Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, June 9, 2008

Protokol Yahudi

Protokol 1 : Cara memerintah yang sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat yang menghalalkan cara. Minuman keras harus digunakan untuk mencapai tujuan itu.

Protokol 2 : Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa Yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kedudukan Yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu sendiri memerintah negaranya tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman Yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negeri terdiri daripada oramg-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi mengerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan air mata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap yang bernyawa di kalangan Yahudi berharga 1,000 orang bukan Yahudi.

Protokol 3 : Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru-hara dan seterusnya kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa memasuki PASUKAN KITA iaitu sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan (bangsa bukan Yahudi) tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itu senanglah bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol 4 : Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis dari hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialih ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan musuh-musuh mereka. Akhirnya seluruh kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

Protokol 5 : Kalau muncul orang-orang yang bijaksana dari kalangan bukan Yahudi, mereka tidak akan dapat mengatasi bangsa Yahudi. Ilmu sains, politik dan ekonomi rekaan orang Yahudi yang bijak memberi taraf yang tinggi kepada modal. Untuk menjamin public opinion kepada Yahudi, bangsa Yahudi mestilah membingungkan mereka dengan memberikan pelbagai pendapat yang saling bertentangan. Akhirnya mereka mengambil keputusan tidak mencampuri urusan politik kerana politik hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja. Inilah rahsia yang pertama.

Protokol 6 : Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat berbuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang-orang terpelajar di kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa yang bukan Yahudi mesti dipatuhkan menduduki martabat kaum buruh yang melarat.

Protokol 7 : Orang-orang Yahudi wajib menaburkan fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang-orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia .

Protokol 8 : Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan ahli-ahli bank, jutawan dan usahawan.

Protokol 9 : Yahudi akan mendirikan KERAJAAN DIKTATOR dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol 10 : Yahudi akan membawa masuk racun liberalisme ke dalam negara-negara bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen Yahudi dalam melaksanakan rancangan-rancangan Yahudi.

Protokol 11 : Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai SERIGALA dan bangsa lain sebagai KAMBING. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bercerai-berai di atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Cerai-berai yang nampak sebagai satu kelemahan, tetapi mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuasaan di seluruh dunia.

Protokol 12 : Yahudi akan mengubah pengertian tentang KEBEBASAN atau KEMERDEKAAN dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau diberikan oleh undang-undang. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan 10 akhbar atau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Ia penting supaya menjadi alat untuk mengubah fikiran rakyat.

Protokol 13 : Untuk melengkapi usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan kaum industrialis dari kalangan bukan Yahudi, disamping terus mendorong adanya spekulasi itu, maka bangsa Yahudi menyebarkan projek-projek kemewahan, badan pertunjukan di kalangan bukan Yahudi kerana semuanya ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalihkan perhatian orang-orang bukan Yahudi dari memikirkan persoalan politik, maka agen-agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, sukan, pesta-pesta, pertandingan-pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Protokol 14 : Ahli2 falsafah mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi (lucah) iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

Protokol 15 : Bila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas-kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dibubarkan dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu mesti didirikan sebanyak-banyaknya FREMASONIC LODGE iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang-orang Yahudi.

Protokol 16 : Yahudi akan membangunkan universiti mengikut rancangan yang tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membina para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.

Protokol 17 : Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Bidang guaman akan melahirkan orang-orang yang kejam dan tidak berperikemanusiaan. Ia mempunyai tabiat untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksa menghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.

Protokol 18 : The King of Jew akan dikawal oleh pengawal-pengawal rahsia, kerana orang-orang Yahudi tidak akan membuka pintu kepada kemungkinan adanya kegiatan-kegiatan untuk menentang Yahudi.

Protokol 19 : Bangsa Yahudi akan membicarakan orang-orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang membunuh dan lain-lain kesalahan yang hina. Orang ramai akan memandang kesalahan-kesalahan politik itu sebagai kesalahan yang hina dan berasa benci kepada mereka yang melakukannya.

Protokol 20 : Bank Yahudi Antarabangsa akan memberi pinjaman kepada bangsa yang bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian merupakan lintah yang melekat pada badan. Bank Yahudi akan membiarkan lebih banyak lintah yang melekat hingga akhirnya mereka mati kerana kehilangan darah yang terlalu banyak. Ekonomi akan lumpuh bila hutang melekat.

Protokol 21 : Yahudi menggantikan pasaran wang institusi hutang kerajaan di mana tujuannya untuk meletakkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan dapat menawarkan kepada pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau memberi sebanyak itu juga. Dengan cara inilah perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.

Protokol 22 : Untuk mencapai tujuan yang baik, kadang-kadang kekerasan terpaksa digunakan. Kekuasaan bagi Yahudi kerana BERKUASA PENUH dalam rangka meletakkan dunia di bawah pemerintahannya. Di tangan Yahudilah terletak pusat kekuasaan yang paling besar.

Protokol 23 : Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meninggikan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia iaitu setia pada Yahudi.

Protokol 24 : Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok-belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sifat keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin Yahudi.

10 comments:

  1. Wah, hebatnya Yahudi..! Maha perancang! Jangan-jangan blog ni pun termasuk agenda yahudi!

    Hati-hati saudara. Jangan kita pulak menjadi penyebar dakyah mereka tanpa kita sedari.
    ingat: "Kuntum khairun ummati ukhrijat linnas". (al-Imran 110).

    Kita wajib bersatu. Tiada kompromi tentang itu. Jangan sekali-kali berpecah. Itu pasti. Tentukan segera di pihak mana kita perlu bersatu. Jangan ragu-ragu. Jika tidak yakin, menarik dirilah.

    Semoga Allah merestui kita semua.

    ReplyDelete
  2. kumpulan generasi baruJune 10, 2008 at 12:09 AM

    bagus info ni. moga ia jadi peringatan kepada kami untuk lebih berhati2 terhadap agenda asing.

    pada cheguman kat atas ni, kami nasihatkan kaji yg tersirat blog ni. jgn meletakkan hukum pada rupa. bukankah yg mulia hanya taqwa? berhati2 menggunakan kalimah Allah. Kelak makan diri.

    ReplyDelete
  3. Tahniah kepada paneh kerana meyiarkan protokol zionis ini.

    Keterlaluan kalau kata blog ini secara langsung atau tak langsung ingin menyebarkan niat jahat zionis ini TETAPI sebagai peringatan kepada kita semua.

    Al Quran telah memperingati kita,buktinya dalam Surah Al Baqarah 120. Protokol zionis adalah sebenarnya yang diperingatkan oleh Allah kepada kita semua.

    Telusuri protokol tersebut satu persatu-tanya pada diri kita adakah ianya berlaku di malaysia?

    Contohnya tengok protokol Zionis # 10 tentang racun liberisme.Brother Anwar bin Ibrahim sendiri mengaku dia adalah seorang liberal dalam beragama.Banyak lagi petanda yang boleh kita perhatikan kalau kita lihat betul-betul.Lihat juga protokol zionis # 2 dan Yahudiakan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu sendiri memerintah negaranya tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman Yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negeri terdiri daripada oramg-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi.

    Lihat juga protokol #1 yang mengatakan Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat yang menghalalkan cara. Minuman keras harus digunakan untuk mencapai tujuan itu.Tanya MB Selangor sekarang-dia dah berhenti minum minuman keras ke belum.

    Sebelum bersara TDM ada pesan. Kita buat kajian terhadap Yhudi ini .Kita kene buat Oksidental macam diorang buat Oriental studies. Ini agar kita faham ancaman di dunia ini. Malaysia juga tidak akan terkecuali selagi wujud pengisytiharan agama Persekutuana dalah agama Islam dan selagi wujud dan selagi Melayu ditakrifkan sebagai orang Islam.

    Fikir-fikirkan lah

    ReplyDelete
  4. Sdr Paneh,

    Telah lama aku tercarai-cari Prokol Yahudi ni.

    Adakah ini protokol yang asli? kerana terasa macam ada kekurangannya disini, misalnya tentang penguasaan media massa, ekonomi, pelajaran,dan agama.

    Adakah ia sama dengan "the Twelth procol"? adakah ini sama dengan protokol yang dicetuskan dalam konvensyen Zionis / yahudi pada abad ke 19 dahulu?

    Kalau dapat ulang yang benar-benar asli lagi baik.

    ReplyDelete
  5. Konsep2 yahudi zionis ini disekeliling kita samada kita sedar atau tidak. Zionis memerintah secara proksi!

    ReplyDelete
  6. ewah2, sesedap mi goreng je cheguman ni bercakap...ekau ni memang la cakap tak guna otak...ni la dia spesis2 konon nak tunjuk alim...suka sangat nak bagi petikan2 ayat quran tak kena tempat...tapi aku rasa nak tolong jawab bagi pihak owner blog ni...sebab nak mainkan peranan "kuntum khairu ummatin ukhrijat linnas" aku rasa depa ni cerita pasal zionis supaya orang2 islam kat malaysia yang alpa ni sedar diri sikit akan ancaman yahudi....

    bodoh betol la ko ni cheguman...da la eja ayat tu tak betul...lenkali ko pegi blaja ilmu quran kasi habis dulu termasuk hukum2 tajwid baru la kena caranya...ini diri sendiri pun tak betol, kecoh nak menuduh orang sesuka hati....

    entah2 ko ni yang dok bersekongkol dengan kawan baik yahudi tu tak???

    ReplyDelete
  7. Saudara sojuk yang bijak dan pandai; terima kasih kerana mengingatkan saya. Sebaiknya saudara login sebelum memberi komen. Oh ya, mak saudara tak ajar ke supaya jangan kata orang lain 'bodoh'?

    Jika saudara melihat semula komen saya, anda akan dapati tiga perkara yang saya bawa:
    1) 'Hati-hati' (mungkin saudara SOJUK tidak faham maksud amaran peribadi saya kepada Blogger Paneh. So, tak perlu masuk campur.
    2) Ayat yang saya petik tetapi tersilap tulis itu adalah sebagai mengingatkan bahawa kita adalah ummat terbaik dan tidak harus gentar terhadap kaum lain termasuk Yahudi.
    3) 'Kita wajib bersatu'. Salahkah kata-kata saya itu?

    Namun saya menerima dengan terbuka komen saudara-saudara selain SOJUK dan mohon maaf jika menyinggung perasaan.

    ReplyDelete
  8. Salam

    Betulkah Anwar Agent Amerika ?
    http://www.youtube.com/watch?v=YDOTQX8Yw8s

    Soalan untuk Anwar-Betulkah terima duit Yahudi?
    http://www.youtube.com/watch?v=Oj67qH2SA2w

    Video 7-Siapa godfather Anwar ?
    http://www.youtube.com/watch?v=AJfBY1DDKDY

    Video 6- Siapa taja Anwar PRU 12?
    http://www.youtube.com/watch?v=3Lx2zJwKqLA


    Sumber :
    http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Sdr Jaim

    Protokol yahudi mmg ada 24 perkara tetapi dia ada banyak pecahan. Contohnya protokol pertama sahaja ada 29 pecahan dibawah beberapa sub title seperti Gold, Might is Right, We Are Despots etc. Artikel di atas ini hanyalah ringkasan yang saya buat. Jika nak tau lebih lanjut bole ke add http://www.savefile.com/download/1503098. Harap boleh buat rujukan sendiri. Harap maklum.

    ReplyDelete
  10. maaflah cheguman...

    cuma kata-kata " jangan-jangan blog ni pun termasuk agenda yahudi" boleh jadi menyinggung niat ikhlas owner blog ini..

    hati-hati dalam berbicara..

    afwan..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive