Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 2, 2011

Quiz Hari Pekerja

Soalan quiz minggu ini:-

Lelaki Y pernah ke German untuk melakukan pembedahan sebaik dibebaskan dari penjara pada 2004. Apakah jenis pembedahan yang dibuat oleh Lelaki Y ketika itu?

a. Pembedahan tulang belakang

b. Pembedahan pinggang

c. Pembedahan tengkuk

d. Pembedahan membesarkan belalai

*********

Hadiah Tempat Pertama:

Sekilo Karipap Daging + Jam Omega Hilang


Hadiah Tempat Kedua

Sekilo Karipap Sardin + Jam Omega Dalam Simpanan Isteri


Hadiah Tempat Ketiga

Sekilo Karipap Kentang + Jam Omega Dalam Simpanan Polis


10 Hadiah Saguhati

KY Jelly + Kopi O

*********

Hantarkan segera borang penyertaan sebelum 16 September ke alamat berikut:-

No 16, Jalan Omega 16,
Taman Papa Hebat,
Bandar Male Y, Poskod 1616,
China Doll, USA.

Keputusan pengadil adalah muktamad dan sebarang rayuan tidak akan dilayan oleh Nik Aziz.

9 comments:

  1. HADIAH UTAMA UNTUK PANEAH IALAH... NERAKA JAHANAM...TUNGGU DAN SABAR DENGAN BALASAN ALLAH ITUPUN KALAU KAU ANUTI ISLAM SEBAGAI AGAMA MU.

    ReplyDelete
  2. Nak jawab ni kena study dulu Doctor's Law dan lain-lan Laws yang ada sangkut paut dengan Lekaki Y, Omega dsb ni. hehehee...

    ReplyDelete
  3. apa ko ingat ingat kalau bukan Islam, tak de balasan neraka ker? ooo patutlah PAS bekerjasama dgn org kafir.... samada Paneh Miang msk neraka atau tidak, itu bergantung kpd amalan dia... Allah maha mengetahui...jgn senang2 nak menghukum orang lain. Hamba tak berhak nak menghukum sesama hamba.

    ReplyDelete
  4. Reenz,

    "jgn senang2 nak menghukum orang lain. Hamba tak berhak nak menghukum sesama hamba."


    Maka paneh serta umno pun tak berhak menghukum dan menuduh orang

    ReplyDelete
  5. biarlah undang2 yg menentukan. sekiranya ada yang teraniaya, hukuman Allah di akhirat adalah amat adil. masuk Syurga atau neraka bergantung kepada amalan kita dan keredhaan Allah..tak perlu isi borang utk ahli syurga...

    ReplyDelete
  6. anon 12:33
    lu sape nak bezakan org islam atau tidak dan hantar org pg neraka.. cermin la diri tu dulu.. mangkuk tandas.. piiiirahhhh.. ayam mati..

    ReplyDelete
  7. Huhuhu...

    Maleh nak jawab kuiz tu...

    Biar aje la anonymous yang jawab... Dorang kan terer serta pandai... :p

    ReplyDelete
  8. Blog ini semakin hari semakin jatuh mutunya. Tak habis menghina orang. yang satu itu, sedangkan pemimpin lain yang hina-hina tu tidak pula disebut.

    Sedarlah jang! apa indahnya berbuat begitu? Elok jawab sendiri. Sebelum tidur tanya soalan ini, "apa untungnya aku melakukan perkara ini?"

    Cerminkan diri sdr

    ReplyDelete
  9. Paneh. Den ado 16 kotak borang jawapan nak den boghi. Tapi tunggu 16hb baru den poskan kek ekau. Kehkeh.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive