Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 28, 2011

Najib & Ahmad Maslan sila pantau KP BTN

Artikel di bawah di cilok sepenuhnya dari sini. Begini kisahnya...

Beberapa bulan selepas dilantik sebagai ketua, salah satu kata-kata yang paling hebat oleh KP agensi persekutuan ini, katanya kalau sapa-sapa tak boleh bersama saya sila keluar, atau dikeluarkan. Inilah ugutan-ugutan yang dibuat oleh KP ini (yang) menyebabkan pegawai-pegawai dan staf yang berstatus kontrak goyang lutut, kecuali mereka yang sewaktu dengannya. Selepas memecat TKP dalam masa 24 jam, dan diganti pula (dengan) TKP (baru) beberapa jam selepas memecat TKP lama, (TKP baru) pula mengulangi ugutan-ugutan itu, katanya, sapa-sapa tak boleh bersama KP baru keluarlah. Ugutan-ugutan ini hanya (t)erhenti selepas mereka barangkali dipanggil oleh pihak tertinggi, ataupun selepas YB Timbalan M(enteri) membua(t) bising di lobi parlimen.

Agensi ini (kini dilihat) gagal menaikkan semangat patriotik dan taat setia kepada kerajaan persekutuan, sebaliknya telah berjaya menyelamatkan imej si peliwat tegar pujaan mereka. Bayangkan, seorang pensyarah di universiti ibu kota (telah) dibayar dalam RM5,000 sebulan dengan harapan dapat memberi idea untuk menaikkan semangat cinta kepada negara, (tetapi) malangnya tahun ini, agensi ini (tiada juga aktiviti) sambutan hari kebangsaan. Tak percaya sila layari Blog KP di sini (yang) sudah berbulan-bulan tak aktif. Lihatlah pula laman web agensi ini di http://www.btn.gov.my/, aktiviti bulan April hingga Disember 2011, hanyalah 3 atau 4 aktiviti sahaj(a) setiap bulan. Selebihnya beraktiviti di Kuala Nerus dan membawa Puteri Terengganu naik flight free ke Kuala Lumpur (atau) bawa orang kampung naik bas-bas free ke kem (di) KLIA sana. Kosnya kira sendirilah.

Ok lah, kita stop di sini dulu. Next kita tunjuk bukti macamana wang agensi ini disalur kepada pihak pembangkang! Sabarrr!! Bagi kami, semua ini untuk menyelamatkan PM Najib daripada menjadi seperti Gadaffi (yang) dihancurkan oleh musang berbulu ayam...Itu aje...

Selanjutnya di http://musangberbuluayam.blogspot.com/.

Nota: Jangan lupa teropong jugak apa yang sedang dibuat dek Setpol Najib tu. Kang kok nyosa...

285 comments:

  1. Apa nak jadi dgn btn sekarang.zaman gelap btn berulang kembali.dulu zaman zaki sekarang ZAMAN DARA, dan moktar serta hanafi.pening-pening.'kalau mu x ikut cara aku, mu keluar btn.aku boh kan kena ikut aku.itulah ayat
    yang selalu diulang ulang.ugut mengugut.

    ReplyDelete
  2. No more ketuanan melayu,apa benda ketuanan melayu.kita 1 MALAYSIA BOH.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Saya berasal drpd Kg Pengkalan Arang, Kuala Terengganu Saya bukan orang Kelantan.
    saya suka lagu awan nano, nyayian Hafiz.

    Kita jumpa di allson kelana, 20 feb nanti. Harap u all datang.

    Tak kenal tak cinta. Potensi sdra baik jika terbimbing.

    ReplyDelete
  4. Saya bukan anak Kelantan. Saya anak Kg Pengkalan Arang, Kuala Terengganu. Jika panjang umur kita berjumpa 20 Feb ini di Allson Kelana. Tak kenal tak cinta.

    DARA

    ReplyDelete
  5. Sila baca blog gua. CEPAT!!!!! Gua posting pasal BTN. JASA. KEMAS. SERANTA. BOMBA. POLIS. JPAM. suksis, apa lagi? CEPAT!!!! SEBELUM GUA DELETE POSTING GUA.

    www.tokguru86.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. jgn lupa org kepala hamper botak yg mrupakan org kepercayaan mereka siang malam subuh...hehe

    ReplyDelete
  7. salam...Aku sedikit hairan, semua pertelingkahan di sini sedikit sebanyak membuka pekung tugas2 BTN... Adakah anda semua sedar! Kepada RARA dan kunco2 nya, jagalah tingkah laku anda,Setiap tindakan anda diperhatikan, Jangan berbangga diri bila dah dapat jadi KP dan dapat title DATUK, itupun hasil bantuan dr roslan yg kebetulan kerja kat SUK MELAKA...

    ReplyDelete
  8. Hai khairuddin dan naizul..... Rupanya ramai yg dengki dan tak senang dengan korang bedua. Nama naizul keluar lagi, nama khairuddin juga keluar, nama en hudrus tu biasalah. Rupanya pada zaman rara ini semakin ramai peg sesama peg yang rasa hasad dengki. Apa masalahnya jika khairuddin dan naizul rapat dengan en hudrus?????? Jahat sangat ke hudrus berbanding dgn hj hanafi yang buat PHD dengan tinggalkan pejabat tanpa pengetahuan ketua jabatan? Ya benar, pada zaman hudrus berkuasa, tidak dinafikan ada pegawai tertentu yang suka ambil peluang keatas kepercayaannya . Pegawai yang rapat dengan hudrus pun masih ramai yang berselerak dalam BTN. Kalau macam tu pertimbangan, maka boleh dikategerikan engkau yg buat komen hanya tahap bodoh dan dungu.

    Mengapa tan sri nordin kardi mengambil tindakan kpd hj napi ketika beliau masih kp btn??

    ReplyDelete
  9. Salam perjuangan. Saya secara peribadi berharap agar semua pembaca paneh miang rasional dalam membincangkan apa - apa isu di blog kami. Hanya kerana salah satu penulis kami iaitu islah yang memaparkan apa yang ditulis oleh blogger musang berbulu ayam, 'the floodgates are opened '. Kami hanya berpegang kepada prinsip yang benar tetap benar dan yang bathil tetap batil. Call a spade a spade.

    ReplyDelete
  10. Yang bijak dilantik sbg Pegawai Khas..yang bodoh layak jadi lembu dah la..macam kau..nih..syiel

    ReplyDelete
  11. Pegawai Khas je yg bijak....so pegawai2 lain tu lembu la yer? (betul jgk tu, semua senyap sunyi je bile DARA & Mokhtar buat ugutan) lembu kene cucuk idung...pegawai bangang...

    ReplyDelete
  12. Ok la jadi lembu..dulu pun ada juge lembu..lembu pun Shahrizat suker.apa masalah.jadi lembu-lembu kat luar jangan la kacau lembu ada Tuan ni.lembu tak dak Tuan biasanya cepat skit mampuih sebab kena langgar lori taik.sebab Tuan biar tidoq tengah jalan.kahkahkahkah..

    ReplyDelete
  13. Adakah Theunspinners dan Paneh Miang Orang Yang Sama ?

    Pertama : dalam isu serangan terhadap Dato Ahmad Maslan oleh Theunspinners , blog Paneh Miang telah menyalin semula tulisan tersebut.Meskipun keduanya tersebut telah membuang artikel yang dimaksudkan namun beberapa artikel yang lain membuktikan blog Theunspinners dan Paneh Miang tersebut ada hubungan antara satu sama lain.
    Contoh ada di sini http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/btn-diketuai-anwarista-apa-ni-ahmad.html
    Selepas disiasat rupanya banyak persamaan antara mereka berdua.
    Kedua : Ia juga dapat dilihat pada isu Biro Tatanegara yang didakwa sudah diresapi golongan Anwarinas. Ia disentuh oleh Paneh Miang dan disalin semula blog Theunspinners. Lihat hubungan akrab kedua blog ini dan tidak mustahil ia ada hubungan yang sangat rapat antara mereka. Ataupun boleh jadi orang yang sama.
    Ketiga : Artikel Paneh Miang bertajuk Najib& Ahmad Maslan sila pantau KP BTN pada 28 Disember 2011 telah merosakkan nama BTN sehingga menghasilkan 212 komen (pada jam 11 pm 6 Feb 2012) yang sudah tentu datang dari kakitangan dan pegawai BTN sendiri. Ia seperti mencurah minyak ke dalam api untuk melemahkan agensi penting Malaysia ini. Perkara yang sama dibuat Theunspinners untuk mewujudkan persepsi negatif terhadap kepimpinan Malaysia. Seperti di sini http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/btn-diketuai-anwarista-apa-ni-ahmad.html
    Di saat Perdana Menteri sedang menyatukan rakyat melalui konsep 1Malaysia, blog ini nampaknya cuba menjadi ‘batu api’ menyalakan permusuhan sesama kakitangan BTN demi mencapai maksud jahat mereka untuk memusnahkan secara halus agensi penting negara tersebut. Berbagai fitnah telah dilemparkan dan sudah pasti ia akan merosakkan hubungan antara kakitangan BTN samada peringkat pengurusan tertinggi atau sokongan. Menurut sumber penulis, Ketua Pengarah BTN telah mendiamkan diri dari menjawab isu tersebut kerana tidak mahu ia diperbesarkan sehingga menyusahkan YAB Perdana Menteri.
    Keempat : Jika benar Anwarista menguasai Ketua Pengarah BTN adakah SB dan MIO yang bertugas membuat risikan tidak berjaya mendapat info yang diperlukan ? Adalah dipercayai bekas Ketua Pengarah dahulu tidak terlibat dalam hal ini tetapi mungkin dilakukan pihak lain yang tidak puas hati dengan situasi dalaman BTN yang telah mengalami transformasi dengan pendekatan baru telah diperkenalkan demi mencapai hasrat Perdana Menteri.
    Menurut sumber banyak perkara tidak benar ditulis dalam ruangan komen tersebut termasuk kesilapan biodata Ketua Pengarah BTN Datuk Raja Arif Raja Ali yang ditulis berasal dari Kelantan walhal sebenarnya dari Terengganu.

    perisikmalaysia.wordpress.com

    ReplyDelete
  14. pembantu tadbir gred 17February 8, 2012 at 5:02 PM

    Alhamdulillah dah terbukti banyak sangat blogger/ tukang komen punya fakta memang salah... memang org teraniaya akan dilinduni Allah. benda2 yang mcm subjektif tu memang susah sikit orang nak bezakan salah atau benar.. tapi perkara yg terang lagi bersuluh tu memang ketara sangat bohong dan main serkap jarangnya blogger ni..

    1. sejak bila en khairudin jadi pegawai khas?en khairudin masih d terengganu.pegawai terengganu.sila semak dengan pengarah trg sendiri.
    2. kp berasal dr terengganu,bukan kelantan.ni memang nampak sangat mereka taktahu apa2 pun pasal kp, tapi main serkap jarang. silap paling bengap blogger buat.
    3. dan lain lain

    so wahai pembaca sekalian,blogger ni memang dah terserlah kebodohannya,kalau kita layan dan ikut,kita pun akan jadi bodoh mcm dorang.lebih baik biarkan je mereka terjun dengan labu2nya.dengar2 tindakan nak diambil..

    lagi satu,kalau kami nak melobi,memang kami dah tulis nama kat sini.dan jangan asyik nak suruh org lain tunjuk nama,sedangkan blogger dan tukang komen bacul pengecut nak siarkan nama sendiri.podah
    semoga menjadi pengajaran buat semua.nampaknya tukang komen dan blogger memang org yg sama.tk

    ReplyDelete
  15. alamak alahai soal unspinner and paneh sama org dia punya hal lah..jawab jer isu2 yg tim bul...soal kp org kelantan small isu pantai timur gak maybe Harakah yg menyusul masuk tu dgr sleng cakap kpo mcm org kelatan...jwblah isu2 yg dibangkitikannye, soal2 khiarudin ker sapa ker bukan topik utame la...kp berdiam diri makinlah menyusahkan PM, makinlah menimbulkan syak sbb tak brani, katakan aje kp berdiam diri sebab kp nak jadi calon kat ganu, tapi tui pun bukan isu besar...kp kene jwb isu2 besar yg dibangkit oleh Musangberbulu janggot tu nbgan isu2 dlm Harakah tu ler bang oi...bangang juga pencacai anwarista kat btn ner..syiul la

    ReplyDelete
  16. memang bangang dah pegawai pengampu ni.asal masyuk sanggup jilap buntut kp ni.Claim tiap2 bulan dah jd pendapatan tetap.kursus dlm kem yg ada segala kemudahan,tido bilik berhawa dingin termasuk bilik ceramah boleh lagi claim.kalau pegawai jabatan kerajaan yg lain jgn harap dpt claim.ni semua nak menyonglap duit rakyat.Buat kursus banyak syok sendiri & hantar laporan copy n paste.Hari ni byk pegawai yg buat kerja mengampu lebih dr keje sepatutnya.kalau betul kp ni seorg yg telus dan benar jawab isu2 ni jgn diam kerana nampak macam bacul & pondan.KP BTN mesti berkeyakinan tinggi utk berhadapan dgn rayat.KP n TKPP keluar dr BTN ketika era kejatuhan anwar sbb tak setuju dgn tindakan Tun Mahathir.Hj Hanafi yg suka tinggal pejabat dan dah kena tindakan oleh KP Tan Sri Nordin pun leh jd TKPL.Memang bengong BTN sekarang ni

    ReplyDelete
  17. jangan2 si pegawai khaz tu tu tu dah diarah bayar bloger ne, hehe cam blogger2 tut tut dah tup mulut tak komen btn lagi...hehehe, ko ingat blohgger2 ne boleh caye ker naizul...hahaha depa buka mulut lah...kecik jer malaysia ne

    ReplyDelete
  18. Adakah Theunspinners dan Paneh Miang Orang Yang Sama ?

    Pertama : dalam isu serangan terhadap Dato Ahmad Maslan oleh Theunspinners , blog Paneh Miang telah menyalin semula tulisan tersebut.Meskipun keduanya tersebut telah membuang artikel yang dimaksudkan namun beberapa artikel yang lain membuktikan blog Theunspinners dan Paneh Miang tersebut ada hubungan antara satu sama lain.
    Contoh ada di sini http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/btn-diketuai-anwarista-apa-ni-ahmad.html
    Selepas disiasat rupanya banyak persamaan antara mereka berdua.

    Kedua : Ia juga dapat dilihat pada isu Biro Tatanegara yang didakwa sudah diresapi golongan Anwarinas. Ia disentuh oleh Paneh Miang dan disalin semula blog Theunspinners. Lihat hubungan akrab kedua blog ini dan tidak mustahil ia ada hubungan yang sangat rapat antara mereka. Ataupun boleh jadi orang yang sama.

    Ketiga : Artikel Paneh Miang bertajuk Najib& Ahmad Maslan sila pantau KP BTN pada 28 Disember 2011 telah merosakkan nama BTN sehingga menghasilkan 212 komen (pada jam 11 pm 6 Feb 2012) yang sudah tentu datang dari kakitangan dan pegawai BTN sendiri. Ia seperti mencurah minyak ke dalam api untuk melemahkan agensi penting Malaysia ini. Perkara yang sama dibuat Theunspinners untuk mewujudkan persepsi negatif terhadap kepimpinan Malaysia. Seperti di sini http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/btn-diketuai-anwarista-apa-ni-ahmad.html

    Di saat Perdana Menteri sedang menyatukan rakyat melalui konsep 1Malaysia, blog ini nampaknya cuba menjadi ‘batu api’ menyalakan permusuhan sesama kakitangan BTN demi mencapai maksud jahat mereka untuk memusnahkan secara halus agensi penting negara tersebut. Berbagai fitnah telah dilemparkan dan sudah pasti ia akan merosakkan hubungan antara kakitangan BTN samada peringkat pengurusan tertinggi atau sokongan. Menurut sumber penulis, Ketua Pengarah BTN telah mendiamkan diri dari menjawab isu tersebut kerana tidak mahu ia diperbesarkan sehingga menyusahkan YAB Perdana Menteri.

    Keempat : Jika benar Anwarista menguasai Ketua Pengarah BTN adakah SB dan MIO yang bertugas membuat risikan tidak berjaya mendapat info yang diperlukan ? Adalah dipercayai bekas Ketua Pengarah dahulu tidak terlibat dalam hal ini tetapi mungkin dilakukan pihak lain yang tidak puas hati dengan situasi dalaman BTN yang telah mengalami transformasi dengan pendekatan baru telah diperkenalkan demi mencapai hasrat Perdana Menteri.

    Menurut sumber banyak perkara tidak benar ditulis dalam ruangan komen tersebut termasuk kesilapan biodata Ketua Pengarah BTN Datuk Raja Arif Raja Ali yang ditulis berasal dari Kelantan walhal sebenarnya dari Terengganu.

    Artikel Paneh Miang boleh dibaca di sini :
    http://paneh.blogspot.com/2011/12/najib-ahmad-maslan-sila-pantau-kp-btn.html

    Kelima : Seperkara lagi ialah corak pemikiran pengendali blog Theunspinners dan Paneh Miang agak sama, di mana mereka menampilkan empat orang sebagai penulis blog tersebut. Seperti blog Paneh Miang yang turut menampilkan beberapa orang sebagai penulis blog. Adakah ini tidak cukup lagi sebagai bukti ada kaitan antara mereka berdua ?

    Keenam : dalam serangan blog-blog ini mereka menumpukan kepada Ketua Penerangan UMNO iaitu Datuk Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga BTN, FELDA dan APMM.
    Adakah ini serangan blogger pro kerajaan atau lebih tepat digelar blogger pro Pakatan ? Anda tentu tahu jawapannya.

    Link yang dimaksudkan :
    http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/btn-diketuai-anwarista-apa-ni-ahmad.html
    http://paneh.blogspot.com/2011/12/najib-ahmad-maslan-sila-pantau-kp-btn.html

    asal artikel dari http://perisikmalaysia.wordpress.com/

    ReplyDelete
  19. isu besar knp kp tak jawab persoalan2 besar di dlm blog musang itu...kn p kp tak jawab Harakah itu...kp btn memang lemah..PM tak boleh mengharap kpd KP yg lemah mcm ne...KP BTN perlu menjwb isu pokok yg ditimbul...blogger perisik tu hanya larikan isu...selama mana KP BTN mendiamkan diri selama itu dia memang musang kepada PM...PM tak suka org yg lemah mcm KP BTN, tok mat dah rapa kali arah KP selesaikan isu ini...tapi kp buat dek aje sbb dia tak opandang tok mat, dia opandang yg satu lagi tu...smua ni berpunca drpd play save KP BTn ler...dia kene bljar drpd pak gul, pak din mcmana mengurus isu tu aje...berdiam diri bermakna betul...jika btn nak b yr smua blogger habis ler wang btn...

    ReplyDelete
  20. Mat Daud terrrr... hehehehe.. Puas weh..

    ReplyDelete
  21. Rojak Bellamy terbaik. Lapar weh..

    ReplyDelete
  22. PERTANDINGAN DIKIR BARAT TERBUKA peringkat sekolah .

    TEMPAT : Blue Atrium Sunway Pyramid .
    MASA : 2.00 ptg .
    TARIKH : 12/02/2012 ( hari ahad )
    ...
    dtg ramai ramai .
    Bagi sokongan kpd group kami ,
    ' Kerabat Fourians ' :')

    ReplyDelete
  23. Pabila Adun Selinsing ditangkap dlm keadaan memalukan dlm keadaan sedang membetulkan kepala bana beliau bersama seorang MusLIWAT PAS dan pengaduan di bawa ke hadapan tok Gurau Pork Nick Najis, maka keesokannya Tok Gurau memaklumkan bhw Tuhan yg suka mencarut & menyuruh berkawan dgn syaitanirrajim berbanding berkawan dgn Muslim UMNO telah mengampunkan dosa2 Adun tersebut.
    Tidak pula kedengaran ke...s tersebut dirujuk kpd pihak berkuasa Islam dan/atau polis.

    Pabila ratu porno dan sekutu sekain sesepender MusLIWAT PAS, si Eli Wong al-kang kangi didedahkan gambar2 gunung dan karipap beliau, berduyun2lah MusLIWAT2 PAS yg memeluk. mencium, membela, membelai dan menggomol si ratu porno tersebut. Tidak pula kedengaran kes tersebut dirujuk kpd pihak berkuasa Islam dan/atau polis.

    Dan apabila berlakunya sekali lagi kes ratu porno al-kang kangi PAS Pusat begitu bersemangat pula menyuruh PDRM menyiasat. Dlm byk kes yg menimpa pemimpin Negara, PAS Pusat biasanya memulakan sessi serangan fitnah, kecaman dan kutukan sebelum mendapatkan kesahihan sesuatu perkara.

    Nampaknya, karipap ratu porno al-kangkangi lebih mendapat pembelaan berbanding saudara Muslim UMNO seagama dari kacamata PAS. Dan kemungkinan besar jua cai2 pakatan dalam grup ni suka makang karipap yg seumpamanya.Tak gtu Amier Sniper, Penggali Kubur, Muhd Jack, Pejuang Keadilan, Karim Yatim dan Peledak Maut?

    ReplyDelete
  24. Jangan lupa hari ini episod terakhir #GemersikKalbu Adakah Suffian akan menceraikan Raihana?

    ReplyDelete
  25. Orang Melayu Masih Belum Sedar Lagi.....

    Nampaknya masih ramai orang Melayu yang masih lalai dan alpa bahawa kuasa mereka sebagai rakyat pribumi akan hilang jika mereka terus ambil enteng mengenai hal ini.

    CONTOH:
    ...
    Daripada statistik penduduk Di PUlau Pinang...
    Melayu = 42.05%
    Cina = 40.92%
    India = 9.67%
    Lain-lain = 7.37%

    Tapi Statistik Daftar Pengundi,

    Melayu = 33.63%
    Cina = 55.05%
    India = 10.85%
    Lain-lain = 0.06% + 0.05% + 0.34%

    RENUNG - RENUNGKANLAH.....

    BN Unggul Pada PRU 13....!!
    Undi BN Rakyat Sejahtera...AminSee More

    ReplyDelete
  26. Untuk elak isu pelanggan dibelasah oleh staff KFC ni dari jadi isu perkauman, elok MANAGEMENT TOP KFC ambil warga myanmar, bangla ganti pekerja2 Melayu. Amacam? Lepas ni takde perang mulut Cina vs Melayu.

    ReplyDelete
  27. PAS MENGARUT....TUDUH UMNO TAKUT NIK AZIZ....!!

    Gila taksub orang PAS dengan Nik Aziz ini. Sampaikan dakwa yang Nik Aziz ini ada AURA yang boleh menyebabkan UMNO menggigil ketakutan. Apakah yang mereka maksudkan dengan AURA ini sebenarnya?!! Adakah ia berbentuk pancaran FIRE Ultraman yang boleh membunuh raksasa?!!
    Atau aura ala-ala Allahyarham ABUYA yang menjadikan seks dan poligami sebagai teras ajarannya?!

    Sekejap jadi KERAMAT HIDUP, sekejap jadi NABI. Sekarang ada AURA pula. Tunggu masa sahaja penchacai hamPAS hendak angkat NIK Aziz jadi TUHAN!---->>

    ReplyDelete
  28. BARU SEKARANG HADI AWANG NAK SEDAR??PADAN MUKA PAS ...
    Baru-baru ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyatakan dalam satu perhimpunan di Shah Alam bahawa tidak kisah Pas diperkudakan oleh DAP dan DAP yang diperkudakan oleh Pas asalkan jangan 'diperlembukan' oleh UMNO.Kenyataan itu mengesahkan Pas tidak kisah apa pun yang diminta oleh DAP asalkan cita-cita Pas untuk bersama-sama ...parti berkenaan dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menawan Putrajaya menjadi realiti.
    Selama ini kita lihat melalui kerjasama dalam pakatan pembangkang Pas lebih banyak menjadi 'pak turut' dan diperalatkan. Pas seolah-olah cuba menafikan hakikat ini, sebaliknya gembira apabila ada penyokong DAP yang mengibarkan bendera Pas.---->>

    ReplyDelete
  29. Mat Daud Bundle akan dibukaakhir bulan ini.Datang beramai-ramai.Harga tertakluk kepada terma dan syarat.

    ReplyDelete
  30. Mat daud nampaknya sudah maju ke depan dengan penjualan bundle beliau. Steady lah.. Aku nak carik baju the supreme kain 50/50.

    ReplyDelete
  31. MAT DAUD: Mu royak mu nok ejas sluar carik lutut ko aku selai. Nok jadi Amarika la jugok.. hahahaha.. Ejah la mat daud..

    Kalau boleh, ado seluar carik kt bontot pun ok. Janji Made In USA.

    ReplyDelete
  32. Dijangka pasaran bundel Ahmad Daud akan menembusi pasaran sekitar Unimap dan mendapat pembiayaan dari Yayasan Pok Dan Kassim.

    ReplyDelete
  33. Aku nak baju hok carik kopek..

    ReplyDelete
  34. Pok Dan Kassim mana? Hahahaha. Aku yakin hanya bundle Mat Daud yang akan mendapat kerjasama kerajaan Malaysia.

    Sebab Mat Daud peniaga yang jujur dan tidak menindas pembeli. TAHNIAH.

    ReplyDelete
  35. Baju kemeja tekok bulat ado ko? Nok guna wat g noreh.

    ReplyDelete
  36. Anda ada masalah perut buncit? Sila gunakan sabun daia. Telan gok gok gok..

    ReplyDelete
  37. Asalamualikum...

    Hebat la KP baru ini bila baca komen2 sah lah bukan calang2 orangnya ..banyak musuh..

    Cuma aku minta la pada semua kalau nak kutuk sekalipun ingat satu perkara Datuk Sri Najib bukannya BODOH Tahu la siapa yg CERDIK nak pegang KP.

    Sepatutnya engkorang semua saling antu membantu pasal BTN adalah barisan pertahan negara kalau asyik tahu maki meamaki je lebih baik letak jawatan makan gaji buta je BODOH

    ReplyDelete
  38. Nampaknya komen semakin banyak. Satu perkembangan yg sihat. Tapi rara jgn main kotor, nak divert isu. Rara mesti jawab. Tak pasal pasal keluar pasal daud bundle.

    Perlu di ingat, komen di sini adalah utk membetulkan apa yg silap. Kpd rara, pertimbangkan semua komen, jgn anggap komen kat sini sesuatu yang remeh. Pejabat PM pantau apa....

    Satu lagi, kpd hj napi, sedarlah bahawa majoriti pegawai 41dan44 termasuk pengarah negeri tak suka anda. Anda tak layak menjadi tkpl, anda tak layak menjadi tkpl atas tiket phd yg anda terima. Buat phd dgn cara tinggalkan pejabat tanpa pengetahuan ketua jabatan, gaji yang anda dapat tu halal ke?

    Kpd ahmad maslan, dgr cerita pejabat kp btn pun tak sebulu dgn peg yb mat maslan. Rupanya sesama sendiri pun hancur.... Rosak..... cuba tanya ust shah tu, bagaimana pandangan dia kpd kp btn yg pro anwar tu..

    ReplyDelete
  39. Yessss.... Jgn mengalih isu utama. Anwarinas..

    Zaman moktar di jpa, tayar kereta dia kena cucuk. Nak buat hal lagi kat btn?

    Pembuat lo

    ReplyDelete
  40. Heran juga. Setiap kali selepas perjumpaan pengarah negeri bersama KP btn, ada sahaja maklumat yang bocor. Pengsrah negeri pun tak suka KP ke?

    Peg zaman pak zul

    ReplyDelete
  41. Selamat kembali datuk KP dari cairo.
    Katanya pergi london juga, dgn setpol PM. Syok siot!!!!!!

    Org kamping kalang arang

    ReplyDelete
  42. Terima kasih kepada pengurusan baru BTN, terutama yg mulia Datuk raja. Sebelum ini, kami di BTN jarang sekali terlibat dengan program ke luar negara. Tetapi pada zaman transformasi yang di bawa oleh yang mulia KP, pegawai seperti kami diberi peluang ke luar negara.

    Kunjungan kita ke thailand setelah berjaya melaksanakan program jejak perpaduan amat bermakna kepada kami. Inilah yang dikatakan sebagai pembaharuan, walaupun belanjanya agak besar, tetapi kami berpuashati. Terima kasih encik ahmad fairuz, kerana berjaya menjayakan program dlm masa yang singkat. Kepada peg yang tidak dapat join bersama trip ke thailand, jangan mare....

    Btn hatyai

    ReplyDelete
  43. terkini - dua watak utama kp and tkpp semakin panas punggung...kerana smua rahsia blakang tabir mereka kpd anwaris dah sampai dah. tunggu masa sahaje...

    ReplyDelete
  44. Kawe sbg 'org' btn mendesak KP dan TKPP meletak jawatan dgn segera, BN akan kalah dgn sikap mereka berdua ini. Jika Anwar menjadi PM..mu berdua memang layak jadi KP dan TKPP, kabarnya dah melutut kat TS Nordin sekarang, tau tak per...so, jgn ego sgt le...

    ReplyDelete
  45. kebodohan seseorg ialah dia tak tau sape musuh sebenor sapa kwn sebenor...keduo, kalau mu boleh spend sanggahtokjanggut, parpu etc dan melayan mereka sbg vvip kat dalam pejabat kp btn, kenape bengong sgt mu tak layan panehmiang dan theunspinner layanan superr vvvvip spy depa tutup blog ini...so, kalo naizul nak jupe blogger jange jupe kat hotel, sebab byk mato..bengong sokmo

    ReplyDelete
  46. Peg PTD yg sedang memerhati...mmg skrg ini BTN tidak gah lagi.hanya perasan shj sbg benteng negara..saolah2 kementerian dan jabatan lain tak penting..namun segala PKPA dilanggari begitu shj.mana etika perkhidmatan awam?baru2 ni BTN menghantar peg2 perkampung di Thailand tanpa minta kebenaran JPA dan JPM  utk keluar negara.atas urusan apa?KP BTN masih memegang jawatan politik dlm UMNO.apakah dpt kebenaran KSN?kalau macam tu jgn marah jika org lain pun pegang jawatan dlm parti PKR...

    ReplyDelete
  47. Siapa mat fairus yang dinamakan dlm komen diatas?
    Apakah seorang ketua pengarah di benarkan pegang jawatan dalam parti UMNo?

    Ajk bahagian kalang aranggg

    ReplyDelete
  48. Ha..ha..ha..tgk segala pendedahan dlm blog ni membuktikan BTN sebenarnya busuk sgt2.patut lah skrg ni peg2 btn bukan sekadar peg kjaan,tapi dah ada yg nak jadi jaguh politik.psg impian nak bertanding di kedah.guna LO kjaan buat prog utk naikan nama sendiri.dlm masa yg sama jadi kontraktor..LO kjaan utk syarikat sendiri..itulah kekuatan BN.peg kjaan jadi ahli politik merangkap kontraktor..hoi kalau anak jantan,letak jawatan la hoi...

    ReplyDelete
  49. KP btn ingkarr arahan ybtm ahmad maslan. Hubungan antara pegawai pejabat kp btn dan kp btn dengan pejabat yb ahmad maslan nampaknya renggang. Sorang tu asyik nak buat projek, sorang tu asyik nak masukkan kroni anwar dalam btn. Btn dan jadi tempat kumpulkan orang anwar dan rompakan secara halal.

    Pembuat lo

    ReplyDelete
  50. Tukang komen dalam ruang komen ini pun tak kesian ke dengan raja arif ni? Saya tengok yang jawab komen semuanya ada unsur unsur kepegawaian. Mana blogger umno yang nak bantu raja arif? Maklumlah, rupanya raja arif tidak mendapat sokonhaj blogger, pernah kutuk blogger, Katanya low clas punya pemikiran.

    ReplyDelete
  51. Ahmad fairus yg di buang UMNO tu ke?

    ReplyDelete
  52. Aku nak habaq mai pasai ada pegawai yang salahgunakuasa dok juai nama tok raja arip ni. Buat program bukan main cantik dengan satu NGO belia. Tau tau dapat surat aduan, dah sampai PM pun pasal pegawai ni. BTN pun terima jugak surat aduan ni. Bersedialah jawab kepada pihak yang berkaitan.

    Bodoh tak bertempat

    ReplyDelete
  53. Apa cerita dengan nasib pegawai pegawai BTN? Kepada semua pegawai BTN, kita semua sentiasa di gula gula kan dengan janji janji manis orang politik termasuk ketua pengarah kita sendiri. Masihkah di ingat perkara 'cahaya di hujung terowong?' di manakah cahaya itu? Ketua pengarah silih berganti, menteri bertukar tukar... Pegawai btn tenggelam dengan terowong bersama khayalan yang tidak di bayar. Jika anda sebagai seorang suami, apakah kredibiliti anda sebagai suami jika anda tidak mampu menyediakan kemudahan asas kepada anak isteri anda akibat daripada kekangan 'status' anda.

    Bercakap hebat di hadapan peserta, malah berhujah mengalahkan pendebat tersohor, tetapi nasib untung sendiri tidak pasti.

    Cahaya semakin malap, terowong semakin gelap.

    ReplyDelete
  54. bukan ke kp dah ckp lagu mano aku nbak tolong , aku pung kontrak...bengong mu

    ReplyDelete
  55. Aduh...bocor sudah rahsia orang Hudrus..susah la macam ni.

    Yang biasa guna 'patek' ni macam En Hasri je hehe..

    -from taiping with love-

    ReplyDelete
  56. Org Sik  mula bercakap. Mmg tepat pendedahan psl peg BTN yg tgh susun gerakan kononnya dia adalah calon arahan PM utk bertanding di kedah tu.tempat tu tempat chek la..tapi chek rasa muak tgk perangai kurang ajar dan sombong peg BTN@kontraktor tu.skrg krn dia habis mayc kedah jadi huru hara,manis diluar jahat dan busuk hati didlm.Psl dia jadi kontaktor tu dah lama dah,dgr khabar sejak di kelantan lagi,kemudian di penang dan dgr khabar dibawah KP baru yg dia boleh perbodohkan ini makin ligat...skrg ni asyik dok guna nama KP,setpol PM..kokok berdegar2 ekor bergelumang taiiik..yg heran knp bos2 BTN tak ambil tindakan?sbb itulah BTN skrg sudah tak de nilai

    ReplyDelete
  57. Kp Btn, cuba kawal peg datuk yg ada kepentingan peribadi. Takkan pegawai bawahan seorang pun tak terjaga, sehingga menggunakan kedudukan dalam NGO dan sebagai penjawat awam untuk berpolitik. Tak cukupkah dengan jawatan dlm BTN untuk kepentingan peribadi sehingga dlm NGO juga hendak dicampur adukkan.
    Org Sik mula bercakap.patutla skrg bukan main galak lagi dia susun program utk dia bakal calon arahan PM.rupa2nya ikut maklumat dalaman BTN,skrg dia diberi peranan penting oleh KP baru yg juga perasan dia winneble candidate..tahniahlah BTN sbb bakal melahirkan calon2 yg terdiri drpd peg sendiri.dulu BTN bertugas utk bangsa,kini utk diri sendiri.kesian org lain krn tak de budget dan LO.peg BTN akan hebat nampaknya di sik krn ada LO utk buat gerak kerja..

    Asyik buat LO atas nama sama aje. Muak

    Pembuat LO

    ReplyDelete
  58. Dah la tuuuuu, semua dok buka pekung ni, apa cerita. Terselak semua kurap dan panau. Naizul, faizal, wan farah... Korang tak nasihat KP kita ke? Apa naka jadi ni

    Iklan: jumpa pada 22 haribulan, habis korang.

    ReplyDelete
  59. Sejak bila peg2 BTN boleh berpolitik?knp kami di kementerian lain di halang?oooh sejak KPnya juga ajk bhg UMNO dan perwakilan ke perhimpunan agong..dasyatnya kjaan UMNO....

    Pengurusan baru BTN yg kononnya telus,mulus dan kudus,siasatlah apa yg sedang berlaku sebelum kami laporkan terus kpd PM.MAYC kedah menentang sekeras2nya apa yg dibuat oleh peg BTN yg sering guna nama setpol PM utk kepentingan peribadi.siasat segera skandal perniagaan disebalik program2 yg dibuat....

    ReplyDelete
  60. Pengarah Negeri pun ada nak jadi.Gila.Resign aje..Pengarah Negeri pun bukan buleh pakai sangat.Kepentingan peribadi pun banyak.Ingat Pengarah Negeri hebat sangat.pooraahhh.sembang saja depa..

    ReplyDelete
  61. Peg PTD yg sedang memerhati...mmg skrg ini BTN tidak gah lagi.hanya perasan shj sbg benteng negara..saolah2 kementerian dan jabatan lain tak penting..namun segala PKPA dilanggari begitu shj.mana etika perkhidmatan awam?baru2 ni BTN menghantar peg2 perkampung di Thailand tanpa minta kebenaran JPA dan JPM  utk keluar negara.atas urusan apa?KP BTN masih memegang jawatan politik dlm UMNO.apakah dpt kebenaran KSN?kalau macam tu jgn marah jika org lain pun pegang jawatan dlm parti PKR...

    ReplyDelete
  62. Samada BTN dan kpnya tidak dapat mengawal pegwai atau memang BTN dan KPnya nak sabotaj kerajaan.

    orang anwar memang suka main sabo ni, hanya pentingkan kawannya sahaja.

    Atau memang KP BTN tidak tahu bahawa pegawainya dok main tipu. Sampai mampos kena tipu dgn pegawai

    ReplyDelete
  63. UMNO dah berzaman mengunakan agensi kerajaan sebagai anjing mereka. Harta rakyat diambil dengan mudah untuk kepentingan parti umnolembu. NFC dan projek membazir dah menjadi darah daging perogol negara. Kita akan tumbangkan UMNO dan barisan lembunya pada PRU akan datang.
    BTN pun dah korup dengan pegawai dan kakitangan yang pentingkan perut sendiri. Wakwkakwkaa.. Berita baik kerpada PR.

    ReplyDelete
  64. Satu laporan polis akan dibuat terhadap peg BTN yang telah menggunakan kedudukanya sebagai penjawat awam dan memegang jawatan dlm NGO, untuk tujuan kepentingan peribadi. Semua ahli MAYC di negri yang terlibat akan dimaklumkan dalam masa terdekat.
    Presiden MAYC perlu bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  65. sekali jentik orang sik dah naik hangin...memang betul lah yang komen tu dia...senang jer nak kenal orang2 yang komen kat sini...80% orang dalam...

    -hj napi

    ReplyDelete
  66. Ahmad fairuz di bayar gaji RM5k

    ReplyDelete
  67. apa hal senyap je smua ni bhai. dah takdak modal ka? semua rahsia sudah pecah? atau sudah kena sound terus menikus smua. takut ngan hj napi rupanya korang ni. hahaha. lama-lama senyap la tu kata kp. bising kejap jak. hangat-hangat taik musang.

    ReplyDelete
  68. KP kata hari ini pegawai yg keluar dr BTN mlm ni juga kita akan panggil ceramah.ini semua hanya janji kosong,habuk pun tarak.nasib baik pegawai2 berhenti ni masih kuat jati diri,kalau tak dah lama di pancing oleh pembangkang, bocor habis semua rahsia BTN.sbbnya KP ni tak mesra kpd pegawai2 yg dah berhenti,satu habuk kursus/program BTN tak dipanggil pegawai2 ni.ibarat habis madu dihirup sepah dibuang merata-rata.tak guna punya KP terutama TKPL yg jaga bangunan tu.takde merit langsung nak jd TKPL.Makan gaji buta sbb asyik tinggal pejabat,nampak je alim tp duit gaji haram pun disebatnya.

    ReplyDelete
  69. Hebat BTN skrg dibawah pimpinan Raja Arif.minggu lepas saya menghadiri media sosial week di pwtc.rupa2nya yg berubah di BTN ni hanya KP sorang saje.mmg KP barunya amat hebat,hebat kelentong macam org politik.ops lupa mmg dia satu2 ket jabatan yg pegang jawatan politik dan di izinkan oleh KSN yg dungu dan pendek itu.dia jelaskan apa yg dia buat utk negara..transformasi konon..tapi bila ditanya apa dia buat utk menang PRU,dia kelentong saolah2 hanya dia yg hebat dan pemimpin UMNO lain semuanya bodoh.skrg pembangkang pun dah tak serang BTN dah..rupa2nya kebijaksanaan nya adalah bible yg jadi rujukan BTN itu dicetak di IKD bangsar.ooh rupa2nya duit BTN dah beri pada IKD dan kamaruddin Jaafar.utk hadapi PRU ni,BTN dah bekerjasama dgn IKD dan Kamarudin Jaafar,apa maknanya?jadi kita org2 UMNO kena hati2 dgn KP BTN ni,patutla sewaktu hadir ke janda baik baru2 ni,KP agensi kjaan yg lain kata,KP BTN ni kebudak2kan...BTN tajalah konvesyen media sosial banyak2 ya...supaya PM tahu dia buat kerja

    ReplyDelete
  70. BTN dengarnya telah meluluskan peruntukan RM80k kepada ABIM. Betul? apa istimewanya ABIM ini yang terbukti dulu adalah pro pembangkang.Raja Arif ini memang gila.

    ReplyDelete
  71. Rara kena hentam oleh peserta program di minggu media di PWTC.

    ReplyDelete
  72. Nampaknya masa depan pegawai dan staff BTN sekali lagi menjadi bahan untuk diperjudikan. Pegawai dan kakitangan btn diberi janji janji manis untuk menjadikan jawatan mereka tetap dan berpencen. Nampaknya semakin ramai pegawai yg akan cabut, mungkin ini berita baik kpd rara, moktar dan doktor falsampah hanapi.

    Hubungan pejabat mat maslan dgn rara tidak sebaik yang di sangka. Kpd pegawai kontrak, kita tggu ajalah alasan dari pihak pengurusan yg akan buang kita. Ahmad maslan dah tak layan permintaan btn. Janji nak menetapkan pegawai dan kakitangan hanya janji politik ajk bahagian kuala nerus.

    Pembuat lo

    ReplyDelete
  73. mu kena ingat, lagu mano aku nak tolong mu, aku pung kontrak jugo, la ne aku nak perabis wang btn nak bagi abim, blogger2 tu tu tu, abim, dale canegy, sekolah alam shah, aku peduli apo, aku kena buang aku balik umt, mu pikir aku bodoh, bangang mu...

    ReplyDelete
  74. Haiya... Duit btn mengalir macam air. Rara dah mula bagi duit kpd blogger, ngo, kawan kawan rapat dia ka. Rara ingat ini btn macam mak bapak dia punya. Nak kumpulkan semua penyokong pak sheihk al juburi di btn, biro tutuh negara. Tapi wan farah yg putih melepak tu .... Ehehehehmmmmm

    ReplyDelete
  75. Anynomos yang beri komen ni semua adalah kucing parsi zaman shagul yang tak puas hati. Pada zaman shagul, korang boleh la tunjuk taring. Sekarang dah jadi macam ayam berak kapur. Semua mula nak jilat bontot kp.

    ReplyDelete
  76. Gaji pegawai khas KP ialah RM 10k.sprm tolong pantau

    ReplyDelete
  77. Datuk saya yang saya sayangi. Saya selaku pegawai pembantu tadbir am rendah, memohon jasa baik pihak pengurusan btn supaya membuka kembali acces internet dan capaian internet kepada facebook. Sebagai kakitangan kerajaan yang sentiasa mempertahankan kerajaan, berilah peluang kepada kami untuk turut sama berjuang dlm dunia cyber. Janganlah disekat hak bersuara kami melalui facebook. Hak bersuara kami dalam dunia biasa pentadbiran sudah hampir tidak didengar, tetapi jangan lah pula hak bersuara kami menerusi facebook juga di rampas. Saya harap datuk kesayangan kami dapat pertimbangkan permintaan kecil dari kakitangan bawah yang masih setia kepada datuk. Dah ramai yang cuba berpaling dan menentang datuk, kata mereka, tunggu selepas pilihanraya sahaja, tengoklah apa akan jadi kepada datuk raja.

    Saya mohon sangat acces facebook di buka kepada pegawai pembantu tadbir am rendah.

    Ikhlas dari pegawai yang masih setia kpd datuk kp btn.

    ReplyDelete
  78. Betul ke BTN agensi yg jujur nak jayakan 1malaysia? Saya telah 3kali pergi kursus transformasi 1malaysia BTN.kursus sbg mahasiswa,balik rumah wakil ayah ke kursus barisan nasional dan terakhir baru ni kursus transformasi. Kesimpulan yg boleh saya buat BTN satu agensi hipokrit dan. Cakap tak serupa bikin. Apa bukti BTN jujur nak jayakan 1malaysia?1. Semua penceramah dan fasililitatornya adalah melayu sahaje,mana penceramah dan fasililator bukan melayu?semua pegawai BTN termasuk yg buat latihan fizikal pun melayu.knp tidak ada yg bukan melayu? 2.semua olahan ceramah dan bengkel,mengajak bukan melayu menyokong melayu dlm politik 3.sesi kuliah agama hanya utk agama islam shj,tidak ada kuliah utk lain2 agama 4.secara tersembunyi sebenarnya gerakan BTN tetap rasist spt dulu.jadi kepimpinan negara jgn tertipu dgn selogan transformasi 1malaysia BTN.

    ReplyDelete
  79. Ayah kau mesti sedih ngan kau...sepatutnya kau ajak ayah kau g kursus..kau ni hidung tak mancung,pipi tersorong-sorong.nanti jangan lupa suruh ayah kau datang.

    ReplyDelete
  80. Puak anwar semakin jinak dengan BTN

    ReplyDelete
  81. Abe Yuh???
    Beliau ni boo liaww..kaki kencing dan dibawa pulak dia suruh handle PRK.Kena hancing la dgn dia.Maklumat tipu dan dia ni bukan tau apa-apa.sembang deraih,otak pendek.tok sah duk menipu,org tau hang kencing.Harap BTN perhatikan gerak-geri Abe Yuh sembang neh..

    ReplyDelete
  82. Ketika PM sedang dilaporkan oleh Ket agensi khususnya yg berkait dgn 1Malaysia, bhw rakyat kini telah terima konsep 1Malaysia & konon agensi mereka amat berjaya memainkan peranan menjelaskan Dasar 1Malaysia kpd semua rakyat, tiba2 pemimpin tertinggi Gereja Evangelical Christian fellowship(NECF) iaitu Rev. Dr Eu Hong Eng terus mempertikaikan artikel 153 Perlembagaan Negara disebuah gereja ketika sambutan Krismas yg lalu. Apa lagi dato ibrahim ali presiden perkasa pun terus tampil dgn marahnya dan terus membuat laporan Polis meminta siasatan di lakukan.
Persoalan timbul disini. Apakah kedua2 tokoh dan pengikut2 mereka belum pergi kursus 1Malaysia lagi? Kalau belum, kenapa mereka ini tidak disasarkan? Jika sudah pergi apakah modul yg disediakan gagal memberi kefahaman dan menanam kepercayaan kpd konsep 1Malaysia?Apakah seorang lagi PM kita di perbudak2kan dgn laporan2 palsu oleh peg2 kjaan dari agensi yg bertanggungjawab? Kita dimaklumkan agensi yg dipertanggungjawabkan adalah BTN. Untuk tujuan itu PM telah sanggup menukar wajah BTN yg telah diwujudkan dizaman
 Allahyarham bapa beliau sendiri. Segala2nya bertukar. Org bertukar,modul bertukar,logo bertukar,lagu pencetus semangat bertukar malah segala2nya ditukar konon utk menjayakan 1Malaysia.Anehnya tiada pegawai atau tenaga penggerak bukan-Melayu dipakai. Peserta pun hanya Melayu diberi fokus.
Apakah BTN betul2 mengikut apa yg PM inginkan? Jika ya sudah berjaya, pasti tidak kecoh lagi isu2 perkauman sbg mana dibangkitkan oleh 2 watak di atas.

Di sini PM perlu bertanya semula pengurusan BTN, khususnya cara pelaksanaan usaha menanamkan semangat 1M'sia. Jangan hanya Melayu sahaja di yakini. Jangan hanya terima laporan dan melihat angka...PM perlu bertanya tntang berapa banyak LO(pesanan kjaan )yg di keluarkan atas nama seminar dan kursus 1malaysia,tetapi sebenarnya apa yg BTN buat. Apakah benar konsep 1Malaysia diterangkan pada rakyat semua kaum dan lapisan? Atau hanya lebih ghairah pemberian LO kpd hanya beberapa individu konon utk memperkasakan tokoh2 tertentu menjelang PRU agar senang di angkat sebagai "winnable candidate"? Terlalu banyak rungutan ttg perkara ini, dan dengar khabar ramai kawan2 KP BTN ini yg sama sama nak jadi calon yg sama sama menggunakan BTN sbg palttform.mereka. katanya ada di Kedah,Pahang,Kelantan dan tentulah Terengganu. Malah ada peg2 BTN sendiri yg diberi LO utk kemudahan mereka sendiri ( mengatur program bg menaikkan imej mereka sendiri) sbgai persediaan bertanding PRU? PM harus meneliti ke mana perginya LO2! Ramai yg keciwa dgn pengurusan baru BTN kerana tidak suka diperkudakan. Tiada jaminan mereka ini tidak akan bocorkan segala galanya kpd BPR mahupun media pro-pembangkang. PM harus segera siasat

    ReplyDelete
  83. adakah benar peruntukan dan kursus digunakan utk program 1Malaysia? Atau utk membina empayar politik KP BTN dan rangkaian ABIMnya yg kini dikatakan bernafas baru? Semula.ini adalah risiko besar kpd PM. Inilah bahayanya apabila melantik org politik sbgai ketua agensi kerajaan (KP sekarang adalah perwakilan dlm PERGONG)Dimaklumkan juga sekarang ketika semua fokus ditumpukankan utk menjayakan program 1Malaysia,BTN sedang menggunakan sejumlah duit yg bukan sedikit (lebih 1juta) utk program yg dinamakan jejak perpaduan yg langsung tidak memberi political mileleage utk politik 1Malaysia. PM harus cuba dapatkan laporan dari pihak yg reliable untuk meninjau kesan semua ini kpd akar umbi. Program 1Malaysia setakat ini di lihat telah digunakan oleh KP BTN utk membina dan memberi duit kpd kawan2 lama beliau yg tidak menyokong BN tetapi menghampiri Corridors of Power hanya utk mencari peluang sama ada utk cari kekayaan atau cari peluang dlm politik.Ini sudah menjadi cerita merata rata.
Ini amat bahaya kerana tempuh persediaan untuk PRU sudah tidak banyak lagi berbaki, sebaliknya rakyat jelata, khususnya yg bukan Melayu, masih tidak hadam konsep 1Malaysia. Transformasi umno jelasnya gagal. Orang2 UMNO masih lagi rasa selesa dan leka. Bukan kah sekarang ini jentera kjaan sudah berbelah bagi,anak2 muda makin tidak faham ancaman sebenar krn sudah tidak ada agensi yg berani dedahkan ancaman musuh khususnya mengenai DSAI dan DAP? Masalah ini bukan kecil. Implikasinya amat mendalam, malah amat dicurigai. Penat PM meminta tolong bermacam macam golongan supaya bongkar siapa sebenar Anwar, DAP dan PAS tetapi agensi kepercayaan beliau sendiri mengharamkan kegiatan seperti itu dan sibuk menafikan Anwar peliwat, penzina dan sebagainya. Yang pasti, sudah ramai golongan profesional dan pegawai Melayu tahu semua ini . Siapa boleh duga apa yang mereka ini akan pilih dalam PRU nanti?

    ReplyDelete
  84. wow..aku tak sangka BTN jadi sebegini..maaf semua..aku bukan orang BTN..hanya orang yang opernah mengahdiri kursus BTN..itu pun dulu..memang bersemangat dengan kursus yang mereka berikan...itu dulu..

    Kalau BTN la ni dibawah pengaruh orang puak pakatun sasau yangh berkiblatkan aljuburi tu..MAAF..aku tak boleh terima..sampai kiamat pun aku takkan terima..itu orang perosak bangsa...bukan setakat melayu..cina india dia sapu...untuk kepentingan peribadi...

    kepada KP atau yang sekutu dengan aljuburi ni..sila letak jawatan dengan terhormat sebelum ditendang keluar dengan cara tidak terhormat..jangan disangka PM DSNajib ni bodoh kayu tunggul...habis PRU 13..siap le korang...jangan korang ingat nak buncitkan perut tanpa fikir halal haram..BTN bukan kepunyaan hampa..BTN kepunyaan rakyat Malaysia yang menyanjung Islam Melayu dan Raja...sekian..harap maklum..

    orang luar bukan BTN..( sungguh malu dengan isu ni..)

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive