Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, September 14, 2009

Sejak '99 ramai nak kau blah Samy!

1. Apabila Che Det beri pandangan agar Samy Vellu berundur, rasanya ini bukan pertama kali Che Det berpendapat sedemikian.

2. Kami ingin menyingkap suatu kisah yang berlaku dalam PRU-10 yang turut melibatkan Samy Vellu.

3. Mungkin ada dikalangan pembaca yang tahu kisah ini, tetapi kami merasakan lebih ramai yang tidak tahu cerita di sebalik tabir kejadian yang berlaku di Sungai Siput, Perak pada 1999.

4. Semasa bermulanya PRU-10, sekumpulan 'Geng Berani Mati' atau singkatannya GBM, telah diarahkan untuk ke Sungai Siput bagi memantau perjalanan pilihanraya, termasuk 'membantu' calon kerusi Parlimen yang bertanding di situ, yang tak lain dan tak bukan adalah Mr. Samy Vellu.

5. GBM telah diberikan misi khas iaitu mensabotaj kempen pilihanraya di kawasan Sungai Siput, semata-mata untuk memastikan Samy kalah di kawasan yang ditandinginya.

6. Objektif utama misi tersebut adalah untuk mendesak Samy melepaskan jawatan Presiden MIC dan sekiranya beliau kalah dalam pilihanraya tersebut, maka keputusan itu akan dijadikan tekanan bagi memastikan Samy berundur.

7. Pelbagai sabotaj telah dilakukan dan laporan akhir menunjukkan bahawa Samy pasti akan kalah di kerusi Parlimen Sungai Siput.

8. Masa pengundian hanya tinggal kurang 70 jam sahaja lagi dan GBM sudah mula menarik nafas lega kerana misi mereka hampir berjaya.

9. Namun akibat terlalu teruja, salah seorang anggota GBM yang agak sengal telah menelefon kenalan rapatnya iaitu Rafidah Aziz untuk mengisahkan mengenai misi mengalahkan Samy di Sungai Siput.

10. Rafidah yang terlalu 'sayangkan' Samy telah mempersoalkan tindakan serta misi geng itu.

11. Akibat tidak berpuas hati kerana 'pak menakan' nya akan kalah dalam pilihanraya, Rafidah telah menelefon Tajul Rosli selaku Pengerusi BN Perak untuk bertanya sama ada beliau turut terlibat dalam misi tersebut.

12. Tajul yang terpinga-pinga 'disergah' Rafidah, bertegas yang beliau tidak tahu menahu langsung mengenai perkara itu dan Rafidah kemudiannya telah mendesak Tajol untuk bertindak memastikan misi itu tidak tercapai.

13. Tajul yang panik kemudiannya telah menelefon Che Det untuk memaklumkan berita yang baru diterimanya.

14. Che Det pula dalam nada sinis dilaporkan berkata, "Siapa pulak yang tak tau buat kerja tu? Tak faham-faham lagi ka?"

15. Che Det akhirnya mengarahkan Tajul melakukan apa yang sepatutnya bagi mengatasi 'masalah' tersebut.

16. Penyudahnya, Tajul yang lurus bendul telah mengarahkan jentera pilihanraya BN Perak untuk bertugas 'bermati-matian' dalam masa yang singkat bagi memastikan kemenangan Samy di Sungai Siput.

17. Rasanya, semua pun maklum yang Samy telah 'berjaya' mengekalkan kedudukannya sebagai Ahli Parlimen Sungai Siput dalam PRU 1999, cuma undi kepadanya merosot teruk berbanding PRU sebelumnya.

18. Hanya dalam PRU-12, baru kita dapat menyaksikan tewasnya Samy dalam perebutan kerusi Parlimen Sungai Siput.

19. Itupun ramai ahli MIC yang bega tidak mahu melepaskan Samy walaupun telah diberi hint oleh Najib.

20. Pada tahun 2007, Samy Vellu selaku Menteri Kerja Raya telah dijadualkan lawatan kerja rasmi selama 5 hari di India.

21. Namun dilaporkan Samy berkeras mahu pulang segera ke Malaysia sejak hari pertama beliau tiba di sana.

22. Puncanya kerana para menteri serta golongan elit perniagaan negara India enggan melayan serta berbincang dengan Samy disebabkan kerendahan kasta beliau.

23. Samy Vellu kasta apa? Heheh.....hanya di Malaysia ni saja kau boleh jadi presiden parti dan menteri tau macha!

24. Agaknya yang ramai-ramai dalam PKR, Mindraf dan Bar Council tu kasta apa pulak?

25. Memang spesis yang tak reti bersyukur.

Mana yang patut dicantas dulu?

26 comments:

  1. Salam, selagi Samy ni masih tcangguk duduk dsitu jgn harap la....elok cantas ja ular kepala hitam! haha

    ReplyDelete
  2. Tapi....BN lah katakan...sayang juga itu sama Samy...

    "Kita dalam BN mesti menang dan bersatu padu"..."Semua pemimpin BN adalah org berkaliber"..."Pemimpin BN sangat berjasa kpd rakyat"..."Pemimpin BN semua prihatin"....dan macam2 lagi la...

    Tapi bila dah tiada kuasa dan kalah pilihan raya...maka PEMIMPIN itu lah yang dilaknati dan dikutuk habis2an...

    sama jer...Samy ka, UMNO ka, MCA ka, MIC ka, BN ka....semua sama...pariyah!!!

    ReplyDelete
  3. Mr Vellu memang patut berundur, terutama bila di ambang PRK Bagan Pinang. Mungkin masyarakat India di kawasan tersebut akan memilih PR kerana bencikan Mr Vellu.

    ReplyDelete
  4. Samy Velu tidak perlu berundur. Dia mesti kekal memimpin MIC hingga kelubang kuburnya pada PRU13 nanti.

    Sebenanya MCI sudah hancur pada PRU12 yang lepas. Yang tinggal cuma pemimpin2 nya sahaja yang ada kepentingan diri.

    Semua kaum India sudah menyokong Pakatan Rakyat, jangan bimbang kita tunggu saja PRU13 pasti BN akan tumbang.

    ReplyDelete
  5. Elok gak Samy tak yah undur...kalau dio undur jahanam MIC kato eh...harap2 Samy tak berudur sampai PRU 13, biar jahanam plak UMNO dan BN...ha..ha..ha..

    UMNO pun dah nazak dah ni...biar lah Samy tu dgn urusan dio...UMNO jgn memokak...pas ni giliran UMNO plak...

    hii..hii..hii..samo yo pariah eh ...

    ReplyDelete
  6. Parti komponan dlm PR yg ketiga tiga berlainan idealogi bergabung hanya kerana kuasa bkn kerana memperjuangkan rakyat. Oleh kerana mengejar kuasa maka masing2 ingin menjadi juara dlm pakatan parti itu.. Tgk saja selangor . Ada satu parti haram kan arak jual di tmpt majoriti islam di s.alam.. Satu parti pulak halalkannya. . Isu babi di kedah pn begitu juga.Nyata lah PR ini tak ada kesepakatn. Cacamarba. .

    Nama saja pakatan rakyat. .tapi tak ada kesepakatan.. Masing2 ingin menjadi juara mengetengahkan idealogi parti masing2. .tidak mahu beralah. Mereka berpeluk konon sepakat itu cuma menagih sokongan rakyat saja. .. PR ini akan lebur dgn sendirinya sebelvm PRU 13. .Tunggu dan lihat. . .

    ReplyDelete
  7. Dey tambi!

    Itu samy sropa itu baghwan la dey tambi!

    Itu pagi2 sudah ramai apa itu pigi cium dia punya kaki minta rashthu.

    Lu org kalu itu anti sama samy bulu nanati itu baghwan boleh hukum kasi hancur lu punya wulluq!!!

    Ini dia punya manthra.....

    Wulu' wulu' thanni yillek! 10X

    ReplyDelete
  8. Dee..

    Ekau yo yang porasan cakap cam tu...hakikat eh, UMNO makin jauh di hati rakyat...UMNO yo yang gilo kuasa..dah 52 tahun woii!! kasi org lain plak la...makin jahanam ini malaya woiitt!!! itu tak tamak kuasa ker namanya tu...

    UMNO/BN akab bermatian2 mempertahankan kuaso dio...dia tak kiro apo nak jadi, jadilah...asalkan kuaso dio jgn cubo nak rampas...UMNO tak puas hati lagi nak merompak duit rakyat...apo kono ekau jang!!!

    kalu nak sobut KEBINATANGAN UMNO/BN mengurus malaya selamo ini memang tak dayo nak cakap...apo yg dio tak buek...semuo dia hantam...akhirnya rakyat kono songlap....padan muko undi UMNO/BN...ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  9. hek eleh anon kek atas ni, cakap lebih lak...Parti Perompak Rakus lagi la vavi dari segi merompak hasil mahsul bumi dan rakyat...kacau bilau takpayah cerito la...

    konon nak kasi air free apo la...skang dah mulo cerito nak review balik polisi air yang konon dicanang2 maso PRU12 ari tuh...penyudahnya nak jugak ikut caro di N9 yang diperkenalkan parti BN yang dibenci2 ni...

    Rasuah...paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih...Konon ulama' pun tabur duit berjuta gak...apo bezo eh?

    Rakyat tak suko BN? ko Perompak2 ni yang perasan syok sendiri? kalau rakyat tolak BN, takdo la BN jadi kerajaan eh!!!

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Paneh,

    Apa khabar? Di Shah Alam sekarang ni cuaca Paneh, suasana pun Paneh. Sebelum rakyat Selangor lingkup terutamanya yang Melayu elok juga PR tu yang lingkup dulu. Amin!

    Samy Vellu ni sayang pada 'kuasa', maklumlah dia pun manusia biasa. Mungkin dia rasa ada kekebalan dalam kebebalan. Apa apa pun yang tak patutnya adalah bila ada perwakilan yang nak gantung selipar pulak di gambar Tun M.

    Tak patutlah, dah 52 jadi rakyat Malaysia, hidup makmur, senang lenang, ramai Loyar India, Doktor India, Peniaga India, Jutera India....(pencuri kereta India) tak kenang kenang juga jasa kerajaan Malaysia.

    Esh esh esh tak patut betul..dulu nenek moyang datang ke Malaya pun mungkin tak berselipar, hari ini nak taruk selipar pulak ke gambar bekas PM Malaysia.

    Apalah punya bangsa ni. Buat malu aje.

    Pasal BN ni, ambil sahajalah parti India lain jadi komopen BN. MIC dah kaya, boleh hidup sendiri. Tak perlu pada BN, mereka boleh join hindraf dalam PR. Kalau dalam BN jadi pisau dalam lipatan pun tak guna juga. Jadi hipokrit. Nanti tak pasal pasal kepala Najib pula kena selipar dia orang!

    ReplyDelete
  11. anon 2:12,

    kahkahkah. tamak kuaso aponyo bai? dah tontu2 la rakyat yang undi. dah tontu2 la majoriti kusi parlimen kek umno walaupun mic dan mca lingkup. alahai kesian den tengok totok pr yang tak soda2 kono bongak kek anwar konon eh 16 september lopeh dah jadi kerajaan. pr bangang tu la yang tamak kuaso. dapek perak, boghi tanah kek cino. baring ateh jalanrayo.

    dapek selangor, jual arak, bukak massage/disco. lotak kuil kek tompek melayu. dapek kodah, satu kandong babi pun takut nak hapuih.

    hahaha kelakar la ekau bai. ekau jo la perasan kerajaan langit kau tu jadi kenyataan. baru bagi chance 5 noghori, dah golap mato. elok bona la ekau sokong pr tu. samo yo paria.

    ReplyDelete
  12. Zulkarnain...

    Ekau pun samo yo pariah UMNO..kuli batak UMNO...beriyo2 bona ekau sanjung UMNO bai? apo yg dah UMNO buek ni jang...

    Sapo kato pemimpin UMNO tak tamak kuaso jang, osah lah bangang org tu...cubo ekau suruh Ali Ketam kek Molako tu lotak jawatan (kan dio didpti bersalah rasuah politik)...cubo la ekau cakap suruh dio lotak jawatan jang...nak nengok dio gilo kuaso ko tidak...silap2 ekau kono ponorajang kek Ali Kotam...ekau suruh pulak KJ berhenti jd Ketuo Pemudo UMNO..(kan dio pun samo yo)...silap2 tolingo ekau kono lilih kek KJ...itu baru 2 contoh jang, betapo tamak nyo UMNO kek kuaso jang...itu baru 2 ekor boruk jang...beruk2 yg bosar2 tu usah cerito lah...maso pemilihan UMNO, menampakkan sangat sikap tamak dan gelojohnya UMNO kek kuaso...barulah semuo org bukak mato nengok betapo gilo eh UMNO berebut jawatan macam bebudak berebut gulo2, bertumbuk, berkelahi, baling kerusi, lobam2 bertumbuk...ado yang sampai berdukun2 moh...itulah tahap gilo eh UMNO ni...itu bolum dikiro kuasa memerintah negaro...semua disonglap eh...mampush jang!! seolah2 UMNO ni tak ado langsung agama lah!!!! hilang boto pedoman eh, bilo dio berebut2 jawatan....

    ingat malaya ni bapak ekau ko yang punyo....bangsat UMNO

    ReplyDelete
  13. Kah kah kah

    Anon sudah marah

    Kah kah kah

    Umno dah songlap harta keturunan dia agaknya

    Kah kah kah

    Sebab tu dia marah sangat

    Kah kah kah

    Ataupun umno tak bagi harta kat keturunan dia

    Kah kah kah

    Pasal tu dia lagi marah

    Kah kah kah

    Ubah nasib sendiri la mangkuk

    Kah kah kah

    Baru Tuhan ubah nasib lu

    Kah kah kah

    Kalau sendiri keturunan malas

    Kah kah kah

    Jangan disalahkan orang lain

    Kah kah kah

    Umno songlap harta mak bapak dia

    Kah kah kah

    Sebab tu dia mampu pakai internet

    Kah kah kah

    Untuk kutuk umno yang songlap duit keturunan dia

    Kah kah kah

    Kuasa untuk agama bangsa dan negara

    Kah kah kah

    Atau kuasa untuk kuil, tanah komunis, babi, bogel dan arak

    Kah kah kah

    Kuasa adalah subjektif

    Kah kah kah

    Tujuan kuasa yang lebih utama

    Kah kah kah

    Melayu hanya tinggal kuasa

    Kah kah kah

    Anon takde tinggal apa-apa

    Kah kah kah

    Pasal semua hasil keturunan dia dah kena songlap

    Kah kah kah

    Jadi 'cerdik' sebab umno pegang kuasa 52 tahun

    Kah kah kah

    Keturunan selepas dia belum tentu cerdik kalo keling pkr dan cina yg pegang kuasa dan pas jadi boneka semata-mata

    Kah kah kah

    Tarapapa yey..janji melayu dalam umno bungkus

    Kah kah kah

    Janji hati puas melihat kejatuhan bangsa sendiri

    Kah kah kah

    Sebab tu tak maju-maju sampai la ni

    Kah kah kah

    Tarapa yey

    Kah kah kah huk huk ptuih..

    ReplyDelete
  14. UMNO bilo dah nak hancus mula lah meratap perihal bangsa dia

    kah..kah..kah..

    Ini lah maso dio nak merayu mendayu2

    kah..kah..kah..

    tapi dio lupo, UMNO lah perosak bangso dio, agamo dio..

    kah..kah..kah..

    Bermacam2 skandal, penipuan, penyelewenagn UMNO selamo memerintah...

    kah..kah..kah..

    Kuaso dan ketamakan, tauhid utamo UMNO

    kah..kah..kah..

    UMNO mano ado agama

    kah..kah..kah..

    UMNO lah yg menggadaikan tanah2 melayu, bagi tokey cina kaya raya..

    kah..kah..kah..

    UMNO di pahang pulak dah songlap balak juta2 dan berhutang pulak juta2
    kah..kah..kah..

    UMNO menjahanmkan maso depan anak bangsa dia dgn PPSMI yg ternyata gagal, lingkup berbilion ringgit diut rakyat, kroni yg kaya raya...

    kah..kah..kah..

    Skandal PKFZ puluhan juta dan berbilon hangus angkara UMNO/BN ...rakyat melopong jer,,,

    kah..kah..kah..

    rakyat juga yg bodoh ngundi UMNO...

    kah..kah,,kah...

    UMNO/BN mano ada beri diskaun apa2 kpd rakyat seblm ni...semua tamak haloba kroni yg untung...

    kah..kah..kah..

    Bernas pun dibagi kat Cina HK...patut lah harga beras melambung...nak makan beras, makan lah beras nasional...atau makan pasir jer...

    kah..kah..kah..

    Lepas ni dengar Sime Darby pun nak lelong pd China...terlopong lagi rakyat..

    kah..kah..kah..

    Arak, judi, maksiat...makin bermaharalela di bwh UMNO..

    kah..kah..kah...

    RASUAH sudah tidak terkawal...

    kah..kah..kah...


    Malanglah siapa yg mengundi UMNO lahanat ni...

    kah..kah..kah..

    Tapi PRK Bagan Pinang..UMNO mesti menang punya..kerana UNDI POS yg hampir 5000...wow!!! ...ini saja cara UMNO nak menang, menang secara pondan dan tak bertelur......

    kah..kah..kah..kah...

    Perasuah parti UMNO tak pulak bersalah pd kesalahan jenayah civil...pelik....

    kah..kah..kah..

    Anak mahathir Mirzan pun tumpang semangkuk dalam syarikat arak Filipina jd lembaga pengarah...apo cito nak bela Islam

    kah..kah..kah...

    hancus UMNO...kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  15. Kah kah kah

    Anon ni tak tau ke berapa tan balak dibawa keluar dari kelantan sehari

    Kah kah kah

    Dia tak tau ke pas bg kat kroni tanah balak tu suma

    Kah kah kah

    Dia tak tau ke yang untung balak di kelantan tu cina

    Kah kah kah

    Dia tak tau ke tanah yg umno pajak kat cina utk dibangunkan lepas 99 tahun kerajaan akan ambil balik tanah yang sedia maju tu utk org melayu

    Kah kah kah

    Hanya 99 tahun dan bukannya 999 tahun mcm pasberg bagi

    Kah kah kah

    Dia tak tau syed mokhtar adalah pemegang saham terbesar bernas

    Kah kah kah

    Dia tak sedar ramai org melayu jadi kaya sbb ppsmi

    Kah kah kah

    Tapi mcmana dia nak sedar...kan dia suka tgk bangsa sendiri lingkup

    Kah kah kah

    Dia tak tau ke statistik tertinggi jenayah arak, judi, maksiat 2 tahun terakhir ni adalah di kedah dan kelantan

    Kah kah kah

    Siapa perintah kedah dan kelantan sekarang?

    Kah kah kah

    Dia tak sedar ke yg pegawai kerajaan yg sokong pembangkang yg banyak korup berbanding ahli politik dalam pkfz

    Kah kah kah

    PKFZ dibuat utk kesenangan siapa?

    Kah kah kah

    Itulah spesis buta ekonomi sebab tak pernah pegi blaja dengan amsterdam

    Kah kah kah

    Bagan pinang bn akan menang

    Kah kah kah

    Bukan sebab undi pos

    Kah kah kah

    Tapi sebab orang sana lebih bijak drpd sokong idola aku si aljuburibuntotsontoti

    Kah kah kah huk huk ptuih..

    ReplyDelete
  16. Orang UMNO sudah meraban..

    kah..kah..kah..

    org UMNO dah mula tertekan

    kah..kah..kah..

    org umno dah mula sakit otak

    kah..kah..kah..

    org umno dah nampak NERAKA

    kah..kah..kah

    orang umno dah meracau2

    kah..kah..kah..

    org umno ingat rakyat buleh dikelentong

    kah..kah.kah..

    umno kini hanya tinggal talian nyawa, polis, sprm, mahkamah, dan balaci2 dia saja

    kah..kah..kah..

    umno dah rosak

    kah..kah..kah..

    umno makin hampir ke liang lahad

    kah..kah..kah..

    umno ditolak sendiri olh kaumnya..kerana salah umno sendiri

    kah..kah..kah..

    umno makin dekat dgn tali gantung

    kah..kah..kah..

    umno memang buta mata dan buta hati

    kah..kah..kah..

    umno spesis jin dan buragas

    kah..kah..kah..

    umno makin lenyap

    kah..kah..kah...

    umno sudah di lekeh dan dihina olh rakyat

    kah..kah.kah..

    umno sudah hampir ke NERAKA

    kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  17. Mahathir pun dah nak kono baling dgn selipar, baling yo ke muko mahathir tu...apo kisah!!!

    kah..kah..kah..kah

    Samy kata, Mahathir PEMUSNAH 3 Timbalan dia dulu...

    kah..kah.kah...

    UMNO..kah..kah..kah
    UMNO..kah..kah..kah
    UMNO...kah..kah..kah

    BN...barantakan dan sedang berperang antara satu ngan lain...kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  18. bangang ke apa anon atas ni? gelak pulak dia bila koling kapir hina seorg islam dgn selipar. mmg takde rasa syg sesama saudara islam la mamat ni. inilah bahananya kalau hati dah hitam dan tertutup dr hidayah Allah. malang betul la org mcm ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  19. Tak bangang bro...cuma meluat dgn UMNO...UMNO sesekali kena ajar gak, sebab UMNO memang suka buat KURANG AJAR...

    Orang yg sokong membuta tuli UMNO jer yg BANGANG....

    UMNO itu MELAYUKAH????

    ReplyDelete
  20. tapi aku lihat rata2 penyokong dan ahli umno pun sering mengkritik pemimpin mereka sendiri. mereka kelihatan terbuka menegur pemimpin kesilapan pemimpin mereka.

    sikap itu sgt berbeza dgn penyokong pembangkang yang semuanya menerima bulat2 kata pemimpin mereka sehingga wujud golongan yg mengidolakan pemimpin mereka umpama menyembah berhala.

    jadi penyokong mana agaknya yg lebih adil dan kritis?

    dap, pkr dan pas melayu jugak ke?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  21. Habih...mahathir nak kono baling solipar tu, napo UMNO marah mcm org kurang akal....siap buek laporan polis....mengata mahathir beerti menghina UMNO keseluruhan....apo cito??

    ReplyDelete
  22. aku rasa yg buek dorg tu marah sobab koling yg nak gantung selipar tu kek mahathir. kok nik ajis yg nak kono gantung tu, dorg relax yo tapi mosti pas lak yg akan mrah dan buek report polis. pi mai pi mai samo yo sumo eh. takyah la nak bising2. yg ponting cantas koling dulu dan melayu bersatu. abih cerito.

    ReplyDelete
  23. Kau Pantet Miang memng bingai kalau dulu kau jilat pantet samy tapi skrg kau maki hamun paria tu. Tapi apo kan dayo kau jonis kiblat pd Mahakutty Kerala.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  24. Zulkarnain...

    Ekau pun samo yo pariah UMNO..kuli batak UMNO...beriyo2 bona ekau sanjung UMNO bai? apo yg dah UMNO buek ni jang...

    Sapo kato pemimpin UMNO tak tamak kuaso jang, osah lah bangang org tu...cubo ekau suruh Ali Ketam kek Molako tu lotak jawatan (kan dio didpti bersalah rasuah politik)...cubo la ekau cakap suruh dio lotak jawatan jang...nak nengok dio gilo kuaso ko tidak...silap2 ekau kono ponorajang kek Ali Kotam...ekau suruh pulak KJ berhenti jd Ketuo Pemudo UMNO..(kan dio pun samo yo)...silap2 tolingo ekau kono lilih kek KJ...itu baru 2 contoh jang, betapo tamak nyo UMNO kek kuaso jang...itu baru 2 ekor boruk jang...beruk2 yg bosar2 tu usah cerito lah...maso pemilihan UMNO, menampakkan sangat sikap tamak dan gelojohnya UMNO kek kuaso...barulah semuo org bukak mato nengok betapo gilo eh UMNO berebut jawatan macam bebudak berebut gulo2, bertumbuk, berkelahi, baling kerusi, lobam2 bertumbuk...ado yang sampai berdukun2 moh...itulah tahap gilo eh UMNO ni...itu bolum dikiro kuasa memerintah negaro...semua disonglap eh...mampush jang!! seolah2 UMNO ni tak ado langsung agama lah!!!! hilang boto pedoman eh, bilo dio berebut2 jawatan....

    ingat malaya ni bapak ekau ko yang punyo....bangsat UMNO

    Anon 9:58,

    fuhhh. ceghito berdokah2 tapi pakai anon yo paria ni? den sanjung umno ko? alamak sori la bai. den tak suko ngan pr yo. nak buek camno, den tak suko ngan pas yang cakap tuhan pun mencarut, yang jual beer kek shah alam, yang sanjung eli bogel, yang pogang lilin konon nak hormati oghang kapir mati, dll.

    den tak suko kek pkr yang semuo hampeh dari umno, ghamai kaki kroni/rasuah yang kono tondang tu masuk pkr, parti kecewo dek sobab tak dapek nak songlap duit rakyat laie. tu pun sompek songlap duit selangor sampai licin. zakat pun nak disapu eh. apo bosa punyo cilako.

    den tak suko kek dap yang kojo eh menghino islam. takyah la den ceghoti banyak pasal dap ni. tapi ekau sayang kek dap ni kan anon? yo la samo paria cam ekau. disobabkan dap ni hino islam, ekau yang sokong pr ni pun samo la hino islam. takyah la nak putar2 alam laie.

    malaya ni bapak den dan bapak2 melayu lain yang punyo bai. bukan paria punyo. sendiri mau ingat.

    oh sebolum terlupo, selamat ulangtahun pr masuk putrajaya. kahkahkah. kono koncing yo la ekau anon.

    ReplyDelete
  25. den polik la penyokong pembangkang ni. slalu cakap umno tu racist la apo la. tp penyokong2 dorg suka gelar mahathir tu mahakutty la, tambi la bla bla bla. dorg sendiri yg suka membeza2kan dan mengutuk salasilah keturunan org lain tp umno plak yg dibusukkan nama. jd siapo sebonar eh yg racist. yg suko kutuk keturunan mahathir tu sebenarnya sama je dgn yahudi yg rasa diri sendiri lebih hebat dr org lain.

    ReplyDelete

Blog Archive