Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, June 7, 2008

There goes my money.

I flipped open the newspaper the other day, and read a whole she-bang about...oil prices.

ARGHH. *Screams in anguish!*

I will not even mention about the price hike digits. I'm only a student, owning a Kelisa. As my father used to say, "This car saves oil". Well, I don't know how it's going to be a savvy car with this kind of oil price fluctuation. This means, I will do a whole lot of walking, more than I have done before. It also means, more public transport back and forth around KL.

Public transport? *chuckles*

What is the problem with our Malaysian attitude that instead of walking around on two God-given legs and using the all ready public transport, we use , cars. Don't blame us. It's the Governments lack of attention in detailed city planning.Why isn't our public transport as good as Curitiba, Brazil. Stop blamming the heat, please.

DBKL is currently promoting the KL draf 2008 campaign, pleading people to come and give in their thought to help make KL a better place. I have given my opinion to them. I do not know if they would really take it into consideration or is it just another political drama to woo in people, showing as if they really care. Is this really how our country is? Rich people reaping of the countrymen not so wealthy wealth? It is such a disappointment. I feel like overthrowing the government. I don't think I have to mention any names here to as who is benefiting from all this

I came across a blog of a photographer, with this very interesting quotation;

"Bila berkenaan ngan kebebasan akhbar, kekebasan bersuara, keadilan politik sume bandingkan kita ngan Amerika dan negara maju lain..tapi bila bab minyak taknak plak tiru mereka..nak jugak subsidi cam dunia ketiga!! mereka sume tak pernah ada subsidi even merekapun ada yg keluarkan minyak.."

It makes me think, is this true? Is there really any positivity to this rising oil price. I do not know what my father have to say about this. He remains the same after every oil price hike, year after year. Maybe it's the fact that his bank account does not run out of money. Me on the other hand, trying to be an independent daughter, decided to start my own effort to have an additional income.

Maybe there is hikmah behind all this crazy situation now. People will be more worried, and used the public transport more, thus less cars used around UIAM campus. People in the city will used the public transport more despite the heat, to save money for other things. I do not understand about the July 2008 substitute for oil. I haven't got a clear picture.

What I know is that, we are all in this together, surviving Globalization.

P.S: Tolong lah improve kan public transport and city planning.

4 comments:

  1. Barang tak kasi naik tapi minyak kasi naik. Tindakan akan diambil siapa naikkan harga barang

    Stupid statement. Taktik lama!!!!!!!

    sebaliknya

    Tindakan akan diambil siapa naikkan harga minyak!!!!

    ReplyDelete
  2. agaknya ader gak hikmah minyak naik...student2 kat kampus2 tak leh berlagak naik keta besar2...simpan duit tu untuk bayar balik PTPTN...paling tidak untuk blaja score bagus2...pelajar Melayu skang ni asyik jadi kumpulan mediocre jer...

    ReplyDelete
  3. Emm maybe there is a hikmah,

    Mat Rempit around my area will also think twice before they race. Or may be the winning price for the race would be changed from a free one night stand with a bohsia to a barrel of fuel.

    I'm sure this will be a priceless prize.You can get a bohsia really cheap nowadays. RM20 and a handphone top up and really not worth dying for. It will be a different story if you can get a barrel of fuel that will last a year.

    Definitely a priceless prize!

    ReplyDelete
  4. Hello !.
    You re, I guess , perhaps very interested to know how one can make real money .
    There is no initial capital needed You may begin earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

    AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
    The company incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

    Its head office is in Panama with structures everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
    Do you want to become an affluent person?
    That`s your chance That`s what you wish in the long run!

    I`m happy and lucky, I started to get income with the help of this company,
    and I invite you to do the same. If it gets down to choose a proper partner utilizes your funds in a right way - that`s the AimTrust!.
    I earn US$2,000 per day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
    It`s easy to start , just click this link http://gabigilihy.wtcsites.com/qikakuny.html
    and lucky you`re! Let`s take this option together to get rid of nastiness of the life

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive