Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, February 25, 2012

Rakyat masih KELIRU 1Malaysia

Anonymous said...

Betul ke BTN agensi yg jujur nak jayakan 1Malaysia? Saya telah 3 kali pergi kursus transformasi 1malaysia BTN. Kursus sbg mahasiswa, balik rumah wakil ayah ke kursus Barisan Nasional dan terakhir baru ni kursus transformasi. Kesimpulan yg boleh saya buat BTN satu agensi hipokrit dan cakap tak serupa bikin. Apa bukti BTN jujur nak jayakan 1Malaysia? 1. Semua penceramah dan fasililitatornya adalah Melayu sahaje, mana penceramah dan fasililator bukan Melayu? Semua pegawai BTN termasuk yg buat latihan fizikal pun Melayu. Knp tidak ada yg bukan Melayu? 2. Semua olahan ceramah dan bengkel, mengajak bukan Melayu menyokong Melayu dlm politik. 3. Sesi kuliah agama hanya utk agama Islam shj, tidak ada kuliah utk lain2 agama. 4. Secara tersembunyi sebenarnya gerakan BTN tetap rasist spt dulu. Jadi kepimpinan negara jgn tertipu dgn selogan transformasi 1Malaysia BTN.


Pak Sedaro suka benar kepada komentar yang diluahkan ini. Ternyata manusia yang mengaku terlibat sebanyak 3 kali atau 30 kali dalam urusan program-program BTN, masih tidak jelas berterusan berfikiran jumud dan leweh.

Faham insan komentar menjelaskan bahawa:

1. Insan ini tergolong dalam sebahagian besar Rakyat Malaysia yang masih belum masak dan khatam tentang makna tersirat 1Malaysia yang dicanang, didendang dan dinobatkan oleh pimpinan perdana negara.

2. Insan ini masih dalam statistik Rakyat KELIRU mengenai asal-usul Malaysia. Jelas menampakkan bahawa dia masih tidak faham asal keturunan Melayu dan institusi Melayu dalam sebuah Negara Tanah Melayu. Kendatipun asal-usul kaum-kaum lain seperti Cina, Keling, Sikh, dan Eurasian.

3. Jemputlah bertandang ke BTN sekali lagi, jumpa dengan pasukan pemikir dan pencetus mauduk fikir lebih muktabar dan berat dalam kultus Melayu, Islam dan Tanah Melayu. Pasukan ini berpencak di Negeri Sembilan.

3 comments:

  1. Raja Arif Raja Ali KP BTN yang sedang bercuti di Legend Hotel Port Dickson sila jawab kenapa masih ramai yang tak faham 1Malaysia?!!

    ReplyDelete
  2. rara cuti di pd ka? haha. inilah satu satu kp di msia yang apa dia buat semua orang tau. ketua gsps apa lagu ni.

    ReplyDelete
  3. mcm mana rakyat tak keliru sbb mempunyai Sahabat BTN seperti paneh miang @ Suhaimi Md Din dan kunconya...siapa Suhaimi Md.Din...kalu nak tahu sibacul baling batu sembunyi tangan...ckp tak fakta...awas pihak atasan memerhatikan anda...

    kalu dah baca komen ini tolong print sbb Sibacul ni dan kunconya akan padamkan komen ini.

    ReplyDelete

Blog Archive