... DIA PULA PEMAKAN BABI.

    ReplyDelete
  4. Yahudi pada perspektif UMNO memang golongan yang baik sebab mereka perlukan Yahudi... maka pecacai-pecacai pengangkat najis UMNO akan menulis artikel yang menghalalkan "kemunafikan" mereka bersahabat dengan Yahudi.... bila sebut YAHUDI tu semuanya musuh ISLAM.. jangan dok kiralah pandangan ABDULLAH MUNSYI tu... dia tu tolong terjemahkan bible ke Bahasa Melayu untuk memudahkan penyebaran Kristian di zaman Inggeris mula tiba di Alam Melayu dulu....

    ReplyDelete
  5. Untuk Anon 723pm. Penterjemah Bible ke Bahasa Nusantara di zaman 1835 ialah seorang Fasiq di Jawa Barat. Dia ini digelar Kiai oleh kumpulan Ahli-Kitab Indonesia. Nama tidak diketahui hingga saat ini. Namun manusia ini, ada dikisahkan oleh Bung HAMKA dalam tulisan awal beliau di tahun 1930an.

    Munsyi Abdullah atau Abdullah Munsyi tidak mendalam ilmu Wahyu dan Kajian Teologinya.Dia hanya fasih menulis, membaca dan berkomunikasi dalam Bahasa Urdu, Hindi, Arab, Hebrew, Tagalog, Melayu Nusantara, Siam-Champ, Kantonis, Hakka, Latin dan Inggeris persuratan Kolonial Inggeris zaman 1800an seperti Hikayat Shakespears.

    ReplyDelete
  6. Hek eleh, bilo yo pulak ekau cicit komut jadi jurucakap APCO. Ado leh pula Yahudi kocil beso. Binawe lahabau lu. Kunun kutuk si KJ jurucakap APCO, ekau lobih2 bela yahudi.

    ReplyDelete
  7. "Bangang betul melayu ni... dah 50 tahun memerintah Malaysia pun masih tak mampu nak lahirkan kekuatan untuk bangsa sendiri..
    Melayu... lihatlah bangsa Farsi.. Iran.... selepas kembali kepada Islam mereka menjadi kuasa dunia...kuasa nuklear..."

    Sangat menarik persoalan ini. Bangangnya Melayu sebab anda pun bangang? Berapa ramai ahli keluarga dan sanak saudara anda yang menjadi ahli sains yang telah dilahirkan? Berapa ramai sanak saudara ahli keluarga anda yang mendalami ilmu itu atas hakikat ilmu dan bukannya sebab mahukan ganjaran demi memenuhi periuk nasi sendiri? Jangan cakap sebarang jika keturunan anda sendiri pun tak mampu lakukan.

    Iran, Parsi, Pakistan etc. hanya berlainan agama tetapi memiliki bangsa, kulit dan budaya yang sama. Maka mereka lebih mudah dibentuk serta diurus. Malaysia negara berbilang kaum. Di sarawak saja ada 26 suku kaum. Cuba kira pula berapa di semenanjung dan sabah. Hanya orang yg hebat saja mampu mengurus pelbagai bangsa tanpa menyebabkan perpecahan dan pertumpahan darah. Kalau bagi ahmadinejad mahupun obama pun pasti mereka tidak mampu mengurus sebuah negara yang bernama Malaysia. Allah bagi ujian kepada manusia di atas kemampuan mereka. Pemimpin Malaysia yang mentadbir negara hari ini sedang menerima ujian Allah. InsyaAllah negara ini akan kembali menjadi sehebat Melaka dan Andalusia yang pernah menerajui dunia. Hanya mereka yang setaraf anda dan sikitol yang hanya tahu memperlekeh dan memperlahankan proses perkembangan Malaysia yang akan gembira jika negara ini punah. Dan itulah sebenarnya DARAH YAHUDI yang mengalir dalam batang tubuh anda dan mereka yang lebih suka melihat kehancuran negara ini.

    ReplyDelete
  8. Nampak ek Cicit Komut dah jadi pembodek yahudi plak dah...macam2 dio puji yahudi...memang boto yahudi bijak dan hebat...tapi kenapa kita (umno) tak jadikan yahudi sbg panduan, bukan ikut kata dan pak turut yahudi...sah lah, yg bodoh adalah umno yg dengan rela dijadikan olh yahudi barang mainan dan umpamo lembu dicucuk hidung olh yahudi...

    kah..kah...kah...bodoh dan hinanya umno jd hamba yahudi, sebaik saja jumpa Obama najib terus cekik Iran...sebab BOS BESAR dia dah tunjuk, najib pun angguk lah....

    malang, malaya dpt pemimpin lemah!

    ReplyDelete
  9. Ini lah akibatnya bila yahudi APCO menjadi anutan UMNO habis semua hancur lebur
    dan bila agensi Yahudi AsiaSoft masuk ke Bukit Aman, kelakuan polis pun sama dgn kelakuan yahudi..budak sekolah 15 tahun kena tembak...


    apa lah nak jadi....

    ReplyDelete
  10. syabas pekembar...jawapan yg menjernihkan kekelabuan otak yg tak mau berfikir..tahniah

    ReplyDelete
  11. Kalau di bandingkan diantara ke2-2 Najib dan DSAI utk memerintah Msia yg punyai pelbagai bangsa, dah tontunya DSAI sbb DSAI ado Degree Pengajian Melayu dari UM. Kalau PM skrg, malang sekali sbb tiada degree! dik Panah ooi kalau dik Paneh nak tahu. Dio hanyo jadi MB termuda umur 20 tahun. Den dapek degree jugo tapi yg sah dari UK umur waktu tu den 21. Itu pun Den kelas express. Rato2 kwn den umur 22-25 tahun baru dapek. DSAI pun lobih pintar dari mamak kutty. Itu sobabnya mamak kutty terpaksa cipta fitnah. Biasolah otak bolit mamak kutty. Mungkin ini cucu cicit sikittol dan Mandaliar kutty dulu yg menghancurkan Melaka.

    ReplyDelete
  12. pembetulan anon ateh ni yg buto sejarah. najib jadi mb termudo umur dio 23 maso tu. habih blaja kat uk dio balik sini husin lantik dio. ko ni degree boli dr ulu klang ko? kok tak tau sejarah jgn memokak. b.a.b.i. degree pengajian melayu dr um lopeh 5 tahun baru dapek itupun ijazah am. tau tak apo makno ijazah am? makno eh cgpa bwh duo. diulang...bawah duo! dah la pengajian melayu..dapek lak bawah 2. kan ko bodoh namo eh tu. itu yg ko nak compare ngan mahathir dan najib? hahahaha. lawak la ko ni. sah ijazah ko boli. sobab tu dapek express. boli kat internet la tu. macam2 ado. tapi mmg b.a.b.i. handal dalam pengajian melayu. sobab tu ramai melayu mcm ko dio berjayo tipu. handal botul dio tahu kelemahan melayu mcm hompuk @ cucu mamak kutty dan yg sewaktu dongannyo yg kono koncing bulat2 oleh b.a.b.i.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. AKU ADA BERBUAL DGN BROTHER UMNO SORANG NI MASA EXPO 1 MALAYSIA 1 PORTDIKSON KAT DATAN TELOK KEMANG HARI TU..

    BILA AKU TANYA ABG PERCAYA DGN AL-QURAN..?? DIA JAWAB YERR.. SEPENUH HATI.. ABG YAKIN DGN KERASULAN NABI MUHAMAD.. JAWABNYERR YERR.. ABG YAKIN DGN HADITH RASULULLAH.. JUGA JAWAPANNYA TERR..

    ABG MENDIRIKAN SOLAT 5 WAKTU..?? YERR..
    ABG BERPAUSA DI BULAN RAMADHAN..?? YERR JUGA JAWAPANNYA
    DAH MENUNAIKAN HAJI..??
    JAWAPANNYERR AL-HAMDULILLAH..SUDAH 2 KALI..
    BUAT PUASA SUNAT..?? DIA JAWAB SELALU..

    BENARKAN ABG BETUL2 YAKIN SERTA BERIMAN DGN AL-QURAN..
    DIA MULA NAK MARAH..

    DIA MULA MENINGGIKAN SUARA.. " KO INGAT AKU NI KAPIR KERR.."

    AKU TANYA LAGI " KALAU ADA ORG2 KAFIR MEMPERSENDA2KAN AYAT2 AL-QURAN DAN HADITH RASULULLAH MCM MANA..?? "
    DIA KATA AKU AKAN BUNUH KAFFIR TU..!!
    DIA JAWAB DGN BERSEMANGAT "AKU SANGGUP MATI KERANA MEMERTAHANKAN KESUCIAN AL-QURAN SERTA AGAMA ALLAH "

    WAH HEBAT DAN BERSEMANGAT BENAR ABG NI.. JAWAB AKU..

    AKU KATA LAGI " SEGALA2NYA TELAH MENCUKUPI UTK ABANG DIPANGGIL SEORANG ISLAM YG SEJATI "
    DIA TERSENYUM BANGGA, DAN TERUS MENJAWAB " TU LAH ENGKAU LAIN KALI JANGAN NAK MEMPERMAIN2KAN KEIMANAN SESEORANG ISLAM TU PERNGAI KAU NI MACAM PUAK2 PAS PULAK AKU TENGOK TANYA SOALAN2 MCM NI..AKU MARAH KAT KAU BUKANNYA APA SOALAN KAU SEOLAH2 CUBA NAK MENAFIKAN YG AKU NI SEORANG ISLAM.."

    LEPAS TU AKU CAKAP DGN DIA " MINTA MAAF BANG SAYA NAK TANYA SATU SOALAN JER LAGI BOLEH..? "
    DIA JAWAB " TANYALAH AKU TAK KESAH DAN TAK AKAN MARAH LAGI ASALKAN JGN KO PERSOALKAN KEIMANAN AKU TERHADAP AGAMA ISLAM YG PALING AKU CINTAI INI.. ISLAM NI DAH JADI DARAH DAGING AKU KO TAHU TAK..DEMI ALLAH AKU SANGGUP CERAIKAN ISTERI AKU KALAU ISTERI AKU MENGINA ISLAM " JAWAB DIA SAMBIL TERSENGEH2

    SO AKU PUN TANYA DIA KAT DIA
    " KALAU BEGINILAH KEKUATAN SERTA KEYAKINAN ABG KAT ISLAM APA KATA KALAU KITA LAKSANAKAN HUKUM HUDUD "

    TERKEJUT DIA TERUS MERAH PADAM MUKA DIA " KO NI NAK BAGI SEMUA BANGSA MELAYU MATI KERR..??. CUBA KO PIKIR BAIK2 KALAU LAKSANAKAN HUDUD SEMUA ORG ISLAM AKU KENA POTONG TANGAN, KENA SEBAT DAN KENA REJAM. LAGI PUN MCM MANA NAK ATASI KES ORG ISLAM DGN BUKAN ISLAM KALAU NAK LAKSANAKAN HUDUD..?? APA PUNYA BANGGANG KO NI.. KO DENGAR SINI BAIK2 AKU BAGI CONTOH KALAU LELAKI HINDU BERZINA DGN PEREMPUAN ISLAM... KITA BAWAK PERGI MAKAMAH SYARIAH YG LAKSANAKAN HUDUD.. MAKA LELAKI HINDU TU TERLEPAS MACAM TU JERR TAPI PEREMPUAN MELAYU TU YG KENA HUKUM HUDUD.. MANA ADIL MACAM TU..BUKANKAH ISLAM ITU AGAMA KEADILAN "

    AKU JAWAB " MMG BENAR LELAKI HINDU ITU BEBAS TETAPI PEREMPAUN ISLAM TU KENA HUDUD SO APA MASALAHNYERR.. KALAU BERLAKU JE KES MACAM TU ( PEREMPUAN ISLAM KENA HUKUM HUDUD SBB BERZINA ) SUDAH TENTU SEMUA WANITA ISLAM TAK AKAN BERANI BERZINA DGN DGN MANA2 LELAKI SEKALI PUN, BUKANKAH IANYA AKAN MENYELAMATKAN WANITA ISLAM DARI PADA DIANGKUT OLEH BUKAN MUKHRIM KE SANA KE MARI..??"

    DIA MULA TERDIAM.. DAN AKU TERUS PANCUNG LAGI..

    " ABG KATA ABG YAKIN DGN AL-QURAN DAN HADITH NABI SAYA YAKIN SEMUA KATA2 ABG SBB ABG SANGGUP MATI KERANA AGAMA ISLAM.." SAYA PEGANG APA YG ABG CAKAP TADI..

    " TAPI KENAPA BILA SAYA TANYA TENTANG HUDUD ABG MENETANG..?? SEBENARNYA BAGI SAYA INILAH MASALAH ORG2 UMNO MEREKA SEMUANYERR BERIMAN DGN AL-QURAN TETAPI MASIH TIDAK PERCAYA DGN KEADILAN ISLAM.. ESOK ABG PI JUMPA MANA2 ALIM ULAMAK UMNO CUBA TANYA KAT DIORANG APAKAH HUKUMNYA SESEORANG MUSLIM ITU YAKIN 100% DGN AGAMA ISLAM DAN AL-QURAN TETAPI TAK YAKIN PULAK DGN KEADILAN ISLAM.. BAGAI MANA AKIDAH SEORANG MULIM YANG TAK YAKIN DGN KEADILAN AGAMA ALLAH INI..APAKAH MEREKA SEMUA ITU MASIH DIKIRA SEBAGAI SEORANG ISLAM ATAU TERLAH TERBATAL SYAHADAH MEREKA"

    TERUS ABG TU KATA KAT AKU " PANAS BETUL PORTDIKSON NI YERR.. OK LAH ABG NAK PERGI BELI AIR BATU DULU NAK MINUM PERIT SANGAT RASA TEKAK NI BERDIRI TENGAH2 PANAS MACAM NI "

    INILAH SECEBIS KESAH BENAR AKU DI TELOK KEMANG PADA 1-2 MEI HARI TU..

    SEKADAR CATATAN SAHAJA BUKANNYA ADA APA2 PUN... SEKIAN WASALLAM..

    ReplyDelete
  15. eleh lembab dan basi la crita ko ni hafzach. nampak cam reka je. bdk2 paneh ni dah lama story pasal hudud ni. ko salah wacana ni. pi check balik http://paneh.blogspot.com/2010/03/pas-tipu-u-all.html.
    satu soalan..ada tak mana2 ahli keluarga dan saudara mara ko yg cita2nya nak jadi pakar hudud? kalo takde maknanya ko pun sama mcm pas. tipu rakyat 24/7.

    ReplyDelete

Blog Archive