Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, November 15, 2009

TO' GURU AMBO BISO...DEMO GEDEBE GAK MASUK AR!

Dalam diam tiba-tiba sahaja si Zaid Ibrahim mencadangkan To' Guru Nik Aziz menjadi Presiden PR. Malah Zaid memberi saranan supaya Hadi dan Anwar berkorban demi untuk kejayaan dan kepentingan PR. Siapa Zaid Ibrahim untuk terlibat dalam menentukan halatuju PR? Mungkinkah orang kaya New Castle ini adalah 'sponsor' utama Nik Aziz?

Namun, melihat kepada 'trend' penyokong PAS dan pembangkang, ada wajarnya juga cadangan Zaid itu. Masakan tidak, penyokong dari seluruh pelusuk negara sanggup turun ke Kelantan semata-mata untuk bertemu dan bersalam dengan To' Guru keramat. Dapat tengok bayang pun jadilah.

Bukti betapa keramatnya Pok Nik Aziz ni, ada sesetengah penyokong-penyokong ta'asub dan sesat beliau tidur berbantalkan/berpelukkan gambarnya. Mungkin fakta inilah yang menjadi asas cadangan Zaid, kerana walau apapun keadaannya, Pok Nik tidak mungkin ditolak penyokongnya. Lagipun, Pok Nik ni asal keturunannya semua geng-geng 'gedebe' Kelantan.

Jadi Anwar, ada bran ke?

7 comments:

  1. Salam Ziarah.........

    Persoalannya siapakah Zaid Ibrahim untuk mencadangkan sedemikian.Cop jari dekat PKR pun belum kering lagi ada hati nak beri cadangan.Tapi Anwar Ibrahim takkan sewenang-wenangnya memberikan tempatnya itu kepada Tok Guru.Kalau beri alamat PR nak berkubur la tu.........

    ReplyDelete
  2. zaid kaki minum arak. kaki betina siam,cina from China. kesian bini dia

    ReplyDelete
  3. is

    awak terlupa yang kata zaid kai judi lumba kuda!
    dan menyaman kerajaan PAS Kelantan atas isu hukum hudud!

    tetapi sekarang dah jadi BFF nik aziz!

    ReplyDelete
  4. Paneh Miang...
    Bilo kali terakhir ekau qiyamullail? (tak yah jawab..)

    ReplyDelete
  5. Lim Kit Siang, Karpal Singh, Teresa Cock dan Lim Guang Eng setuju ke?

    Kan kena Over My Dead Body lagi...

    MRSM Kalae Chepo 66/73

    ReplyDelete
  6. Kepada Dziuddin;

    Dalam masa umat2 islam Qiamulaill & menagis atas mimbar setiap Juaaat, orang2 kafir tumpukan perhatian pada kemajuan Sains & Teknologi menghasilkan senjata2 yang canggih2 untuk membunuh umat Islam.

    Apa umat Islam buat untuk bela diri? tadah tangan dengan linangan air mata mintak ALlah tolong. Siapa ALlah nak tolong? Orang yang kuat kerja atau orang yang kuat mintak tolong?

    Komputer & Internet yang anta taip tu, hasil usaha Rekacipta umat Islam ke? (Tak payah jawab....)

    MRSM Kalae Chepo 66/73

    ReplyDelete
  7. dulu masa Zaid sdalam UMNO, PAS dok rimbok dia macam macam.. kaki tun**ang lar, kaki bet**na la, kaki dan**ut la.. so, la ni semua tu dah ok ka.. Zaid dah berubah kot la ni..

    Encik Dzainuddin... takkan anak kiamullail heboh satu dunia..perangan orang PAS memang macam tu. buat sebijik rumah tolong orang susah ja, sebulan masuk 'paper', siap jadi modal ceramah setahun.

    encik... UJUD ILMU NUR SYUHUD...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive