Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, August 22, 2010

Doa for kafir?


Another interesting event is happening in Penang. A few mosques were reported to have doa recited by the imam that includes prayer for a kafir, in this case Lim Guan Eng. Masya Allah. What is happening in Penang should not be some sort of endorsement for the kafir. When Koh Tsu Koon was the CM, this is not even an issue. Ironically, Nik Aziz does not want to comment. He said that when Karpal Singh protested against the hudud laws, Karpal was merely saying his personal view. Well, please do not do things that will eventually created rift among the Muslims in this country. Remember, Islam is the official religion of this country!

32 comments:

  1. I would want to pray for Lim guan Eng too. I want him to convert to become a good muslim so that his clean and just government will be rewarded in the hereafter.

    Lim Guan Eng had sacrificed two precious years of hs life in prison for defending a muslim girl. The girl was raped and got pregnant by the very UMNO youth himself but instead of punishing the culprit, Lim Guan Eng was put in jail! I think it's god's play that saw LGE becoming the Penang chief minister and the UMNO criminal went down in total humiliation.

    I pray God will reward LGE handsomely by giving him the nur to Islam so that when he dies he will enter heaven straightaway! Amin...

    ReplyDelete
  2. Aku rasa kita semua Umat Islam di Malaysia perlu bersedia sepenuhnya untuk berdepan dengan kematian dan takdir ...tingkatla amal ibadat kita semua, aku rasakan Malaysia hanya tunggu masa sahaja untuk menerima mala petaka dan bencana yang merupakan balasan dari Allah S.W.T dek kerana UMAT2 ISLAM dikalangan PAS inilah melakukan kekufuran yang paling besar dan kemungkaran yang dilaknati ALLAH S.W.T iaitu menyelewengkan agamanya sendiri.. Subahhanallah....

    ReplyDelete
  3. Salam bertandang lagi
    apa khabar? Moga sihat
    orang di sini..jangan
    lupa bayar zakat fitrah
    he he..
    جزاك اللهُ خيراً‎

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah
    KESIAN aku kat UMNO ni

    Org lain duk balun dia pasal Rasuah, Kroni,

    tp dia tak habih2 ttg buntut, racist

    ReplyDelete
  5. Kesian dgn munafik bangsat. Permainkan Islam, patutlah tak pernah menang. Semoga korang terima balasan yg setimpal kerana permainkan Islam sebab kemaruk kuasa politik.

    ReplyDelete
  6. nazaruddin mohamadAugust 22, 2010 at 3:19 AM

    Aku juga mendoakan semoga Lim Guang Eng diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah SWT untuk memeluk Islam dan menjadi pemnerintah muslim yang adil dan saksama. Amin...

    ReplyDelete
  7. wahai orang mukmimAugust 22, 2010 at 4:43 AM

    daripado den doakan anak lim ni, baik den doakan agar umat islam di dunia ni termasuk di arab, china, india, hatta melayu di malaysia, indonesia serta seluruhnya agar bersatu menjadi orang yang hebat, memperkasakan ilmu, menjadi saintis terhebat serta memiliki pertahanan terulung agar dpt menandingi puak yahudi dan nasrani supaya mereka gerun dgn kehebatan umat islam dan tak berani lagi menindas umat islam seperti di palestin, afghan, iraq, syria & iran. sampai bila la umat islam ni nak sedar utk menakutkan pihak musuh mcm zaman andalusia dan turki dulu. yolah. asik doakan org kapir yo tak? bukan nak doakan perpaduan sesama muslim. arab saudi tu dok sibuk melabur kat usa sampai 8% kdnk us dtgnya dr org arab. ontahlah bhai.

    ReplyDelete
  8. Ya Allah ! Ya Robbi! Ya Robbi! Ya Robbi. Di bulan ramadhan yang penuh dengan keberkatan aku memohon kepada mu Ya Allah agar PM Najib Razak , Zaid Hamidi ,puak puak , juak juak atau pembodek pembodek UMNOBN dan termasuk empunya blogger PANEH MIANG menambalkan atau melaksanakan Hukum Hudud (ISLAM) di Malaysia yg tercinta ini. Amin

    ReplyDelete
  9. Waghih,


    Iyolah kan ajo,
    sapo2 nak jadi ghajo,
    cakap, ungkap, kalam dan kato,
    macam dunio dio punyo,
    satu maso, satu ketiko, dio akan meghaso,
    betapo hino dugo punyo angkagho,
    abih anak cucu cicit mandeghito,

    dek kerano sorang pemimpin tuo,
    dek kerano sorang pemimpin mudo,
    dek kerano sorang pemimpin kecewo,
    dek kerano sorang pemimpin durjano,
    dek kerano sorang pemimpin penjubo,
    dek kerano sorang pemimpin ghobut kuaso,
    dek kerano sorang pemimpin yang tak tahu ghoti bahaso,


    jangan nanti kito terbabit samo,
    nanti tuhan tanyo tok guru,

    'Nik Mat tuhan kamu yang mano satu kah kamu dusto?

    NI DIO,...DIO TUHAN!:)


    Isu negara Islam


    1. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


    2. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.


    3. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.


    4. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir." - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


    bersambung...

    ReplyDelete
  10. Isunya bolehkan kita mendoakan untuk orang bukan islam? bekas mufti perlis kata boleh! hujahnya ialah nabi muhammad SAW sendiri pernah mendoakan agar dibuka pintu hati Sayidina Umar yang sewaktu itu masih belum islam agar menerima islam. Dan Allah perkenankan doa itu, alhamdulilah. Andainya dimakbulkan doa orang yang mendoakan Lim Guan Eng, itu alangkah indahnya malaysia!

    ReplyDelete
  11. bersambung...

    Pengundi Hantu

    1. “Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

    Haram Wanita Bekerja

    1. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.


    Arak

    1. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

    Kepentingan politik PAS

    1. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

    2. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.


    Potikan di ambik, dari Tuan syed, di luar kotak,
    terimo kasih sajolah ramai melalak,
    macam kono hompap kayu balak,
    lagi mahu doa akan pembonggak!?!


    Tok Sir

    note:

    The messenger will say, my Lord, my people have deserted this Qur'an (25:30)


    apo kau nak kato?
    Quran yang mano?
    ...Yang berdiri dengan sendiri Nya ko!
    mano dio?

    ReplyDelete
  12. Ini semua kerana matlamat menghalalkan cara..apa yang Guan Eng buat semua betul..dia siap ambik idea Anwar dengan menyatakan dia hendak ikut cara Umar Abdul Aziz tapi pada masa yang sama makan babi dan minum arak. Apa cerita ni

    ReplyDelete
  13. Kalau negara Islam ditimpa musibah seperti di Pakistan sekarang, negara kafir laknat yang makan babi dan minum arak lah, seperti Amerika. EU dan negara China menjadi Penyumbang terbesar bantuan...

    Negara Islam seperti Di Irak, Afghanistan, Pakistan membunuh orang Islam lebih ramai lagi jika dibandingkan dengan orang Yahudi membunuh Islam.

    Hari2 ada jer berita "Pengebom berani mati" (bunuh diri) meletupkan badan di Masjid2, Pasar2 yang dikunjungi ramai wanita dan kanak2 yang tak berdosa.

    DiMalaysia golongan yang tertinggi dalam masalah sosial adalah Melayu Islam
    Buang anak
    Penagihan dadah
    Gejala Mat Rempit
    Gejala Pondan dan lesbian
    GRO tempatan

    Yang Hairan negara yang kuat makan babi, minum arak dan berzina seperti Jepun, barat lebih banyak mengamalkan tuntutan sosial yang dianjurkan Islam, seperti kebersihan, menepati janji dan yang paling penting 'accountability" Perasaan tangung jawab terhadap sesuatu yang di amanahkan..

    Contoh, kalau pemimpin didapati bersalah mengendalikan sesebuah negara atau Syarikat seperti tuduhan RASUAH, salah GUNA kuasa, mereka2 ini yang akan meletakan Jawatan dengan RELA HATI...
    Dinegara kita, negara Islam CONTOH yang digembar-gemburkan oleh PEMIMPIN kita amat Berlawanan dengan negara kafir laknat,
    Dah lah merompak harta negara, demi menjaga kedudukan KUASA sanggup buat apa sahaja DEMI DUNIA yang TERCINTA..

    ReplyDelete
  14. Aku hairan lah, CINA KAPIR LAKNAT MAKAN BABI adalah PENYUMBANG TERBESAR cukai diMalaysia iaitu sebanyak 90%..

    Duit2 ini juga diperuntukan untuk membayar GAJI Menteri2, penjawat2 Awam seperti PDRM, SPRM, SPR..dan penjilat2 UMNO yang rasis

    Duit ini juga digunakan untuk membantu BUMIPUTERA seperti membayar biasiswa kepada mereka,,

    ReplyDelete
  15. aku lagi hairan, org yg tuduh umno rasuah biasanya xde bukti. jadi bila xde bukti atau saksi...akhirnya jadi fitnah kan? makan daging saudara sendiri di neraka nanti kan? hairan la. kalo bukti cukup, mesti mereka dah didakwa di mahkamah dan seterusnya dihukum, mcm anwar ibrahim dulu yg didapati bersalah rasuah dan salahguna kuasa. hairan...hairan.

    ReplyDelete
  16. Anon 7:08

    Mana nak hairan, dah bertalalu-talu laporan SPRM dibuat tapi takde satu tindakan pun diambil.
    Mana tak kalau kes Pembangkang pasal kek TGNA kes 2tiga ribu laju jer buat kerja..

    Mengapa kes MAS dengan bukti dan GM MAS logistik dah sanggup bekerjasama pun tak diambil tindakan?
    Cuba tengok bukti dibawah,
    http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/33872-the-macc-chief-cant-plead-ignorance-

    Asyik baca utusan jer mana nak jumpa kebenaran..

    Kes mahligai khir toyo?
    Orang bodoh pun boleh bagi bukti.

    Seorang MB memerintah 2 penggal boleh memiliki banglo Rm23 juta, bukan bukti ke?

    Buka lah minda wahai bangsa ku. Jangan asyik ditipu oleh TV3, Utusan melayu..

    Gunakan akal dan menilai..Kan akal adalah anugerah Illahi yang paling beharga.

    Banyak lagi bukti penyelewangan, tak payah lah nak tunjuk nanti kata fitnah..Kita pun pakai akal takan nak cari DOSA pada bulan yang mulia ni

    ReplyDelete
  17. Ada juga manusia macam Hairani yang duduk dibawah tempurung.

    Otak tak berfungsi ke?

    ReplyDelete
  18. la patut la berani tuduh. rupanya sumber rujukannya ialah malaysia today. blog milik melayu liberal murtad yg lari keluar negara tu. korang sendiri ada buat siasatan sendiri ke? tahu ke apa nabi kata pasal fitnah dan dosa membantu menyebarkan fitnah? hahaha. mkn dging saudara sendiri la di neraka sok. dah la xde bukti, sendiri x siasat. sendiri x selidik. pastu memanjangkan fitnah. Hairan...hairan.

    ReplyDelete
  19. pokoknya disini boleh ke sorang khatib,Islam Melayu mendoakn kesejahteraan LGE bkn nya mendoakan agar dia memeluk islam...Banyak bezanya tu,apa level LGE sama dgn DYMM YDP Agong ker...Fikir la sikit kalau nak emo pun saudaraku...

    ReplyDelete
  20. Memang Melayu yang sokong pembangkang bebal!

    ReplyDelete
  21. Hairani,

    kalau dah taksub dengan umno, kamu dah mempunyai KUASA untuk menjatuhkan hukum terhadap seseorang itu murtad?

    Kalau sumber dari orang yang dituduh murtad lagi sahih dari umno yang dah terkenal dengan pembohongan pun kamu terpaksa akur juga? Lebih baik amu menganut ugama umno sahaja dari mengaku kamu orang islam.

    kalau Menghina TGNA, pencacai umno yang lebih dari orang kafir.

    Ini dinamakan daging yang busuk dan barah yang patut dihahapuskan

    ReplyDelete
  22. Yang bodoh tu khatib ke LGE?
    Kau ingat bukan islam berminat sangat dengan doa orang Islam?

    Sama juga lah, kau sanggup suruh Sami hindu doakan kesejahteraan kau semasa upacara pemujaan?

    ReplyDelete
  23. Hairani,

    Kau dah macam nabi lah, dah boleh jatuhkan hukum sesaorang itu murtad.
    Kau nabi melayu ke?

    ReplyDelete
  24. hahaha. aku bukan nabi melayu la anon. i just wanna prove d point. adakah org pas itu nabi melayu apabila senang2 menuduh umno itu murtad dan kafir? kenapa bila benda yg sama kena kat hang tau pulak hang nak marah? hahaha. hairan...hairan. lebih menghairankan orang seperti raja petra yg minum arak, ada bar di rumah, bersekedudukan dan berpelukan dgn wanita2 barat yg ternyata bukan mahram, boleh pulak ko percaya. hahaha. "apabila seorang fasik membawa satu berita kepadamu, maka selidikilah dulu supaya kamu tdk tergolong dlm golongan yang menyebarkan fitnah." ko pernah dengar ayat tu anon? ko tau tak ciri2 org yang fasik tu bgmana? ko tgk life raja petra tu pun masih tak faham lagi? hairan..hairan. senang crita ko pernah tgk najib solatkan? sekurang2nya melalu media what so ever. tp ko pernah tgk raja petra solat? hahaha. hairan...hairan. mana satu patut kita percaya? orang yg diangkat darjatnya oleh Allah sehingga dapat masuk ke dalam kaabah, atau orang yg byk gambarnya tersiar di media sedang berpelukan dan minum arak dgn bukan mahram?

    hairan...hairan.

    ReplyDelete
  25. Hairani,

    Kalau orang fasik pun, bukan hak kau nak menuduh orang murtad. Jangan ingat orang yang sembahyang tu semuanya ahli syurga. Kerana yang suka menunjuk-nunjuk sembahyang di tv mungkin lebih hina dari orang fasik.
    Yang menunjuk-nunjuk ni lah kebanyakan berada dalam golongan MUNAFIK.. yang mana golongan ini yang akan duduk diNERAKA yang paling bawah sekali ia itu JAHANAM.
    Lebih HINA dari FASIK

    ReplyDelete
  26. maka bukan jugak hak pas menuduh org lain kafir, tak gitu anon? handal ko anon boleh tau hati org buat ibadah utk menunjuk-nunjuk. handal dr Tuhan ko ni. Ssiapa yg munafik skrg ni? hairan...hairan.

    ReplyDelete
  27. mcm mane korg baru sekarang nk heboh pasal khatib doakn kesejahteraan LGE???
    dLu mase kat HULU selangor,org2 UMNO siap wat kn bacaan yasin & solat hajat utk kamalanathan time PRK ARITU BOLEY PLAK???

    ReplyDelete
  28. Nanti Nik Aziz berilah peluang Kit Siang, Guan Eng atau Karpal Singh sampaikan tazkirah pulak di Masjid Negeri Kota Bharu. Ajaklah juga Teresa Kok atau Elizabeth Wong sampaikan tazkirah sama.
    Tentu nanti lebih ramai orang Cina atau India yang akan sokong Pas.
    Pergunakanlah agama Islam ni sesuka hati untuk kepentingan politik dan nak dapatkan sokongan bukan Islam. Insya Allah satu masa nanti Pas akan memegang kuasa di Putrajaya. Hadi atau Nik Aziz boleh jadi PM

    ReplyDelete
  29. Its not my first time to pay a visit this website, i am visiting
    this web site dailly and obtain fastidious data from here all the time.


    My page jocuri online strategie

    ReplyDelete
  30. Hi, i feel that i noticed you visited my weblog so i came to return the desire?
    .I'm attempting to in finding issues to enhance my web site!I assume its ok to use a few of your concepts!!

    Also visit my web-site Juegos Online Gratis

    ReplyDelete
  31. I was able to find good information from your content.


    My webpage jocuri romanesti online

    ReplyDelete
  32. I'm really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A couple of my blog readers have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any solutions to help fix this problem?

    Here is my site; cele mai tari jocuri

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive