Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, May 17, 2009

If PR governs this country...

I had a chance to read a blogger's blog about what happened during Dato' Seri Nizar's administration in Perak. No wonder the two rep opted out of PR. Taken from rahmanahchongmuniandy. Analyse what the author had to say and imagine if PR (DAP) do govern this country....

1) Memang benar wujudnya Mesyuarat Exco dalam bahasa cina semasa nizar menjadi MB.

2) Undian angkat tangan dilakukan sewaktu Jamal dan Osman menentang pemberian tanah 999 tahun kepada kampung-kampung baru di Perak. 7 exco bukan melayu dan 3 exco melayu. Siapa menang? Exco Pas bersetuju kerana takut kepada Nizar bintang tiga.

3) Jamal menghentak meja sambil meminta ianya diminitkan dalam minit mesyuarat yang beliau tidak bersetuju sambil beliau berlalu keluar meninggalkan bilik mesyuarat.

4) Kapten Osman bukan saja menentang sambil duduk malah bangun berdiri sambil kedua-dua belah tapak tangan menepuk meja kerana membantahnya. Beliau juga meminta ianya diminitkan yang beliau tidak setuju lalu keluar dari bilik mesyuarat juga.

5) Ngeh dan Nga mengejar sambil memanggil-manggil Jamal di luar bilik mesyuarat. Dengan arahan satu jari sahaja Jamal halau mereka masuk balik ke bilik mesyuarat.

6) Nizar sering membebel benda-benda yang sama dan mengarut setiap kali mesyuarat exco, lantas exco Pas mencuit Jamal sambil bertanya, kau tak boring ke dengar perkara yang sama saja setiap minggu. Jamal hanya tersenyum.

7) Jamal berkata kepada Nizar "Kau bercakap ja pandai dan banyak, tapi isi kosong" .

8) Minggu sebelumnya Nizar berkata kepada Jamal, beliau akan beli kereta Perdana baru untuk kegunaan exco. Minggu depan bila Ngeh kata nak beli Camry, maka Nizar terus bersetuju untuk membelinya tanpa mengambil kira pendapat-pendapat exco lain. Lantas beliau mengarahkan pada jam itu juga supaya Datuk SUK memesan 15 biji Camry.

9) Tandas bangunan SUK sentiasa berbau hancing semasa pemerintahan mereka kerana terlalu ramai golongan yang tidak membasuh kencing serta mengepam tandas berkunjung ke sana.

10) Pegawai-pegawai kerajaan sering mengadu kepada Jamal dan Kapten Osman tentang perilaku Ngeh dan Nga yang sering memberi arahan terus kepada mereka supaya pembelian barang-barang dan pembekalan diberikan kepada syarikat-syarikat seperti yang mereka berdua arahkan.

11) Seringkali tender-tender balak atau tender lain yang ada nama Melayu ditolak, sambil menjerit "Itu Umno punya...tolak..tolak".

12) Suatu hari mereka menggunakan nama kroni mereka yang Melayu untuk tender balak, Jamal dan Kapten Osman menjerit, "Itu umno punya...tolak..tolak".

13) Dengan niat memperli, apabila tender nama-nama Cina dibincangkan, Jamal dan Kapten Osman terus menjerit "Lulus...lulus", sebelum ianya dibincangkan. Dengan muka selamba Nizar berkata "Ok lulus. YB Jamal dan YB Kapten Osman pun bersetuju ianya diluluskan".

14) Dengan niat memperli, Jamal berjumpa dengan s/usaha politik Nizar, Miscabul Munir dan berkata, "Kalau orang-orang Umno atau BN mohon apa-apa jangan luluskan apa-apa langsung. Luluskan kepada orang-orang kita sahaja". Maka dengan otak bebal dan selamba, s/usaha politik yang bebal ini terima arahan Jamal tanpa memahami maksud sebenar Jamal.

15) Nizar adalah seorang yang pembohong dan sering bercakap bohong. Hanya orang yang rapat dan pernah bekerja dengan dia sahaja yang tahu dan memahami. Jamal berkata Nizar langsung tidak ada sedikit pun perasaan kasih dan sayang pada bangsa sendiri demi memenuhi nafsu serakah dia untuk terus duduk di kerusi empuk MB. Dia sanggup buat apa sahaja, janji DAP tidak usik kerusi MB kepunyaannya.

36 comments:

  1. Kerana itulah Nizar memang tak layak jadi MB Perak

    ReplyDelete
  2. TP jang kalau UMNO Govern the country plak lagi teruk jang...semua nak punggah...taik pun mereka berebut jang...

    apo yg den tengok posting ekau ni, celaru boto otak kau...dan sikit kreatif dan sungguh pandai ekau buek skrip cerito yo jang...mak oi...dasat botolah cito ekau...

    ekau dah tak ado idea ko jang nak tulis...rentikan jang...pd den lah kan, cerito ekau ni kira tak do ganeh bona, lopeh ni ekau cubo pulak perah sikit otak buek cito ganeh lain pulak yo...tak sodap cito ekau jang...samo yo jang...cito ganeh ko cito tak ganeh ko...ekau UMNO makin miskin idea..lastly ekau memfitnah lah...itu senjata khir ekau...dah sumo org tahu taktik UMNO ni jang....patut lah UMNO makin lingkup jang...ekau tak dapat update info yg betul2 maklumat buat rakyat jang...asyik fitnah org yo...tak buleh pakai lah jang...

    ReplyDelete
  3. Banyak cantik cerita ni. Penulis ini boleh buat cerpin-cerpin macam ini dan boleh jadi kayalah. Apa itu Jamal dan Osman buat selama 10 bulan ini, bisukah ,ereka ini. Apa pasal dengan itu katak Hee, kenapa dia lompat parti. kenapa tak mention pasal itu HEEEEEEEEE.

    ReplyDelete
  4. ZAMRY MERAYU SUPAYA DIBENARKAN MEMBUAT SALAH BERTERUSAN

    Tempoh hari, kita sudah pun mendengar bahawa Zambry telah membuat rayuan, dan rayuannya diterima pakai. Sedikit kekesalan yang ingin saya luahkan di sini ialah berkenaan sikap mahkamah yang mempraktikkan konsep Samy Vellu sepertimana artikel yang telah saya tulis sebelum ini. Kenapakah rayuan Zambry diterima sedangkan dia merayu supaya dibenarkan membuat silap?

    Rayuan Zambry supaya menangguhkan jawatan MB yang sah, adalah satu perkara yang silap. Ini kerana Zambry tidak berjawatan apa-apa melainkan Pangkor sahaja. Apakah kelayakan beliau untuk menangguhkan jawatan MB? Sebelum ini beliau sudah memalukan Perak di hadapan mata dunia dengan mengangkat Ganesan sebagai Speaker Haram dan banyak lagi.

    Adakah perbuatan beliau ini boleh dilepaskan begitu sahaja? Tidak semudah itu. Tetapi tindakan mahkamah rayuan yang menerima rayuan Zambry sepantas kilat itu membuatkan mahkamah seolah-olah membenarkan Zambry membuat salah. Saya tertarik untuk mengumpamakan dengan kisah seorang ayah dan anaknya.

    Seorang ayah tidak akan membenarkan anaknya membuat jahat, walaupun ayahnya itu seorang jahat. Contohnya ayahnya seorang pencuri, tetapi dia tetap melarang anaknya daripada mencuri. Inilah sikap seorang ayah yang normal. Sekiranya ayah tersebut menyuruh anaknya membuat kejahatan, maka itu adalah yang kurang normal atau tidak normal.

    Apa yang terjadi pada mahkamah dan Zambry, mahkamah membenarkan Zambry mengulangi kesilapannya dan kesalahannya. Kesalahannya itu sudah pun dibuktikan di dalam mahkamah, tetapi mahkamah masih membenarkan beliau untuk mengulangi kesalahan yang sama. Sudah pasti kita boleh menggelar bahawa mahkamah hari ini sudah kurang normal atau tidak normal.

    Saya tidak mengatakan “tidak normal” itu sebagai “gila”. Tetapi saya mengatakan bahawa “tidak normal” itu ialah, tidak mengikut etika yang sebenar. Mahkamah manakah yang membenarkan pesalah mengulangi kesalahan yang sama? Perkara ini adalah perkara yang pelik, dan sepatutnya tidak wujud di Malaysia!

    Mahkamah diwujudkan bagi menyelesaikan kes, tetapi hari ini, mahkamah telah memanjangkan kes-kes. Bilakah penyelesaiannya? Kita juga telah mengetahui bahawa Nizar membuat rayuan supaya mahkamah menolak rayuan Zambry, dan rayuan Nizar akan didengar pada 21 Mei, ditambah daripada tarikh asal. Malangnya, rayuan Zambry didengar dalam tempoh 7 jam!

    Zambry yang sudah disahkan bersalah, begitu cepat rayuannya diterima, tetapi Nizar yang sudah disahkan sebagai MB yang sah, dipanjangkan tempohnya. Mahkamah yang normal, tidak akan mendengar rayuan Zambry! Tidak mungkin orang yang berdosa akan merayu kepada Allah supaya dipanjangkan umurnya untuk terus melakukan dosa!

    Sebaliknya dia akan meminta kepada Allah supaya memanjangkan umurnya supaya memberi kesempatan baginya untuk bertaubat! Tetapi mahkamah hari ini menerima rayuan orang yang berdosa supaya ia terus melakukan dosanya. Maka, mahkamah hari ini sudah dianggap berdosa, kerana melanggar etika sebagai mahkamah! Maka, saya syorkan kepada mahkamah hari ini supaya bertaubat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  5. hompuk..
    dah torang lagi nak bersuluh..
    kurang2 MCA, MIC hormat kek Islam kek Melayu..
    baru dapek perak tgk apo dibuek eh..
    kalaukan takdo angin takkan pokok borgoncang..
    ko bukak kitab sejarah balik..
    ko kaji DAP tu sapo..
    nak koba ko bangang kang ko tu dah tuo..

    selagi DAP & kapir dalm PKR ado selagi tu la den bonci PR..
    naik hijau kahak den donga namo DAP ngan PKR ni..
    'a pot call kettle black'

    'parti jahat, kato eh'

    ReplyDelete
  6. Suka Melayu bersatuMay 17, 2009 at 7:00 PM

    Saya merasakan ada kebenaran apa yang dikatakan mengenai kemelut di Perak..orang Melayu digadaikan tanah mereka dan PR hanya membisu sahaja.PR pun sebenarnya tak menduga bahawa mereka akan mentadbir di Pera. Sebelum PRU ke 12, tidak ada seseiapa pun mengenali siapa itu Nizar.

    ReplyDelete
  7. Thank you for posting your comment in my blog

    ReplyDelete
  8. Yang penting UMNO paling banyak kerusi DUN di Perak: 27

    Yang penting, PAS cuma ada 6 kerusi DUN di Perak.

    Yang penting DAP ada kerusi 3 kali ganda berbanding PAS.

    Yang penting PKR tinggal 3 kerusi DUN PErak.

    Yang penting Ngeh boleh buat kenyataan tanpa perlu ada Nizar.

    ReplyDelete
  9. yang penting kegampangan politik di perak susah nak diubati. PR dan BN sama-sama buat gampang. sapa lagi nak menggampangkan diri selepas ini?

    ReplyDelete
  10. Orang UMNO kata ::
    Yang penting UMNO paling banyak kerusi DUN di Perak: 27

    Yang penting, PAS cuma ada 6 kerusi DUN di Perak.

    Yang penting DAP ada kerusi 3 kali ganda berbanding PAS.

    Yang penting PKR tinggal 3 kerusi DUN PErak.

    Yang penting Ngeh boleh buat kenyataan tanpa perlu ada Nizar.

    Aku pulak kata :

    Analisis ini amat tidak tepat sekali untuk menggambarkan kedudukan semasa anda ...anda (UMNO) masih tak sedar-sedar...

    betul, UMNO mendpt undi kerusi tertinggi pd masa PRU 12 di Perak...tiada siapa menafikan...tetapi mood rakyat dan suasana boleh berubah dlm sekelip mata...keputusan semalam sudah tidak sama lg dgn hari ini...cerita semalam sudah basi dgn cerita hari ini..kisah semalam sudah tiada ertinya pd hari ini...kemenagan besar UMNO/BN pd 2004 juga tiada makna pd 2008...betl tak??? dan keputusan kerusi UMNO lbh byk di Perak juga pd PRU 12, juga tiada guna jika di Bukit Gantang UMNO tewas tersungkur dan 5 PRK selepas PRU 12 UMNO/BN semuanya jatuh tersungkur...
    UMNO sebenarnya masih terbawa2 dgn kisah kemenagannya semalam..UMNO lbh mementingkan nostalgia indah semalam, dan tidak berusaha menjana lbh besar kejayaan...mereka hanyut dgn kemenagan semalam sehingga mrk terleka dan terlena dgn perubahan suasana dlm sekelip mata...(bak kata lagu "SEKELIP MATA KAU BERUBAH").UMNO buta dgn situasi ini...pergilah engko mengelamun mimpi semalam yg indah, tetapi biarkan lah Pakatan Rakyat menyusun strategi ampuh mereka untuk membenam kamu....

    Kamu UMNO sebenarnya terbawa2 dgn kisah indah semalam, tetapi suasana terkini cpt sgt berubah...anda masih percayakah org yg menundi anda masa lalu???adakah mereka masih taaat setia dgn anda???atau mrk sudah berubah??? ini gagal anda ketahui...buktinya, undi anda pd 4 PRK di Semenanjung jatuh merosot...apa maknanya keadaan ini??? maknanya, org yg undi anda dulu kini sudah tidak setia lg dgn anda...mrk telah curang kini dan akan curang lg pd PRU nanti...ini jug bermakna, undi org akan sentisa berubah mengikut sentimen dan situasi...namun anda gagal meliha perkara ini....org tak heran dgn kejayaan anda dulu...kejayaan dan khayalan anda terhdp kejayaan lalu itu lah MUSUH utama anda...bukan pembangkang...anda yakin org dulu tu masih mengundi anda, tetapi anda tidak tahu bhw mereka kini telahberubah hatinya kpd cinta yg lbh baik dr anda...selamat meneruskan khayalan anda....

    Anda sendiri merasa tertipu dgn citarasa dan anda tidak pasti utk membaca gerak geri rakyat...buktinya spt dlm laporan akhbar perdana yg mengatakan bhw pd PRK Bkt Gantang dan Bkt Selambau benar-benar telah membuatkan UMNO/BN merasa tertipu kerana kelicikan pengundi-pengundi...Akhbar melaporkan bhw UMNO/BN merasa yakin pd pengundi ke dua2 kawsan PRK memandangkan sambutan dan janji yg mereka akan menggundi UMNO/BN...namum ianya tdk menjadi kenyataan krn merek sebenarnya sdh menetapkan pilihan sejak awal lg untuk mengndi PR..UMNO/BN merasa cukup tertipu dgn mainan wayang yg hebat olh pengundi...di depan UMNO/BN mereka seolah-olah bgtu menyokong, namun sebenarnya ianya hylah lakonan mrk sahaja utk mengelabui mata UMNO/BN...akhirmya apa yg sudah terjadi ???? ya...UMNO/BN tumbang lg...akibat dr perasaan nostalgia bhw dia menang byk kerusi dulu. dia berasakan keadaan ini akan terus membantu dia, walhal bencana pulak berlaku sebaliknya...

    Jd...usahlah ko beriya-iya sgt nak berlagak dgn membariskan kerusi anda itu...ianya akan berubah menjadi kecil nanti..(insyaalah)
    kerana mood dan sentimen rakyat anda TIDAK DPT MENGAWALNYA tdk spt mulut2 rakyat yg blh anda selor tape jer...

    Anda tidak mampu untuk pergi dan menjaga pengundi anda dahulu seorang demi seorang untuk anda pegang dan pastikan mrk mengundi anda semula...TIDAK...mustahil utk anda lakukan spt itu...

    Dlm masa yg sama juga mereka juga boleh berubah-ubah, mgkn sedikit, mngkin ramai...tetapi perubahan sokokngan pasti akan berlaku kpd anda...anda belajarlah menerima hakikat itu mulai sekarang...kejayaan anda itu dahulu tidak akan selamanya anda rayakan...anda akan bersedih juga akhirnya...sama2 kita tengok game yg menarik ini nanti....sudah byk petanda2 besar ke arah itu bakal berlaku...tak perlu anda sorok dan takut...ianya pasti aakn berlaku..umpama kita menunggu sampainya HARI KIAMAT yg mana hari besar itu pasti akan berlaku.....sama juga jari bersejarah utk anda juga akan berlaku semain hari smakin dekat...anda sudah bersedia...?

    ReplyDelete
  11. ADUN Perak:
    BN 28 | DAP 17 | PKR 5 | PAS 6 | IND 3

    Ikut pecahan kaum:
    MELAYU 36 (tolak 1 sebab macam jiwa DAP)
    CHINESE 18
    INDIAN 4
    OTHERS 1

    Mengapa harus Minoriti memerintah?

    N1 Pengkalan Hulu Datuk Seri Mohamad Tajol Rosli Ghazali UMNO, BN
    N2 Temenggor Hasbullah Osman UMNO, BN
    N3 Kenering Mohd Tarmizi Idris UMNO, BN
    N4 Kota Tampan Saarani Mohamad UMNO, BN
    N5 Selama Mohamad Daud Mohd Yusoff UMNO, BN
    N6 Kubu Gajah YM Datuk Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar UMNO, BN
    N7 Batu Kurau Mohd Najmuddin Elias UMNO, BN
    N10 Alor Pongsu Sham Mat Sahat BN
    N15 Trong Rosli Husin UMNO, BN
    N16 Kamunting Mohamad Zahir Abd Khalid UMNO, BN
    N19 Chenderoh Siti Salmah Mat Jusak UMNO, BN
    N21 Lintang Ahamad Pakeh Adam UMNO, BN
    N23 Manjoi Nadzri Ismail UMNO, BN
    N24 Hulu Kinta Rusnah Kassim UMNO, BN
    N34 Bukit Chandan Wan Mohamad Khairil Anuar Wan Ahmad UMNO, BN
    N35 Manong Ramly Zahari UMNO, BN
    N36 Pengkalan Baharu Hamdi Abu Bakar BN
    N38 Belanja Mohd Zaim Abu Hasan UMNO, BN
    N39 Bota Nasarudin Hashim UMNO, BN
    N42 Tualang Sekah Nolee Ashilin Mohd Radzi Manan UMNO, BN
    N43 Sungai Rapat Hamidah Osman UMNO, BN
    N47 Ayer Kuning Samsudin Abu Hassan UMNO, BN
    N48 Sungai Manik Zainol Padzi Paharudin UMNO, BN
    N49 Kampong Gajah Wan Norashikin Wan Noordin UMNO, BN
    N52 Pangkor Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir UMNO, BN
    N53 Rungkup Sha'arani Mohamad UMNO, BN
    N58 Slim Mohd Khusairi Abdul Talib UMNO, BN
    N8 Titi Serong Khalil Idham Lim Abdullah PAS
    N11 Gunong Semanggol Ramli Tusin PAS
    N12 Selinsing Husin Din PAS
    N20 Lubok Merbau Mohd Zainuddin Mohd Yusof PAS
    N51 Pasir Panjang Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin PAS
    N56 Changkat Jong Mohd Anuar Sudin PAS
    N9 Kuala Kurau Ab Yunus Jamhari PKR
    N14 Changkat Jering Mohd Osman Mohd Jailu IND
    N59 Behrang Jamaluddin Mohd Radzi IND

    N46 Chenderiang Mah Hang Soon MCA, BN
    N31 Jelapang Hee Yit Foong IND
    N13 Kuala Sapetang Tai Sing Ng PKR
    N17 Pokok Assam Yee Seu Kai DAP
    N18 Aulong Yew Tian Hoe DAP
    N22 Jalong Leong Mee Meng DAP
    N25 Canning Wong Kah Woh DAP
    N26 Tebing Tinggi Ong Boon Piow DAP
    N27 Pasir Pinji Su Keong Siong DAP
    N28 Bercham Sum Cheok Leng DAP
    N29 Kepayang Loke Chee Yan DAP
    N32 Menglembu Lim Pek Har DAP
    N37 Pantai Remis Nga Kor Ming DAP
    N41 Keranji Chen Fook Chye DAP
    N50 Sitiawan Ngeh Koo Ham DAP
    N55 Pasir Bedamar Seah Leong Peng DAP
    N44 Simpang Pulai Chan Ming Kai PKR
    N45 Teja Chang Lih Kang PKR

    N30 Buntong A. Sivasubramaniam DAP
    N33 Tronoh V. Sivakumar DAP
    N57 Sungkai Sivanesan Achalingam DAP
    N54 Hutan Melintang Kesavan Subramaniam PKR

    N40 Malim Nawar Keshvinder Singh DAP

    ReplyDelete
  12. kesian hompuk...
    dia nak mempertahankan PR yang makin lama makin tahu keburukannya, kejelekkan dan kaki fitnah..
    PAS pun rasuah oii..
    PKR biasa la banyak Skandal..
    kot hompuk sokong DAP taktaula.. nenek moyang eh duk bukit dulu kot dengan chin peng..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  13. Siapa bermimpi? siapa berealiti?

    insya'allah berkat kesabaran dan keinsafan dgn apa yg berlaku barisan akan diperkuatkan dan diperkukuhkan tp bukan hanya dgn kata2.

    kpd pejuang BN buktikan yg anda masih kuat dan relevan dihati rakyat. jgn musnahkan kepercayaan yg tlh rakyat berikan, berubah sebelum anda diubah, rasailah denyut dan degupan nadi rakyat.

    kpd penyokong PKR,PAS dan DAP teruskanlah mimpi disiang hari, nantikanlah 16 sept setiap tahun sbg angan2 yg indah krn B.A.B.I tlh memomokannya begitu.

    kpd org melayu dan islam, ingat pesan nabi ttg musuh2 islam yg hendak menghancurkan islam yg akan menggunakan segalanya utk mencapai matlamatnya. bezakanlah antara kafir harbi dan kafir zimmi dimalaysia ini. jgn tunggu 'nasi menjadi bubur' baru hendak bertindak. jgn dah terhantuk baru terngadah.

    kpd rakyat malaysia yg tlh t'khilaf dan t'salah. insaflah, bertaubatlah. cukuplah 'marahkan nyamuk kelambu nak dibakar'. masih belum terlambat utk kembali ke jalan yg benar. Cukuplah sengsara dan derita yg dirasa br seketika berkuasa mrk lakukan segalanya tidak seperti dikata. disangka malaikat rupanya mahkluk yg dilaknat, sedang seronok melakukan khianat bertopengkan kehendak rakyat. cukuplah kita diperbodohkan jgn anak cucu pula kita korbankan.

    insaflah... sblm terlambat utk menginsafinya...

    wallahua'lam.

    ReplyDelete
  14. Hompuk....

    kesian hompuk...
    dia nak mempertahankan PR yang makin lama makin tahu keburukannya, kejelekkan dan kaki fitnah..
    PAS pun rasuah oii..
    PKR biasa la banyak Skandal..
    kot hompuk sokong DAP taktaula.. nenek moyang eh duk bukit dulu kot dengan chin peng..

    Den kato plak cam ni hompuk :

    Den lg kosian kek ekau yg masih sokong UMNO ni...yang makin lama makin tahu keburukannya, kejelekkan dan kaki fitnah.. kalau ekau nak cito lah rasuah PAS...ekau selak lah bolah mano pun susah nak jumpo jang...tp kalau UMNO tu beruk pun tahu siapo Ali Rustam, sapo KJ, sapo 2 Yg kek pahang tu, sapo dio Adnan Yaakob yg kobeh balak RM 63 juta jang...org kenal siapo yg bwk duit ke australia berjuta2 jang, org pasti msh ingat MB kita si Penndek org PD dulu kono lotak jawatan Naib Presiden UMNO dan Menteri WP jang, org tahu penyelewengan PKFZ yg dokek-dokek RM 12 bilion jang...sapo punyo kojo jang...org semua tahu maso pemilihan UMNO dokek 1000 aduan RASUAH jang...apo cito eh ekau jang...org msuh ingat berjuta2 duit PPRT losap ditgn anuar musa jang....org pun tahu Ezam kato berkotak-kotak bukti rasuah pemimpin UMNO dio ado jang...org oun tahu kat Perak jang UMNO ambik 3 beruk jang...2 beruk jantan yg terlibat dlm skandal rasuah juta-juta jang....org pun tahu KJ ado rasuah tuk monang Ketua Pemudo jang...org pun tahu pemimpin Trengganu sodang hangat kolahi jang berebut jawatan jang dan bercakaran pulak borobut hasil minyak jang...org tahu kes video LInggam jang...hakim pun buleh dijual boli jang ....org pun dah tengok cito blue Soi Lek jang...

    Pendek kato dlm UMNO/BN sumo ado lah jang...ibarat PASARAYO BOSAR lah jang...SEMUA ADO jang....apo cito ekau jang...hompok boto akau ni....ekau ni den ibaratkan mcm menampar air dlm dulang....kalau eden tu pakai satu jari yo, tak adolah basah bona muko den...tp ekau ni pakai duo bolah tgn jang...lunkun muko dan baju ekau jang....tak ko bangang tu ...lain kali ekau jgn provok den dgn cito rasuah lah jang...buek marah dek org UMNO ekau yo...sobab eh org UMNO ni kalau nak cito pasal rasuah dio agak-agak moletup lap top den jang...sampai ko pagi tak abih jang....sapo yg malu jang...sapo pulak yg kono hompuk nanti jang...ekau lah...lain bona pulak marah eh ekau....

    parti jahat, kato eh...memanglah jang...ekau tgk boto-boto jang...kan ado keris tu..silap-silap keris tu tikam org jang...tu yg jahat tu...memang lah keris tu dr dulu menikam yo kojo eh jang....MENIKAM BANGSANYA SENDIRI.....................................................................................................................

    ReplyDelete
  15. Jejak Tuah Kata :

    Insya'allah berkat kesabaran dan keinsafan dgn apa yg berlaku barisan akan diperkuatkan dan diperkukuhkan tp bukan hanya dgn kata2.

    kpd pejuang BN buktikan yg anda masih kuat dan relevan dihati rakyat. jgn musnahkan kepercayaan yg tlh rakyat berikan, berubah sebelum anda diubah, rasailah denyut dan degupan nadi rakyat.

    Aku plak kata :

    Wah...hebat betul kata abg tuah kita ni...boleh caya ke no bro....atau sekadar nak layan perasaan dan menyedapkan hati jer...

    Sekarang ni apa yg anda dpt rasa denyut nadi rakyat ??? sekadar tanya rakyat nak apa? apa yg tak ada? apa yg tak cukup? makan ke tak hari ni? nak padang main bola ker? susahker nak pegi kerja sb jalan jem? besesak beratur dan tunggu lama di LRT ? tak ada beras ke nak makan? tak ada lauk ke nak makan ari ni? kerja tak ari ni? atap kedai bocorkah ? pintu besi dah patahkah?

    begitukah bendanya nak dengar mslh rakyat????

    cuba awak bg tau apa bendanya yg nak dengar masalh rakyat ni??? benda apa???

    1. Isu Tol dah selesai ke blm?
    2. Isu PPSMI bila nak selesai ?
    3. Isu org baru masuk Islam, anaknya mesti kembali kpd agama lama bwh 18, dah setel ke blm ?
    3. Isu kesesakan jln raya kota besar bila nak settlekan ?
    4. Isu kenaikan barang tak berubah pun?
    5. Minyak dengar nak naik lg. walau minayk Merah...kenapa ?\
    6. AUKU bila nak kaji ?
    7. Pendatang haram, macamana? mcm tak terkawal langsung...kalau ko pergi KL mcm bukan kat negara Melayu punya malah spt Indon pun ada, vietnam pun ada, bangla pun sama, dan mcm2 lg lah...
    8. Isu yg menyusahkan org ramai spt mat rempit...sampai bila asyik tersepit jer ko rang...
    9 isu pencemaran air, asap, udara.
    10. isu kesesakan lalu lintas yg teruk...makin hari makin teruk, tak nampak apa-apa pun yg berubah...
    11. Isu jenayah, curi, ragut, rompak, culik budak, rogol, dll...
    mcm tak de kesudahan jer
    12. Pekerja yg dibuang kerja...apa hal nasib mereka...anak bini nak makan juga...
    13. Isu majikan utamakan pendatang asing...apa citer..senyap jer...
    14. Isu kerosakan akhlak...apa dah jd dgn negara Islam malaysia ni...
    15. kalu isu politiknya nya usah cakap lah....
    16
    17
    18
    19
    20....
    1001 masalah yg semakin bermasalah

    ReplyDelete
  16. tak do guno eh kito nak torangkan apo2 pun ek orang umno ni. otak semuo dah bekarat. nak tunggu ghopoi yo. penulis blog ni hanyo nak mencari publisiti murahan jo. dah den kaji, blog ni terlalu banyak menyebarkan fitnah. cakap pun tak guno. dah berkarat...buek apo kito nak layan karya2 yang macam ni. dio nak tulih apo pun biar lantak eh. lagi kito layan lagi dio menjadi-jadi. kito tunggu dan lihat yo lah. mari kito baco blog2 yang ado ilmiah sikit, blog yang macam biar orang umno yang baco, itu sajo dan tutup citor

    ReplyDelete
  17. kesian pulak baco tulisan panjang lebar mamat hompuk bata dengan ujang pilah ni. beria2 kempen mereka. semuanya persoalan saja yang ditimbulkan. cadangan untuk penambahbaikan elek. kata berpendidikan tinggi. kalo pandai sgt dah tentu sama2 berusaha bersama pemimpin untuk menyelesaikan 1001 masalah yang disebutkan. bagi cadangan untuk memperbaiki kualiti hidup rakyat demi kesejahteraan umat. kan besar pahala yang kau akan dapat. ke kau yakin bebenor yang pembangkang boleh setelkan semua masalah tu hompok? setakat bercakap boleh la. kok kau yg pimpin negara ni, silap2 rakyat malaysia hidup sengsara macam rakyat indonesia.

    kepado ujang pilah, takde sapa yang paksa kau baca blog ni. setakat cakap blog ni buat fitnah, belambak aku bulih listkan blog pembangkang yang berjuta fitnah dilakukan. kasi bukti la apa fitnah yg blog ni buat. kalo kau sakit hati baca blog ni sebab rasa tersindir, jangan baca. ke kau dah paneh miang. pegi rendam badan kau tu kat ulu bendul kalau miang sangat. tak pun kau berkubang je kat sawah lebar nun.

    p/s: jangan lupa solat subuh.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  18. Hompuk kato :
    Hompuk kato :

    kesian pulak baco tulisan panjang lebar mamat hompuk bata dengan ujang pilah ni. beria2 kempen mereka. semuanya persoalan saja yang ditimbulkan. cadangan untuk penambahbaikan elek.

    Den kato pulak :

    ha..tu lah..bilo dah tersodak hidung kato kita sajo nak komplen bukan2...kato nak solosaikan masalah rakyat...ko cito apo jang...bilo dah senarai maslah rakyat, kito pulak disalahkannyo, kato nak publisiti pulak...heran den tengok UMNO ni...dio buek masalah, lopeh tu tak tahu solosaikan mslh...ibarat kato Sastrawan Negara "UMNO hanyo tahu buek mslh tp tak dapek solosaikan mslh"..den sengajo nak perangkap ko jang, den nak tengok otak kau..apa idea UMNO nak solosaikan mslh besar rakyat tu...memang ekau sokolah zaman Jopun lah jang...cam no nak bg penerangan kpd rakyat ni jang....bondo cam ni pun dah moleleh koncing ekau....kato nak dengar denyut nadi rakyat...wah..sodap bona ayat ekau...puitis boto ayat ekau...tp mslh yg den sobut td pun dan nak terberak ekau kona sano kona sini mengelak nak jwb...usah lah jang rentikan lah...lain kali ekau kalau tak dpt jawab atau rasa2 ati nak jwb tulisan den, tp buek dek golak kek org yo...kalu nak layan raso marah ekau yo...tak usahlah jwb lah jang...kang lbh sakit ati ekau yo...pogi ambil air sembahyang..biar sojuk kemarahan ekau dulu...atau minum air badak jang...kalu tak sojuk yo...ekau sumbek an mulut ekau dgn air batu ko....kayu ko...baik tak yah jwb lah jang..bg big bos ekau jwb...
    buek malu yo ekau ni jang,....

    ReplyDelete
  19. Hompuk ekau baco ni masalah bosa rakyat :

    Kalau Tabung Haji terseksa:
    Hapuskan saja sistem monopoli

    Ura-ura Tabung Haji (TH) di bawah menteri yang baru kabinet Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak menaikkan tambang 11 peratus mulai tahun ini mengecewakan banyak pihak, beritahu bekas Timbalan Naib Canselor HEP UTM Profesor Dato' Dr Mohamad Mansor Abdullah. Dalam kenyataannya semalam pihak TH mengumumkan kadar bayaran tambang tahun ini akan dinaikkan sebanyak 11 pratus berikutan peningkatan kos yang tidak dapat dielakkan.

    "TH perlu kemukakan secara detail mengenai kos yang berkaitan dengan tambang jemaah haji, kerana kos makan selama 42 hari di Mekah berasingan dari kos tambang," menurut Profesor Dato' Dr Mansor. Kenaikan kadar kos berkenaan kata Profesor Dato' Dr Mansor bermakna bakal jemaah akan dikenakan bayaran sebanyak RM9,980 seorang berbanding RM8,973 ketika ini. Apalagi dalam masa kedudukan eonomi global dikatakan terjejas, TH seharusnya memikirkan kebajikan jemaah haji terbabit. "Kalau TH berasa terseksa, bukakan peluang pihak lain uruskan jemaah dengan tak berlaku sistem monopoli seperti sekarang" beliau mejelaskan

    ha...cam no ekau raso...tambang haji kojap naik, kojap naik, apo cito eh kau...ekau tak buleh tolong ko, turunkan tambang kapa terobang tu, sian tok2 kita nak poie mokah....tak ado akal boto ekau ni jang...cam tu nak raso denyut nadi rakyat jang...berak la kau jang....

    ReplyDelete
  20. Al-hamdulillah......

    Terima kasih kpd anon2 yg tlh mengemukakan 1001 permasalahan tadi. Tp kata 1001 ngape nyatakan 15 jer? kalo ikut analisis kesahan dan keboleh percayaan mesti ada kira2 10 peratus. Betul gak kalo nak tulis 101 kang penuh lak blog ni ye tak? he he he.

    Tgk lah wahai org BN betapa teruk pemimpin BN krn x dpt nak selesaikan masalah rakyat dan cara penyelesaiannya ialah tukar, tukar, tukar pemimpin. betul tak anon PR?

    Sgt panjang akalnya anon2 itu, mencari penyelesaian. kalo persoalannya dah 1001 jawapannya panjang mana?. dicadangkan kpd anon2 yg sgt nampak akan kesalahan dan kekurangan itu mencari jawapan dlm media yg tlh disediakan. jgn asyik dok baca akhbar yg tu jer, dgr ceramah yg tu jer lepas tu tolak 100% penerangan yg nak dibuat melalui akhbar BH, Utusan, RTM dan TV3.

    Bukan masalah otak yg berkarat nak beri penerangan, masalahnya kalo beri penerangan kpd kaum2 yg bebal dan babil mmg x blh nak buat kerja lain. mcm pemimpin PR la yg paling pandai berceramah sana sini sampai negeri pentadbiran negeri pun haru biru. buktinya tgklah negeri kelantan yg maju sampai bekalan air paip pun mcm zaman purba kala.

    Hati sapa yg berkarat dan otak sapa yg berkarat fikir2 kanlah...

    Setiap isu yg dikemukakan tlh diberi penerangan dgn jelas terang dan nyata cuma bg mrk yg berhati batu, berotak batu, berjiwa batu yg tidak dpt menerima segala penerangan.

    Terserah samada nak mencari kebenaran atau terus dlm kesesatan. Moga2 tidak sesat dlm terang. Urutlah dada tanyalah iman adakah perkara yg hak dibicarakan atau yg batil dipertahankan.

    Walahua'lam.

    ReplyDelete
  21. Pernah tgk tak cerita lebai moden tajuk lupa lak. lakonan shamsul ghau2. cerita 2 org lebai yg nak bawa org pergi ke mekah. satu lebai guna pakej sindri satu lebai guna tabung haji. yg ikut pakej sindri sosek barat yg ikut TH juga yg slmt.

    moral of the story. rasanya mmg ada dlm paper pun ada terbaca pasal pakej mengerjakan haji dan umrah oleh syarikat selain TH. dlm harakah pun ada. apsal pulak Dr. Mohamad Mansor beri komen camtu yek? korang x fitnah Dr. Mohamad Mansor ni kan?.

    ReplyDelete
  22. Jejak Tuah kata :

    buktinya tgklah negeri kelantan yg maju sampai bekalan air paip pun mcm zaman purba kala.

    Aku pulak kata :

    hai Tuah !!! ko tahu tak..kat satu negeri terbesar di semenanjung (ala..MB dia sapu balak kena saman RM 63 juta tu, alah...yg tunjuk buntut masa PRK Sanglang dulu tu)...masalah air kat satu gususan Felda terbesar negara Malaysia tak pernah nya elok...bayangkan kadang2 hampir sebulan tak berair tau tak ko...............tak guna....!!!! kalau di Kelantan ko kata air mcm zaman purba, tp masih ada air gak...tp kat sini ya Allah...kalu kat kedai, kat sekolah ke, kantin ke, masuk jer kawasan sekolah diorang dah terbau bau jamban busuk....ye sebulan tak berair, rumah terpaksa pikul air, tok sah cakap lah...setiap minggu pasti tak berair koman-koman pun seminggu...org sini kata pelik bila ada air...sebab dah tak larat dah nak ngadu kat MB ke, UMNO ke, ADUN ke, adu kat JBA, JBA kata pegi Majlis daerah, kena sepak2 lah org kat sini...nak pilihan raya...ok semua...paip ganti baru kata dia..mslh air selesai, kata dia...pundek lah Tuah..tuduh-tuduh org tak guna...awak lg teruk... cakap tak guna lah ko ni....kalu tak caya....sila datang sini...dengar jeritan org sini...tak caya gak pasang lah spy korang....aku boleh hulur jari aku untuk ko kerat kalu aku bohong...huh!!!! tak guna punya org...cakap jer nak dengar denyut nadi rakyat...pundek lah....memnag aku marah sebab sblm ni aku tak nak marah cam ni sebab ko tipu semua org pd hal negeri BN ko pun lg teruk...buktinya org kat sini sgt menderita kadang2 masa Hari Raya pun tak berair, org mati cam ner???..ko dtn sini...aku cabar ko....aku akan hulur jari aku untuk ko kerat semua pun tak apa kalu aku tipu ko ....ayuh silakan....

    ReplyDelete
  23. Astaghfirullah......

    Kesiannya yek org kat situ. camtu skali masalah airnya! Sampai air xder langsung! kuat sungguh iman penduduk di situ dpt bersabar dgn segala dugaan dan cobaan. Tlg bgth kat mana dan siapa nama YB kawasan tu? senang nak foward kat Datuk Najib maklumlah kawasan Pahang ni mmg besar dan luas. maklumlah pahang.....!

    Dpt dibayangkan camna keadaan xder air tu, kalo dah jamban sebatu dah berbau. mesti org yg buang tu x basuh tak pun asyik istinjak... jer. dan bayangkan kalo satu kampung asyik istinjak jer ish! ish! ish! satu kampung berbau! Apsal tak report kat Karam Sigh Walia? ini dah kira pencemaran udara ni. Ada report kat YB PR tak? bukankah mrk jaguh kpd anda semua? YB BN kan mmg x berguna!. Pasal skrg kan dah jd trend kalo nak apa2 mintak ngan YB BN, tapi undi bg kat YB PR.

    Tahu kenapa yg jd camtu, pasal ada segelintir kakitangan yg x laksanakan tugas dan tanggungjawabnya (tp majoriti laksana). rasanya mmg sgt kenal dgn kakitangan kerajaan tu. yg x amanah pada tanggungjawabnya. yg x ikut arahan ketuanya. yg dia tahu dgr ceramah2 pastu percaya bulat2. kerja samapai x terbuat. dan nasibnya ia berlaku di tempat mcm yg disebutkan tadi. siapa yg salah pemimpin atau kakitangan? lu pikir la sindri.

    Tapi percayalah kalo dah dpt air nanti, pasti timbul pula isu lain cthnya air kecik, air kotor (mcm sesetengah tmpt kat kelantan nu), air berkarat, air mahal, air dan air dan air lg...pasalnya kita tak pernah puas dgn apa yg ada.

    Syukurlah dgn apa yg ada, setidak-tidaknya masalah itu x menyebabkan org di kg tu mati atau kebulur xde air. Dan kalo ada pun syukur jugalah pasal setidak2nya ia mati krn tidak ada air drpd mati krn kena bom atau kena bunuh dek lanun.

    ReplyDelete
  24. bAGUS u' rITE PUNYA ANALISIS...DAN JEJAK TUAH ADALAH SEORANG YANG MEMPUNYAI BANYAK KNOWLEDGE...KEKALKAN JEJAK TUAH..DATANG DARI MELAKA KE JEJAK...?

    ReplyDelete
  25. ORG POLITIK MELAYU KAT PERAK NI TAK PAKAI OTAK,APO SALAH EH MELAYU BESATU DEMI RAKYAT PERAK,KITO ADO 36 KERUSI MELAYU APO SUSAH KORBANKANLAH EGO TU SIKIT,SEBONER EH SUMO ORG POLITK KAT PERAK NI GILO KUASO.SODALAH SIKIT MATI NANTI SUMO EH TINGGAL.KITO SESAMO KITO GAK YG BACOKAN TOLKIN,TAKDO NGEH ,NGOK KO NAK BACO DOOOO OIIII
    LUUUUUU PIKIRRRRRRR LAAA SENDIRIII
    PANEH APO LAGI BAKARLAH SAMPAI RONTONG..........

    ReplyDelete
  26. Setuju tu Rosmerah...orang Rembau lagi bersatu kan..kehkehkeh..

    ReplyDelete
  27. Bekas penyokong PASMay 18, 2009 at 3:48 PM

    Rasa insaf setelah membaca tembelang Nizar. Kerana itu Allah tidak mengizinkan Nizar perintah Perak. Allahuakbar.

    ReplyDelete
  28. JEJAK TUAH KATA :

    Dpt dibayangkan camna keadaan xder air tu, kalo dah jamban sebatu dah berbau. mesti org yg buang tu x basuh tak pun asyik istinjak... jer. dan bayangkan kalo satu kampung asyik istinjak jer ish! ish! ish! satu kampung berbau! Apsal tak report kat Karam Sigh Walia? ini dah kira pencemaran udara ni. Ada report kat YB PR tak? bukankah mrk jaguh kpd anda semua? YB BN kan mmg x berguna!. Pasal skrg kan dah jd trend kalo nak apa2 mintak ngan YB BN, tapi undi bg kat YB PR.

    AKU KATA PULAK :

    Ha..tu lah kau...bila org bg tahu perkara sebenar eh ekau perolokan...kau perli lg ada...tu lah den kato den tak percayo kek UMNO ni ...PENIPU...kau tahu kawasan ni kawasan UMNO totok tau tak...YB ADUN dia BN sokmo dari dulu...mana ada PAS nak hidup kek sini...samo yo...UMNO kalau dah dapek jawatan lupo sumo eh...tu lah yg den tak cayo sgt2 kek UMNO ni....ekau berani betul perlekehkan org sini ya....hebat ko...tu yg den kata UMNO ni penipu, ckp nak pilihan rayo bukan main...g ditipu eh tu org tuo2 bolako...mak mentua den pun samo lah...apo nak buek...

    Org cakap perkaro boto ekau lekeh dan ejek lg...ini lah dio UMNO spt yg den kato selalu...UMNO tak akan ngaku salah dio...tak usahlah ko temberang jang...sobab tu den monyampah boto kek UMNO ni...tak berguno ....kau tahu...dah dokek 40 tahun mslh air kat sana tau tak...kojap ado, kojap hilang berbulan2...40 tahun bang....apo ni...???? kadang2 catu, cam kek palestin pulak...sampai dah meluat dibuek eh....kadang 2 nak balik sano..tepon dulu mentuo..ada air tak mak??? tak ado, tak yah balik...UMNO buat apo sano??? main tolo yo ko???? pundek lah...tak berguno....ekau lekeh kan lah...tahu lah nasib ekau nanti....

    org cakap perkaro boto..ekau perli...org marah ekau lekeh kan. org tak marah klau tak boto, org tak mengata kalau tak benar lah jang...rentikan lah nak dongar denyut nadi rakyat konon....pundek lah ko mamat...den langsung tak cayo kek UMNO ni....auta yo lobih....kita yg direct mengalaminya tahulah sapo UMNO ni sobonar-bonar eh....dia nak lepaskan diri mulalah tuduh pembangkang....apo pasal dgn pembangkang???? ini kawasan UMNO berpuluh keturunan....den mat-mati tak cayo kek UMNO ....auta....bilo nak Pilihan Raya bkn main lg...tp ekau akan susah nanti jang.....pergilah ekau jauh2 jang...monyampah den....tak borguno....

    ReplyDelete
  29. GUA SOKONG LU ROSEMERAH.. MELAYU KONO BERSATU.. TAPI NAK BUEK CAMNO.. ORANG UMNO SENDIRI PUN TAK BULEH NAK BERSATU BERCERAMUK SESAMO SENDIRI.. TAKCAYO TENGOK UMNO TERENGGANU.. NAK SURUH ORANG LAIN DERSATU KEBONDO.. YANG ORANG KJ LA ORANG MUKHRIZ LA.. NAK BERSATU TU BOLEH TP JANGAN LA JADI KOTAM NAK AJAR ANAK JALAN LURUS..

    ReplyDelete
  30. Hapuskan Virus Republik sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  31. Pencak silat kau meraban ka kau gilo babi?

    ReplyDelete
  32. Pulak......

    Bukan ke betul org UMNO ni tak berguna, hampeh dan sebagainya. lama tu bekalan air dia cam biskut. dah dekat 40 tahun tu kejap ada kejap xde. kalo diukur agak2 setebal mana yg jadi kerak?
    dan bukankah YB PR awal2 lg melaung-laungkan segala2nya utk rakyat? Jelas disini bertapa tidak ikhlasnya Wakil YB PR nak membela rakyat. hanya membela rakyat jika menjadi YB jika tidak menjadi YB tiadalah rakyat. rasa2 jika menjadi YB pun akan diberi alasan kami bukan YB yg memerintah jd x dpt nak beri bantuan agak2 nya la.

    Najib baru berapa hari menjadi PM, Slogan merasai denyut nadi rakyat baru diuar-uarkan tidak spt YB PR yg sejak 1999 mengeksploitasi perkataan rakyat (kadang2 nyampah nak sebut pakatan rakyat lebih sesuai disebut penipu rakyat). Jika org felda di pahang tu blh bersabar 40 tahun asyik berinstinjak apa salahnya bykkan sabar, bukan ke tuhan suka dgn org yg sabar? Sebelum tu nak tanya juga felda yg bermasalah ni dulu bukan YBnya Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man ke?

    Sabarlah... dgn dugaan tuhan, itulah adatnya jika kita menumpang. kena byk2 bersabar. jika dah tak blh sgt nak bersabar bawalah seluruh keluarga dan anak pinak keluar dr felda tu, biar jejak pulak yg rasa camna duduk dikg yg takde air tu. tp kena bg terus semua sekali dgn tanah2 ladang, tapak rumah dan segala subsidi yg diberikan. amacam boleh?

    Boleh la....

    ReplyDelete
  33. rosmerah and u're rite...
    dalam kubo de tanye ke kamu bangse ape???????????
    sengal betoi la nakkan reta dunia.......

    ReplyDelete
  34. Penyelamat RakyatMay 19, 2009 at 3:13 PM

    Tidak hairanlah dalam sidang medianya selepas keluar pejabat Menteri Besar petang Selasa, Nizar mendakwa keputusan yang diperolehi Zambry melalui Mahkamah Rayuan membelakangkan rakyat.

    Sekadar bertanya, siapakah yang membelakangkan rakyat dan siapakah yang membelakangkan kuasa majoriti?

    Jawapan pada persoalan dan tindak tanduk Nizar dalam kemelut ini mendedahkan bahawa beliau seorang yang hanya berani berumah di tepi pantai, tetapi tidak sanggup di pukul ombak.

    Kalau Nizar benar-benar berani, mintalah speaker DUN Perak mengutus surat mohon perkenan Sultan Perak supaya diadakan sidang khas bagi membuat penentuan siapa lebih majoriti untuk kekal sebagai Menteri Besar dan yang tewas haruslah meletak jawatan.

    Dalam hal ini, Agendadaily teringat kenyataannya ketika sidang media petang Selasa di Wisma DAP apabila diajukan soalan mengenai sokongan majoriti ini.

    Kata Nizar, “Kalau nak uji majoriti, bawalah ke DUN. Jangan cakap di luar…Sayapun boleh cakap begitu,”.

    Jadi apa kata Nizar buktikan kata-katanya.- 13/5/200

    Nizar memang manusia tak guna, disebabkan dia tak dengar titah Tuanku Sultan suruh letak jawatan seluruh rakyat Perak menerima akibatnya.Tanah Perak tergadai, pemerintahan kerajaan negeri huru-hara dan Pemangku Sultan Perak pun dihina begitu rupa sewaktu persidangan DUN.

    ReplyDelete
  35. bekas penyokong PKRMay 20, 2009 at 6:59 PM

    Kenapa Tudia marah dengan penulis pencaksilat..adakah penyokong pembangkan nak menegakkan benang yang basah

    muahahahahahahahaha

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive