Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, February 28, 2012

Misteri Wati

Borak-borak di sebuah kedai kopi, terdengar bual bicara seorang Presiden Majlis Belia Negeri Sembilan, khabarnya begitu bongkak bila diberi ehsan talian hayat oleh khalayaknya dalam pemilihan Mesyuarat Agung MBNNS.

Dalam sibuk memomok dan mencantik cerita bicaranya, terjeremuslah perihal sebuah organisasi Negara iaitu BTN. Apa yang dikesali, insan yang baru menang dengan pelbagai kemelut dan polemik housekeeping ini, beriya-iya benar meletus satira baru dalam kerjayanya sebagai Presiden Majlis dengan menuduh BTN sebagai dalang bercita-cita menjatuhkannya dan menggagalkan usaha merebut "Presidenship" Majlis.

Keceluparan Kak Cik mengadu-domba BTN dalam sketsa dan wayang Majlis Belia Negeri hingga menyebabkan konon saudari MENANG tak besar, hakikatnya berpunca daripada sandiwara Kak Cik sendiri. Kalau BTN benar-benar berhasrat menyibuk dengan Majlis, pasti lama dah lumpuh kuasa sementara Presiden Misteri Wati ini.

Dalam dunia Majlis kecil di Negeri Sembilan, rupanya Wan Salwati binti Abdullah bin Awang Embun masih belum pasti kedudukan Majlis kepadanya. Wan Salwati telah kecewa dengan sambutan Karnival Belia di bawah payungnya, Wan Salwati terkecewa kerana regu kumpulan kerjanya yang begitu pra-matang dalam Dunia 668. Wan Salwati dalam dilema kerana keputusan pemilihan menggambarkan Kapal Majlis akan dilambung OMBAK MAHAWANGSA di Lautan Api Negeri Sembilan.

Gamaknya temberang dan karikatur Presiden Majlis bernama Wan Salwati merupakan dakwat hitam yang tidak boleh diterima oleh pengurus kewangan dan pengajur berkepentingan awam...kesian...kesian...kesian.

Makin peninglah YAB Menteri Besar Negeri Sembilan, YB Exco Belia "Samad Ibrahim" yang banyak Paneh Miang tahu 'rahsianya' dan Pengarah Belia dan Sukan Negeri. Namun yang paling terhantuk ialah YB Menteri Belia dan Sukan Malaysia, kosan ehhh.

12 comments:

  1. ko ni biar betul buat statement mcm ni

    ReplyDelete
  2. yang ko banggang sangat kenapa....dah tentu dia presien mbnns...tahu ler dia urus takbirkan mbnns...nada ko org kecewa je...JGN JADI BANGGANG UTK ORG LAIN.

    ReplyDelete
  3. kalo tak betul bondo yang di tulih ni, apa barang balaci salwti ni ngisau bonar nih. cho tanyo kak wati tuh, botul ko tak dio ado kobar 'orang btn cubo nak jatuhkn dio'. hahaha. jangan nipu la wati. dunio bulih la. akhirat sok? doso ngan laki pun tak terampun.

    ReplyDelete
  4. mmg betul pun org btn yang menyibuk dan ramai berkeliaran semasa pemilihan MBNNS yang lalu...nak saksi mari ler berjumpa....dan bukan nak jadi balaci sesiapa...sekurang-kurang kami boleh menegakkan keadilan daripada menjadi Banggang...betul tak Suhaimi Md Din

    ReplyDelete
  5. Kalu betul berani dengan kenyataan kenapa dibuang komen yang menyebut Suhaimi Md Din...

    ReplyDelete
  6. Kami dah tahu siapa paneh miang ni...jgn terjumpa sahaja...berani kerana benar...takut kerana salah....kalu bacul sama seperti Suhaimi Md.Din dan kunconya

    siapa baca sila print sbb komen ini pasti akan dipadamkan

    ReplyDelete
  7. mmg betul pun org btn yang menyibuk dan ramai berkeliaran semasa pemilihan MBNNS yang lalu...nak saksi mari ler berjumpa....dan bukan nak jadi balaci sesiapa...sekurang-kurang kami boleh menegakkan keadilan daripada menjadi Banggang...betul tak Suhaimi Md Din

    Sesiapa yg membaca tolong print sbb sibacul ni akan membuang komen ini nanti

    ReplyDelete
  8. Anon 29 feb 3.08 am memang penjilat wan salwati ni. Jangan la koba orang bangang.Sobab kau yang bangang. Bukan Takbirkan, TADBIR la. Bukan banggang, tap BANGANG. Tula dapat Naib Presiden ado yg Bangang. Bekas Penagih. Tak cayo cubo selidik. Jgn Koba org bangang tanpa selidik. Tanyo Kementerian Kesihatan Malaysia, Kot tak cayo lai tanyo Jabtn Kesihatan Negeri Sembilan. Kot tak cayo laie tanyo Pejabat kesihatan Jempol. OOPPPPPPsssss tersebut lak.........

    ReplyDelete
  9. wakakakakaka....heran lah aku ni..kepandaian untuk menghancurkan...kahkahkahkahkahkah..tahniahlah paneh Miang...kasi hancurkan semuwo sekali sok sonang tinggal kau jo dalam Nismilan ni yg boto yo....

    ReplyDelete
  10. Ini adalah kenyataan di blog paneh miang pada Saturday, January 7, 2012 dan ianya adalah bukti jelas kerana :-
    a)Paneh Miang/Suhaimi Md.Din & Kuncu-kuncunya adalah Sahabat BTN...Tolong buat semakan segera di sesawang ini dan Printkan serta mohon dari BTN untuk buat pengesahan tetang Sahabat BTN.

    Paneh Miang Bersama MBNNS
    Paneh Miang tersengat melihat kemiskinan idea dan akses dalam skrip pemilihan dan pertandingan Jawatankuasa Kerja MBNNS penggal 41 (2012-2014).

    Nampaknya PM melihat gelombang Titan yang berlaku begitu merencam. Mata-mata di Pejabat Putra Perdana sedang meneropong apakah Khairolniezam mampu menang 2/3 majoriti? Atau apakah Wan Salwati mampu merubah persepsi perwakilan?

    Paneh Miang sebagai blog arus perdana yang menjadi mata dan telinga serta denyut nadi gerakan-gerakan Min Yuen Gagasan 1 Tanah Melayu, ingin berpesan bahawa RPBNS 2 perlu diangkat oleh pasukan Khairolniezam. Sudah masanya, MBNNS diterima dan diangkat sebagai Aset Pembangunan Belia paling penting dalam lipatan sejarah Gerakan Belia NSDK.

    Kepada para perwakilan yang dapat hadir ke Klana Seremban pada 7-8 Januari 2012, PM cadangkan kalian berdiri dan bertegaslah dalam ukuran penilaian saudara-saudari, untuk memastikan pasukan Khairolniezam & Ustaz Ridzuan menang lebih 2/3 majoriti.

    ReplyDelete
  11. kah..kah...kahh paneh miang oo paneh miang...

    ReplyDelete
  12. ape le sial lahanat sangat paneh miang nie.....kau sibuk hal orang lain apa hal....bagus sangat ke ko.....

    ReplyDelete

Blog Archive