Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 5, 2011

Hujan sekarang tak bermusim

Beringatlah kita...

Nursyaza Alisa (kanan), Norshaza Azera (kiri) dan Nur Sakinah (tengah) tidur bersama sebelum tragedi Ulu Bendul




5 comments:

  1. Al-Fatihah...

    Sedih... Terasa trauma pulak nak pergi UB tu...

    Kesian kat ibu dorang.. Dah la berpisah dengan suami... Berpisah pulak dengan anak2...

    ReplyDelete
  2. Boleh pulak bapak budak tu cakap kat wartawan, "Alhamdulillah saya selamat". Apa gilo ko? Tak jago langsung perasaan ibu, nenek, dan sedaro maro budak tu. Nampak na jonih ayah tak peduli anak. Bungko. Kok jonih bapak kuek mental, musti dio poluk tak nak lopeh anak sampai diri sendiri pun hanyut samo. Ni tak, bulih dilopeh an anak tu sobab takut diri sendiri lomeh. Girlfren bapak tu pun samo. Bungko.

    ReplyDelete
  3. Sebagai seorang bapa dengan 4 orang anak, hati ini terasa sayu dan sebak sangat. Tidak dapat dibayangkan langsung jika kita berada di tempat diorang tu. Harapan saya agar kedua ibu bapa kanak2 malang itu tabahkan hati dan redha dengan pemergian ini. Allah lebih kasihkan mereka.

    akuantiPAKATAN.

    ReplyDelete
  4. Memang sayu dan sedih. Walaupun tragis namum yang pasti anak anak itu telah dijamin ke syurga. Kita yang tinggal ni tak tahu lagi nasib ........

    ReplyDelete
  5. jom ngundi di sini

    http://mari-mengundi.blogspot.com

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive