Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, June 19, 2008

Vote of no confidence to Pak Lah

Breaking news

At last, a party from Sabah will table a vote of no confidence towards Pak Lah. Sabah Progressive Party, better known as SAPP has declared its intention to table a motion in the Parliament next week for a vote of no confidence towards the Prime Minister. Datuk Yong Teck Lee made the bold decision at the party's headquarters on Wednesday. What a mockery to the Barisan Nasional as one of it's component member and not the opposition is making the motion. This is the first time in the Malaysian's history that such motion would be tabled. Pak Lah retaliated by saying that he could not fulfill Yong Teck Lee's personal greed. Is that the case or Pak Lah is making a lame excuse. We waited with bated breath this coming Monday.

5 comments:

  1. ader gak pemimpin yang got balls to propose this motion...tapi ramai lagi yang masih dalam dunia khayalan living in denial...entah bila baru nak sedar...mungkin tunggu semua orang deny their existance baru nak sedor diri kot....

    ReplyDelete
  2. Bangga betul aku pemimpin aku ditolak oleh orang lain. (Masa ni lah kita boleh kenal yang mana kawan sepanjang jalan, yang mana kawan seiring jalan dan yang mana sahabat, yang mana kaki sebat). Yong dengan bangganya mengumumkan dia dah jumpa Anwar 2 kali: di Hongkong dan di KL. Pengakuan itu disambut dengan gelak tawa kawan-kawan dia yang membawa mesej: bodoh betul korang!

    ReplyDelete
  3. kumpulan generasi baruJune 19, 2008 at 10:20 PM

    tak sabar kami nak tunggu. harapkan org umno yang desak, parti lain yg mula dulu. nampak sgt org umno kecut!

    ReplyDelete
  4. Aku bimbang 'kumpulan generasi baru' jadi 'kumpulan generasi terakhir' je nanti klu silap langkah. Korang ada plan lengkap? Setakat tebang pokok kemudia berharap akan tumbuh pokok baru yang lebih baik, sapa2 pun reti.

    ReplyDelete
  5. saya rasa la cheguman, kat dalam BN tu ramai lagi ahli yang daya kepimpinannya jauh lebih baik dan berwawasan..pemimpin yang ader pendirian dan keberanian dalam membuat keputusan yang bijak,,,bukan macam dolah badawi tu...apabila ada org mencadangkan vote of no confidence, itu tak bermakna bn akan hancur, yang kita nak hancur kan ialah pemimpin2 yang dayus dan takde otak ni ha...menyusahkan rakyat...merisikokan negara...apa kat malaysia ni dolah badawi aje ke lagi yg tinggal untuk jadi PM???? rasanya kita takde la gersang sangat....22 tahun TUN didik anak bangsa Malaysia, malangnya dia tak berjaya nak mendidik orang2 kanan UMNO dengan baik....

    samada dia TUN gagal mendidik atau memang mereka ni tak makan di ajar...bagai mencurah air ke daun keladi....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive