Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 7, 2011

Rebankan PADERI tanpa bicara

Kes perkumpulan paderi kristian di Pulau Pinang, bukan sahaja memecah keheningan mauduk AMAN dan DAMAI, malah, sudah halal mereka ini disumbat ke Universiti Kemunting. Mereka wajib dihukum berasas Ordinan Darurat 1948 dengan kuatkuasa Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Hishammudin seorang Menteri KDN paling dayus, bacul dan penakut bila sekali lagi beri amaran keras, sambil berkerut kening dan senyum sinis. Adakan OPS GEREJA, kerana bilangan mereka yang berselindung di balik tabir biara-biara Kristian di anggar seramai 112 orang.

Tulisan oleh bigdog ada kewajaran dan faktanya jelas. Apakah tindakan NGO-NGO Islam, NGO-NGO Melayu? Bagaimana pula Pertubuhan Belia Melayu Islam, responds dalam soal ini? Jika benar gerakan Kristian yang berkiblat Freemasonry mahu melancarkan PERANG SALIB, khabarkan. Sudah lama benar, parang terbang tidak mengetuk bidai pintu kamar kalian.

Wahai saudara Gunung Semanggol, Wahai saudara Batu Pahat, Wahai saudara Kota Bahru, Wahai saudara Pasir Salak, Wahai saudara ikhwanul muslimin, apakah Paderi Kristian ini sedang menyimbah petrol kelas 1 ke muka rakyat Raja?

Nyatakan pendirian kalian, semua yang beriman dan bertakwa. Apakah paderi ini satu lagi modal pusing ganti Anwar Ibrahim.

9 comments:

  1. Gendang perang telah dipalu.

    ReplyDelete
  2. Nak buat lagu mana..pati munafik yang sokong..dengan topengan islam..tu yg. depa boleh mainkan Islam..Semoga mereka ini cepat dimusnahkan allah..

    ReplyDelete
  3. Tkejut mmg tkejut. Ibu setuju ssgt org bt/jwb disumbat ke reban tanpa bicara. Nampak sgt tak tahu diuntung. Senang cerita buang negara je. x pn gugurkan kerakyataan org yg tak sedar diri tu.

    ReplyDelete
  4. petarang dalam reban dah banyak hamo.perlu musnahkan.kalau tidak satu reban akan musnah.




    kongketkuat
    joseh

    ReplyDelete
  5. Nusantara disalibkan.

    After Afonso D'Albuquerque's conquest of Melaka in 1511, the Nusantara was then open to proselytization. The cross becoming more evident.

    On March 17, 1521 Magellan made landfall in the Philippines at an uninhabited islet of Homonhon, south of Samar. When they sailed to Limasawa, another island south of Leyte, Enrique (a Malay) was made to good use to communicate in Malay with Rajah Kolambu, king of the island-kingdom. Magellan was zealous in converting the Malay natives to Christianity under the guise of friendship and show of force that bedazzled them. Out of fear and bewilderment on the part of Rajah Kolambu and his subjects, along with his brother Rajah Siagu, they kneeled and kissed the cross of the Spaniards. That was on 31 March, 1521.

    Francis Xavier (1506-1553) the Jesuit's apostle to the East visited Melaka 3 times and translated several Christian works into Malay.

    Bibliography (partial):
    Blagden, C.O. Memoirs of Eminent Priests who Visited India and Neighbouring Countries.

    Book of Common Prayer, Malay. 1915. Kitab Sembahyang dalam Greja. Surat Sambiang. SPCK, London

    Bruggermann, Fr. 1966. The history of the Catholic Church in the Rajang 1882-1966. The Sarawak Teacher, Special History Issue II(2)

    Bunyon, C.J. 1889. Memoirs of Francis Thomas McDougall … Sometime Bishop of Labuan and Sarawak and of Harriette His Wife. Longmans Green & Co, London

    Greer, Robert Rev. 1956. A History of the Presbyterian Church in Singapore. Presbyterian Church Press, Singapore

    Kilgour, R. 1935. The Bible in the Netherlands Indies. In Rauws, J. et al (eds) The Netherlands Indies. World Dominion Press, London/New York pp171-6

    Knaap, G.J. 1987. Kruidnagelen en Christenen (Cloves and Christians). De Verenigde OOst-Indische Compagnie en de bevolking van Ambon 1656-1696 (The (Dutch) United East India Company and the population of Ambon, 1656-96. KITLV, Leiden

    Muller-Kruger, Th. 1959. Sedjarah Geredja di Indonesia. Badan Penerbit Kristen, Jakarta

    Ooi Keat Gin. 1991. Mission education in Sarawak during the period of Brooke rule, 1840-1946. SMJ XLII(63):282-373

    Ruyll, A.C. 1611. Sovrat ABC akan mengayd’jer anack boudack seperty deayd’jern’ja capada segala manusia Nassarany: daen beerbagy sombahayang Christaan. Nagry Amsterdam

    Saunders, Graham E. 1989. Bishops and Brookes: the Anglican Mission and the Brooke Raj in Sarawak 1848-1941. Ph.D. thesis, Univ Hull; published OUP, K Lumpur 1992
    ____ . 1995b. The Anglican Mission and the Brookes of Sarawak 1848-1941: An assessment. In King, Victor and Horton, A.V.M. (eds) From Buckfast to Borneo (Essays Presented to Father Robert Nicoll on the 85th Anniversary of his birth 27 March 1995). Sarawak Literary Soc pp91-102

    Sormin, H.C. 1971. A history of the Seventh Day Adventist Church in Sarawak from 1915-1956. M.A. thesis, Univ Philippines, Manila

    Steijn Parve, H.A. 1990. Kaum Padari (Padri) di Padang Darat Pulau Sumatera. Dlm Taufik Abdullah (ed) Sejarah Local di Indonesia. Gajah Mada Univ Press, Yogyakarta edisi 3

    Varney, P.D. 1968. The Anglican Church in Sarawak from 1848 to 1852. SMJ XVI(32-33)
    ____ . 1969. Some early Iban leaders in the Anglican Church in Sarawak. SMJ XVII(34-35):273-89

    Wessels, S.J. C. 1929. De Katholieke Missie in het Sultanaat Batjan (Molukken) 1557-1609. The Catholic Mission in the Sultanate of Bacan (Maluku) 1557-1609. Historisch Tijdschrift VIII

    ReplyDelete
  6. org pas salahkan / tuduhan yang bukan2 terhadap utusan yang mendedahkan perkara ini adalah blog. ada juga org2 blog yang mangkok tak faham tau nak salahkan org aja.herannnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  7. apa lagi...mari kita keluarkan keris...

    ala keluarkan je...pastu menyalak...

    pastu senayap je lah...

    ReplyDelete
  8. Merong mahawangsaMay 10, 2011 at 7:28 AM

    Lim kit siang kata BN bertanggung jawab kalau berlaku pergaduhan kaum di Malaysia. Adakah dia lupa yang DAP lah penyebabnya kerana sering menaikkan semangat perkauman pada orang cina dan bukan Melayu dan membuat provokasi terhadap orang Melayu. Dia juga dalang bersama sama melayu murtad dan lupa diri yang memecah belahkan perpaduan semua kaum dalam negara yang aman ini supaya sentiasa bergolak. Sebenarnya mereka juga adakah talibarut yahudi.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive