Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 30, 2009

Congrat Anwar

1. Rasanya masih belum terlambat untuk kami mengucapkan tahniah kepada Bro Anwar Bin Ibrahim di atas kejayaan tuntutan saman beliau terhadap NSTP.

2. Walaupun tak dapat RM100 juta, dapat RM100k pun jadilah.

3. Lagipun 'siapa yang akan percaya' jika dikhabarkan Bro Anwar Bin Ibrahim memiliki kekayaan bernilai RM3b dan lebih kaya pula daripada Syed Mokhtar Al Bukhary, ya tak?

4. Sebabnya tak terdengar pula Bro Anwar Bin Ibrahim membina masjid, mahupun membiayai beribu umat Islam miskin di dalam dan luar negara sepertimana yang dilakukan Syed Mokhtar saban tahun.

5. Apa yang kerap didengari perihal Anwar hanyalah "liwat", "tangguh tetap tangguh", "Amerika", "Zionis"....."leewat", "tangguh kes mahkamah", "USA", "Israel".

6. Itu sajalah yang kerap diulang kebanyakan rakyat marhain apabila berbual perihal Anwar, selain peranan disebalik tabir beliau dalam memporak perandakan Pas sebagaimana yang pernah dilakukannya semasa masih bersama Umno.

7. Namun kami amat tertarik dengan apa yang dituturkan peguam Anwar dalam sidang akhbar sebaik diumumkan menang dalam tuntutan samannya terhadap NSTP.

8. Peguam Anwar, Sankara Nair menyifatkan keputusan penghakiman sebagai adil. "Datuk Seri Anwar tidak dapat hadir hari ini. Kami sangat gembira dan berpuas hati dengan keputusan hakim. Beliau telah melakukan yang terbaik dengan menilai semua aspek dalam kes ini dan analisa semua isu perundangan dari kedua-dua pihak secara rapi," katanya.

9. Sankara dalam sidang akhbar itu juga menyatakan bahawa Anwar berpuashati dengan keputusan mahkamah yang telah membela kredibilitinya.

10. Kenyataan ini menunjukkan Bro Anwar Bin Ibrahim serta barisan peguamnya amat yakin dengan prosedur mahkamah yang telus dan adil.

11. Namun adakah sebutan 'adil' itu hanya jika keputusan mahkamah memihak kepada mereka dan tidak adil jika sebaliknya?

12. Jika Bro Anwar Bin Ibrahim benar-benar merasakan mahkamah Malaysia bertindak adil serta mampu membela kredibilitinya, mengapa pula perbicaraan kes liwat masih dilengahkan?

13. Bukankah dengan ketelusan dan keadilan mahkamah itu mampu menjadi platform untuk Anwar membersihkan namanya yang sudah sedia buruk di kalangan masyarakat?

14. HARUS DIINGAT bahawa "menangguhkan keadilan bererti menafikan keadilan".

15. Jika takut dengan mahkamah atau BTN, usah bicara tentang keadilan, perjuangan, pengorbanan, ketelusan...apatah lagi kebebasan bersuara.

16. Orang hipokrit aka munafik macam ni pun masih ada yang nak percaya. Ish...ish...ish!

20 comments:

  1. hahaa..ko jilat la jubo kak ros tuh..penjilat!buek malu org n9 yo.ko memfitnah org xkiro munafik lak.magkuk!

    ReplyDelete
  2. tu dia jib dah mara...pungkok dah kena kut?...ha..ha

    ReplyDelete
  3. Siapa yang minta tangguh? Ikuti pejalanan mahkamah dengan betul. Jangan jadi munafiq.

    ReplyDelete
  4. Kita ulang sekali lagi soalan Fazli... Siapa yang minta tangguh?

    Li... satu dunia dah tahu Anwar yg minta tangguh.

    ReplyDelete
  5. living in denials...itulah kehidupan penyokong 'anwar love asses'

    ReplyDelete
  6. salam pm.

    fazli, berdasar umur kau dalam profil 23 tahun, tentu masa anwar dalam umno dulu, kau masih sibuk bermain dengan kawan2. malahan masa anwar kena tangkap pun, masa tu kau hanya berumur 12 tahun dan mungkin asik kena marah dgn mak ayah sebab tak study utk amik upsr.

    nasihat aku, kau kajilah perihal anwar ni. kenali perangai dia sebelum dia masuk umno, semasa dalam umno, sampai la kena tendang dr umno. mungkin kau akan dpt petunjuk dari situ, siapakah sebenarnya makhluk bernama anwar.

    lagi satu kalo kau kaji sejarah penubuhan dan perjuangan pas, aku rasa kau akan beroleh hidayah ttg siapa sebenarnya pas.

    ingatlah bahawa sejarah berlakunya perpecahan antara kristian katolik dan protestan kerana katolik memperalatkan agama demi nafsu dan kuasa. begitu juga dengan kejatuhan kerajaan islam di sepanyol juga disebabkan ada pihak yg memperalatkan agama demi nafsu dan kuasa. study nak. buat research. insyaallah mata hatimu akan terbuka.

    ReplyDelete
  7. fazli
    engkau dah tamat skolah lum? kalau blum, concentrate on your study
    kalau dah, concentrate on building a career. hang beringuih tak lepaih lagi usahler nak bermain politik. komen biar ada substance dek... jangan jadi bengap daN bingai macam puak2 hamPAS kau tu..

    kak ton

    ReplyDelete
  8. Den sokong ekau Fazli Salleh...

    UMNO ni tak do kojo lain, tak kiro apo sajo sumo nak hentam Anwar...dia nak liwat ko, nak tangguh kes dio ko, apo ko...apo ekau peduli?...sumo org bukan bodoh nak menilai apo2 kes yg melibatkan Anwar dan bukan org nak menyokong dio melulu...apo yang den teliti dan buat analisa kes Anwar sejak 1998 hingga kini, tak lain tak bukan adalah satu FITNAH JAHAT UMNO kpd Anwar...bagi org yg sanggup berfikiran terbuka dan tahu menilai, ini sumo adalah kerja jahat UMNO saja...untuk menjahanmkan Anwar...

    lihat saja fakta kes dio yang terang2 mempunyai rantaian untuk menjahamkan dia....mcm2 timbul fakta2 pelik dan tak masuk akal...dan bgmana dia dilayan umpama haiwan olh UMNO....cara layanan sebegini pun sudah menunjukkan bhw UMNO memang membenci dia dan hendak menjahanmkan dia....itu sahaja...!!! usahlah nak berdolak dalik....cara mahkamah menagani kes dia pun pelik.....seolah2 mahkamah diikat tgn dan kaki dan ditutp mata dan mulut...dan campurtgn AG yg melampau dlm kes dia...apa hal?????? dan dlm sel penjara/lokap polis pun dia dihentak dan dibelasah olh RAHIM NOR!!!! ini menunjukkan apa???? bukankah Anwar itu musuh UMNO/BN yg perlu dihapuskan tak kira apa cara/kaedah/metod sekalipun.....

    salah satunya fitnah liwat lah...dan PANEH MIANG (PM) menjadi tukang karutnya dan tukang penyampai fitnahnya hinggalah akhir zaman nanti....dan PM akan terus menjadi lidah UMNO terus menerus utk terus memfitnah Anwar....sebab PM tak takut DOSA....

    ReplyDelete
  9. mmg umno bonci nuar la hompuk. sobab tu nuar dapek sampai jadi tpm sobab umno bonci kek dio.
    den nak tanyo kau hompuk. kalo mak kau org panggil pelacur, kau dikato anak luar nikah dan keturunan kau dipanggil anjing, kau marah tak? agak2 eh kau tumbuk tak org yg cakap tu? jadi kau tau tak apa perasaan rahim nor masa tu lopeh nuar cakap camtu dopan dio. kemarahan rahim nor maso tu semato2 sobab peribadi dan bukan atas arahan sesapo. cubo lotak kan diri kau dkek tompek rahim nor maso tu. apo kau buek? silap2 nuar tu kau tembak. toksah cakap byk la hompuk.
    kau kato umno layan nuar mcm haiwan? cubo kau kaji plak mcmano nuar tu buek kek musuh2 dio dlm umno dulu. jgn jadi buto la hompuk.
    tapi kok kau kaji nuar sojak 98 mmg la kau tak tau apo2. seperti saranan anak malay rejimen tu den sokong. kaji nuar sojak dio mahasiswa sampai skrg ni. br kau tau sapo dio.
    dan kau jgn lupo hompuk, takdir Allah mengatasi segalonyo. sobab tu nuar tak dapek jadi pm walaupun tinggal satu anak tanggo je lagi. percayo kpd qada dan qada adalah rukun iman. kok basic camtu pun kau takleh ikut, baik tukar agamo yolah.

    ReplyDelete
  10. gedoyok...

    Amboi lancap boto mulut ekau...!!!

    kenapo ekau marah gilo bona ni??? ekau tak pueh ati ko sobab nuar tu msh ado yg simpati kek dio tu, malahan sokongan pd dio tak berubah, malahan makin naik!!! nampak eh, ekau kono lah cipto kes yg lobih hebat laie lah...kalu takat cito liwat ni, dah nyampah donga eh dah!!! ekau tak do cerito lain ko??? korup isu ko???

    Ekau nak org sumo ikut dan percayo pado ekau dan UMNO semato2 tentang kes nuar kan??? tapi org pun nak yo tahu cerito dr mulut nuar sendiri bro!!! baru lag adil cam tu...den dah donga cerita UMNO tentang nuar, dan den pun dah donga cerita nuar tentang kes dio...maka terpulang pd den nak pecayo cerito siapo kan??? den raso semua rakyat pun sependapat dgn den...dlm hal ni, kedua2 pihak (UMNO/nuar) kena lah diberi ruang dan peluang seluasnya utk menerangkan kpd rakyat dakwaan dan penafian keduanya, lps tu serah pd rakyat nak menilai...inikan cara pemikiran moden yg memerlukan ketelusan...ini bukan zaman pak kadok lah...ekau ni bukak lah minda sikit...apo lah nak jadi ngan ekau ni....

    kalau lah boto nuar buek kojo tu (liwat) bukankah itu aib namanya...dan agamo mengajar spy keaiban seseorg hendaklah jgn dihebahkan atau dicerca dan dimomokkan...ini tak, ekau gasak lagi ado lah...ekau ni islam ko tak ni??? org islam tak buek kojo mengaibkan org cam ekau ni...entah2 ekau nak tukar agamo tak???? puithhh!!!!

    ReplyDelete
  11. heheh. siap ludah den laie hompuk ni. sapo yg marah skrg? hahaha. kalo nuar meliwat mako kito kono tutup aib dio? ilmu agamo mano kau belajar ni hompuk? kok kaum nabi luth dulu pun yg gay tu kono tutup aib gak ko? hahahah. kau mmg lawak hompuk. kau tau tak hompuk, kalo dalam satu kg tu, habih semua penduduk kg yg islam eh tak bersunat, dlm islam hukumnya wajib diperangi. inikan pulak liwat. bingai ka hompuk. nuar liwat mau kasi cover lagi ke? sobab aib kato eh. sah kau ni jahil. elok la kau tukar agamo. tang basic hukum pun kau failed. dah tu nuar nak jadi pm malaysia lak tu. kono halang peliwat memimpin umat islam negaro ni. kang tak pasal2 kono balo Allah. apo la ngoman eh pm malaysia kaki liwat. keh keh keh. oic pun bulih golak. ko kau pun samo hompuk? ponah kono liwat maso duduk hostel dulu? muaaaakakakakakaka! sobab tu sokong bonar si nuar aljuburi (bak kato mat sabu).

    ReplyDelete
  12. hello gerombolan "DAJAL 1 MALAYSIA' memang melayu mudah dibeli memang boto bro. sodokah jubo dapek berjuta juta wau...iniyolah kojo kau yang jang cukup-cukup cukuplah mempitnah pasal liwai ni naik loyo tokak den nongar eh. raso den umor menjangkau 60 kok ditolan viagra tolobih dos pun tak mahu pengandar PAK SHIH BONGKAR KOK DIO TENGOK (PM)PANEH MIANG tak tahulah den...baru huruhara bro.....

    ReplyDelete
  13. sapo kato umur nak masuk 60 pengandar takleh bongkar poik. marah nik ajis kang. hadi lagi la marah sobab bini eh tigo. kang mintak corai lak bini kok dio pengandar takleh naik. kui kui kui. anuar liwat? suruh jijah sumpah yang anuar tak ponah meliwat sepanjang pengetahuan dio. ado bran?

    ReplyDelete
  14. Petikan ke 5 Paneh seolah-olah seia sekata dengan Mahakhinzir, spt mana sabda nabi, akhir zaman manusia mempercayai fitnah Dajjal.

    ReplyDelete
  15. 4 lapuran doktor yg sahkan saifool masih dara pun kes diteruskan. Inilah yg pernah dikatakan oleh mantan PM mahahaprak Bro BABI memang peliwat seperti yg dikatakan oleh pemandunya Azizan.

    ReplyDelete
  16. Nampaknya dah bonar sabda nabi yg ramai sekali pengikut akhir zaman siDajjal Mahakutty termasuk Paneh, Cicit Komut, pencolek dan paling malang pengikut kureng minda Gedoyok. Apo orang cakap terus botui walau pun sibudak kopi flunk yg hadap PM monggol minta makan la kut. Mat Monggol pulak 1 Msia nafi jumpa.Lawak lawak.

    ReplyDelete
  17. Gedoyok...

    ha..ha..ha... ekau ni memang bangang lah...bingai pun ado, bahlol lobih laie....ngepet yo cakap ekau...tu sobab eh, ekau tak do iman, hati ekau tu (dan klik2 UMNO bingai) tu memang dah hitam pokat...bak air kelimbah, yg busuk dan hanyir...sobab tu, ekau memang fobia dan tercungap2 bilo sobut yo namo nuar...heh..heh..he...pemikiran ekau ni teruk betul lah..
    hey mamat! ekau sekolah sampai darjah berapo ni? pernah bolaja U ke? kalau lah andai kato ekau ponah bolaja sampai U, den raso pemikiran ekau tak do takat darjah onam zaman Jopun...cara ekau berfikir menampakkan kebodohan UMNO sendiri tau tak???

    ekau usah cito laie lah pasal Nuar ni...buek bangang ekau yo...sumo oghang golak kek ekau tau tak....dah lah bingai, otak pulak lotak kek jubo...mano tak kono tibai!!!!! heh..he..he...nampak bona bahlol ekau ni....

    lain org persoalkan, lain ekau jawap...tak ko banngang namo eh tu...maleh nak cakap ngan org mangkuk hayun mcm mamat sekor ni....lancau lah...

    ReplyDelete
  18. napo hompuk? dah takleh jawab tu toghus pulak kato den bingai? habih modal ko kutuk2 den? hahaha. tipikal pembangkang. den tak la blja tggi hompuk. tp ponah la bbp kali dijemput bontang koteh kojo kek seminar mano2 dlm dan luar negaro. kok ko kato org golak an den apo la yg den bulih buek. tapi den pecayo lobih ramai kek luar sano yg golak an nuar mat jub idola ko tu. tak cayo cubo kau round tanah arab, eropah, australia, mmg ramai yg golak an bung nuar ko tu. tu tak kiro kek asia ni lagi. sian yo.

    ReplyDelete
  19. Apa pun kau nak cakap, kau cakap ler. rakyat dah tahu bahawa Najib bukan PM yang sesuai untuk Malaysia. Rosmah sudah cukup utk menerangkan semua. Umno Baru memang dah lari dari perjuangan asal. Orang Umno sendiri telah berpaling tadah. Saya tak tahu samaada Anwar itu satu orang yang sesuai utk jadi PM yang baru tapi saya tahu bahawa Najib bukan lah PM yang baik. Tetapi ngoknya ada Melayu mcm Paneh Miang yang sanggup jual Melayu hanya kerana dibayar dgn beberapa ringgit sahaja. Kalau kamu bukan saorang Islam yang baik, pikirkan lah bahawa bangsa mu tergadai. Digadai oleh Umno Baru, Najib dan Rosmah. Sedarlah Bang Oi..

    ReplyDelete
  20. PM yang penakut mcm ni pun kau nak support. Tak dak Teloq..berdiri belakang Rosmah je. PM takut bini nak memerintah negara ke? Malu lar UMNGOK...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive