Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 16, 2009

EXCLUSIVE: Juara Raja Lawak Astro Musim ke-4 Sudah Ditentukan...

"Saya hendak mengerjakan ibadah...apa salahnya?" kata Pok Nik ketika mengajar di Dataran Ilmu Kota Bharu Jumaat lalu dihadapan beratus pengikutnya. Semua diam mendengar dan mengangukkan kepala tanda setuju.

"Orang nak bawa saya pergi ke Mekah, kenapa saya nak tolak. Saya pergi ke Mekah, jarang belanja saya sendiri."

"Orang tolong bayar. Semua orang berebut (untuk membiaya saya ke Mekah)," kata Pok Nik lagi. Tetapi malangnya, Pok Nik masih tidak menganggap pembiayaan itu sebagai satu bentuk rasuah, sebaliknya menyalahkan pihak akhbar kerana membesar-besarkan isu ini sehingga membantutkan niatnya untuk mengerjakan ibadat yang dijadualkan pada 18 November ini. - Mstar.

Persoalan Orang Ramai:-

1. Jika Pok Nik bukannya MB Kelantan, tetapi sebaliknya hanya ahli biasa Pas, mungkinkah Pok Nik masih akan ditaja ke Mekah?

2. Kenyataan Pok Nik yang selalu ke Mekah jarang dengan belanja sendiri, adakah maknanya selama ini Pok Nik redha menerima rasuah...ops...politik wang...eh silap lagi...hadiah daripada orang berkepentingan dengan kerajaan Kelantan, hanya atas alasan ibadah semata-mata?

3. Tidakkah sebagai seorang Menteri Besar, Pok Nik terikat dengan segala bentuk perintah serta peraturan am seorang anggota pentadbiran negeri?

4. Jika Perdana Menteri dan barisan kabinetnya yang ditaja ke Mekah, bagaimana pula reaksi pembangkang?

5. Kepada Pok Nik Ajis...Raja Lawak Astro musim ke-4 sedang buat uji bakat.

6. Tak teringin ke mencuba?

7. Manalah tau kot-kot ada rezeki jadi juara...wang hadiah tu boleh buat belanja pergi sana...

16 comments:

  1. Salam Ziarah......

    Lawak-lawak lawak memang lawak la cita pok Nik Ajis ni .Memang layak la dia masuk Raja Lawak....

    ReplyDelete
  2. Salam Tengoklah Pok Nik Nak Ke Tanah Suci pun dah tak dapek porgi apotah lagi nak masuk SYURGA.Sebab heh dio banyakna mengkafirkan orang UMNO dan macam macam tuduhan dio dah buek.Pok nik Kena MIntak maaf dulu dengan orang orang UMNO ni sebab heh dosa dia terlalu besar.nak buat perpaduan demi Islam pun tak nak Apolagi lah nak cakap.MELAYU HAMPEH NI Padanlah mUKO heh.

    ReplyDelete
  3. Salam PM, inilah manusia bila terlalu takbur dengan pujian, takbur dengan ilmu agama dan riak dengan amal ibadah........ sehinggakan syaitan menjelma jadi menantu pun dia tidak tahu......

    ReplyDelete
  4. Apolah cerita ko kali ni??? tak abih2 mengutuk dan memfitnah org....bab2 cam ni pun nak kecoh dan tak ado isu apo pun...org nak bolanjo dio, biarlah....yg ekau sebok2 ap sal??? kalau ekau dapek rezeki cam tu, cam no??? ekau jeles ko???
    itu tando eh, Nik Aziz lbh disenangi olh rakyat dan beliau tentu tidak dpt menghampakan niat org lain....UMNO ni goma bona berita2 sensasi cam ni la...kalau nyentuh bab royalti minyak kelantan tu, tak berani plak...dio cuba pusing kesah sebenarnya ke kisah Nik Aziz dapat free poie aji!!!apa lah...UMNO pun nijam 2 x 5 yo...wah!! skrg nampak nak ikut stail pembangkang...buat memo, buat demo, buat report, buat mdia cnfernt, press stmtnnt....etc..nyampah!!!

    ReplyDelete
  5. Ekau sumo tak dongar cito ko, KM Sabah songlap duit RM 40juta kek Hong Kong...dan Kes Video Linggam plak makin nak ditarik ketepi sikit demi sikit...di mana pesalahnya termasuk org tua mahathir tu terlibat sekali!!! itu kes2 yg nampak didopan mato yg digasak UMNO/BN..yg lain2 usah cakap lah bai.dan MB NS Mat Asan ado skandal wang haram!!!..!!!lg lah malu eh....alaaahai....(tp UMNO..biasolah kato dio..itu sumo fitnah!!!) heh..heh..he...UMNO ni tak do lah doh...ngabih an boreh yo!!!

    ReplyDelete
  6. Sebuah syarikat bernama Sensa Timur telah diberi kontrak membina bazar Tok Guru di Kota Bharu. Syarikat ini juga telah menderma untuk membina sebuah sekolah agama berhampiran rumah Nik Aziz yang diberi nama Darul Anwar.

    syarikat yang ingin menghantar Nik Aziz untuk mengerjakan ibadah haji adalah Abroad Technology Centre Sdn Bhd, syarikat ini mendapat hak ekslusif memasang Billboard di seluruh Kelantan di bawah Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

    Seperti yang kita sedia maklum bahawa PMBK diterajui oleh menantu Nik Aziz bernama Ariffahmi. Pakej yang telah diberi oleh Abroad Technology ini berharga RM65,000 satu kepala kepada Nik Aziz dan keluarga.

    Yang akan mengikuti rombongan haji tajaan syarikat yang telah disebut di atas tadi ialah, Nik Aziz dan isteri, Menantu Nik Aziz (Ariffahmi) dan isteri, setiausaha sulit Nik Aziz beserta dengan Nordin (tuan punya Abroad Technology) dan isteri!

    Kesemua pakej rombongan diatas dibuat bayarannya melalui TH Travel Sdn Bhd!

    Syarikat ini menaja Nik Aziz dan keluarga semata-mata untuk membalas BUDI-BAIK yang telah diberikan oleh PMBK melalui hak ekslusif pemasangan Billboard seluruh Negeri Kelantan. Apakah harus kita panggil dengan URUSNIAGA ini? Sedekah atau Rasuah?

    ReplyDelete
  7. kalaupun nik aziz bukan mb, dia tu ulama'. aku brani kerat jari la akan ada orang nk blanja dia pegi mekah lebih2 lagi bekas pelajar2 dia. cakap bia pakai akai boh. eleh, ckap blog pr/pas/dap banyak fitnah, ko lagi trok. ulama' pn main hentam jer. x tahu la klau ko ni lagi tinggi ilmu agama dari tuan guru nik aziz. klu btol la gitu ambo mnx maap byk2 la...

    ReplyDelete
  8. Kepada Anonymous 9;25pm tu .sapa kutuk sapa PAS lah tak habis habis kutuk orang.Kalau POK NIK buek tak po tapi kalau UMNO buek Dosa.Entahlah bilo agak heh solosai bondo ni.Tapi fikir fikir balik inilah dunia kalau baik semua bukanlah dunia syurgalah namo heh.Tapi bukan syurgo buatan pok nik hahaha ha.

    ReplyDelete
  9. ANON 10:13

    Pasal kutuk mengutuk ni, semua kerja gilo UMNO yo...UMNO ni tak do kojo lain, fitnah, kutuk-mengutuk, caci mencaci, hasut menghasut..etc..memang dah kojo dio sojak sblm UMNO tu ado lagi...

    contoh : UMNO puas dah kutuk, fitnah Anwar Ibrahim ado duit RM 3 bilion (mang ai..byk boto tu)sampai londeh Anwar kono kutuk, fitnah...tapi bekas pengarah BPR kata..siasat punyo siasat tak do bukti plak Anwar ado duit RM 3 bilion...hah!! mano KJ yg sebok2 dulu...!! diam yo!! itu bukan fitnah UMNO namo eh ko?
    UMNO ni hidup dio ponuh dgn fitnah dan sgl keburukan....haprak!!!

    ReplyDelete
  10. anon 12.49 pm ni banggang ke ape?
    kau pun cakap umno haprak gak kan? bukan kutuk ke name nye tu bongok??? bodoh kau ni...betul la anon 10.13 am ckp td, klo yg baik tu pas ajelah...yg jahat? umno...ish ish ish. tp betul la tu, sbb malaikat pun msuk pas! cuma dlm al-quran je tak tersenarai nama malaikat ni (Nik Aziz Nikmat Syurga) nyayok sudah...ekekkekekeke^_^

    ReplyDelete
  11. Anon 11:47

    Memang lah UMNO ni HAPRAK sobab dio amat suko kpd benda2 busuk@bangkai!!! sobab tu dio setaraf dgn kebusukan itu sendiri...dah memang kojo dio...UMNO ni tak ado langsung nilai2 murni dlm jiwa dio pun...rentikanla...memang HAPRAK pun, termasuk lah ekau sekali...bapak segalo HAPRAK!!!!

    ReplyDelete
  12. anon 9.23 pm

    hehe...kalau umno kau panggil haprak...aku pulak kau panggil bapak segala haprak...aku tak kisah lah kau nak cakap ape? kau ade mulut kn? abis tu, kau ape pulak ek??? kau ni nabi kot? aku bukan pengikut umno/pas...tp bg aku org mcm kau ni lah yg buat rakyat pandang rendah pada parti pas selama ni! tu psl kerajaan BN bertahan memrintah hingga kini...Malaikat yg bernama Nik Aziz Nikmat Syurga kalau kenal kau lah kn? confirm kau akan di masukkan ke dalam Syurga...confirm punye lah! wakkakkakkakka=p

    ReplyDelete
  13. Beginilah. Jangan banyak sangat duk cakap "mungkin, kalaun dan jika". Tu hanya andaian dan persepsi anda. Dan yang kita takutkan jatuh kepada fitnah. Isu hukum, boleh rujuk kepada mereka yang ahli dalam bidangnya. Kita yang jahil ni, suka keluar hukum ikut rasa. Sangat celaka.

    Ni saya hulurkan pautan tentang isu ni.

    http://www.zaharuddin.net/content/view/890/72/

    ReplyDelete
  14. Anon 4:30...

    Memang ekau HAPRAK pun...aleh..tak ngaku UMNO/PAS konon..he..he..he.. geli ati aku, sampai tergolek2 aku gelak...sudah lah mamat..Org yg UMNO totok ni dia memang mereng sket, sb dio tak leh org berbeza pendpt dgn dia, terutama dlm blog pro UMNO ni...mula lah melalut mengatakan Nik Aziz tu Malaikat...apo lah ekau ni, BANGANG ke...bila plak ada nama malaikat namanya Nik Aziz...ha..tu lah pendeknya akal dan merengnya akal org UMNO sial ni...nama malaikat pun dibuatnya lawak...nampak syurga pun nak melawak jugak...itu lah tahap pemikiran BANGANG budak hingusan UMNO ni...kalau nak berhujah, hujah dgn betul..bukan nak tambah2 hukum, buat2 lawak bodoh pasal agama...SAH! ANDA SEORANG HAPRAK BERTAHAP TINGGI DAN ANDA KINI BERPELUANG MENJADI ORG YG DUDUK DI BAWAH JAMBATAN KERANA ANDA TIADA LANGSUNG NILAINYA KERANA KEHAPRAKAN ANDA....BEGITULAH HINANYA ANDA DAN PARTI ANDA...

    ReplyDelete
  15. anon 9.48 pm

    haha..kau cakap lah apa kau nak cakap bahlol..pedulik ape aku kalau umno nak duduk bawah jambatan pun??? kau mmg bodoh! aku perli kau lah bangang! taksub benar dgn Malaikat Sesat kau tu! bukan Nik Aziz tu dah rase diri dia malaikat ape? boleh tentukan sesiapa nak masuk syurga neraka ni? Malang betul nasib parti pas ni..punyai pemimpin yg nyanyok!serta pengikut yg yg bahlol macam kau! hakikatnya, itulah parti PAS [Parti Ajaran Sesat] kau dgn Malaikat Sesat tu..bawak-bawak lah bertaubat nasoha yer! lawak tak? lawak kn? kah kah kah kah kah..

    "EXCLUSIVE: JUARA RAJA LAWAK ASTRO MUSIM KE-4 SUDAH DITENTUKAN"


    p/s: sorry..lupe nak pulak aku nak umumkan pemenang Naib Juara Raja Lawak Astro Musim ke-4 tadi..hehe

    NAIB JUARA RAJA LAWAK ASTRO MUSIM KE-4 ADALAH..kau lah BAHLOL! kah3

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive