Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 24, 2013

Bila Melayu Hilang Kuasa

25 comments:

  1. Bila UMNO TERLEBIH KUASA
    [1] Orang Melayu di BUNUH dengan KEJAM dan MENGENASKAN di MEMALI
    [2] Orang Melayu di ROGOL dengan NAFSU BINATANG di MELAKA
    [3] Orang Melayu di ROMPAK dengan terjualnya FELDA ke tangan KRONI UMNO
    [4] Orang asing diBUNUH dengan C4
    [5] Orang Melayu dipinggirkan dalam negeri mereka sendiri di Pulau Pinang apabila WARLORD UMNO menjual tanah-tanh rezab Melayu
    [6] Orang Melayu dijadikan HAMBA ABDI di FELDA dengan hidup terus berhutang tanpa diberikan GERAN TANAH
    [7] Orang Melayu diBELENGGU KEMISKINAN walaupun ISTERI PEMIMPIN UMNO bergelang EMAS bertatah PERMATA hasil dari WANG PENYIKSAAN ORANG MELAYU
    [8] Peluang orang Melayu dirampas oleh PEMIMPIN WANITA UMNO dengan membina kandang LEMBU didalam KONDO

    Begitulah nasib ORANG MELAYU ditangan UMNO

    Negeri yang MAJORITI MELAYU - TERENGGANU, KELANTAN, KEDAH, PAHANG terus dimiskinkan sedangkan negeri-negeri ORANG MELAYU inilah yang seharusnya menikmati KEMAJUAN hasil dari perjuangan ORANG MELAYU


    UMNO telah lama meratah ORANG MELAYU ....

    Maka kuasa ORANG MELAYU telah lama hilang akibat kerakusan UMNO

    ReplyDelete
  2. Malam nie ceramah Tok Sahak di Longgeng. Kito turun ramai-ramai. Pastikan kemenangan Tok Sahak. Jangan ngesahkan hal orang. Kito jago calun kito.

    ReplyDelete

  3. Berikut adalah 17 pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu

    1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.

    2. Melemahkan sistem kehakiman negara.

    3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.

    4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.

    5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.

    6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.

    7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.

    8. Persempadanan semula pilihanraya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.

    9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.

    10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.

    11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.

    12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.

    13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Datuk Harussani � 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.

    14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.

    15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.

    16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.

    17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tindakan pas babi yang nyata; 1. Merampas tanah orang melayu kelantan.2. Memberi tanah orang melayu kelantan kepada cina perak sebanyak 1450ekar. 3.mengkafirkan orang melayu yg tak menyokong pas. 4. Mengkafir kan diri sendiri kerana membenarkan nama Allah digunakan dlm bible versi melayuq. (Harun din kata, adalah kufur membenarkan nama allah digunakan oleh org bukan islam) Harun din adalah timbalan MURSHIDUL AM PAS.Maknanye pas telah mengkafir kan doro sendiri.ingat tu KUFURR

      Delete
  4. Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;
    22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

    200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

    Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

    9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

    Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

    Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

    26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

    300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.

    Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

    13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

    Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

    Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

    Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)

    Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

    Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”.

    ReplyDelete
  5. Salam

    Bukan Hilang Kuasa Melayu tetapi hilang kuasa UMNO.

    ade aku kesah

    Ini Kalilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn main2.....hang mai tengok kita kat penang ni...berpuluh taun duduk bawah gerakan masih ada tanah dan ghumah...3 taun bawah dap tanah pun habih depa jual..kami aorg kampong buah pala la ni merempat hang tau ka....DAP memang babi...pkr/anuar anak babi , PAS SEPUPU BABI SUMA PUN BABIIIII

      Delete
  6. Fuh hebat betul copy paste cai pembangkang ni. Pecayo bulat2 apo ditulis haprakah dan keldaiandaily, seolah seluruh usaha dan tenago cai pr dipusatkan hanyo utk memfitnah serta menjatuhkan UMNO, bukan lg hidup dan mati utk beribadah kepada Allah. Cai...cai...

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas peringatan tuan.Saya post di FB untuk tatapan umum.

    ReplyDelete
  8. Dalam isu pindaan Perlembagaan 1983, para pemimpin Umno sewenang-wenangnya telah melakukan beberapa tindakan di luar peruntukan Perlembagaan, sekaligus membelakangi raja-raja. Antaranya, BN telah secara rahsia membawa pindaan itu ke kabinet dan kemudiannya ke Parlimen, tanpa terlebih dahulu mendapatkan perkenan Majlis Raja-Raja.

    Sedangkan menurut Perkara 38 (4) Perlembagaan Persekutuan: "Tiada apa-apa undang-undang yang menyentuh secara langsung keistimewaan, kedudukan, kemuliaan atau kebesaran Raja-Raja boleh diluluskan dengan tiada persetujuan Majlis Raja-Raja."

    Pindaan Perlembagaan itu telah dibawa ke Dewan Rakyat dan Dewan Negara, kemudian diluluskan pada bulan Ogos 1983. Di antara pindaan dibuat ialah berkaitan Fasal 66 (5). Peruntukan asal berbunyi,:"Rang Undang-undang akan dikuatkuasakan apabila Yang di-Pertuan Agong menandatanganinya."
    Peruntukan tersebut dipinda kepada:

    "Rang Undang-undang akan dikuatkuasakan sebagai Undang-undang apabila ditandatangani oleh Yang di-Pertuan Agong. Jika di atas apa-apa sebab Rang Undang-undang itu tidak ditandatangani di dalam tempoh 15 hari selepas Rang Undang-undang itu disembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Baginda dianggap telah menandatangani Rang Undang-undang tersebut dan Rang Undang-undang itu berkuatkuasa sebagai Undang-undang."

    Dengan ini kuasa DYMM YDP Agong tiada lagi berkuasa dalam meluluskan rang undang-undang yang diluluskan parlimen. Siapa yang menghakis kuasa Agong? Jawapannya ialah UMNO.

    ReplyDelete
  9. Pencacai pkr dah meroyan. Maleh den nak baco. Tulih bukan main panjang bejelo. Tapi den nak tanyo satu yor, dgn pkr yg ramai ahlinya koling dan dap yg ramai cino...agak2 2 parti ni boleh ko tolong jago hak melayu sok? Takyah jawab la. Kok jawab mesti merepek. Hati yg tulus tau jwpnnyo.

    Apo pun tahniah paneh sobab klip ni bejayo buek pencacai pr meroyan. Habih dicopy pastenya 'fakta' menipu dari keldaiandaily ngan haprakdaily. Belambak tul komen. Takut btul pencacai.

    ReplyDelete
  10. Salam che din,

    Den lobih pecayo klip video di atas daripada komen2 pencacai ni yg takdo bukti.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. Anon 11.24am,anon 11.30am,,
    Kalau hati dah karat perkara fakta yg betul pn takut nak baca,takut nak terima,pusing pulak cakap balik.kesian Melayu Umno,masih tak sedar2 lg,asyik kena kelentong.Pemimpin umno memang suka la orang karat umno bodoh mcm kau ni Jang,kesian den.

    ReplyDelete
  12. Bukan takut nak baca la bai sbb benda kau copy paste tu aku dah penah baca paneh miang jawab dlm blog ni satu persatu dan byk tak betul pun yg kau copy tu terutama pasal tanah rizab dan raja tu. Kau ulang 2 copy isu lama yg dijawab buat apa bai? Kau baru masuk blog ni ke? Apasal takut ke dgn klip che din ni? Kau bukak balik arkib blog ni kau akan jumpa jawapannya. Sebab kau ulang2 balik benda tipu tu sebab orang malas nak baca bai. Pemimpin pembangkang memang suka la org karat bangang macam kau ni sebab terima bulat2, bukan nak study buat research cari kebenaran. Den lagi kesian ngan kau bai. Hehe.

    ReplyDelete
  13. Kalau kata keris terbalik umno tu lampang keristian tu baru fakta tipu.

    ReplyDelete
  14. Anon 12.06
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!
    Kau la yg bodoh tk stady yg mana benar yg mana salah,kau tertipu dengan mainan spin video tu,mmg vdeo tu betul tp atas sebab sebenar kau tk kaji betul2,kau terimo bulat2 pasal apa?
    Pasal apa pulak kau kata pasal raja dan tanah tu tk betul?memang semua pn tahu hal tu.cuma kau je tk boleh terima kenyataan.Dah karat benar kau ni Jang.

    ReplyDelete
  15. Anon 12.06
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!
    Kau la yg bodoh tk stady yg mana benar yg mana salah,kau tertipu dengan mainan spin video tu,mmg vdeo tu betul tp atas sebab sebenar kau tk kaji betul2,kau terimo bulat2 pasal apa?
    Pasal apa pulak kau kata pasal raja dan tanah tu tk betul?memang semua pn tahu hal tu.cuma kau je tk boleh terima kenyataan.Dah karat benar kau ni Jang.

    ReplyDelete
  16. Aku tak karat doh tapi kau yang karat bingai. Buktinya dalam berbelas komen kat post ni, komen kau sorang je dah 10. Smpi 2x komen benda yg sama. Bukti jelas hanyo kau je yg meroyan sorg. Hehe. Minat tul kau kat paneh miang ni kan. Takut sungguh ko dgn blogger ni.

    ReplyDelete
  17. The DAY AFTER - UMNO diisthiharkan kalah,

    [1] Najib terus berpindah negeri mengejar bapak mertua untuk memohon mahaf - di negeri GO HEAD GO STAND
    [2] Rosmah dihantar pulang kampung setelah diceraikan Najib
    [3] Mahathir melarikan diri ke tanah dan ladang lembu nya di Brasil, dan dikatakan mati tidak berkubur di Brasil
    [4] Sharizat pulang kampung menjaga lembu yang dipindahkan dari kondo mewah yang terpaksa dijual sebelum sempat dipenjarakan
    [5] Dua truk POLIS membawa anggota kabinet Najib menuju ke Kamunting
    [6] Semua kumpulan gerombolan siap melakukan HARA KIRI kerana tidak sanggup menanggung malu kalah


    ..... ini lah the DAY AFTER UMNO kalah dalam PRU13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa...kah!!!kah!!!kah!!!
      Apo plk jd dgn mad hassan.Isa ketot.tok sahak?Duk Temiang ko SG Buloh?
      Kah!!!kah!!!kah!!!

      Delete
  18. Mang ai... Eden raso otak kau dah tak senta lah bai torok bonar cai kau tu ..

    ReplyDelete
  19. Orang pogang koris malu...ice cream dlm jamban tak malu plak.Dahako kek omak tak malu ko....dasar ahli nerako....

    ReplyDelete
  20. Bini gilir2 pakai malu tak? Kata smsidar ; tak kisah asal bahagia......piki2kan lah .......

    ReplyDelete
  21. Komen2 di atas terhasil dari 22 tahun tarbiah mahazalim keatas rakyat umporno.

    ReplyDelete
  22. Zul bisul..bila nak bayar hutang duit cengkeram pru lepas dengan puan ainon.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive