Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, July 16, 2011

Rosmah menabung sejak kecil untuk beli cincin RM24.4 juta? BANGANG!

Semalam tersebar gambar di muka hadapan Utusan Malaysia kononnya Rosmah buat pengakuan beliau menabung sejak kecil untuk membeli cincin permata bernilai RM24.4 juta. Lihat gambar di bawah.


Gambar di atas jelas dimanipulasi serta dibuat pengubahsuaian (photoshopped) oleh pihak yang menyebarkan fitnah. Buktinya, perhatikan headline pada gambar Utusan Malaysia yang dimanipulasikan di bawah...



Untuk lebih kepastian, sila rujuk di link arkib Utusan Malaysia di sini. Anda akan dapati memang wujud tajuk kedua-dua headline di bahagian Politik iaitu "Khairy serah kepada pemimpin" dan "Tiada masa untuk bercinta."


Cuma yang menjadi masalahnya, TARIKH SEBENAR tajuk headline di arkib Utusan Malaysia yang di photoshopped oleh pemfitnah itu ialah 08/02/2008.

Sampai bilakah Pakatan Pembangkang ni nak memfitnah?! Itupun masih ramai lagi yang dok percaya PENIPU RAKYAT ni. Sahlah pencacai PR memang BANGANG!

Sumber: majalah9.com.

UPDATE 10.20 pm
- Read apanama here.

32 comments:

  1. tak dpt tnduk telinga di pulas.dia punya fitnah dah smpai ke tahap gila babi. terang2 kantoi pun boleh wat muka selamba kodok. apa jenis pengikut dia orang pun tak tau la

    ReplyDelete
  2. pembangkang ni memang sah kebangangan nya....termasuk anonymous 9:20

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni heboh pasal cincin dan gelang yang dipakai oleh Rosmah...kalau betul, di mana Rosmah memiliki wang yang banyak?

    ReplyDelete
  4. Bangang semua ni kerja melalak kat Perhimpunan, mana nak ada masa cari wang sendiri.

    Mampu beli cincin batu zamrut lima ghingit dua kupang lima duit kat bini depa saja.

    Tengok orang lain pakai, mula teliok, dah tu berangan lebih pulak, duk nakndak oghang punya.

    Mujuq depa tak kata Rosmah pakai seluaq dalam berlian..

    Jenuh macam tu... Bangang.

    ReplyDelete
  5. Ha ha ha pencacai PR xde isu dah... Rosmah pun diheret... Isu yang sengaja diada-adakan, jika betul ada bukti, tunjukkan!!! Jangan le main fitnah-fitnah jerr...

    ReplyDelete
  6. dah kantoi nak marahkan org pulak

    anon 9:20 am = bebal

    kalau ikut ilmu hisap kote nuar brahim ajar kat Geng2 Lembu.kompom Bn tumbang.....errr tumbangkan lembu buat kenduri kesyukuran

    Tipu laa banyak2 makin lama makin terserlah nih bukan zaman photostat...buleh klentong lambat sedar...pkl 10 pg ko menipu 10.05 pg dah kantoi

    Busuk Punya Orang = PKR PAS DAP

    ReplyDelete
  7. Menipu tu kan agenda utama diorang? Nama pun parti kencing rakyat. Menipu je la kejenya 24 jam. Sampai dalam mimpi pun depa menipu!

    ReplyDelete
  8. Soalannya ialah adakah tu cincin kepunyaan Rosmah?

    Suruh Rosmah tunjuk cincin-cincinnya macam suruh Anwar tunjuk jam.

    Lain-lain cerita tak payah.

    ReplyDelete
  9. kaci kunyit dan cili sama itu rosmah,
    jari pun gedempol tentulah pakai cincin berlian saiz gajah..
    mana dapek duit hah..betullah tu mungkin menabung sejak zaman tadika permatahati di kuala pilah tu...boleh tanya Mak angkat dia ni..

    ReplyDelete
  10. Bodoh sungguh lah si Rosmah ni dah pegi Beli cincin kat US "Sendri Beli, Sendri Pakai, Sendri Bawa Balik lah"..Barang mahal mcm tu nak Pakai Currier...AKAI ADA Ka !!! SO SIAPA YG BODOW ..ROSMAH KE TUKANG KARUT..

    ReplyDelete
  11. woit...dia nk tunjuk pd rakyat malaysia yg bodoh...yg dia kaya sebenarnya...dan menyusah kan najib...bodoh...tpm grenti senyum punya....

    ReplyDelete
  12. Itu bukan dinamakan memfitnah, Che Din ooi. Itu namanya gurauan tajam orang tua2. Jangan pulak sampai dah bingai benyap sampai tak boleh nak bezakan lawak atau sindiran tajam. Yang pemfitnah ialah org yg nempercayai pengakuan drebar atau budak CGPA 1.65. Satu lagi bukan sahaja rakyat dapat menilai bukan hanya fitnah tapi lawak tersohor satu dunia Dato Tolol 3 stooges. Sekojap jumpa dalam laci, sekejap jumpa jam, sekejap rakaman rahsia, sekejap dia sendiri menjadi pengarah dan producernya. sekejap berlaku kat hotel, sekejap berlaku kat apartment sampai polis pun jadi malu nak umum.

    ReplyDelete
  13. Lembu Pakatan yang suka membuang masa membuat fitnah / lawak dan lembu Pakatan yang lain akan bersorak tanpa menggunakan sekelumit pun akal yang dikurniakan Allah untuk befikir, membuat analisis dan merumuskan soalan "ADAKAH INI BENAR?". Sudahkan anda mendengar dan membaca hujah2 yang disampaikan atau mata sudah menjadi buta, telinga sudah tuli dalam mencari kebenaran.

    akuantiPAKATANBANGANG.

    ReplyDelete
  14. fitnah biasanya bermula dengan jenaka dan gurauan sinis yang akhirnya tersebar sebagai khabar angin yang akhirnya dipercayai benar oleh khalayak. inilah strategi pembangkang di malaysia. mereka tidak kisahpun gurauan tajam orang tua2 ini akhirnya dipercayai sebagai benar oleh khalayak kerana membiarkanya tersebar secara berleluasa sehingga menimbulkan fitnah.

    masihkah ada yang bingai untuk pencacai pembangkang yang tandus akal fikir?

    -paklang

    ReplyDelete
  15. Best sekali TARIKH on the borang;

    15 APRIL 2011 - Eve of Sarawak Election
    8 JULAI 20111 - Eve of BERSIH Demo

    soalan CUPUMAS;

    Siapa agaknya hilang pi LONDON semasa RESULT PILIHANRAYA SARAWAK DIUMUMKAN..

    ROSMAH???? atau
    jeng jeng jeng ???

    ReplyDelete
  16. Jeng jeng jeng
    LIHAT TARIKH DALAM BORANG

    Pesanan: 15 April 2011 – eve of Sarawak election
    Kastam: 8 Julai 2011 – eve of BERSIH demo

    Soalan cupumas;
    Siapa tergesa ka London sebelum keputusan Pilihanraya Sarawak di umumkan (sila ambil perhatian time difference Msia/London)

    ROSMAH atau
    Jeng jeng jeng?

    ReplyDelete
  17. Correction: Statemen Azmin not sure Bos ke London or US (Tolong check balik)

    Jeng jeng jeng
    LIHAT TARIKH DALAM BORANG

    Pesanan: 15 April 2011 – eve of Sarawak election
    Kastam: 8 Julai 2011 – eve of BERSIH demo

    Soalan cupumas;
    Siapa tergesa ka London sebelum keputusan Pilihanraya Sarawak di umumkan (sila ambil perhatian time difference Msia/London or US –according to Azmin)

    ROSMAH atau
    Jeng jeng jeng?

    ReplyDelete
  18. Saturday, April 16, 2011

    PKR deputy president Azmin Ali replied to Deputy Prime Minister
    PKR deputy president Azmin Ali, in replying to Deputy Prime Minister Muhyiddin’s allegation that opposition leader and PKR advisor Anwar Ibrahim had left Sarawak to either London or the United States, says Anwar has been travelling all over the world every other week.

    Azmin says Anwar had to cancel a speaking engagement in the United States last week. This speaking engagement in London is so important that Anwar left last night and he would be back soon, says Azmin.

    MalaysiaKini

    ReplyDelete
  19. kalau order barang pakai courier,
    tentulah barang nya tak berapa mahal.kalau mahal dah tentu beli terus sarung,takut hilang,betul tak?gua fikir secara logiknya saja.

    ReplyDelete
  20. Geng sawo matang bonghap -puak pembangkang (SMB-PP)memang sah bonghap , bukti courier lagi menambahkan kebonghapan mereko...brg 24 juta main hantar courier ajo ko..?

    ReplyDelete
  21. ada mana2 pencacai pembangkang nak komen fakta yang apanama bentangkan kat http://apanama2020.blogspot.com/2011/07/trailing-diamond-ring-in-n-out.html

    bodoh punya badrul. pakai pulak nama chegubard konon padahal dulu guru sandaran je. memalukan nama cikgu je. chegubard yang bangang tahap ungka.

    ReplyDelete
  22. kak Jijah takdo daro masa kawin dgn nuar.... Comform.... mungkin ada anak luar nikah rasanya.. ijah jugak kot namanya...

    ReplyDelete
  23. Kalau Bik mama di pihak yg benar, saman aja cikgu bard, minggu dopan pun boleh saman lagi isu submarine aka altantunya dibawa oleh peguam perancis kekuala lumpur.

    ReplyDelete
  24. Kalau Bik mama di pihak yg benar, saman aja cikgu bard, minggu dopan pun boleh saman lagi isu submarine aka altantunya dibawa oleh peguam perancis kekuala lumpur.

    ReplyDelete
  25. Kalau Bik mama di pihak yg benar, saman aja cikgu bard, minggu dopan pun boleh saman lagi isu submarine aka altantunya dibawa oleh peguam perancis kekuala lumpur.

    ReplyDelete
  26. Walaupun bermacam2 tohmahan dilemparkan ke DS Rosmah esp tentang "spending habit"nya yang dikatakan keterlaluan, seperkara yang aku respek ialah dia tak melatah, tak terkinja2 macam lembu pakatan dan tak terhegeh2 nak buat PC macam "orang" tu.

    Jangan bimbang DS, selagi benda tu namanya fitnah, blogger2 pemerintah dan kami rakyat marhaen yang lain akan merungkai dan menjawabnya biar terserlah kebodohan dan ke"ultra bangang"an pihak lembu pakatan.

    Kepada Anon July 17, 2011 9:13 PM, bik mama takkan membuang masa dan tenaga untuk menyaman cikgu bard yang bodoh tu. Kes Altantuya tu pun beliau tak saman inikan pulak kes2 ciput macam ni.

    Lembu pakatan memang takde class la bro. Sedih, belajar pandai2 tapi cuma terer ketengahkan isu2 bodoh. Nak berfikir jauh sikit terutama dalam meningkatkan ekonomi memang tak haraplah. Sebab tu kerajaan Selangor lantik Brader Nuar jadi penasihat ekonomi. Alahai... apala nak jadi ngan korang ni. Sedih bila dikenangkan.

    akuantiLEMBUPAKATAN.

    ReplyDelete
  27. Edisi sebenar Utusan 8 Feb 2008 didedahkan oleh mesintaipburuk.blogspot.com!

    ReplyDelete
  28. UMNO: Untuk Masuk Neraka Automatik

    ReplyDelete
  29. haha.. bangang depan mata pun dok perbetoi lagi ka..... mangkuk hayun 24 juta tu woiiii bukan 24 juta rupiah.....

    ReplyDelete
  30. salam....
    saya nak tanya kalau rosmah tue sebagai isteri pemimpin tidak tutup aurat dikira menghina agama atau tidak....????
    pernah tak dibincangkan....????

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan (daripada apa-apa hubungan dengan) Allah."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive