Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, February 16, 2012

JUST FOR THE RECORD: Amanat Hadi dalam bentuk audio



Cilok dari sini.

6 comments:

  1. orang kapir tak boleh jadi pemimpin di negeri islam? abis tu yang ber iya-iya sangat sokong defend undi dap tu apahal? blah la hadi. kau dengan nuar jubur sama je. jenis cakap bebelit macam ni pun ada yang nak pecaya.

    ReplyDelete
  2. Cakak dak srupo biking...Bodo !!!

    ReplyDelete
  3. Ini tahun berapa punya? Dah lama,yang ni nak jadi modal ke....

    ReplyDelete
  4. pas - parti ajaran sesatFebruary 17, 2012 at 2:38 PM

    ini pada 7 April 1981. maknanya anon, si hadi ni cakap tak serupa bikin. dulu cakap lain, skrg cakap lain. layakkah manusia seperti ini digelar ularmak?

    hak orang bukan islam dalam negara islam hanya layak jadi rakyat tapi tak layak jadi pemerintah - hadi awang.

    so apa kes boleh sekongkol dgn dap plak skrg? siap angkat bendera dap? siap suruh undi dap?

    hadi kini dibelengu kisah silam. haunted by the past.

    ReplyDelete
  5. Amanat ini telah menjadi pencerahan iman kepada mereka yg berfahaman sekular agama suku politik suku dan menyembah Taghut yg menolak hudud secara terang2, muga2 menjadi panduan generasi akan datang.

    ReplyDelete
  6. amanat ini juga untuk mereka yang suruh langkah mayat mereka dulu sebelum tubuh negara islam dan laksanakan hudud. bersetuju untuk tidak bersetuju laksanakan hudud dan berkawan dengan setan lebih baik dari sesama muslim. hidup dapig!!! akhirnya si penyebut amanat jadi kuda tunggangan babi termasuklah penyokongnya yang digelapkan hati.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive