Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, October 20, 2014

Ceritera Bekal

Di sebuah bangunan di Putrajaya, ketika waktu makan tengahari, 3 orang sahabat (semuanya bukan nama sebenar) sedang mengomel tentang bekal makanan masing-masing.

Asan: Alaaa..cendol lagi!! Mentang-mentang la cendol sekarang ni dah turun harga 20sen. Kalau esok aku bawak lagi bekal cendol, aku akan bunuh diri dengan terjun dari atas bumbung bangunan ni.. 

Airy: Ayam percik..ayam percik..ayam percik!! Boleh jadi gila aku makan ayam percik ni. Kalau besok aku bawak bekal ayam percik, aku juga akan bunuh diri dengan melompat dari bumbung bangunan ni..

Ajib: Huh..tak habis2 bekal kangkung goreng belacan. Tiap hari pun aku bawak kangkung goreng belacan. Kalau esok aku bawak kangkung goreng belacan lagi, aku pun akan ikut terjun macam korang berdua.

Keesokannya, ketiga mereka terjun dari bumbung bangunan sebab Asan masih bawa bekal cendol, Airy dengan ayam percik-nya dan Ajib masih bawa bekal kangkung goreng belacan.

Seterusnya wartawan menemubual isteri ketiga-tiga mangsa.

Isteri Asan: Kalaulah saya tahu dia dah tak nak makan cendol lagi, dah tentu saya akan masak ayam..

Isteri Airy: Kalau la dia cakap dengan saya yang dia dah bosan makan ayam percik, dah tentu saya jugak akan masak menu lain ikut seleranya..

Kak Mah: Saya masih bingung lagi ni, kenapa suami saya bunuh diri padahal dia sendiri yang masak bekal kangkung goreng belacan tu setiap hari!!

1 comment:

  1. Apasal orang melayu Islam terhegeh-hegeh nak sentuh najis mughallazah, sedangkan bangsa kiasu sendiri jijik dan geli nak sentuh najis sendiri.

    ReplyDelete

Blog Archive